Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

3D - Salgói vár (jav.)

3D - Salgói vár (jav.) (-)

Vélemények: 12

Megnézve: 753

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Fotósok Világa - Minden ami fotózás!


| Még több

Cikkek

Teszt - datacolor SpyderLensCal - fókuszkalibráló

Teszt - datacolor SpyderLensCal - fókuszkalibráló

 Teszt - datacolor SpyderLensCal - fókuszkalibráló    2010. december 14. 21:30


 

Rövid videós tesztünk ezúttal egy fókuszkalibrálóról szól, a Datacolor termékéről a SpyderLensCal fókuszkalibrálóról.

Manapság egyre több D-SLR tulajdonos van, így megnövekedtek az igények a hozzá adható kiegészítők piacán is.
Sajnos ez az igény jelen helyzetben nagyon is valós fókuszkalibrálás szempontjából, egyre többször tapasztalható, hogy az objektívünk nem passzol a vázhoz, így be kell kalibráltatnunk jó esetben ingyen, valamelyik szakszervizben.


Na de mi van, ha épp nem lakunk közel egy ilyen szervízhez, vagy kemény ezreseket kell fizetni a kalibrálásért, főleg ha új vázat veszünk és már több objektívünk is volna hozzá, csak éppen nem fókuszál pontosan mind az új vázon.
Szerencsére az új vázak már támogatják a fókuszkalibrációt, így itt jön a képbe a SpyderLensCal.
A videóban látható az eszköz ismertetője, használatának módja. (a képre kattintva)

 

 

A tesztábra használata pofonegyszerű, szét kell nyitni, 45°-ban felállítani a mércét (erre külön kialakított tartó rész van, hogy valóban 45° legyen)

majd a négyzetekre élességet állítani. Fontos, hogy sík felületen, a kalibrálót vízszintezzük, erre egy vízmérték is helyet kapott rajta, az állványmenet közelében.
Hibázni nem is nagyon lehet, ha a négyzetekre állítunk, kiderül az igazság. A tesztben szereplő objektív jól szerepelt, végig is próbáltunk minden állásban, mindig a 0-n volt a legélesebb.


Egy telét választottunk, azzal volt a legegyszerűbb a különbséget észrevenni már a fényképezőgép kijelzőjén is, persze egy extra nagylátószögű objektívvel már nehezebb lett volna azonnal rávágni, hogy jó helyen éles e.
Mindig a legnagyobb rekesznyíláson próbáltuk, nehogy becsapjon a lerekeszeléssel megnövekedett mélységélesség.

 

Pro:
-gyors

-hatékony

-pontos

 

Kontra:

-magas árfekvés

 

Jelenlegi fogyasztói ára bruttó 18000Ft körül mozog.

 

A terméket az Artwork Photo Kft-től kaptuk a teszt idejére.
Ezúton is köszönjük!

Hozzászólások   Legyen a legfrissebb az elején

 

#1 Írta: NonameTheHunter 2010.12.15 11:10:37 www  e-mail

kicsit megcsúszott a WB a videóban, elnézést érte!

 

#2 Írta: Bringás 2010.12.15 12:54:26   e-mail

Ha jól sejtem, a pontos eredményhez az is szükséges, hogy fényképezőgép (és
az objektív) központi tengelyvonala egy síkban és pontosan merőleges álljon
azokkal a kockákkal ahová a fókusz kerül. Ez jó lett volna, ha elhangzik a videóban.
A film egyébként érdekes és érthető. Nekem határozottan tetszik ez a LensCal.
Kérdéseim:
1. Ha gépvázamban nem lehet finomhangolni az autofókuszt, akkor ennek az eszköznek
a front/back fókusz ténymegállapításán kívül van-e haszna?
2. Ilyen esetben, hogy orvosolható a front/back fókusz probléma?
3. Befolyásolja-e az eredményt, hogy milyen messze van az eszköz a géptől a teszt során
Értsd: mikor könnyebb tetten érni a front/back fókusz problémát, a lehető legkiseb
élesség állítási távolságon, avagy minél messzebbről?
4. Ha egy zoom obi front/back fókuszos, akkor ez egy állandó, fix értékű jelenség, vag
a mértéke a gyutávtól (zoom-tól) függően változik? Ez utóbbi esetben, hogy lehe
korrigálni a problémát a gépvázban, hogy az obi minden zoom állásnál pontos AF-t adjon?

 

#3 Írta: firecobold 2010.12.15 18:30:06  

Egyetértve Bringással azért azt is hozzátenném, hogy kis barkács tehetséggel megáldv
azért jóval nyomottabb áron elkészíthető a \"berendezés\" azonos funkcióval é
pontossággal ;)
Sokkal primitívebb pedig végképp, íme:
http://focustestchart.com/chart.html

 

#4 Írta: NonameTheHunter 2010.12.15 20:42:11 www  e-mail

pontosan, de ha megbnézed a videt, a nyomtatott barkácsról is szó van benne :)

Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: NonameTheHunter 2010.12.15 20:53:55 www  e-mail

Pontosan, igen, ez kimaradt, elnézést. (merőleges, egy sík)
Nekem is tetszik, de pl a 40D-m el nem alkalmazható, viszont ha obi vásáslás előt
vagyok, azonnal látom ha nem kalppol.
1. semmi haszna, max obi vásárláskor, vagy a saját ellenőrzésére.
2. ha nem lehet beállítani? elviszed a szervízbe, optimális esetben a vázat is, nem csa
az obit, és vagy ezt vagy azt hangolják a másikhoz. (általában az obihoz szoktak nyúlni
Ott is tesztábra van, csak ott van valami eszköz, amivel állítani tudják hogy hol van a
az ott :)
3. eddig azt tapasztaltam, hogy minél messzebb vagyunk annál inkább nagy lehet a
eltérés, (kivéve makró) hiszen ha csak egy kicsit áll is arrébb a motor, az akár ne
5-10 cm lesz, hanem 40-50.
4. általában az fókuszhibás obik nem mindenhol rosszak, általában tartományokban, vagy
végeken, vagy az elején.
Ezt is lehet állítani, illetve a szervizben szintén.

Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: firecobold 2010.12.16 00:44:35  

Megnéztem, tényleg ugyan ez :)
A pontos beállítást egy fegyverpadon, vagy akár egy esztergagépen is el tudnám képzelni
Pl. tokmány csúcs 100% egy tengelyt alkot, ahhoz már lehet állítani. Pont a minap vol
egy hasonló házi projektem, AF Nikkor 35-70 torzításait \"mértem be\" LensFun-hoz. Elé
gáz volt egy szál állvánnyal minimális forgással párhuzamosba hozni a tesztábrát a
érzékelősíkkal. Ráment az egész estém.
Ez a cucc meg a többség számára tényleg csak tesztre jó, bár vannak komolyabb vázak,
amik széria szám alapján adott obihoz megjegyzik a beállításokat. Nikon D300 a\'ssze
ilyen, de lehet tévedek.

Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: erz 2010.12.16 08:36:09 www  e-mail

Most lehet, hogy badarság amit írok de én azt gondolom, hogy teleobjektíveknél fontos
kalibrálás, vagy nagyobb fókusztávolságú objektíveknél mint 100mm. Nekem a Tamro
17-50mm-es obim és a Nikon 35mm-esem is frontfókuszos automata élességállításnál(manuá
fókuszban hajszálpontospontosak) ezt otthon kipróbáltam, de a mindennapi fotózásban e
semmiféle problémát nem okoz. Persze egyikkel sem makrózok, se nem madárfotózok pl. d
amire kitalálták arra így is tökéletesen megfelelnek.
Ha a Tamron makróobim vagy a 70-300mm-es Nikonom front vagy backfókuszos lenne akkor én i
kalibráltatnám, mert a D80-asban sincs finomhangolás, de szerencsére azok jók.
Egyébként a barkácsolás mellett döntenék én is inkább ha kellene nekem egy ilyen eszköz
Ha pedig csak kipróbálni akarjuk az objektívünket otthon, hogy jól fókuszál-e akkor eg
jó apróbetűvel írott szöveg is tökéletesen megfelel szerintem.

 

#8 Írta: NonameTheHunter 2010.12.16 10:42:33 www  e-mail

Az alábbi vázak tudják:
Canon (50D, 7D, 5DMkII, 1DMkIII, 1DMkIV, 1DsMkIII, 1DIV)
Nikon (D300, D300s, D700, D3, D3s, D3x)
Sony (A900, A850)
Olympus (E-30, E-620)
Pentax (K20D, K7D)
(forrás : artwork.hu)

Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2010.12.16 11:18:49   e-mail

Az Olympus E-5 is tudja.

Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2010.12.16 11:29:25   e-mail

Ezt úgy érted, hogy fizetés előtt a boltban kipróbálás címén nekiállsz tesztelni??
Másik. Tegyük fel, egy új obinál pontatlan az AF és a váz nem rendelkezik
finomhangolás funkcióval. Elviszem a szervizbe a vázat, ahol elvégzik
a pontos kalibrálást. Ezután nem logikus a feltételezés, hogy az eddig pontosan működő
régebbi objektívek a kalibrálás után szükségszerűen pontatlanná váljanak?

Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: NonameTheHunter 2010.12.16 22:31:53 www  e-mail

Nekem volt egy 24-70 L!-em és 24-en nem fókuszált jó helyre, se 70 körül..
Az apróbeűvel az a gond, hogy az sík..ha pedig nem sík, akkor mit nevezünk jónak, h
mennyi éles belőle..? egy tesztábra mindenképp kell, még ha nem is ez, de ha már a sí
apóbetűre se áll élesre valami az nem jó jel.

Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: NonameTheHunter 2010.12.16 22:33:37 www  e-mail

Kénytelen vagyok kipróbálni, inkább mint hogy kínlódjak vele a szervízbe.
HA eddig jó volt a váz, akkor az obit fogják kalibrálni hozzá, ilyen esetekben mindig
lementik azt az állapotot ahol az obi volt, ez nem tudom hogy történik, és után
állítják, hogy vissza lehessen állítani az eredeti állapotra, ugyan így van a vázakka
is.
legalábbis a Canonnál..

Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: erz 2010.12.17 09:36:59 www  e-mail

Igazad van, ha teljesen pontos obitesztelést akarunk, netán ez a munkánk, akko
mindenképp megéri ezt az eszközt megvenni, vagy a pontos mását elkészíteni(szerintem e
sem lehetetlen).
Nem tudom Te mit értesz a \"sík\" kifejezés alatt, én úgy értelmezem, hogy a la
felülete amin az apróbetűs szöveg van sík felület és ezt teljesen szemből, merőlegesen
sík felületére fotózzuk. Úgy persze minden objektívem pontosan fókuszál. De én nem úg
teszteltem, hanem úgy, hogy a lapot amin a szöveg van kb. 45 fokos(vagy annál kisebb
szögből fotóztam. A frontfókuszt arról állapítottam meg, hogy az objektív nem pontosa
arra a betűre állította az élességet amelyikre én az aktív fókuszkeretet irányítottam,
hanem az előtte lévőre. Tudom, hogy ez csak egy kezdetleges tesztelés, de gondolom azér
ebből is meg lehet állapítani azt, hogy frontfókuszos, backfókuszos vagy pontosa
fókuszál az objektív.

Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: TiSza 2011.01.28 10:48:17 www  e-mail

Nekem egy Sigma 17-70-esem volt backfókuszos (úgy tudom, ez már-már típushibája).
Bevittem a Camera Kft-be a gépvázzal együtt, és kértem, hogy az obit állítsák a géphez,
mivel az tökéletesen működött együtt a Canon 50 f/1, 8-cal. Meg is csinálták (a gépet
természetesen nem bántották), a Sigmát beállították, és utána tökéletesen fókuszált. Kb
három hét kellett viszont hozzá. (Ennyi idő gép nélkül...)

 

#15 Írta: NonameTheHunter 2011.01.29 18:42:50 www  e-mail

Hát a Camera Kft...hm minek jellemezni, ismeri mindenki, náluk nem 1 nap a javítás.. :)

Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: W Leslie 2011.10.09 02:01:19   e-mail

Nem az apró betűre kell fókuszálni a 45 fokra állított mércén hanem a függőleges nagy
ábrára, de úgy hogy a 45 fokosra állított mérce is a képen legyen!!!! Ki kell nagyítani
100% ra az elkészített képet és ha a 45 fokosra állított mércén a 0 a legélesebb a többi
számhoz képest akkor jó helyre fókuszált a gép, ha a számsoron másol van a legélesebb
pont akkor nem jól fókuszált a gép. Én ilyen ábrát teljes felbontásban (benne van a skála
és amire fókuszálni kell) pdf ben tudok küldeni az érdeklődőknek. Keménypapírból, de
legjobb pl egy TV-s dobozból kivágni a megfelelő méreteket és ráragasztani az általam
küldött és kinyomtatott ábrát. Az ára 1600Ft. Itt lhet érdeklődni: kao@freemail.hu
üdv

hirdetés





Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0554 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat