Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 381

Megnézve: 2598

Régi épületrészlet

Régi épületrészlet (5)

Vélemények: 4

Megnézve: 165

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Fotósok Világa - Minden ami fotózás!


Még el nem fogadott vélemények

Oldalak: Következő oldal

#1 dmc képére írva 2017.04.27 15:08:33-kor

Gratula a jubileumi feltöltéshez, Gergő! Szerintem jó, hogy magadfajta képet választottál hozzá. A leírt gondolataid nagyon szép hozzáállásról tanúskodnak, ami nyilván sokat tett hozzá, hogy ennyire<br>rövid idő alatt ilyen sokra vidd a fotózásban. Ami kimaradt, hogy abból a fajtából vagy, aki szívesen ad is, így aztán mi is legalább annyit kaptunk tőled tudásban és fejlődésben, mint fordítva.<br>Kívánok még sok örömet a fotózásban, s további százakat, melyeket szívesen megmutatsz a közönségnek.
Hogy a képről is szóljak, gyönyörűen kidolgoztad az arcot, élethű és szép. A háttér is igen<br>tetszik, no és persze a színek. Ha szabad kritikát is megfogalmaznom az ünnepi képre, akkor a mellet eltakaró növényzetet említeném, ami nem kéne hogy ott betakarjon, vagy legalábbis nem ilyen<br>erélyesen - legalábbis szerintem. Ezzel együtt gyönyörű a fotó.
További szép fotonokat!

Szavazat: 5

 

#2 gytoth képére írva 2017.04.27 14:52:48-kor

Na az lett volna az igazán ütős…

Már a múltkori fényképednél kinéztem ezt a tornyot, legközelebb el kéne mennünk ide is:) Ez az arca is tetszik a Pusztatoronynak, jól adja magát a komor,<br>fénypászmás felhők alatt. A tágas kompó és a ff kidolgozás is elnyerte a tetszésem.
További szép fotonokat!

Szavazat: 5 Válasz hozzászólás

 

#3 Zsírláma képére írva 2017.04.27 14:46:50-kor

Az a "vacak" Nikon, már nem is kell? :))

Nekem ez sokkal jobban tetszik, mint az egri nap képéd, nyomkodtam rá a gombot én is:) Most pedig a lényeg: az ablakon áthatoló fények pazar táncot<br>lejtenek a padlón. A hatás olyan, mintha az a padló nem is szilárd, hanem folyékony vízfelszín lenne, ahol csillámokat szórnak a hullámfodrok. Szinte várom, hogy az egész megmozduljon. Pedig csak egy<br>egyszerű lépcsőház, amiből 12 egy tucat - mégis milyen remek fénykép.
További szép fotonokat!

 

#4 Zsírláma képére írva 2017.04.27 14:34:46-kor

Gyönyörűek ezek az egri sikátorok, főleg így kihaltan, kék órában és a sárgás lámpák adta megvilágításban. A függők jók, szerkesztés a sarokba - ahogy kell.
Látom, hamar a szívedbe lopta magát a<br>nagy érzékenységű kézből fotózás szabadsága:) Szerelem lesz ez az első látásra:)
További szép fotonokat!

 

#5 dmc képére írva 2017.04.27 14:28:46-kor

Én is a mátrix rabja vagyok:)

Válasz hozzászólás
 

#6 B_Janik képére írva 2017.04.27 14:24:22-kor

Igen, igen, egyezik a véleményünk:)

Válasz hozzászólás
 

#7 döpö képére írva 2017.04.27 14:21:07-kor

A gesztusok, különösen az anya arckifejezése nagyon jól adja a címben jelzett gyermeki felkiáltást! A vásári forgatagban persze nem nagyon árulnak letisztult kompozíciókat, de innen nézve az új obi<br>szépen megrajzolta a dolgát, s hozta a színeket is.
További szép fotonokat!

 

#8 Lajmo képére írva 2017.04.27 14:16:35-kor

A tekintet nagyon szép, bár számomra kissé sötétnek tűnik az írisz és a pupilla. Tetszik a modell beállása/beállítása és szépen is exponáltad ki őt. A háttérben kivehető ágacskák kuszasága révén ez a<br>háttered nem tartozik a kedvenceim közé. A vaskos fatörzsön még gondolkozom.
További szép fotonokat!

 

#9 B_Janik képére írva 2017.04.27 14:10:12-kor

Látszik a tudatos kompozíció és a tér tagolására való törekvés. Meg is van minden lényegi eleme, ezzel együtt a kompozíció mégsem győzött meg teljesen. Javaslataim a következők lennének: a szikla<br>előtér teljes elhagyása, helyette csak a befagyott víztükör szolgáljon előtér gyanánt, azzal a pompás "lyukkal" a közepén. Pár lépés jobbra, nagyjából ahol az a tuskó van, ahonnan nézve a bal<br>képszélig lehet kifuttatni a jeges padozatot, ami így pont olyan mutatós lenne, mint a jobb oldalra futó. E két dologgal egy sokkal kiterjedtebb jeges vízesés képzetét lehet kiváltani.
A fotó nagy<br>erénye a csodálatosan megfagyott zuhatag és a nem kevésbé látványos jeges patak. Hihetetlenül jó a háttér vöröses őszi erdeje is, mely színvilágában eszméletlenül passzol egy másik évszak jeges<br>színeihez. Csak helyeselni tudom, hogy az égbolt kimaradt a kompozícióból.
További szép fotonokat!

 

#10 dmc képére írva 2017.04.27 13:54:54-kor

Nincs annál szebb, mint mikor egy gyermekkori álom valóra válik. Kisfiú koromban űrhajós szerettem volna lenni, s ezzel a képpel beteljesedett az álom:) Eddig még sosem voltam asztronauta:)
Nagyon<br>tetszik a kép, s érintettség révén elfogultságot jelentek be:) Az ellenfények és a kompozíció szállítja számomra a hangulatot. Amúgy a jég mezőt miért vetted szürkére? Tévedek, ha azt gondolom,<br>fehérebb tónusban még jobban adná magát? Nem próbáltam, csak kérdezem.
További szép fotonokat!

Szavazat: 5

 

#11 gomba68 képére írva 2017.04.27 13:46:59-kor

Akkor, hogy igaza legyen a Gergőnek, a leírást ezennel bemásolom ide, utána pedig küldök linkeket is, ahol néhány, ezzel a technikával készült fényképemet láthatod:)
Üdv.: Csaba


Fókusz<br>sorozat

A makrófotózás egyik buktatója a rendkívül kicsi mélységélesség. Az 1:1 arányú leképzéskor (vagy ahhoz közel) a mélységélesség már csak egy hajszálvékonyságú területet fed le. Ez egyrészt<br>tökéletesen precíz fókuszálást kíván, ami azért némi gyakorlattal kivitelezhető. Másrészt a választott témának csak egy rendkívül keskeny rész lesz éles, ami ellen viszont semmit sem lehet tenni.<br>Ugyanakkor makrófotósokban sokszor felmerül az igény, hogy a választott témájuk ne csak egy keskeny sávban, hanem teljes egészében éles legyen.

Erre a problémára jelent megoldást az ún. fókusz<br>sorozat technika, melyet angol nyelvterületen a "focus stacking" szakkifejezéssel illetnek. A módszer lényege, hogy a makro- és a mikrofotózás rendkívül keskeny mélységélesség tartományát lehet vele<br>kiterjeszteni - méghozzá korlátlanul.
A fókusz sorozat alapelve, hogy a választott témáról több fotót kell készíteni, méghozzá azonos beállításokkal. Az egyes képek közt kizárólag csak a fókuszt kell<br>elmozdítani, olyan módon, hogy a lépcsőzetesen módosított fókusz mélységéles tartománya apránként teljesen lefedje az egész témát. Így végül sok fotónk lesz, melyek csak abban különböznek, hogy<br>más-más részükön található az élesség. A képek mennyisége nagyban függ attól, hogy mekkora a választott téma és azt hány expóval lehet lefedni a mélységélesség tekintetében.

A fotózásnál vigyázni<br>kell arra, hogy a téma és a fényképezőgép ne mozduljon el az egyes képek között. Így mindenképpen állványról kell fényképezni. A beállításoknak a fókusz kivételével állandónak kell lennie. A fókuszt<br>pedig úgy kell módosítani, hogy ne maradjon olyan része a témának, amelyet a sorozat valamelyik képe nem fed le egy éles expóval. Természet makrónál bizony könnyen előfordulhat, hogy a választott téma<br>megmozdul, ilyenkor sajnos újra kell kezdeni az egész fényképezést.

A fókusz lépcsőzetes megváltoztatására két módszer kínálkozik. Az egyik, hogy a felállványozott fényképezőgépen az objektív<br>fókuszállító gyűrűjét finoman, kézzel apránként elmozdítjuk az egyes felvételek közt. A másik módszer egy speciális kiegészítő, a makrósín használatán alapul. A makrósín egy olyan eszköz, amelyen a<br>hozzáerősített fényképezőgép, az objektív tengelyével párhuzamosan finoman, előre-hátra mozgatható. A makrósínt az állványra kell helyezni és arra a fényképezőgépet. A makrósín használatakor az<br>objektív fókuszgyűrűjéhez nem nyúlunk, a fókuszsorozat képei az előre kiválasztott fókusztávolsággal készülnek el, olyan módon, hogy az egyes felvételek közt finom lépcsőkben közelítjük, vagy<br>távolítjuk a témától a fényképezőgépet.

A fókusz sorozat technikának azonban van egy hatalmas buktatója. Ez pedig egy nagyon nagy probléma. Az optikai sajátosságokból adódóan a fókusz sorozat egyes<br>képei sohasem fedik egymást tökéletesen. Az egyes képek egy parányit mindig "elmásznak" egymáshoz képest. A jelenség még akkor is fennáll, ha a sem téma, sem a fényképezőgépet nem mozdult el a<br>fotózás közben.
Ez azért nagy baj, mert az elkészült fényképeket nem lehet olyan egyszerűen egyesíteni, hogy egymásra másoljuk őket és mindegyikből csak az éles rész hagyjuk meg - hiszen a képek nem<br>fedik egymást. Azok, akik sose halnak meg és a fiatalságuk örökké tart, nos ők kárhoztathatják magukat a PS lélekölő rétegeinek véget nem érő piszmogására.
A többieknek viszont kell egy speciális<br>program, ami egyrészt korrigálni tudja a fókusz sorozat képeinek eltérését, másrészt képes megkeresni az egyes fotók éles tartományait és azokat összegyúrni egyetlen képpé.

A jó hír az, hogy<br>léteznek ilyen programok. Ilyenek a Helicon Focus, vagy a Zerene Stacker, de a PTGui-nak is létezik egy erre szolgáló modulja. Ezek azonban sajnos mind fizetős programok. Aki viszont se fizetni nem<br>akar, se tengernyi ideje nincs, annak számára van egy teljesen ingyenes program is: a CombineZM illetve ennek utódja, a CombineZP.
A nagy képek (10 MP-től felfelé) egyesítése elég sok időt vesz<br>igénybe. Átlagos képességű számítógépet egy 20 képes sorozatnál nyugodtan otthagyhatsz legalább<br>negyedórára...


http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=94622

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=97775

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=32&id=98897

http:/<br>/www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=32&id=100076

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=98380

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=98118

http://www.fotosokvilaga.hu/kib<br>ont.php?kat=32&id=98615

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=32&id=95524

Az utolsó kettő jellegében pont olyasmi, mint a te feltöltésed.
S hogy arról is legyen szó, a kompozíciója,<br>valamint a nézőpontja igen tetszik. Az én szemem az élességet is megtalálta. Kritikaként egyedül a derítés hiányát hoznám fel, ami bizony hiányzik a gombákról. Ezzel együtt még frissiben nyomtam rá<br>egy szavazatot, mert így is tetszett annyira.
További szép fotonokat!

Válasz hozzászólás
 

#12 gomba68 képére írva 2017.04.27 13:46:59-kor

Akkor, hogy igaza legyen a Gergőnek, a leírást ezennel bemásolom ide, utána pedig küldök linkeket is, ahol néhány, ezzel a technikával készült fényképemet láthatod:)
Üdv.: Csaba


Fókusz<br>sorozat

A makrófotózás egyik buktatója a rendkívül kicsi mélységélesség. Az 1:1 arányú leképzéskor (vagy ahhoz közel) a mélységélesség már csak egy hajszálvékonyságú területet fed le. Ez egyrészt<br>tökéletesen precíz fókuszálást kíván, ami azért némi gyakorlattal kivitelezhető. Másrészt a választott témának csak egy rendkívül keskeny rész lesz éles, ami ellen viszont semmit sem lehet tenni.<br>Ugyanakkor makrófotósokban sokszor felmerül az igény, hogy a választott témájuk ne csak egy keskeny sávban, hanem teljes egészében éles legyen.

Erre a problémára jelent megoldást az ún. fókusz<br>sorozat technika, melyet angol nyelvterületen a "focus stacking" szakkifejezéssel illetnek. A módszer lényege, hogy a makro- és a mikrofotózás rendkívül keskeny mélységélesség tartományát lehet vele<br>kiterjeszteni - méghozzá korlátlanul.
A fókusz sorozat alapelve, hogy a választott témáról több fotót kell készíteni, méghozzá azonos beállításokkal. Az egyes képek közt kizárólag csak a fókuszt kell<br>elmozdítani, olyan módon, hogy a lépcsőzetesen módosított fókusz mélységéles tartománya apránként teljesen lefedje az egész témát. Így végül sok fotónk lesz, melyek csak abban különböznek, hogy<br>más-más részükön található az élesség. A képek mennyisége nagyban függ attól, hogy mekkora a választott téma és azt hány expóval lehet lefedni a mélységélesség tekintetében.

A fotózásnál vigyázni<br>kell arra, hogy a téma és a fényképezőgép ne mozduljon el az egyes képek között. Így mindenképpen állványról kell fényképezni. A beállításoknak a fókusz kivételével állandónak kell lennie. A fókuszt<br>pedig úgy kell módosítani, hogy ne maradjon olyan része a témának, amelyet a sorozat valamelyik képe nem fed le egy éles expóval. Természet makrónál bizony könnyen előfordulhat, hogy a választott téma<br>megmozdul, ilyenkor sajnos újra kell kezdeni az egész fényképezést.

A fókusz lépcsőzetes megváltoztatására két módszer kínálkozik. Az egyik, hogy a felállványozott fényképezőgépen az objektív<br>fókuszállító gyűrűjét finoman, kézzel apránként elmozdítjuk az egyes felvételek közt. A másik módszer egy speciális kiegészítő, a makrósín használatán alapul. A makrósín egy olyan eszköz, amelyen a<br>hozzáerősített fényképezőgép, az objektív tengelyével párhuzamosan finoman, előre-hátra mozgatható. A makrósínt az állványra kell helyezni és arra a fényképezőgépet. A makrósín használatakor az<br>objektív fókuszgyűrűjéhez nem nyúlunk, a fókuszsorozat képei az előre kiválasztott fókusztávolsággal készülnek el, olyan módon, hogy az egyes felvételek közt finom lépcsőkben közelítjük, vagy<br>távolítjuk a témától a fényképezőgépet.

A fókusz sorozat technikának azonban van egy hatalmas buktatója. Ez pedig egy nagyon nagy probléma. Az optikai sajátosságokból adódóan a fókusz sorozat egyes<br>képei sohasem fedik egymást tökéletesen. Az egyes képek egy parányit mindig "elmásznak" egymáshoz képest. A jelenség még akkor is fennáll, ha a sem téma, sem a fényképezőgépet nem mozdult el a<br>fotózás közben.
Ez azért nagy baj, mert az elkészült fényképeket nem lehet olyan egyszerűen egyesíteni, hogy egymásra másoljuk őket és mindegyikből csak az éles rész hagyjuk meg - hiszen a képek nem<br>fedik egymást. Azok, akik sose halnak meg és a fiatalságuk örökké tart, nos ők kárhoztathatják magukat a PS lélekölő rétegeinek véget nem érő piszmogására.
A többieknek viszont kell egy speciális<br>program, ami egyrészt korrigálni tudja a fókusz sorozat képeinek eltérését, másrészt képes megkeresni az egyes fotók éles tartományait és azokat összegyúrni egyetlen képpé.

A jó hír az, hogy<br>léteznek ilyen programok. Ilyenek a Helicon Focus, vagy a Zerene Stacker, de a PTGui-nak is létezik egy erre szolgáló modulja. Ezek azonban sajnos mind fizetős programok. Aki viszont se fizetni nem<br>akar, se tengernyi ideje nincs, annak számára van egy teljesen ingyenes program is: a CombineZM illetve ennek utódja, a CombineZP.
A nagy képek (10 MP-től felfelé) egyesítése elég sok időt vesz<br>igénybe. Átlagos képességű számítógépet egy 20 képes sorozatnál nyugodtan otthagyhatsz legalább<br>negyedórára...


http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=94622

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=97775

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=32&id=98897

http:/<br>/www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=32&id=100076

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=98380

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=10&id=98118

http://www.fotosokvilaga.hu/kib<br>ont.php?kat=32&id=98615

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=32&id=95524

Az utolsó kettő jellegében pont olyasmi, mint a te feltöltésed.
S hogy arról is legyen szó, a kompozíciója,<br>valamint a nézőpontja igen tetszik. Az én szemem az élességet is megtalálta. Kritikaként egyedül a derítés hiányát hoznám fel, ami bizony hiányzik a gombákról. Ezzel együtt még frissiben nyomtam rá<br>egy szavazatot, mert így is tetszett annyira.
További szép fotonokat!

Válasz hozzászólás

Oldalak: Következő oldal


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból

téli Balaton (-)

Vélemény: 4

Megnézve: 66


Petra (5)

Vélemény: 5

Megnézve: 109


Ott a nyuszi! (5)

Vélemény: 6

Megnézve: 35


Lépcsőház (-)

Vélemény: 7

Megnézve: 28


Hajók (5)

Vélemény: 8

Megnézve: 72


Szandi II. (5)

Vélemény: 8

Megnézve: 59

0.5453 mp  (1) Copyright Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat