Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4577

Szöcske

Szöcske (3.75)

Vélemények: 4

Megnézve: 712

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Egyéb / Jo a kep DE::::


Jo a kep DE::::

  Jo a kep DE::::

Fényképezőgép:

Fényképezőgép nincs kiválasztva

Nagy Gábor előző képei
Kristiansand003

Kristiansand003 (3.5)

Nordsjoeweg001

Nordsjoeweg001 (2)

600 meter

600 meter (2)

Joessing fjord - Altmark incidens

Joessing fjord - Altmark incidens (4)

Stockholm Orsegvaltas3

Stockholm Orsegvaltas3 (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Nagy Gábor 

Feltöltés ideje:

2007.08.27 13:01:38

Kategória:

  Egyéb

Átlag:

5 (29 szavazat)

Megtekintve:

1020

Betöltve:

1251

Feldolgozható:

Nem

Jo a kep DE::::

sajátos magyarsággal állnak néhányan a képkritikához. Tény, hogy ezen az oldalon, mint ugyanúgy bármelyik fotós oldalon nem minden kép a világ legjobb képe, mert ilyen nincs.

Mivel a napi képfeltöltési limit során az alkotó nagyobb szabadságot élvez, ezért való igaz becsúsznak a nagy feltöltési szabadság miatt értékkel nem rendelkező képek is. Ez tény, de ettől függettlenűl nagyon nagy számban vannak értékes képek.

Szemet szúrt, hogy milyen alacsony szinten áll sok esetben a képkritikai kultúra. Hezitálós, bizonytalan, szeretnénk az alkotónak megfelelni, szimpátiáját elnyerni, (mutyizás) DE ugyanakkor mindig ott van a DE, amivel próbálják páran csak azért is szinte berögzötten elterelni a kép valódi értékéről a figyelmet, és valami lényegtelen DE-vel becsmérelni a képet.

Ezen a hozzáálláson van mit javítani.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#29 Írta: drkbl 2007.08.28 07:44:26 www  179 47

Engem személy szerint jobban zavarnak az olyan kritikák, amelyek a DE szócska kerülésével húznak le [I]harmadik[/I] felet, ugyanolyan osztályzatot adva, ugyanúgy agyondícsérve, ugyanolyan mennyiségű negatívumot felsorolva, noha zongorázni lehet a különbséget a képek között.

[I]szeretnénk az alkotónak megfelelni, szimpátiáját elnyerni, (mutyizás)[/I]

Az, hogy egy kritika annak megfogalmazásával kezdődik, hogy ezer kép közül miért ez érintett meg annyira, hogy véleményezzem, majd leírom a nemtetsző dolgokat, az nem ugyanaz a kategória, mint amikor a Top Ten körbeudvarolja az egyik Top Ten olivazöld nagyvasáról készült képet, hogy milyen gyönyörűek a színek a képen...


5.0

 

#28 Írta: pista1 2007.08.27 20:43:03   9608 436

szeretnénk az alkotónak megfelelni, szimpátiáját elnyerni, (mutyizás)

Ez nem mindig van így. Megfigyelhető, hogy itt a teljesen kezdőtől a profi minőségig vannak képek. Jópár kezdő is töltöget fel képet, amelyek közt jócskán vannak gyengébbek is. Namármost ezt többféleképpen lehet értékelni. Szigorúan a tökéleteshez viszonyítva, akár rosszindulat nélkül is leírni, hogy pocsék a kép. De lehet az önbizalmat kevésbé rombolva, inkább motiválva dícsérni, de ahogy írtad, DE azért vannak hibái, tessék gyakorolni. Magamat természetesen nem minősítem, de megnézhetőek a képeim, az elején annak is örültem, ha egyáltalán látszik valami a képen, gyorsan fel is töltöttem. Mostanság elég ritkán töltök fel képet, mert pl. hála ennek az oldalnak, saját magammal szemben megnőttek az igényeim, és ennek megfelelő képem nincs sok. De lehet, ha az elején jól lehúzzák a képeimet (talán jogosan), odébbállok.
Tehát engen nem bosszant, ha a gyengébb képet esetleg dícsérik. (nézzük meg, van-e itt olyan, aki az idő múlásával visszafelylődött)


5.0

 

#27 Írta: ShadeInTheShadow 2007.08.27 20:35:01   1596 18

reméltem, veszed a lapot, de hagyjuk :)
bye


5.0

 

#26 Írta: pista1 2007.08.27 20:34:48   9608 436

szeretnénk az alkotónak megfelelni, szimpátiáját elnyerni, (mutyizás)

Ez nem mindig van így. Megfigyelhető, hogy itt a teljesen kezdőtől a profi minőségig vannak képek. Jópár kezdő is töltöget fel képet, amelyek közt jócskán vannak gyengébbek is. Namármost ezt többféleképpen lehet értékelni. Szigorúan a tökéleteshez viszonyítva, akár rosszindulat nélkül is leírni, hogy pocsék a kép. De lehet az önbizalmat kevésbé rombolva, inkább motiválva dícsérni, de ahogy írtad, DE azért vannak hibái, tessék gyakorolni. Magamat természetesen nem minősítem, de megnézhetőek a képeim, az elején annak is örültem, ha egyáltalán látszik valami a képen, gyorsan fel is töltöttem. Mostanság elég ritkán töltök fel képet, mert pl. hála ennek az oldalnak, saját magammal szemben megnőttek az igényeim, és ennek megfelelő képem nincs sok. De lehet, ha az elején jól lehúzzák a képeimet (talán jogosan), odébbállok.
Tehát engen nem bosszant, ha a gyengébb képet esetleg dícsérik. (nézzük meg, van-e itt olyan, aki az idő múlásával visszafelylődött)


5.0

 

#25 Írta: ShadeInTheShadow 2007.08.27 20:17:24   1596 18

bocsánat, hogy a kacsát dongónak néztem és nem kattantam rá! ;D


5.0

 

#24 Írta: Carrot Atika 2007.08.27 20:04:01 www  1287 260

Biztos hogy én lehetek a baj forrása de...valóban kép technikailag nem értem nem vágom...de..azért szorult belém egy kis izlés világ...de azt tudom mondani hogy mindenki más..és más kultur közegben nőt fel..más és más izls világgal..én megtudom bocsátani a de...-t. A fotóvilágos szabadságot élvezem és az én és más degeneráltsága teszi ezt az oldalt szinessé és egyedivé.
Kedves Gábor !
Nyalás vagy nem én élvezem a képeidet-mert Nagy Gáboros-kezdem megismerni a képek stilusáról fényeiről-szinhasználatairól a fotós társaim képeit..aláirás nélkűl is-vannak itt kérem stilusok..olyan mint Dingoó..Brigel ..Mia..
Gábor ! Ne mérgelődj ! üdv : Ati


5.0

 

#23 Írta: faby 2007.08.27 19:41:35   357 72

Én az egészről annyit gondolok, hogy igenis fontos minden hozzászolás, (-itt nem a poénkodásra gondolok-), abbol lehet tanulni, egy-egy vágás, kontraszt,stb, és hiába van ott a DE, ha tényleg jo a képed, megfogadod a tanácsot, és akkor eleget teszünk a jobbak tanácsainak..abbol még lehet jo(bb) kép..
szerintem..
és ez ne sértödés legyen csak

üdv


5.0

 

#22 Írta: frci 2007.08.27 16:19:18   309 66

Nekem erről annyi a vélememényem, hogy ez a jelenség a rendszer milyeségéből is adódik. A pontjaidat össze kell gyűjteni, hogy még több képet tölthess fel. Ezt alapvetően vélemények írásával teheted meg, ha nem tévedek.
Azt hiszem elég sok olyan felhasználó van az oldalon aki nagyon szívesen fotózik és tölti fel a képeit, de nem profi és nincs olyan technikai tudása amivel valóban építő kritkát tud írni, viszont írni kell és jönnek a DE -s mondatok, mert JÓ A KÉP hiszen nem véletlenül néztem meg, viszont közli a kifogást, ami valószínűleg pitiáner szőrszálhasogatás tűnhet, de végeredményben azt teszi amire mindeki kéri: véleményt ír.
A comment másik részével teljesen egyetértek, hogy aki csak a saját máját kenegeti, azzal hogy lehúz egy képet az inkább ne tegye.


5.0

 

#21 Írta: Nagy Gábor 2007.08.27 15:52:10   467 583

Írtam egy értelmetlen mondatot: Emellet természetesen nyugodtan bárki használhatja a DE-t csak már rendszerszerűen


5.0

 

#20 Írta: Nagy Gábor 2007.08.27 15:50:20   467 583

A nagy vihar mellett amit kiváltott ez a szó, még egyszer elmondom az én álláspontomat, ami nem dogma, csak egy tendenciára való hajlam észrevétele.

A magyar nyelvben benne van az ember sorsa...... Gyönyörű a magyar nyelv, de van mit javítani rajta. DE VISZONT a kettős tagadás esete a magyarság gyakori vereségeire is visszautal. a kód a génekben van.

Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy legyen már annyi érzékünk, hogy tudjuk már eldönteni, hogy a kép jó vagy sem, és feleslegesen ne írjunk jó dolgokat egy képről, ha már a mondat első felében érezzük, hogy ott lesz majd a DE szó. Fordítva. Ha egy kép vizuálisan harmóniában van, akkor automatikusan ne keressünk benne egy hajszálat, csak, hogy odaírhassuk azt, hogy DE.

Emellet természetesen nyugodtan bárki használhatja a DE-t csak már rendszerszerűen. Ezer féle képpen lehet írni kritikát, és egyre gyakrabban látok sablon kritikákat, ami úgy kezdődik, hogy szuper a kép, jó a kép, de 0,5553%-ban balra dől.

Használjátok a DE-t ésszel, és kritizáljatok továbbra is bátran.


5.0

 

#19 Írta: Robchy 2007.08.27 15:46:43   5 0

Elnézést, a frissítés gombra kattintottam és elküldte mégegyszer.


5.0

 

#18 Írta: Robchy 2007.08.27 15:45:02   5 0

Sziasztok!
Én még új vagyok itt, csak néhány hete regisztráltam, ezért kicsit félve írom ezeket a sorokat. :-)
Én is nagyon fontosnak tartom, hogy megfelelő visszajelzéseket kapjon az ember, arról amit csinál. Viszont kapnia kell, mert különben nem tudja, hogy jó úton halad-e vagy sem! Szerintem elég kevés hozzászólás és értékelés érkezik a képekre. Én sem viszem túlzásba a dolgot, mert úgy érzem még nem tudok érdemlegesen hozzászólni. Remélem idővel összeszedek annyi tudást, hogy megfelelő véleményeket tudjak írni.


5.0

 

#17 Írta: Robchy 2007.08.27 15:41:57   5 0

Sziasztok!
Én még új vagyok itt, csak néhány hete regisztráltam, ezért kicsit félve írom ezeket a sorokat. :-)
Én is nagyon fontosnak tartom, hogy megfelelő visszajelzéseket kapjon az ember, arról amit csinál. Viszont kapnia kell, mert különben nem tudja, hogy jó úton halad-e vagy sem! Szerintem elég kevés hozzászólás és értékelés érkezik a képekre. Én sem viszem túlzásba a dolgot, mert úgy érzem még nem tudok érdemlegesen hozzászólni. Remélem idővel összeszedek annyi tudást, hogy megfelelő véleményeket tudjak írni.


5.0

 

#16 Írta: SDGPicture 2007.08.27 15:33:35   2172 138

amúgy a DE szónak megvan a létjogosúltsága, mivel egy kötőszó.
ha vannak a képen olyan elemek ami tetszik és olyanok ami nem akkor a De szóval össze lehet kötni a kettőt.
ez, az meg amaz jó DE abban, meg amabban javíthatsz, így meg úgy.
sőt, ettől lesz nem ledorongoló a kritika. kiemelem a kép pozitívumait, bátorításképpen. aztán rámutatok a hiányosságaira, amiből tanúlhat a fotós.


5.0

 

#15 Írta: lancaster 2007.08.27 14:48:47 www  5801 47

SiSsel épp ezt vitattuk, és én is ezt mondtam, mármint hogy kevés kép fog fentmaradni. :9


5.0

 

#14 Írta: axon 2007.08.27 14:18:56   708 100

A DE szócskát sokat használtam én is, mostanában megpróbáltam elkerülni is a használalát.
Az én hozzászólásaim (kritikáim) általában nem 2-3 szavasak, megpróbálom érthetően leírni mi tetszik, miért tetszik és miért nem.
És ezt úgy teszem, hogy lehetőleg ne sértsem meg az illetőt.
DE attól még valaki lehet nyali tipus amiért nem használja ezt a DE szócskát... Ez csak egyszerű fogalmazás kérdése.
Szerintem meg az sem baj, ha a egy jó kép apró hibáira felhívja valaki a figyelmet. Attól még jó marad a kép...


5.0

 

#13 Írta: Nagy Gábor 2007.08.27 14:02:56   467 583

A selejt képnek tényleg nincs helye egy olyan oldalon, amely minőségre törekedik. Nálam a témaindítást az adta, hogy vannak jó irányba tendáló képek szép számmal, és sok helyütt a kritikák mézes mázosnak indulnak, utána meg odaírják a DE-t. Holott a konkrét képnek igen is van értéke, de a DE használata, úgy vettem észre, sok kritikánál kényszer:

-csak, hogy írjak valamit
-csak, hogy írigy legyek
-csak, hogy nehogy már jót írjak róla.

Ami rossz kép, azt egyenesen el kell küldeni, az én általam észrevételezett DE használatát nem tartom indokoltnak, mert ez a szó, már ha valaki használja, az túlnyomó részt degradáló céllal történik. Ez a tipikus keresem a csomót a kákán.

Egy igazi kritika nem használja a DE szócskát!!!!!!

A kukajel jó ötlet, de ebben én nem vagyok illetékes


5.0

 

#12 Írta: ShadeInTheShadow 2007.08.27 14:01:22   1596 18

kifejezetten felfrissül az ember egy olyan kritikától, ami igaz, jogos, újat mond és még tanulhat is belőle az ember.
itt a fő probléma valszeg nem a kritikusokkal van, hanem azzal, h vannak, akik nem tudják elfogadni, s anyázva válaszolnak vissza.
mi lenne ha kritikusként tennénk mások érzelmeire?


5.0

 

#11 Írta: lancaster 2007.08.27 13:58:39 www  5801 47

sajnos ez állandó témája az oldalnak...


5.0

 

#10 Írta: NonameTheHunter 2007.08.27 13:57:33 www  7629 197

Köszönöm, hogy felszólaltál, ennek én fogok nyomatékot adni a napokban...


5.0

 

#9 Írta: ShadeInTheShadow 2007.08.27 13:55:28   1596 18

kell egy kukajel a képek alá, s ha eléri az 5 szavazatot, akkor lekerül az oldalról

k.


5.0

 

#8 Írta: Nudli 2007.08.27 13:44:12 www  1002 176

Igazad van,.....
DE más, hasonló oldalakkal ellentétben, szerencsére, köztünk azért nem dívik az egyértelmű, durva lefikázás, vagy a kritikátlan dícsérgetés. A kettő között kell valahogy arányt találni. Ehhez az is hozzátartozik, hogy összhatásában jó, de bizonyos részleteiben nem, vagy felfogásában nem értünk egyet a szerzővel. Úgy is megoldható, hogy írok pl. egy véleményt, hogy nagyszerű, majd később egy másikat, hogy ezért, meg azért rossz. Ez talán jobb lenne?


5.0

 

#7 Írta: CybeRick 2007.08.27 13:39:52   38 16

Én, mint kezdő szeretnék ehhez hozzászólni :)
Egyet kell, hogy értsek. Néha fáj a negatív kritika, (((de))) a hibáiból tanul az ember, és még jobb, ha olyanoktól kapja a kritikát akik már magasabb szinten állnak a témában. Persze nem esik rosszul az embernek, ha felhívják a figyelmét, hogy mi az, amit jól csinált, de túlzásba valóban nem kell esni.


5.0

 

#6 Írta: axon 2007.08.27 13:32:30   708 100

Egyetértek veled, meg nem is :)
Az tényleg nem helyénvaló, hogy minden selejtes képre azt mondjuk, hogy tökéletes. Akkor már inkább legyen ott az a DE...
Szerintem az oldal szinvonalának emelése végett fontos lenne, ha mindenki reálisan értékelné a képeket, mert itt sajnos van elég sok gyenge kép is...
De ezeknek a szerzői sem lesznek tisztában a kép valós értékével, ha mindenki dicsérni fogja azt is ami selejt...
Szóval egy picit bátrabban a kritikával!


5.0

 

#5 Írta: Gothic 2007.08.27 13:31:21   256 61

egész jó. a középső rész megindítja a fantáziám :)) talán ha a felső szöveg feletti/alsó szöveg alatti tér ugyanakkora lenne lehet hogy jobb lenne :))


5.0

 

#4 Írta: Ballada 2007.08.27 13:20:41   2473 234

Tokeletes ez a keped.... de talan en a felso sorban a betuket, masfelpixellel kisebbre tettem volna:))))))))))) Kulonben nagyon frappans, jo a meglatasod a kritikakkal kapcsolatban.....


5.0

 

#3 Írta: lancaster 2007.08.27 13:19:38 www  5801 47

5 (öt)

rólam mindenki tudja hogy leírom a véleményem, sokan nem is szeretnek ezért, tudom. Az oldal védelmében néha meg kell mondani, hogy fiam ez egy fos.
Viszont bíztatni is kell. Néha sajnos a bíztatásból jut több.

Jó dolognak tartom, hogy felhívod a figyelmet, köszönöm.
lancaster


5.0

 

#2 Írta: andy 2007.08.27 13:14:43   1 0

Amiket megjegyzésként irtál,nagyrészt egyetértek veled. Az a meglátásom,hogy ha valaki már rászánja magát hogy véleményezzen egy fotót,az a végén merje odairni az olytályzatát is !


5.0

 

#1 Írta: SDGPicture 2007.08.27 13:13:52   2172 138

jó ez a kép, DE a felirat elvonja a figyelmet az amúgy szép, homogén, szürke háttérről.
ha kisebb mélységéleséggel készítetted volna, akkor talán a háttér jobban kiemelkedne a hivalkodó szöveg ellenére.
(mindez csak akkor áll meg, ha érted a viccet)


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Fényképezőgép nincs kiválasztva


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0890 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat