Bizony. Az árnyékok és fényes részek közötti külöbség megjelenítése a legnehezebb. Főleg a hosszú záridős fotóknál.
Ezt már a fotózáskor nagyon pontosan bekell mérni. A sötét és világos részekre külön külön rámérek. Megnézem a gép miféle záridőt állítana és a mért adatok közötti külömbséget megpróbálom átlagolni. Nehéz megtalálni az aranyközép utat.
De ha sikerült, akkor azzal nagyban megkönnyíthető az utómunka. Ehhez szerintem nélkülözhetetlen a RAW használata. Mert a feldolgozások során rengeteg adatra lessz szükség, hogy részleteket csaljunk elő egyes helyeken. Ezt JPG-ből szinte lehetetlen. Vagy gyalázatos lessz az eredmény.
Az a bizonyos belógó fácska engem is zavart, de nem mertem lejjebb venni az állványból, mivel a vízben állt, én meg féltettem a gépet.
Az árnyékokkal sokat szenvedtem megint, de így tűnt nekem a legszebbnek.
Köszönöm a véleményt!
Helló!
Ha már többen is a "nem látok benne hibát" és hasonló kifelyezéseket emlegetik, akkor én is elmondom hogy nem látok benne hibát.
Azt azért leírom, hogy mire ügyeltem volna a fotózáskor.
Elsődleges és a leg szembetünőbb a fotón a víz fátyol előtt belógó ág. Nem említem hibának, mert tudom, hogy ottvan és isten ments kivágni. Viszont csak egy kicsit kellett volna alsóbb kameraállást választanod. Nekem az az ág nagyon rontja az összhatást.
Elég szépek, természetesek lettek a szinek. Ennek ellenére mégis játszottam volna kicsit a szinekkel. Kicsi teltség elférne még azthiszem.
A kompozíció nagyon telitalált.
És megkell mondjam, ez az egyik legszebb zúgó a Szalajkavölgyben.
A fény és árnyék arányokat megint sikerült kicsit olyan pozícióba húznod, hogy nem igazán lett jó. Kicsit kezd egyneművé válni.
láttam a többi szilvásváradi fotóidat is !
nekem ez jön be a legjobban,
itt látszik a környezet,
hogy "honnan ered és végül hol ér véget" a kis patak(?!)
ez nagyon tetszik!
graat!