Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4570

Flying Mozart

Flying Mozart (-)

Vélemények: 0

Megnézve: 542

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Tájkép / hegyek


hegyek

  hegyek

Fényképezőgép:

Panasonic DMC-FZ8

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

6.2 mm

Iso:

ISO 100

evikecic előző képei
gomba

gomba (-)

Öreg-tó

Öreg-tó (-)

Csorba-tó

Csorba-tó (3.6)

Indiai-óceán

Indiai-óceán (-)

Napfelkelte

Napfelkelte (4.87)

| Még több

Feltöltötte:

  evikecic 

Feltöltés ideje:

2009.11.23 20:33:32

Kategória:

  Tájkép

Átlag:

4.03 (3 szavazat)

Megtekintve:

867

Betöltve:

1105

Feldolgozható:

Igen

hegyek

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#40 Írta: filco 2009.11.25 18:51:55   4417 376

na ügyes voltál:) nekem is már fél éve van meg a gépem és még mindig találok rajta új hasznos funkciótkat:)


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: evikecic 2009.11.25 18:33:28   4791 290

megtaláltam a forgatást a photoscape-on, tök jó és egyszerű, köszi a segitséget.


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: ARTtila2 2009.11.25 15:52:01   994 61

ja és a legolcsóbb is a Digiretus


igen sőt már tegnap vissza is küldtem :)


 

#37 Írta: evikecic 2009.11.25 10:59:31   4791 290

egy-két dolgot megpróbáltam én is azon az oldalon, eléggé jó igazad van. köszi a tippet. Átment tegnap az eredeti kép?


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: ARTtila2 2009.11.25 10:51:13   994 61

nekem van 2 ps könyvem is én is nagy lendülettel kezdtem bele de nem igazán ment úgy. Nekem a
digiretus.hu található cikkek begyakorlásával sikerült elsajátítani. Mindegyik leírást megpróbáltam megcsinálni volt amelyik nem sikerült volt aminél nem is volt esélyem (nagyobb verziószámú Ps mint ami nekem van) ha már mennek utána ezeket lehet variálni is. Szerintem a digiretusé a legszemléletesebb leírások és egészen jól vannak megírva.


 

#35 Írta: evikecic 2009.11.24 21:14:23   4791 290

kösi, meglesz, mindkettő, a zaklatás is meg a könyv is:)


 

#34 Írta: erz 2009.11.24 21:04:16 www  4797 276

Engem tuti, hogy zaklathatsz, ha tudok segítek. Jó ötletnek tartom a könyvből való tanulást, igaz rengeteg ps ötlet van a neten is, de egy könyv mégiscsak más. Azt bármikor felütheted, ha már valamit elfelejtettél menet közben, ott újra megtalálod.
Szerintem a PS CS3-hoz is jól használható az a könyv amit az előző hsz.-omban ajánlottam(Magyar és angol ps-hez egyaránt vannak címszavak benne), de nézz szét a könyvesboltokban és válassz olyant ami neked a legjobban tetszik.


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: evikecic 2009.11.24 20:56:09   4791 290

haha. 2 év? akkor nekem még van időm, még csak egy hónapja próbálkozom, de a könyvet tuti megveszem, irok Jézuskának, mert ez igy tényleg nehéz és gáz lenne mindent lelevelezni amit én nem tudok, pedig olyan sok van sajna:) Köszönöm mindenkinek a részletes leírásokat és a sok tanácsot és segítséget, hálás vagyok, azért még zaklathatlak titeket?


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: filco 2009.11.24 20:21:24   4417 376

akkor már tényleg nem tudom mi okozhatja ezt az úgynevezett elrészletlenedést.

amúgy ps meg hasonó progiba az a nehéz, hogy annyi a lehetőség, hogy ha valamit véletlen elállít az ember, utána alig lehet rájönni hogy hol a hiba.
meg egy két tippet tudunk adni, hogy mik a lehetőségek, de hogy hol mikor mire kattintson az ember pontosan, így levelekben stb kicsit nehéz lesz elmagyarázni. amúgy tényleg láttam már énis egész jól használható egykétszáz oldalas ps könyvet, azzal sok mindenben előbbre juthatsz. mongyuk én a legtöbb dologra magamtól rájöttem, de beletelt kb 2 év, hogy mostanra már ritkán ütközök technikai akadályokba.

ha jól emlékszek amúgy ott tartott a téma, hogy ps-be ha mentesz jpeg-et állíts be mentési formátumnak, ha nem engedi akkor vagy több réteged van amit össze kell olvasztani, vagy a színmód nem RGB. elvileg akkor muszáj hogy mentsen jpeg be. és akkor más progival is tudod még a képet manipulálni. meghát ugye csak a jpeg a manapság legelterjettebb tömörített képformátum.


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: evikecic 2009.11.24 19:58:06   4791 290

Köszönöm Bringás. Én kérdeznék nagyon sok mindent a Ps-ről, csak már unnátok szerintem, mert sokszor azt se tudom mi hol van, meg valamit csinálok és nem tudom mit csináltam vagyis hogy hogy kezdtem el, nagyon nehéz nekem tudom hogy nem megy egyből, gyakorlok, csak ha nem tudom mi mit jelent akkor az már elég durva. Van hogy rámegyek valamire és nem is csinál semmit a képpel, pedig lehet hogy csinál, csak én nem látom, szóval igazából nem tudom hogy mit mire tudok használni. De azért kérdezek ám :D


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: evikecic 2009.11.24 19:54:02   4791 290

azt hiszem igen egy lépésben, ha jól emlékszem


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: filco 2009.11.24 19:37:43   4417 376

amúgy a kép leméretezése most egy lépésben történt?


 

#28 Írta: Bringás 2009.11.24 19:31:10   28277 1150

Nos, erz véleményéhez nem sok mindent van hozzá tenni, ő nagyon jól leírta a hibákat. Hidd el, ez tényleg részlettelen és életlen is. Nekem úgy tűnik, az utómunkától lett ilyen, az alapanyag nem lehet olyan rossz. Ha van PS-od, akkor én is azt mondom, abban fejleszd magad, s ha nem megy valami, kérdezd meg bátran. A .psd egyéként kifejezetten a PS fájlformátuma, más progi tudtommal nem is kezeli. Visszatérve a képhez, ez most nem lett az igazi, de sebaj, csak az ilyenekből tanulsz. Írták már a kontrasztot vagy túlzott utóélesítést, a kettő közül valamelyik sok volt. Hajrá.
További szép fotonokat!


 

#27 Írta: evikecic 2009.11.24 17:08:17   4791 290

átküldtem és kiváncsian várom. köszi


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: ARTtila2 2009.11.24 13:28:12   994 61

Szia!
Nagyon szép lenne de az utómunkábn valamit elrontottál olyan mintha rányomtál volna max kontrasztot.

Ha gondolod és elküldöd az eredeti a merida6@gmail.com ra szívesen megcsinálom.

Merre készült olyan svájc, olasz filingje van.

üdv: Attila


 

#25 Írta: Janika 2009.11.24 10:24:20   8306 1292

A dőlés haggyán, de a kontraszt nagyon sok itt, és ez rengeteget elvesz a részletekből. Szívesen megnézném az eredetit. Egyébkent csodás táj!


 

#24 Írta: evikecic 2009.11.24 08:45:00   4791 290

köszönöm, sose jöttem volna rá szerintem, órákat szórakoztam vele aztán meg se nyitotta, hát kicsit voltam csak ideges:) azóta nem is használtam:) amúgy 3-as-om van Ps-ből.


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: erz 2009.11.24 08:29:34 www  4797 276

Ha van photoshopod, akkor abban fejleszd magad szerintem, ott mindent szuperül meg lehet oldani. A psd azért jó, mert a rétegeket külön menti, ha jól tudom és utólag megnyitva dolgozhatsz az előzőleg létrehozott rétegekben is. De más programban már nem tudod megnyitni. Ha jpg-ben akarod elmenteni akkor előzőleg a rétegeket össze kell olvasztani.
Photoshop CS2 Szerzők: Elaine Weinmann és Peter Lourekas
Ebből a könyvből érdemes a ps-t tanulni, persze vannak más kiadványok is, ez aránylag elérhető áron van.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: evikecic 2009.11.24 08:13:05   4791 290

photoscape.om van, ott nem találok ilyet:( amit irtál. viszont photoshop-on tudtam múltkor dőlést egyenesíteni, csak mikor elmentettem psd fájlba mentette el és a másik programon ami egyszerűbb szerettem volna vele még bűvészkedni, de nem hozta elő,


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: evikecic 2009.11.24 08:09:36   4791 290

Köszönöm erz a segítséget, igyekszem:) Neked is sok sikert, látom te már elég régóta csinálod a fotózást, csak így tovább.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: filco 2009.11.24 08:07:27   4417 376

sokszor csak az a gond hogy fontos dolog is levágódik a képről, itt jelen esetben a bal sarki házkó lehet hogy csonkolódna a teljesen egyenesbe álláskor, de mivel azt érdemes a képbe hagyni, és már csak keveset csalnék és csak kicsit forgatnám vissza...


 

#19 Írta: filco 2009.11.24 08:04:44   4417 376

mivel tudom photscampod az van, és abba elég egyszerű a forgatás így azt írom le. ha már a szerkesztő részben vagy, akkor a kép alatt az első sorban van egy ikon ami tetzsőleges szögbenn forgat (nekem 5. a sorban). miután előjön a forgatás abalak, felül a "szint ki" fül legyen bekapcsoval, akkor az elforgatott és a képből kikerült sarkokat automatikusan levágja a program. segítségül vízszinbtes függőleges hálórendszer is van, hogy nem csak a szemére hagyatkozzon az emeber.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: erz 2009.11.24 07:52:44 www  4797 276

Az elején tényleg nehéz mindenre odafigyelni, de gyakorlással meglátod egyre rutinosabb leszel.

Ha megnyitasz egy képet a képfeldolgozó programodban akkor mindig a kiegyenesítés legyen az első. Ez nagyon fontos tájfotónál, épületfotónál, városképeknél. Majd vágd meg ahogy szeretnéd, a felesleges képelemeket lehagyva és lehetőleg emberalakokat ne vágj el. Ezután fényerő, kontraszt, színek állítgatása, effekt alkalmazása, ha akarsz ilyesmit. Aztán egy kis élesítés, majd átméretezed, hogy hány pixel legyen(látom ez már megy) és utána ismét élesíted egy kicsit. Majd mentés webre, vagy valami ilyesmi attól függően, hogy milyen progit használsz. Itt állítsd be, hogy a 35o vagy 6ookb legyen a legjobban kihasználva.

Na ennyi, és sok sikert és szép fényeket a továbbiakban.

Itt bárki szivesen segít szerintem csak kérdezz nyugodtan.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: evikecic 2009.11.23 23:22:09   4791 290

köszönöm a segítséget


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: döpö 2009.11.23 23:19:52   9512 764

A legtöbb képszerkesztő program tudja ezt a szolgáltatást. Fokról fokra tudod forgatni a képet akár óramutató irányába, akár ellentétesen, egészen addig, amíg a vízszintes vízszintes nem lesz, illetve a függőleges függőlegessé nem válik. Persze ezt követően újra formára kell vágnod a képet, illetve nem árt ezután egy kis élességjavítás is,mert minden beavatkozás ront valamelyest az eredeti élességen. Jó munkát!


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: evikecic 2009.11.23 23:14:36   4791 290

köszi a tanácsot, olyan nehéz mindenre odafigyelni, de igazad van, majd megpróbálom ezt is. ha elforgatom hogy nem lesz fejjel lefelé? hogy csináljam? bocs ha hülyeséget kérdezek


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: döpö 2009.11.23 23:10:26   9512 764

A már leírtakon kívül arra is figyelni kell, hogy a függőleges-vízszintes irány jó legyen. Ha megnézed a házakat, mind jobbra dőlnek, ami azt jelenti, hogy az utómunkánál nem állítottad vízszintbe a képet. Elforgatással lehet ezen segíteni. Egyébként jól láttad meg a szépet, és jó, hogy előkaptad a gépedet,mert ezt kár lett volna kihagyni. Üdv.


3.6

 

#13 Írta: evikecic 2009.11.23 22:46:53   4791 290

abszolút nincs harag én csak kiváncsi voltam mire érted mert én nem értettem, de igy már világos, tudom, hogy sokat kell még tanulnom, azért vagyok itt és a segítségetekre van szükségem, ezért kérdeztem hogy megtudjam:) köszönöm hogy részletesen kifejtetted.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: erz 2009.11.23 22:32:12 www  4797 276

Arra értettem a "részlettelenséget", hogy az apró részletek el vannak mosódva. Pl. a repcetáblán vagy nem is igazán tudom mi az, az előtérben, a ház teteje is teljesen homogén, nem hiszem, hogy valami részlet nem kellene legyen rajta, bal oldalon a fák lombja is elmosódott és jobb oldalon is, valamint a háttérben lévő hegyoldalon sem nagyon látni részletességet.
A fehér részeken elég sok a kiégés is.
Remélem azért nincs harag, ha őszintén leírom a véleményem. Én úgy gondolom, hogy az eredeti fotó jobb lehet, az utómunkával ronthattál el valamit...


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: evikecic 2009.11.23 22:17:32   4791 290

köszi a véleményt, sajnálomhogy így látod, csak egyet nem értek igazán: részlettelen, itt mire gondolsz, miben kellene részletesebb legyen, csak azért kérdem, hátha tanulok belőle, biztos bennem van a hiba, de nemértem


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: evikecic 2009.11.23 22:16:04   4791 290

köszi a véleményt, sajnálomhogy így látod, csak egyet nem értek igazán: részlettelen, itt mire gondolsz, miben kellene részletesebb legyen, csak azért kérdem, hátha tanulok belőle, biztos bennem van a hiba, de nemértem


 

#9 Írta: erz 2009.11.23 22:08:59 www  4797 276

A táj gyönyörű. Kicsiben nem olyan rossz, de nagyban megnyitva nagyon gyenge a minősége. Életlen, részlettelen és a színek is túlszaturáltak.
A szerkesztése viszont tetszik.


3.8

 

#8 Írta: evikecic 2009.11.23 22:03:58   4791 290

köszönöm, viszont kívánom


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: alalat 2009.11.23 21:48:07 www  10883 854

sok szép felvételt kívánok


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: evikecic 2009.11.23 21:43:15   4791 290

Köszöönöm szépen a pontokat, és a véleményezést, örülök hogy tetszik neked, igen repce is meg fű is ott nagyon más színe van a fűnek, gyönyörű.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: evikecic 2009.11.23 21:41:16   4791 290

köszi Norbi Ausztia(Gossau)-ban készült a fotó, az élesség nem tökéletes tudom, de talán nem olyan vészes:)


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: alalat 2009.11.23 21:22:22 www  10883 854

Gyönyörű szép félvétél.Az ég kéke valamint lent a (szerintem)repce zöldessárgája nagyon jól közrefogják a hegyet és az erdőt.Gratulálok.


4.7

 

#3 Írta: norbus30 2009.11.23 21:21:35   2244 201

Hegyek biza.Amugy hol készült a fotó.Ami a minőséget illeti,jó szinek,perspektiva,szerkesztés..viszont az élesség nem az igazi,mintha el lennének folyva a szinek.Üdv Norbi


 

#2 Írta: evikecic 2009.11.23 21:15:04   4791 290

köszi, az egyikkedvenc helyem


 

#1 Írta: filco 2009.11.23 21:07:49   4417 376

meseszép táj:) tecc


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Panasonic DMC-FZ8


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1112 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat