Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

lego házak

lego házak (-)

Vélemények: 8

Megnézve: 647

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / teszt / NeatImage


NeatImage

  NeatImage

Fényképezőgép:

Nikon D1X

Objektív:

Sigma 200-500mm f/2.8 APO

Záridő:

1/16000s

Rekesz:

F1

Fókusz:

500 mm

Iso:

ISO 6400

Készítés helye:

Európa Magyarország Kozármisleny

Gyenis előző képei
Pécsi est

Pécsi est (5)

Fagyos fények

Fagyos fények (5)

Téli utca

Téli utca (4.84)

Pószter

Pószter (5)

Esti köd

Esti köd (4.66)

| Még több

Feltöltötte:

  Gyenis 

Feltöltés ideje:

2010.01.09 00:12:49

Az adatlap szerkesztve:

2010.01.09 12:30:55

Kategória:

  teszt

Átlag:

5 (1 szavazat)

Megtekintve:

1884

Betöltve:

2628

Feldolgozható:

Igen

NeatImage

Bringásnak egyik képén ötlött föl hogy elmagyarázzam neki a NeatImage program működését. És gondoltam ha már írtam egy leírást képekkel akkor föltöltöm ide is, talán másoknak is hasznára válhat.
A leírást az 1. hozzászólásban találjátok.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#28 Írta: bandesz 2010.02.21 06:09:02 www  1569 333

tul reszeg vagyok h megertsem, majd vmikor atlovasom az elso kommentet


 

#27 Írta: Gyenis 2010.01.10 23:40:29 www  456 87

Örülök hogy segítettem, és hasznosnak találtad. Köszönöm a pontokat, igazán lekötelezel vele.
Itt a verziók feature listája, amint látszik igazán megéri beszerezni egy pro+ változatot valahonnan...
http://www.neatimage.com/featuremap.html


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: filco 2010.01.10 20:29:16   4417 376 (Gyenis kapott 2.00 pontot)

köszi az oktatást, demót már beszereztem, ez is igen hasznosnak bizonyul...ezt meg fogadd afféle tandíjként:)


Pont utalva  

#25 Írta: erz 2010.01.09 22:49:39 www  4797 276

Akkor azt hiszem maradok az Imagenomicnál.


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Gyenis 2010.01.09 22:43:27 www  456 87

Ennek két oka lehet, az egyik hogy 64bit-es photoshop-ot használsz, ehez egy külön verzió kell. A másik hogy nem telepítetted a plugint, vagy rossz helyre települt. A demo verzio amúgy elég butuska sajnos, egy másik verzió beszerzésében sajnos nem segíthetek, de egy könnyen leküzdhető akadály.


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: erz 2010.01.09 22:33:40 www  4797 276

Telepítettem de nem ment be a ps szűrői közé és különben is egy próbaverzió volt...:-(


 

#22 Írta: Gyenis 2010.01.09 21:45:22 www  456 87

Részint igazad van, részint nem. Egyesek tényleg túllihegik a zajt, tejesen eltűntetik, ami badarság mert a kép része. Például egy homogén felület egy minimális zaj nélkül szerintem túl tiszta, steril, lehetetlen hatást kelt. A te esetedhez annyit fűznék hozzá, hogy feltöltött képeid egytől egyig ISO100as érzékenységgel készültek. Ennek megfelelően nem csoda hogy nincs gondod a zajjal. Fényképezz párat rossz fényviszonyok között nagy ISOval, és egyből szükséged lesz szűrésre. Itt van például a mintakép (vagy keresd ki az eredetit Bringásnál), ott igencsak problémás sok helyen a színzaj. Mindig vannak olyan esetek ahol föl kell emelni az érzékenységet és túl sok lesz a zaj (kérdezz csak meg egy riportert pl.), ekkor szűrni kell sajnos. Ilyet a technika, javul de tökéletes soha se lesz.


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: VBali 2010.01.09 17:18:58   1667 127

Véleményem szerint egyébként ez a zaj kérdés kicsit túl van lihegve. A panám az elfogadott közvélekedés szerint sok zajt generál, de pl. papírképeken nem is lehet észrevenni. Normál nézetben monitoron se, úgyhogy én csak passzióból húzogatom a csúszkákat, legtöbbször nyomok egy auto profile- t és egy aply-t és kész. Már kinőttem a 200%-os nézegetős, pixelvadász korszakomból.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Gyenis 2010.01.09 16:52:38 www  456 87

Szerintem mindenki törekszik a helyszínen jól fotózásra de: ha kevés a fény és már nem lehet jobban növelni a rekeszt (fényerős obi drága, vagy már a fényerős is kevés), esetleg nagy DOF kell de kevés a fény, akkor kénytelenek vagyunk egy bizonyos záridő után ISO-t növelni. Egyeseknek meg szinte mindig kell zajszűrni (kompakt/bridge gépeseknek).


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: ancsa 2010.01.09 16:39:39   14067 626

:) nagyon jó ez a leírás :) egyszer majd én is megértem.. de még mindig ott tartok, hogy egyszerűbb a helyszínen jól fotózni mint utolag tuningolni a képeket.
Én úgy érzem sosem fogom érteni a PS-t.. de rajta vagyok a témán.. ezt itt elmentem, úgy gondolom hasznos lehet még!
Örülök az ilyen információknak!
Üdv:ancsa


 

#18 Írta: oszkor 2010.01.09 16:33:21   4404 142

Nekem mindkettő fent van a gépen, azon belül is a Ps-ben beépülve. Abszolút megférnek egymás mellett.
Bár mindkettő fent ven, mégis inkább a Neat Image-t használom gyakrabban.
Nekem jobban tetszik a vele elért eredmény.
Nekem meg az Olym köztudottan elég zajos, de nem igen hiszem, hogy láttatok tőlem zajos képet.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: ARTtila2 2010.01.09 13:32:50   994 61

Én is NI-t használom beépülőként teljes megelégedéssel.
Elsőnek beállítottam azóta semelyik képnél nem finomhangoltam tökéletesen dolgozik. Az éles főtémát a legritkább esetben mossa el.
Viszontt mindig rétegen szűrök zajt ahogy TisSza is írta így bármikor vissza lehet radírozni ha valahol sok vagy csak nem mutat jól a nagyon homogén felület (álltalában felhős részen szoktam 60-70% ecset átlátszósággal visszaradírozni így lesz egy kis "élet" is benne de mégsem zajos.

Itt egy részeletes magyar nyelvű leírása a proginak:

http://www.digiretus.hu/tippek/cikkiro.php?SORSZAM=356&PHPSESSID=87466 1e0c697d8caf726fbd3afb004cf


 

#16 Írta: Gyenis 2010.01.09 12:45:52 www  456 87

Elméletileg megférnek egymást mellett a photoshopban, csak lesz egy új pont a filters menüben. Én több szűrőprogramot kipróbáltam, ez tetszett legjobban. De sokat számít ha valaki egy másikhoz szokott.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: erz 2010.01.09 12:39:16 www  4797 276

Lenne egy kérdésem ezzel a Neat image-val kapcsolatban. Letöltöttem a netről, de vajon ha telepítem akkor nem bántja-e a már bentlévő Imagenomic Noisevare professional plugint a PS-ben. Azért kérdem mert azt sem szeretném eltávolítani mert jelenleg azt használom. Lehet hogy butaság, de tartok ettől.
Ez remek leírás kipróbálnám hogyan működik a plugin.


5.0

 

#14 Írta: Gyenis 2010.01.09 12:32:08 www  456 87

Köszönöm Bringás, igazad van, már be is írtam. Továbbá örülök hogy hasznos a program, a többiek által elhangzott még pár nem említett tipp, érdemes elolvasni azokat is.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Gyenis 2010.01.09 12:28:21 www  456 87

Örülök hogy így gondolod. Ha esetleg bekerülne az említett cikkek közé akkor szívesen megírom részletesebben, összeszedettebben és érthetőbben a leírást. Én magam nemhiszem hogy lobbiznék, nem ismerem igazán Huntert és nem is vagyok régóta itt.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Bringás 2010.01.09 12:24:28   28277 1150

Én már azóta használom is. Nekem tényleg sokat segített, mert fogalmam sem volt, hogy kell használni ezt a progit. Gondolom, nem csak én egyedül nem tudok itt angolul. Még egyszer köszönöm.

(Annyit még, hogy a későn jövők számára oda kéne írni a megjegyzésbe, hogy lásd. #1. hsz. Jobb fölül találod hozzá a gombot)


 

#11 Írta: Gyenis 2010.01.09 12:19:21 www  456 87

Bocs, kétszer ment el. Akkor itt most a többieknek válasz.
Örülök hogy tetszik/hasznosnak vélitek.
TiSza: Az eredeti és szűrt layer összemaszkolását énis szoktam használni, próbálok kifacsarni minél jobb technikai minőséget (is) a képeimből. Köszönöm hogy említetted itt.
Bspeder: Használd egészséggel! :)


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Gyenis 2010.01.09 12:19:19 www  456 87

Hello VBali.
Örülök hogy tetszett, kicsit szedett vedett, de reméltem hogy érthető lesz. A kiegészítő linket köszönöm, tartalmaz még 1-2 információmorzsát.
A gépprofil említését én is kihagytam (pedig magam is használom), és valóban jobb eredményeket ér el, de én mellé mindig használom az Auto fine tune-t és auto complete-ot, úgy jobb a hatásfoka nálam. Akkor egy utólagos tipp tőlem is, én mindig 16bit TIFF-eket szűrök (alapból 16bit-esen szedem ki rawból a képeket, de ha nem az neatnek akkor is 16bit-re konvertálva adok képet), nálam úgy mégjobb hatásfokot ért el. Valamint régebben 8bit jpeg-en néha csinált érdekes színproblémákat, ez a 16bites képekkel teljesen megszűnt.
Az élesítést azért szoktam Neatimage-el, mert ha pl nem csökkentek zajt, akkor is alkalmazom a zajprofilt és így nem nő a zaj de minden mást élesít. Ha meg szűrök zajt, akkor se szűrök ki én mindig teljesen minden (20-40 között szoktam, képfüggő), így az utólagos élesítés nem erősíti újra föl a zajt.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Gyenis 2010.01.09 12:12:33 www  456 87

A képet csak mintaképnek szántam, és nem is az eredeti kép hanem az oldalon lévő verzió, így kicsi volt a mérete. De igazából itt a színzaj volt a nagyon feltűnő, azt pedig elég jól eltüntette. A pontokat nagyon szépen köszönöm.
Üdv: Gyenis


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bspeder 2010.01.09 11:58:04   988 23

Jó!
Köszi szépen!


 

#7 Írta: Gusto 2010.01.09 10:17:46   1065 0

Fontos,és mindenképpen hiánypótló ez a leírás,Úgy gondolom a cikket közt lenne a helye.Ezuton is lobbiznék érte Hunter-nél!


 

#6 Írta: TiSza 2010.01.09 08:44:10 www  2256 95

Jó kis leírás. Én is használom néha a Neat Image-t, de csak módjával. Néha azt a trükköt is elkövetem, hogy külön rétegként teszem fel a zajszűrt képet, alatta ott marad a szűretlen eredeti, majd a szűrésen visszaradírozom azokat a részeket, amelyeken az eredetit szeretném látni, szűrés nélkül. A Niki c. képen pl. a lány arca, teste az eredeti képből van, hogy ne veszenek el a részletek, a kanapé viszont a szűrt változatból van.


 

#5 Írta: VBali 2010.01.09 08:33:30   1667 127

Köszönöm szépen Gyenis! Nekem érdekes volt.

Ezeket a linkeket is ajánlom figyelmetekbe!

http://digiretus.hu/tippek/cikkiro.php?SORSZAM=355&PHPSESSID=966912c33 6481191b3f12f110424c41f

http://digiretus.hu/tippek/cikkiro.php?SORSZAM=356&PHPSESSID=966912c33 6481191b3f12f110424c41f

Még egy szerintem fontos adalék: A fejlesztő honlapjáról különböző fényképezőgép profilok tölthetők le. Ha szerencsénk van a saját gépünk profilja is letölthető (nekem pl. sikerült) Ezt követően a szoftver felismeri (gondolom az exif-ből) a betöltött kép készítési paramétereit (géptípus, formátum, ISO érték) és optimalizálja a zajszűrést. Persze ezen is lehet finomítani, de én már nem nagyon szoktam. Tehát, ha az eredeti raw, vagy jpeg file-t kezeled, az eredmény alapból szinte tökéletes lesz. Hogy ez miért jó? Pl. az én alapból zajos bridge gépem raw fájljain ugye a zajszűrés nulla. Minden utómunkát elvégzek a nyers gépen, majd NeatImage-vel zajt szűrök és olyan eredményt kapok, mintha a fgép saját szoftvere még a gépben elvégezte volna a gyári szintű szűrést jpeg képnél.

Befejezésül: Én mindig zajszűrés után élesítek, de a Neatimage-ben nem szoktam élesíteni. Na majd most kipróbálom.


 

#4 Írta: oszkor 2010.01.09 07:26:47   4404 142 (Gyenis kapott 2.00 pontot)

Ahogy elnézem a fine tune profilt, elég rosszul sikerült feltérképezni a zajprofilt. De mint ahogy írod, sajnos tényleg elég kicsi a képen az a terület, ahonnan fel lehet térképezni.
Én is ezt a progit használom és igen kiváló eredményeket lehet vele elérni.
A leírásod mindenképp hasznos és köszönet érte azok nevében is, akik eddig még nem ismerték.

Én a fáradozásaidért 2 ponttal jutalmazlak.
Így kell ezt csinálni.
Gratulálok!


Pont utalva  

#3 Írta: filco 2010.01.09 00:26:29   4417 376

na ezt jó hogy feltetted, mert én meg épp dobtam egy példát hogy nem elég szakértő zajszűréssel hogy tönkre lehet vágni egy képet:D


 

#2 Írta: filco 2010.01.09 00:20:34   4417 376

na ezt már csak holnap fogom felfogni:) de asszem érdekelni fog...


 

#1 Írta: Gyenis 2010.01.09 00:13:37 www  456 87

A következő leírást Bringásnak szánom, de mindenki használja egészséggel. Szóval itt most a NeatImage nevű nagyon jó zajszűrő program/photoshop plugin használatát fogom leírni, közepes részletességgel. Mivel Bringással kezdtem el a diskurálást a témában, azért az ő képén mutatnám meg a programot (az engedéjével persze). A mellékelt képen a program látható, de teljesen azonos módon van megcsinálva a photoshop plugin interface-e, tehát mindkettőhöz használható segítségnek.

A NeatImage legnagyobb előnye (a jó zajszűrő algoritmus mellett) hogy nagyon jól kalibrálható. Elsőként meg kell "tanítani" a programot hogy milyen zaj van a képen, erről ő mintát vesz és ez alapján csinál egy "zajprofilt". Lehet használni Auto profile-t is, de én jobban előnybe részesítem a kézi kijelölést. Ez pofon egyszerű, keressünk egy zajos és !homogén! részt, majd bal klikk egérrel húzva jelöjjük ki. Minél nagyobb és minél homogénebb annál jobb. Ezután rá kell nyomni az Auto fine-tune gombara, majd az Auto complete-re. Bringás képén sajnos nincs elég nagy méretű terület (az eredeti felbontásban valószínűleg ez a terület bőven a maximális kijelölhető lenne), de mivel elég statikus a zaj, ezért ez is elég a programnak. Ezzel kész is a zajprofil, lehet továbblépni, esetleg elmenteni, de ajánlom minden egyes képnél új zajprofil létrehozását!

Második lépés a zajszűrés. Előljáróban elmondanám azt hogy a NeatImage nem a szokásos RGB színprofilt használja (tudja azt is amúgy), hanem a zajszűréshez sokkal hasznosabb YCrCb-t, ami Y-luminancia tehát fényesség (ez tartalmazza a gyakori "mák" vagy luminancia zajt). Másik két channel a Cr-vörös (vörös színzajra), és Cb-kék (kék színzajra).

//off: Ez teljesen azonos mint a TV adásban használt PAL kódolás, tehát van egy Y csatorna ami 29.9% piros, 58.7% zöld és 11.4% kék. Így ez lényegében egy fekete fehér kép, és a színeket, a szín csatornából kivont Y csatornával kapjuk meg. Ezekből ered az is hogy a zöld színzaj a mai Bayer interpoláció-t használó (az összes kivéve a sigma Foveon X3) érzékelőkön két általában két zöld és egy-egy piros/kék érzékelő található, így a zöld színzaj általában teljesen elhanyagolható. //

Visszatérve a zajokra, mint minden program, ez se teljesen önműködő, tehát ha jó eredményt akarunk elérni akkor érdemes finomhangolnunk. Először is keressünk egy részt ahol jól látszik a zaj, és a közelben van egy részletgazdag rész is, ezt jelöljük ki preview résznek. A preview ablakban folyamatosan látni fogjuk hogy milyen lesz a kép (azon része) zajszűrés után, az épp beállított értékekkel. Innentől lehet állítgatni csak szemmel, de érdemes mellé használni a „Component viewver” gombot. Ekkor előugrik egy ablak ahol az épp aktuális filtering (szűrés) mennyiségét tudjuk ellenőrizni (itt annyit azért megjegyeznék, hogy a neatben a szűrt és eltűtetett zaj nem ugyan az, tehát ha kiszűrünk mindent, akkor is megtarthatjuk a zaj felét, csak konstansan csökkenni fog mind, és nem maradnak erősebb zajfoltok). Általában elég jól belövi a program az értékeket, de fél perc ellenőrzésen nem múlik a dolog, és itt tényleg ízlésünk szerint megszabhatjuk a zajszűrés mértékét (mert hogy ugyebár túlzott zajszűréstől eltűnnek a részletek, és akár steril is lehet a kép, ami néha zavaró).
Component viewer ablak részletesebben: Az Y Cr Cb csatornákat már kiveséztem, kijelölve az épp aktuális szűrését látjuk, ha teljesen homogén az alapból homogén rész akkor teljesen ki van szűrve. A High frequency ablak a kis, apró zajokat mutatja, a mid a közepes foltokét, a low a nagyobb foltokét (lehet esetleg szűrni very low-ot is, de erre ritkán van rá szükség és sajnos nem is finomhangolható).
A szűrés mértékét a Noise filter settings részen állíthatjuk, a zajprofilhoz képest pozitív és negatív százalékos irányban mind a high/med/low, mind pedig a csatornák szűrését külön-külön. Miután beállítottuk hogy mennyit vegyen a program zajnak, eldönthetjük hogy ezt mennyire csökkentjük. Ezt a Noise reduction amount résznél találhatjuk meg, az eddigi megszokott csatorna és frekvencia csúszkákkal. Mivel a színzajt mindig érdemes teljesen kiszűrni (erre lényegesen érzékenyebb az emberi agy mint a luminancia (Y) zajra), ezért csak az Y csatorna szűrését kell általában állítgatni. Az alap 60% a mai dslr-ekhez egy kicsit sok, én általában 25-30%-ot szoktam használni, de mindenki döntse el maga.
Ennyit a zajszűrésről, de a Neatimage másik nagy előnye hogy a zajszűréssel egyszerre és nagyon jó összhangban tud élesíteni is, és ez is nagyon jól beállítható. Ezt elérni pofon egyszerű, csak be kell pipálni az Y csatornát a sharpening setting-nél, és máris százalékos értékben lehet beállítani a high/mid/low frekvenciás képrészletek élesítését. Ennél a képnél én egy közepes élesítést alkalmazta. Figyelem: a mid/low frekvenciás képelemek élesítésével óvatosan, zaj nélkül nagyon ronda látványt tud okozni, olyasmi hatást kelthetnek a kép egyes részei mintha olajfestve lenne, elég illúzióromboló.

Ezek után már csak le kell OK-zni photoshopban, vagy külön program esetén Output image/apply.

Használjátok egészséggel, írjatok nyugodtan ha hozzáfűzni valótok, vagy kérdésetek van.
A bemutató képnél a minőség romlására ment sajnos hogy 600kb-ra kellett tömöríteni, így nem igazán adja át hogy milyen lett a szűrés után a képek részlete, de a menüben kiigazodás remélem segíti.

Ez NEM reklám, senkit se bíztatok a software megvételére, csak szeretném megmutatni hogyan működik ha valaki használni szeretné!

Kérdezzetek nyugodtan.

Gyenis


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D1X

Képek az alábbi objektívvel:

Sigma 200-500mm f/2.8 APO


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1057 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat