Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Egy szerelem kezdete..

Egy szerelem kezdete.. (4.2)

Vélemények: 6

Megnézve: 413

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Tájkép / Mikor megérintett...


Mikor megérintett...

  Mikor megérintett...

Fényképezőgép:

Canon PowerShot A590 IS

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F6.3

Fókusz:

ekv. 36 mm

Iso:

ISO 80

Készítés helye:

Európa Magyarország Csorna

-anTi- előző képei
Látható energia

Látható energia (5)

Figyelem

Figyelem (5)

Start

Start (5)

Téli napsütés

Téli napsütés (-)

Napfürdőző

Napfürdőző (5)

| Még több

Feltöltötte:

  -anTi- 

Feltöltés ideje:

2010.02.28 07:34:23

Kategória:

  Tájkép

Átlag:

5 (1 szavazat)

Megtekintve:

956

Betöltve:

1285

Feldolgozható:

Igen

Mikor megérintett...

... a fotózás felfüggesztése, ilyen szép volt az idő! :)

EV +1/3
sam2010

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#27 Írta: -anTi- 2010.03.05 20:39:00 www  5518 520

Nehogy azt hidd nem akarom elfogadni a véleményed! Sőt kifogom kérni, ha úgy alakul! Remélem számíthatok rád (is)?
A kiegészítéseddel egyetértek, de azért felmerül mennem a kérdés, ugye nem azt gondolod, hogy az auto + egyéb dolgokkal készítettem az ide töltött képeimet az M, A, T, P módok helyett? Bár volt arra is példa nem tagadom!
Ha azt nézem, hogy igazán jó árú, nekem tetsző bridge gépet nem nagyon láttam az SP-n kívül, akkor ez az utolsó olyan masina amit a teljes automatizálás előtt, még meg kellene vennem. Lassacskán már csak "kényelmes" gépeket árulnak majd ebben a kategóriában is. Persze ha ez mellett döntök! De hát ez a kiindulópontom! Ehhez képest jött be a képbe a tükrös. Nehéz!
Én a feleségemmel együtt, közösen hozzuk meg a döntéseinket. Mi "A" fényképezőgépet keressük, amivel jó képeket is tudunk készíteni. Tehát abban is igazad van, hogy kell egy kis gép mindenképpen. Valószínűleg ha vennék egy tükröst, nem vennék mellé kicsit is.
Igazából a tükrösre 70e forintot pluszba áldozni, nem kis feladat! Tudod 6 éve fejeztem be a házam, folyamatosan bütykölök rajta, szépítgetem. A fürdőnk átalakítás előtt van, szerény számításaim szerint is, sokba fog kerülni. Csakugyan a mérlegre kell tenni mindent!
Aztán az eszemmel és szívemmel ki kell találnom, hogy mi legyen a megoldás! A döntésemről tudni fogysz!


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: -anTi- 2010.03.04 18:21:09 www  5518 520

Kívánom, hogy eljuss fejlesztésig! :)


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: szujam 2010.03.04 10:49:08   3512 183

anTi, itt olyan sok hasznos infó összegyűlt az új gép vásárlásához, hogy csuda!
Ha egyszer én is eljutok a technikám fejlesztéséig, egész biztosan ide fogok betérni!:-)


 

#24 Írta: filco 2010.03.03 23:41:44   4417 376

ja meg hogy mi lesz két év múlva. sztem most is nagyjából kész vannak azok a fejlesztések amit 2-3 év múlva fognak eladni, dehát csak fokozatosan adagolják, hogy minnél több gépet eladjanak ugye. aztán gyanítom hogy ha már minden érzékelő eléri a jobb objektívek felbontóképességét, bár az alap obikét már asszem az 5 mp körül át is lépték..., minden gépben ott lesz az élőkép, mindenféle fókuszlehetőséggel meg rázkódásvédelemmel, talán kicsit beáll a piac, vagy csak nagyon értelmetlen dolgokkal próbálnak dobálózni, bár ebből már ma is van bőven (ételfotó funkció, portré mosott háttérrel funkció stb...ezektől falra tudok mászni:)) ehhez van a tárcsán az M betű. na mindegy is....csak gondoltam még ezzel kiegészítek...


 

#23 Írta: filco 2010.03.03 23:35:02   4417 376

hát sok dolgot már nem tudok a dologhoz fűzni, nekem is sajna egyre gyanúsabb hogy kihal a normális bridge kategória, még egy darab ami nekem alapből nagyon tetszik a fuji s200ex ha jól emlékeszem a típusra. viszonylag jól kezelhető szebb képű masina, de még mindig minden az egyben kivitel...hát lehet ez volt az utolsó normális darab.

arra már rájöttem, hogy fölösleges arra várni hogy hátha egy éven belül majd jobb jön ki ugyanennyi pénzért, hisz addigra megint másra fog fájni a fogunk. mindig van olyan kínálat emiből lehet választani. hangtechnika szinte megállt teljesen több 10 éve, viszont minden más, számítógép, telefon, fényképező kb max 3-4 év azt hiszem az elévülési idő, az után az ember már nagyon szükségesnek érzi a cserét....

azt hiszem sok már dolgod már nincsen, mérlegre rádobni a pénztárcát és a képminőség igényt, aztán billen vagy erre vagy arra. amit írtam még ismét felvetném:
most csak új árakat nézve, oly sp590 60000ft, a tükrös 2 kitobi bringásra hagyatkozva 130-140000ft. kérdés: ha most megveszed az sp-t, és egy két éven belül összeszedsz tükrösre, akkor lesz két géped, és az sp megmaradhat másodgépnek, családi közös gépnek vagy hasonló...azt neked kell tudni, ha most veszed az olcsóbbat, az mennyivel nehezíti meg a drágábbra való gyűjtést...vagy azzal azt ki is zárnád...

ui: cipelés meg hasonló: el lehet vinni persze simán a tükröst is, bár ahova én járkálok néha ott válltáska kilőve, szal hátra megy minden, néha távcső pokróc víz kaja állvány minden, meg az még nagy előny hogy az olcsóbb masinámat nem annyira féltem, lerakom fűbe, kőre, avarba, volt már patakba dőlve, só tengerparton rárakódva, 3-4szer elázva. szal rosszabb képminőség, de kevesebb stressz:D

még bringásnak annyit, hogy még mennyivel jobb képek lehetnének dslrel, hát sony a350 el nem nagyon sikerült eddig durva különbséget produkálnom a kit obikkal, ezért nem is igen használom. hétvégén kicsit jobban kipróbálgattam fater eos50d-jét, canon 18-200, sigma 150es makró meg 400 as tele. na mongyuk az már sokkal jobban tetszeget:) árával inkább nem riogatnék senkit, nekem is elég megrázó tudni, mármint hogy egy darabig még nem lesz ilyesmim....


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: -anTi- 2010.03.03 19:04:12 www  5518 520

Ez csak természetes! :)
Nem kérdéses, hogy kiket keresek fel először az örömhírrel!

Ami most per pillanat bánt, hogy a szívem mélyén igazat adok teljesen, és azt súgja az eszem is. Nem magyarázkodok! Döntenem kell, én tudom, hogy mi az ami belefér az életembe és mi az ami nem! Nem lesz könnyű a döntés.


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2010.03.03 18:46:12   28277 1150

Hát, mondjuk szólhatnál, ha majd egyszer döntésre jutsz. Kíváncsi leszek rá.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: -anTi- 2010.03.03 18:17:39 www  5518 520

Nagyon szépen köszönöm, hogy ennyit foglalkozol velem! :) Ez minden jó vagy rossz kritikánál jobban esik! Most nem is tudom, hogy mit is reagáljak erre! Nehezítitek rendesen a dolgom! :)
Tényleg csak annyit tudok mondani, hogy köszönöm!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Bringás 2010.03.03 14:33:28   28277 1150

Szia anTi!
Azért Balázsnak címezve írom a választ, mert így ő is olvassa majd, s biztos lesz még további hozzáfűznivalója. Csak, hogy tovább nehezítsük a dolgodat:)

Az első alapvetés, amiből kiindulok az anyagi helyzet. Ha úgy érzed, hogy anyagilag sosem lesz esélyed tükrösre, akkor ne is olvasd tovább, mert okafogyott az egész. Akkor végy egy bridge gépet és kész, hisz többre sosem fogja futni. Ezért én most megengedem azt a feltételezést, hogy egyszer mégis…
És még valami, mielőtt elkezdem. Felnőtt ember vagy, kiforrott személyiség. Ezért gondolom, hogy a fotózás (nálad sem) egy gyerekes hobbi, amit két után elmúlik majd, hanem hosszú távra gondolod űzni e dolgot.

Nagyon sok igazság van abban, amit a Balázs leírt. Legfőképp azt emelném ki, hogy akármilyen fényképeződ van, mindig jobbat szeretnél majd, mindig fogod érezni az épp aktuális korlátokat. Ugyanakkor mindenkinek van egy éles minőségi határ, amit úgysem fog tudni soha átlépni az anyagi helyzete miatt. Ez egyénenként változó. Neked egy elvi döntést kéne hoznod: képes vagy-e összegyűjteni egy tükrös árát? Itt szeretném hangsúlyozni, hogy sem rábeszélni, sem lebeszélni nem akarlak semmire. Neked kell dönteni, én csak a véleményemet írom. Egy belépő tükrös jobb, mint egy menő bridge. Ez factum. Nyilván mindkettővel remek képeket lehet készíteni, van rá példa bőven. De azok a bizonyos korlátok előbb megjelennek a bridge gépnél. A bridge gépeket azért lehet jól eladni, mert, mert az optikájuk nagy zoom átfogású. Ez azonban szerintem kissé amolyan parasztvakítás. Olyan optika nem létezik, ami a makrótól a nagyteléig kiválóan teljesít. Tehát egy bridge gép vagy a makróban, vagy a nagylátószögben, vagy a telében lesz kiváló. A többiben gyengébb. Vagy mindenben csak jó, de semmiben nem kiváló. Hadd hozzam példának a Balázs Karancsos felhős képeit. Csodálatos mind, simán nyomkodtam rájuk a nap képét. Megérdemelte az elismerést joggal. Azonban e képeket nézegetve többször eszembe jutott, az én gépemmel mennyivel (még annál is) szebbet tudtam volna. Nem azért, mert én jobb fotós volnék. Őt tartom a jobbnak, kreatívabbnak, tehetségesebbnek. De az én kezemben van a jobb gép. Szerintem. Pedig az én cuccom elég belépő szint, csupa "olcsó" obival. Sőt, a gépvázamnak is sok korlátja van. Mégis sokkal több lehetőségnek vagyok birtokában, mint a Balázs. Más kérdés, hogy ő sokkal jobban használja ki az ő kisebb gépét, és a PS-hez sokkal jobban ért nálam. Szóval én egyértelműen a tükrösre szavazok, ha megadatik a választás.
Személyes példám: nekem is egy kompakt volt az első digi gépem. A második, már ez a tükrös, amit használok. Emlékszem mennyit filóztam akkoriban, hogy bridge vagy tükrös. Most utólag úgy érzem, hogy nagyon jó döntést hoztam, hogy a bridge fokozatot kihagytam. Különben sok képem nem készülhetett volna el, és minőségben is rosszabb lennék. Azóta pedig már lehet, hogy váltottam volna, s akkor a bridge kidobott pénz lenne. Ugyanakkor igaza van a Balázsnak abban, hogy mit vásárolna. Jelenlegi tudásommal én is egy haladó (nem belépő) nikont vennék, de az a hozzá tartozó obikkal nem a Te pénztárcádnak való, tehát ezért nem is vesztegetnék rá több szót.

Itt térnék ki az általa említett obikra. Azok tényleg nem túl jó minőségűek. Van itt egy csapda, amit világosan látnod kell, mielőtt döntesz. A gyártók (minden márka) gépvázaiban nagyon könnyen megtalálod az igényeidnek megfelelőt, ráadásul megfizethető árért. Persze megveszed. Aztán jön a pofára esés, mert a kitobik minősége fog korlátozni. Azok szándékosan gagyi darabok. A jobb üvegek viszont irreálisan drágák, de meg fogod venni őket idővel, s máris a gépváz többszörösét hagytad ott a kereskedőnél. Más márkáról nem tudok nyilatkozni. De az Oly olcsó obijai relatíve jók, legalábbis jobbak, mint más márkák hasonló termékei és sokkal olcsóbbak is.
Említette a Balázs, hogy "nem lehet mindig cűgölni a nagy cuccost". Ez így igaz. Azonban az Oly-nál maradva, a cuccos elég kicsi. A 4/3-ad rendszerből adódóan, a kisebb érzékelőhöz, kisebb, könnyebb gépváz, kisebb, könnyebb obik tartoznak. A gépváz és a 3 obi nekem elfér egy derékon is viselhető hordtáskában. Konkrétan: a gépvázam 46 dkg. A kit obik 19 ill. 22 dkg súlyúak, a makró 16,5 dkg. Nem sokkal több ez, mint egy bridge. Ugyanakkor igaz, hogy más márkánál ez összességében 3-4 kg is lehet és már hátizsák kell hozzá.
Szó került még az árakról. A makró nélkül, kártyával, két obival 140 ezerből megvagy. Ilyet más márka nem ajánl. De a makró nem is kell egyből. Ezért említettem illevy makróit, amik kit obival vannak. Fontos még, hogy a későbbi tovább fejlődés minden márkánál (az oly-nál is) horror árú.

Általános: Kitartok amellett, hogy a piac kiszélesedik, főleg a belépő szintű tükrösöknél. Filco is írta, hogy az új Oly bridge már kevés gombot tartalmaz. Ez a fejlődés útja. A kompaktot durván fogalmazva a „szőke nőknek” gyártják, akik csak a gombot képesek megnyomni. Mára a bridge gépeket kezdik kínálni nekik, mert avval jobb minőséget csinálhatnak a dilettánsok. A hobbifotósok számára pedig dslr a kínálat. Ez nagyon fontos tény szerintem. (Pl. a nikon legbelépőbb dslr reklámján szó szerint egy szép szőke nő hirdeti, hogy csak egy gombot kell megnyomnia és övé a legszebb kép.) A gyártók rájöttek, hogy a hobbi fotósokat tükrösre szoktatva nagyobb a hasznuk, mert a drága obik jobban fogynak. Ennek megfelelően úgy alakítják, hogy a hobbifotós ne legyen elégedett a bridg-el, hanem tükröset akarjon. Ezért nyílik a belépő szintű piac rohamosan, s oly széles a választék. Az Oly csak a belépőszinten versenyképes, kimondva is csak ott fejleszt, felsőbb kategóriákban a nagyokkal szemben alulmarad. Ezért kínál rendszeresen duplakites csomagokat, relatíve jobb obikkal és sokkal magasabb szintű gépváz szolgáltatásokkal a kezdő szinten, mint más gyártók. Okos magatartás. És van itt még egy fontos dolog. A nagy gyártók végre elérték a full frame érzékelőt. Eddig erre ment a verseny. Most, hogy ez megvan, erősen megfigyelhető, hogy az ún. profi szolgáltatások rohamosan szivárognak le az alsó kategóriába. Most már a minőségre hajtanak, nem a méretre. Szóval 1-2 éven belül nagyon profi belépő tükrösöket lehet majd kapni viszonylag olcsón, már most is van belőlük jó néhány. Már most full HD videót kínálnak!!! (Nem mintha kéne.) Tehát, ha van esélyed tükrösre, én azt mondom, spórolj rá. Még egyszer hangsúlyozom, ez se nem rábeszélés, se nem lebeszélés. Főleg nem az Oly-ra. Vannak annak hátrányai is. Végül a kérdésedre válaszolva, azt a gépet nem ismerem, ezért nem is ajánlom. Azt majd megteszi helyettem a Balázs.

Üdv. Bringás


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: -anTi- 2010.03.02 19:23:30 www  5518 520

Köszönöm Filco a tanácsaidat, a leírásod igen hasznos. Ha Jól vettem ki a szavaidat, akkor hasonlóképpen gondolkodunk. Nekem nincsenek slr tapasztalataim, sima filmes kompaktokkal kezdtem, Minolta, Samsung. Majd jött a HP Photosmart M305, azt cseréltem a Canon A590IS-re, ami jó döntés volt! Majdnem Fujit vettem bakker. Az akkori 5600, vagy 5700 jött volna szóba! Hááát, azóta remélem fejlődtek! Nekem a Canon volt a fejlődés következő lépése.
Az Oly-t, Te miattad választottam, mint azt már írtam is, de azt is írtam már valahol, hogy az oldal Olympusos tagjai csábítottak az Oly felé. Kicsit azért hezitálok, megmondom őszintén, mert nem tudom, hogy mekkora lépés lesz ez a gép. Tudom a képességeit, ezért biztos vagyok abban, hogy csalódni nem fogok, és azt hiszem, hogy az érdeklődési körömet se, elégítené ki a teljesen, a belépőszint alsó szegmense.
A biztatásodat köszönöm, gondolkodni valóm van bőven a témával kapcsolatban. Azt hiszem, ha lenne egy kis pénzem erre a gyönyörű hobbira, akkor tudnék választani, szerintem egy órán belül!


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: -anTi- 2010.03.02 19:07:53 www  5518 520

Szerintem ugyanarról az árról beszélünk, mert ha Amarillis 130 ezres gépéhez teszem a 35mm-t + kártya + tok, ott van a 220 ezernél.
Illevy profi, ez kétségtelen! :)
Canon mellett az szól, hogy nagyon széles a termékkínálata, és sokszor látok olyan cuccokat, amikhez nagyon jó pénzért hozzálehet jutni. Persze elgondolkodtató, hogy miért nincsenek eladó használt Oly termékek? (azért mert azok elsőre beválnak, nem kell megszabadulni tőlük, hacsak nincs típus vagy márkaváltás)
Vannak Nikon álmaim, főleg mert egy haver Nikonos (D70, D300) előtte Oly-a volt, de lassúnak találta esküvőkre, dicsérte egy társa gépét aki Pentaxos (talán K20), van egy portrémágus ismerősöm annak pedig SONY-ja (alfa700) van. Vannak Fuji bridge 5xxx tapasztalataim, :P. Egy ismerősöm Lumix fan, fiának SONY alfa200-a van, ők pedig azokat dicsérik. (Engem itt az alfa200 nem győzött meg.) Az itteni társaság, pedig nagyon színes és tanácsok terén is igen szíves. :)
Viszont az anyagi lehetőségeim az elmúlt 2 évben sem lettek jobbak. Ha várok további 2 évet, akkor bár lenne olcsóbban jobb gép, ebben biztos vagyok, de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy sorozatos kudarcok érnének, mert nem tudom az elképzeléseimet megvalósítani. És a sorozatos kudarcok senkinek és semminek nem tesznek jót… :( Én is HP-val kezdtem (M305), ahhoz képest szuper gépet vettem 3 év múlva. Ez a Canon augusztusban lesz 2 éves.
Van egy másik verzióm is, de nem szeretnélek azzal fárasztani, hogy az anyagi helyzetemmel magyarázom a döntésemet (ami koránt sem végleges)!

Azért egy kérdés a végére. Őszintén érdekel, ajánlod-e az Olympus SP 590 UZ-t?


Köszönöm a hasznos tanácsokat, amiket itt (is) kaptam! :)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: filco 2010.03.01 22:38:50   4417 376

na ide asszem kötelességem írni. a fotó az korrekt, inkább a fényképezőgép vásárláshoz mondom az én szemszögemet. nekem az első gép canon powershot A530 volt, (5Mp, 4x zoom, manuál beállítás, de végülis egy jobb zsebgép. ehhez képest az oly 590 jelentette számomra a nagy áttőrést, zoom, jó makró, még több beállítás, szóval valahol itt nyíltak meg számomra igazán a lehetőségek, persze a oldalon kapott sok hasznos tanács segítségével... ps-hez már értettem ezelőtt is nagyjából hála. bár szinte minden képembe van ps, de így is látszik azt hiszem mit tud egy ilyen oly...(asszem erről már beszéltünk amúgy)

van a családban egy "közös" sony a350 dslr, két kit obi 18-70 50-200, meg egy 45 ezres 70-300 tamron makrós. hát képminőségben mind hagy mag aután kívánni valót, a tamron állítom még az oly lencséjénél is rosszabb felbontású, ami max előny hogy precízebben lehet vele fókuszálni, meg kevésbé zajos képet csinál az alapgép. viszont a jobbaktól még ebben is elmarad. ellenben lehet cipelni meg cserélgetni a sok obit, szóval én jelenleg ott tarok, ha dsl-re cserélnék, akkor az középkategória lenne, cacon eos 50, nikon d90 vagy hasonló, egy leg belépőbb legolcsóbb dslr-re nem költenék, amég bírja az olym, mert azt is hamar cserélném...szal én most nem lebeszélni akarlak, de ha télleg kb 40 ből most meglenne az olyd, az egy dslr gép áránál sokat nem oszt szoroz, de amúgy is kell egy ilyen gép sztem, családi nyaralás, hasonló, nem mindig cűgölheti az ember a nagy cuccost.

ha meg dslr, akkor ha nem is cacon eos50 250 ezerért, de vmi 150 es váz, nikod d5000 vagy azzal egyenrangú, és egy jobb minőségű 18-135, de lényeg hogy kicsit nagyobb zoom átfogású objektív, aztán ha még leszrá akkor jöhet később a makrós, meg az 500 as tele, hát ezek se 100 alatt vannak mondjuk... meg hát télleg neked kell mérlegelned hogy mi mennyit ér, azt biztosan merem állítani, hogy akármilyen gép van az ember kezében, mindig örülne egy jobbnak, természetes én is így vagyok, de azért szerencsére ha nehezebben is, de az olyval többségben sikerül megoldanom a dolgokat. sony meg szekrényben táskában, mongyuk portéra vagy eseményfotózásra el szoktam vinni azt is, aztán mit mivel lövök a 2 gép közül....vadfotózni se jó mert nagyon hangosan csapkodja a tükröt...

meg ha télleg tobábblépni is lehet fogsz később, akkor érdemes dslr be a márkát figyelembe venni, hogy pl csak vázat kelljen cserélni, az obid jó legyen hozzá meg ilyesmik... összegezve legrosszabb döntésnek én egy legolcsóbb tükrös gépet legolcsóbb 3 féle obival gondolok, mert azt is elég hamar sztem keveselheti az ember.na jó gondolkozgatást:)


 

#15 Írta: Bringás 2010.03.01 22:00:14   28277 1150

Meghajoltam:)

De az árakban tévedsz. Oly E-520 dupla kit 140-150 e Ft, függően, hogy mi veszel még hozzá (kártya, tasak, stb). Amarillis 130 e Ft-ért fog venni hamarosan. Újat. Boltban. Garival. A makró meg nem kell azonnal. Nézd meg illevy galériájában a cseppes képeket. Azokat nem makróval lőtte, hanem kit obival, csak úgy nehezebb, de lehet. A canont nem ismerem. De mostanában eléggé figyelemmel kísérem a dslr piacot, mert úgy karácsony környékén lesz elég pénzem némi továbbfejlődésre. Azt veszem észre, hogy ahhoz képest, hogy pár éve vásároltam, a piac rettentő széttagozódott. Főleg a belépőszinten. Minden gyártó 3-4 belépőszintű modellt kínál pénztárca és igényfüggően. Belépőszinten nagy a verseny: Sony, Pentax, Oly, Canon, Nikon. Ez kb. 15-20 belépőszintű modellt jelent, ami nagyon jót tesz az áraknak. Magasabb szinten persze a két nagy az uralkodó, ott a vetélytársak már elmaradnak, de nem is arról beszélünk. Szóval, a kifutófélben lévő modellek ára lassan lejjebb szorul, dupla kitek pedig mindig is lesznek. Persze ettől még a Te lehetőségeid adottak. Különben amikor írtam csak arra gondoltam, hogy 1-2 év alatt, ha össze tudod kuporgatni, talán érdemes kivárni. Bárogy is döntesz, kívánom, hogy örömöd leld benne később.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: -anTi- 2010.03.01 19:14:18 www  5518 520

Köszönöm szujam! Mindenképpen átadom, komolyan mondom! :)
Köszönöm a véleményedet!
Hát igen, lassan mindent megtudtok rólam, nem lesz szükség a 16 pontra! :D


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: -anTi- 2010.03.01 19:10:38 www  5518 520

Szia Bringás!
A képértékelésre válaszolva:
Nekem ez a kép azt jelenti, hogy mindenki mozduljon ki otthonról télen is. Nem tarthat benn semmi, ezért van az, hogy minden adandó alkalommal, ha van 1,5-2 órám, megyünk is a Bercivel. Itt is délelőtt borús volt, de délutánra kisütött a nap és ilyen jó idő kerekedett. Szabályosan melegem volt, miután kijöttem a vízből akkor is! Tehát a fotóval a jó időt szerettem volna illusztrálni, ami aznap volt. A kép talán 5 perccel a fürdés előtt készült! Igen a kártya is megúszta, egyszerre kivettem.

Tűzoltóság:
Elvileg ... De igazából nem. Ügyeletes vagyok, ezért az én feladatom a jelzések fogadás, a kollégák riasztása, az eseményekkel kapcsolatos mindennemű információ beszerzése. A napot a számítógép előtt töltöm, mindenféle papírmunkával. Meg én csinálom a tuzoltosagcsorna.hu-t.

Vásárlás:
Oly 590 jelenleg 63e. Számlára veszem, marad 50400, Canont megveszik 17ezerért júniusban (tudják mi történt, és azt mondta az illető, neki annyiért megéri), marad: 33400, veszek egy xD kártyát, meg van microSD-m. Durván legyen 45000 forint.
Amit vennék Oly 520 dupla kit + 35mm-es macro az 220-230e. kb. Vagy Canon 450D dupla kit + 50/1,8 (és nincs macro) 240e kb.
A fürdőnk felújítás előtt, had ne írjam mibe fog kerülni, és kellene egy garázs is, stb. stb. Imádnám a tükröst, nagy vágyam az biztos, de a realitásokat is figyelembe véve...
Azt hiszem megérted az érveim :)


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: szujam 2010.03.01 18:57:45   3512 183

Valóban emlékezetes, kalandos lett ez az 5. születésnap, az biztos!
Lényeg, hogy ép bőrrel, szerencsésen megúsztátok mindketten.
És a fényképezőgép is átvészelte nagy nehezen az esetet.
Nem is tudtam, hogy tűzoltó vagy...

A képed kellemes téli hangulatot hordoz magában.
Szépek a színek, látom a fények kissé erősek voltak, ez meglátszik a havon.
A kompozíció egyszerű, ám tetszetős.
Gratulálok és küldök Nektek öt pontot is, add át üdvözletem a szülinaposnak!:-)

Üdvözlettel.


5.0

 

#11 Írta: Bringás 2010.03.01 18:16:19   28277 1150

A történet tanulságos. Még jó, hogy volt kéznél egy tűzoltó. Elvileg ki vagy rá képezve vagy nem? Mármint a jeges vízből mentésre. Örülök, hogy végül minden jóra fordult, életben, egészségben nem esett kár. Feltételezem, a képet még az eset előtt készítetted, így a kártya is átvészelte. Ha pedig vásárláson töröd a fejed, azt tanácsolnám, hogy inkább spórolj tovább, hogy tükrös legyen a vége. Egy bridge gépet is cseréni akarsz majd elég hamar, szóval kár a pénzért. Inkább legyen később, de legyen jobb. Szerintem. Sietned úgy sem kell, mert működik a canon. Na akkor most már írok a képről is. A színei gyönyörűek. Nekem ezen a télen nem sikerült, havat, napsütést és szabadidőt egyszerre kifognom, így nem is készítettem ilyen jellegű fotókat. Szóval szépek a színek. A hó jól ki lett expózva, megvannak a részletei. Kissé lágy, de nem tűnik vészesen életlennek. Személy szerint szeretem az egyszerű, de szép tájakat, de itt valahogy mégis túl egyszerű a kompozíció, ez az, ami kevésbé tetsző. Pontosabban, nem érzem, mi a tárgya a képnek. Inkább a fák vagy inkább a havas táj? Így egyik sem tölti be a szerepét. Nem tudom sikerült-e érthetően fogalmaznom.
További szép fotonokat!


 

#10 Írta: -anTi- 2010.03.01 08:07:38 www  5518 520

Köszönöm a figyelmed!

Hát igen, szerencsénk volt az biztos! Rosszabbul is járhattunk volna!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: -anTi- 2010.03.01 08:06:08 www  5518 520

Köszönöm a véleményedet, a képminőségre válaszoltam, lejjebb! :)


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: -anTi- 2010.03.01 08:05:04 www  5518 520

Amikor vízben már a voltam, akkor gondoltam arra, hogy a gép is elázik, de akkor már fogtam a Bercit. Nem gondoltam arra, hogy el kellene engednem. :)
Egy erős náthán voltam éppen túl, ezért egy kis jeges fürdő meg sem kottyant! :)
A képminőség a #7. válaszban!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: -anTi- 2010.03.01 08:01:40 www  5518 520

Köszönöm, hogy a Bercit így kiemelted, Én is örülök, hogy semmi baja nem lett!
A horizont a dimbes-dombos táj miatt ilyen!
Néztem a képeidet látom mire gondolsz, jók!
Egy FF verzó van a blogomban, ha gondolod nézd meg!

Köszönöm a figyelmed!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: -anTi- 2010.02.28 19:40:21 www  5518 520

Az élességgel kezdem. A 600*800-as kép 92%-os tömörítéssel még mindig 900kb fölött volt. Ekkora képpel rég találkoztam. Láthatod az 520*700 még így is 319kb. Ezt az élességet már nem tudtam feljavítani úgy, hogy nekem is tetsszen. A technikai korlátaim miatt is, muszáj kompromisszumokat kötnöm! :)
Köszönöm a véleményed és a biztatást! :)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: kozi1979 2010.02.28 11:22:42   244 24

Nagyon jó téli hangultos kép.A színek külnösen tetszenek. De mintha egy kicsit életlenek lennének a fák. Sa hó is egy picit furcsa helyenként.
További szép fotókat.
UI: Jó kis kaland, szerencsés befejezéssel.


 

#4 Írta: dobikriszti 2010.02.28 10:55:31 www  343 37

szia!jujj, izgi történet, a lényeg h jól vagytok! el se tudom képzelni milyen rossz lehet belemászni 0 fok körüli vízbe...brrrr..akartam mondani h hát méééérnem dobtad le gyorsan a nyakadból a gépet meg a mobilt, de ha gyorsan kell cselekedni akkor ki gondol ilyenekre! nem fáztál meg??
A kép tényleg lehetne élesebb, vagy a szerkesztéskor romlott a minősége? amúgy szép, hangulatos!
Üdv!


 

#3 Írta: nakoev 2010.02.28 09:12:25   6169 548

Örülök, hogy "megúsztátok" - ha nem is szárazon.....
A kép nagyon szép, kellemes hatású - de így a történet tudatában már kicsit vészjósló is ez az idilli hangulat:-)
Fő, hogy mindenki és minden épkézláb került ki a kalandból!
üdv: nakoev


 

#2 Írta: Rolwagen 2010.02.28 08:58:08   107 16

Helló anti! Szerintem az a kép baja hogy nem elég éles. Amúgy jó kép lenne de semmi baj majd a következő sokall jobban fog sikerülni. Csak így tovább és további sikeres képeket kívánok neked. Üdv Rolwagen.


 

#1 Írta: -anTi- 2010.02.28 07:34:45 www  5518 520

2010.02.16-án a Berci kutyus 5 éves lett, ezért egy születésnapi barangolásra indultam vele a határba, hogy még élvezhessük egy kicsit a tél, talán utolsó napjai egyikét. A két megszokott útvonal egyikét választottuk, mégpedig azt, amerre nyáron megyünk. A kikapart agyagbánya gödrét keresztülszelve hatalmas hó hordások között értük el azt a tavat, ahol a nyáron fürödni szokott a Berci. A tónál, mint mindig, ha télen ott vagyunk, megnéztem mennyire vastag a jég. Van egy sekély része a tónak, amire mindig ráállok, járkálok rajta, ami biztosan beszakadna a 86 kilóm alatt, ha annyira elgyengült volna a jég. Különben is, két hétnél már biztosan több idő is eltelt, mióta a fagy rendkívül erősen tartotta magát. Veszélyt nem érezve bátran ráálltam a tó, szemlátomást vastag jegére is, abban a pár percben, míg ott voltam. A Berci eközben bolyongott a víz nélküli, kiszáradt, kifagyott, bokros-fás- nádas területen. Hol egy hókupacra mászott fel, hol visszafutott az útra amerről jöttünk, vagy éppen odafutott hozzám, a hívó szavamra. Szóval olyan volt, mint mindig. De egyszer csak, megérezhette egy nyúl, vagy őz szagát, ami keresztülvágott hosszában a tavon, és utánaeredt, az orrát szorosan a nyomon tartva, ahogy egy jó vadászkutyához illik. Elrohant mellettem, keresztül a jégen, akkor aztán hiába is szólok, hogy „Állj meg!”, „Nem!”, „Gyere ide!” Áááá, ilyenkor nem hall, csak a nyom létezik. Sajnos nem futott el, 50 vagy 100 métert. Bár futott volna! Mert akkor utána futok, vagy csak leguggolok, hogy ne lásson, mert ha nem lát, rohan is vissza egyszerre. De nem, most a parton állt meg.
Egy pillanat alatt történt ezután minden! Eltűnt a Berci a vízben, láttam bent van a tóban, felém fordult, mellső lábai a jégen, a hátsókkal kapálódzik, úszott volna szegény, de csak törte a jeget maga előtt, és kétségbeesett pofával, értetlenül nézett rám, mint aki azt kérdezi: - Hogy kerültem ide, és egyáltalán mi történik velem? Nem gondoltam semmi bajra, teljesen biztos voltam magamban, nem gondoltam a következményekre és a megmentésére siettem! Hozzálépve hasig szakadtam a tóba és már nyúltam is az átázott, 45 kilógrammos kedvencemért. Második emelésre ki is emeltem, kidobtam a hóba, de mellkasig Én is vizes lettem. Nem tudom, hány fokos volt a tó, a levegő hőmérséklete 2,5-3 fok körül volt.
Már a vízben tudtam, hogy baj van. Nyakamban volt a fényképezőm, és a telefonom. Még álltam a vízben, amikor az utóbbi csörgött is, de kezemben a Bercivel hiába tudtam, hogy a Zituskám keres, nem tudtam felvenni a telefont.
A vízből kijőve megnéztem a Bercit, történt-e az ijedségen kívül egyéb baja, de megnyugtatott, nem vettem észre rajta azt sem, hogy megijedt volna. Én jobban megijedtem! Utána technika ellenőrzést végeztem el, amelyeken a beázás jeleit nem tudtam egyből nem észrevenni! Elhomályosodott az LCD, a telefonom nem reagált semmire.
A tótól 20-25 perc alatt értem haza, közben a telefonomat próbálgattam, látszólag megúszta. Otthon egyszerre radiátorra tettem mindent. A telefont tudtam használni, de a fényképezőgép teljesen használhatatlannak tűnt. Kis idő múlva, a telefont már nem tudtam visszakapcsolni, és ez az óta sem sikerült, nekem. Egy szerelőműhely segít a problémán 5000 forintért.
A fényképezőgép kicsit nehezebb ügy. Azon csak egy ultrahangos „fürdő” segített volna, lehetőleg azonnal. Ezt nem tudtam. :( 4-5 nap telt el mire visszatért az élet a Canonba. Félnaponta ellenőriztem, napról napra kicsit több funkció „kelt életre”. Jelenleg minden rendben, tehát nem ússzátok meg a feltöltéseimet! :)

Szóval, majdnem beköszöntött egy hosszabb szünet, de jelenleg nem kell félnem, hogy gép nélkül maradok. Minden működik rendesen, szerencsém volt! Azért elkezdtem nézegetni az anyagi helyzetemnek megfelelő következő masinát. A jelölt egy Olympus SP 590 UZ.

Így lett a Bercinek emlékezetes az 5. születésnapja.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon PowerShot A590 IS


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1427 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat