Hello!
Minthogy az eredeti színeket Te láttad, Te tudod, hogy azt mennyire adja vissza a kép. A záridő-rekesz összefüggésre pedig igazából nincs örök érvényű összefüggés, a helyzet adja a lehetőséget. A besárgult, vörösödött égbolt pedig a nagyvárosok velejárója, a csillagászok fényszennyeződésnek hívják, kivédésére a kék óra a legjobb. Ekkor már az ember sötétnek látja az eget, de az a kevés fény ami van a hosszú záridő miatt egy kissé még elszínezi az égboltot, így a képzaj sem lesz annyira feltűnő. Végezetül még egy tanács, ha elfogadod: készíts expo sorozatokat, a téma nem rohan el, így van időd "játszani" a rekesz és záridő kombinációkkal.Az ilyen próbálkozások során tudod igazán kitapasztalni a géped korlátait és tapasztalatot szerezni az egyes beállításokat illetően. Egyébként nem rossz próbálkozás, a szerkesztésre korábban adott javaslattal én is egyet értek.
Üdv: Csaba
Szia! Lehet ,hogy sok igazság van abban mit előttem írta,ezek lehet,hogy fontos szabályok,de nekem akkor is tetszik. Talán annyi,hogy túl erősek a fények,kicsit túl kontrasztosnak tűnik nekem,de összességében bejön Üdv.
szia!köszönöm szépen a részletes véleményezést és tanácsokat! a wb-t én állítottam, talán lámpafényen volt, az tűnt a legjobbnak.Nekem itt most bejön a vöröses ég.
A záridőt nem értem, miért nem jó együtt? felesleges a nagy záridő? mert az élességgel talán nincs gáz, nekem a fények is a valósággal egyezőnek tűntek..
Igen, víz lehetne több, a lámpát próbáltam ki PS-elni de béna voltam hozzá :) üdv!
Egyrészt örülök, hogy feltetted ezt a képet, másrészt viszont szerintem elég sok sebből vérzik.
Kezdjük is, rengeteg helyen zavaróan kiégett a kép, a fehéregyensúly nagyon elcsúszott, és ez nagyon nem jó, főleg ezeknél a fajta éjjeli képeknél. Ráadásul nem is a citrom, sokkal inkább a narancs felé, az eged is ezért lett a fekete helyett kicsit piros. Van hogy jól néz ki a vörös ég, de ez itt inkább hiba.
Ha automatikus WB beállításon volt a géped, máskor ne csináld azzal, tegyed mondjuk tűzijáték felvételre (ha van olyanod; Sony bridge gépekből indulok ki, azért nem tudom).
10-es záridőt nem szabad 6.3-as rekesszel csinálni. Vagy sokkal több rekesz, vagy sokkal kevesebb záridő, de ez igy együtt semmiképpen sem jó.
Technikailag tehát ez főleg a gép hibája, kompakt és bridge gépek ugyanis nem nagyon képesek ennél többre sajnos. (Én is ezért váltottam dslr-re, megérte "elherdálni" rá félévnyi zsebpénzem, nézd meg a budapesti képeim:))
Szerkesztésügyileg:
Érdemesebb az ég helyett a vizet hangsúlyozni, az sokkal szebb éjjelente, mint a sima fekete ég.
Igyekezzél nem benne hagyni befele dőlő épületeket, amik a bridge gép beépített obija miatt dőlnek így. Van, hogy jól mutatnak, néha még dslr kitobikkal is jó ilyen fotót csinálni, de itt inkább hibának látszik. Ezzel a kicsit középen levő nagy csillagalakú lámpa is szélebbre kerülne, nem lenne annyira zavaró!