Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

méh

méh (5)

Vélemények: 5

Megnézve: 713

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Állatok / Akkor legyenek szarvasok


Akkor legyenek szarvasok

  Akkor legyenek szarvasok

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5.6 Digital ED

Záridő:

1/30s

Rekesz:

F8

Fókusz:

190 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Szelcepuszta

Bringás előző képei
A lenyugvó Nap háza

A lenyugvó Nap háza (5)

Zongora

Zongora (5)

Hanság

Hanság (5)

Gömböc

Gömböc (5)

vadszegfű

vadszegfű (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2010.07.18 18:11:38

Az adatlap szerkesztve:

2011.08.03 13:52:48

Kategória:

  Állatok

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

931

Betöltve:

1186

Feldolgozható:

Igen

Akkor legyenek szarvasok

Ez az első vadfotóm, már régóta szerettem volna egyet. Az állatok nem teljesen szabadon élnek, egy hatalmas, de elkerített erdőrész az otthonuk.

Szelcepuszta

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#38 Írta: Bringás 2013.06.24 17:33:25   28277 1150

Akkor én is nagyon örültem neki, de sajnos megvannak a maga hibái is. Köszönöm, hogy írtál, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: RICSI 2013.06.22 04:33:16   8986 509

hát nekem lenne egy ilyen fotóm biztos nagy becsben tartanám nagyon tetszik az ütómunka rajta nagyon szépek a színek gratulálok képedhez.


 

#36 Írta: Bringás 2012.12.01 21:39:02   28277 1150

Nahát, már nem is reméltem, hogy ír még valaki ehhez a régi feltöltéshez. Köszönöm szépen, hogy megnézted és véleményezted, őszintén örülök a tetszésednek!


Válasz hozzászólás
 

#35 Írta: hollybaba09 2012.12.01 21:29:27   201 25

szia!
tetszik nagyon a képednek a beállítása szerintem egy pihenő idős időszakot sikerült elkapnod, és nagyon teszik a képben, a gyönyörű és élénk zöld színek és a fák állása színe.


 

#34 Írta: Bringás 2010.07.31 07:56:22   28277 1150

Köszönöm tsaba a bőséges, kimerítő véleményt, a tanácsokat. Igazság szerint ezért is "provokáltalak". Jelenleg úgy érzem ezt az egész vadfotózás kérdést, hogy minél több információt tudok róla, annál kilátástalanabbnak tűnik az egész. Én viszonylag többször összefutok vaddal váratlanul, hirtelen. Nem egyszer észre sem vesznek egy ideig, ha ilyenkor megállok és nem mozdulok meg. Ha ilyenkor tudnék fotózni…


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: tsaba.hunter 2010.07.30 00:40:58 www  4954 845

Nem bírtam ki :))))
Nem szeretnék a képről írni, már nincs értelme, hogy ismételgessek itt másokat.
Nagyvadfotózás és nagyvad ismeret terén van egy kicsinyke kis tapasztalatom, ha lehet, egy két apróságot megosztanék az eredményesség végett veletek. Ha nagyon erre akarja adni a fejét valaki, nem csak a gép, az obi a fontos. Sok kép van fent rólam is különféle öltözetekben. Az állatok viselkedésének ismeretén túl ez a második legfontosabb dolog, hogy eredményt tudj produkálni. Nagyon kell ismerd a területet ahol fotózni szeretnél, és ott a vadak mozgását, melyik napszakban mi, hol vált ki, hová érdemes kimenni, sátrat állítani stb.
Ha nem ismered kérj segítséget a helyi vadásztól, és mindig kérj engedélyt az adott terület kezelőjétől, ha kiszeretnél menni fotózni. Így elkerülhetőek a kellemetlen balesetek. Csak akkor menj egyedül, ha nagyon biztos vagy a dolgodban, mindegyik állat erősebb és gyorsabb is, mint te. Soha ne feledd, ott te vagy a vendég! Lehet ez közhely, de engem már többször ért baleset az önfejűségem és tudálékosságom miatt. Megismerkedtem már szarvassal és vaddisznóval is közelebbről, de szerencsére súlyos sérülések nélkül.
Törekedni kell a lehető legeredetibb ábrázolásra, értem ezalatt, hogy a természetes környezete jelenjen meg, ha lehet mellékelve a kerítést, tudjuk mikor vannak együtt az állatok, melyek a magányosak, ezeket ne ábrázoljuk csoportosan, mert aki kicsit ért hozzá rögtön lehúzza a képet, mert kilóg a lóláb. Könnyű felismerni a háziasított vadakat is, elhízottak, lekonyult fülük van (lásd NG farkas) és még sorolhatnám.
Ha gyakorolni szeretne valaki, javaslom a www.nogradivadaspark.hu oldalt, itt kicsit messzebb a kerítés, de csak lesről lehet fotózni. Ami szintén nem valami szerencsés, de gyakorolni nagyon jó.

Bocs az offért


 

#32 Írta: Bringás 2010.07.24 11:22:28   28277 1150

Ezzel én is így vagyok. Most már elő se veszem a gépet, inkább mozdulatlan maradok, akkor tovább láthatom őket. Sajnos félnek ezek itt is a kerítés mögött, csak ha szerencséd van közel jönnek, és fotózhatod őket. Köszönöm a véleményt, örülök, hogy jónak találtad.


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: alalat 2010.07.24 06:33:34 www  10883 854

Szia!
Pár vaddal már találkoztam, de mire a gépet bekapcsoltam már nem voltak sehol.Jó hogy vannak ilyen helyek ahol félig meddig saját környezetükben élhetnek, de nem félnek az embertől és a fényképezőgéptől.A felvétel szerintem nagyon jó.
Remek a szerkesztés és nagyon jók a színek.
Üdv:alalat


 

#30 Írta: Bringás 2010.07.20 20:51:26   28277 1150

Tudom én, hogy nem azért linkelted… csak az emlékek… biztos Te is jól érezted magad ott.


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: NonameTheHunter 2010.07.20 20:45:33 www  7629 197

nem azért linkeltem, hogy összehasonlítsuk, én csak arra vagyok büszke a képpel kapcsolatban, hogy kittobival készült :D
Nekem a kora esti órákban sikerült lencsevégre kapni őket.


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Bringás 2010.07.20 20:34:06   28277 1150

Reggel.
A Tiéd bizony sokkal jobb…


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: NonameTheHunter 2010.07.20 17:22:24 www  7629 197

nem sokszor voltam ott, de valahogy ráénézésre megéreztem :)
http://fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=&id=56929
Estefelé?


 

#26 Írta: Bringás 2010.07.20 07:59:16   28277 1150

Szerintem megegyezünk.
Lassan el kéne kezdeni szervezkedni…


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: oszkor 2010.07.19 23:14:13   4404 142

Minimum 1/100s záridő. Még állványon is. Íratlan törvény.
Obi érdekel, de attól függ mennyiért.
Találkozó jó lenne. Még egyeztetünk.


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Bringás 2010.07.19 19:34:44   28277 1150

Köszönöm a véleményt, örülök, hogy van benne jó is. Különben meg nem volt az erdőben "gyenge pára", mert nagyon nagy pára volt és árnyék. A színek természetesek, akkor mindennek ilyen színe volt. A drótkerítés pedig paradoxon. Alább írtam, hogy nélküle nem készülhetett volna el ez a fotó. Ahhoz én nem vagyok elég.


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Bringás 2010.07.19 19:28:20   28277 1150

Igen, nem egy szerencsés pillanat. Rájöttem már egy ideje, hogy sosem fogok tudni nagyot alkotni a vadfotózásban. Egy csomót vátram így is, hogy azon a hatalmas területen olyan helyre jöjjenek, ahol "lőtávolban" vannak. Egy darabig ezt csinálták, amit látsz, aztán eltűztek… Köszönöm az értékelést, de legalább van már fönn vadfotóm is. Erre azért fájt az optikám.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2010.07.19 19:22:37   28277 1150

Köszönöm oszkor az értékelést. Én sem érzem a legjobbnak, de nagyon szerettem volna már vadfotót, és csak ilyenre tellett. Miért nem jó állványon ez a záridő? Ezek elég nyugiban voltak.

Más. Döntést hoztam a telézéssel kapcsolatban. Telézni mindenképpen Olympussal fogok a jövőben is. Beszerzés alatt áll egy Zuiko 50-200 SWD + egy EC-20. Így ekvivalens 800 mm-em lesz (autofókusszal és ultrahangos motorral). Ezt más márkánál nem tudnám megfizetni. A Bigma szállítását pedig nem igazán tudnám megoldani, sajnos túl nagy és nehéz nekem. Ha ez meglesz és jól fog működni, akkor valószínűleg lesz egy fölösleges 70-300-am, ha még akkor is érdekelni fog. Valamikor őszre várható ez a dolog. És ide kapcsolódik a következő téma. Lesz-e októberben Szelcepuszta2? Ott akár el is intézhetnénk. Továbbá, legkésőbb szeptember elején tudnom kell az októberi időpontot, hogy szabadságot kaphassak.
Üdv.: Csaba


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2010.07.19 19:06:26   28277 1150

Köszönöm, örülök, hogy tetszik.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Bringás 2010.07.19 19:05:02   28277 1150

Köszönöm Sanyi a véleményt, magam is így gondolom. Biztos vagyok benne, hogy soha életemben nem fogok tudni az igazi természetben vadfotót készíteni, csak az ilyen vadasparkokban.


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: debella 2010.07.19 14:53:45   8087 602

Szia Bringás ! ahogyan írtad ,egy "vadrezervátumban készült . Kár azért a drótkerítésért ,igazi szuper képért . Nagyon szépek a színek ,szerintem olyan lágy fátyolos.:Olyan mintha ,az erdőben gyenge pára lett volna . Nagyon bejön . Egy picit erős a zöld ,viszont a bundázatuk teljesen természetes színű . Grtulálok.


5.0

 

#18 Írta: szujam 2010.07.19 13:55:41   3512 183

Technikailag helyén valónak látom a felvételt. Az élessége rendben, szépek a színek és a kerítést leszámítva jó a környezet is. Ám magát a pillanatot nem találom túl szerencsésnek. A négy állatból lényegében három "használhatatlan" a fotó tekintetében. Azt gondolom egy látványosabb, fotogénebb momentumra érdemesebb lett volna várni. Mindazonáltal a fotónak megvan az a békés hangulata, ami egy ilyen képre általában jellemző. Szóval tetszik ez, egyedül magát a pillanatot érzem elhamarkodottnak.

Üdvözlettel.


 

#17 Írta: oszkor 2010.07.19 12:49:08   4404 142

Hát nem tudom.
Elég gyengécske lett!
Nagyon egynemű.
Nagyon kicsi a dof tartomány.
Némi próbálkozás nyomait látom az utóélesítgetésnek. Amivel szerintem próbáltál kompenzálni az életlenségen. Szóval nem szépek a részletek.
Ebben a témában felejtsd el ezt az 1/30s záridőt. Még álványon is.


 

#16 Írta: Amarillis 2010.07.18 23:02:37   7692 545

Ez aztán a meglepetés:) nagyon jól kiexponáltad, békés hangulatos fotó. A zöldet is nagyon szépen tudja az Oly:DDD Üdv. Amarillis


 

#15 Írta: gasparsanyika 2010.07.18 22:54:12   856 90

Először is gratulálok az első "vadfotódhoz".
Megmondom neked őszintén, hogy én örülök, hogy vannak ilyen helyek. Ott a magunkfajta emberek próbálkozhatnak ilyen jellegű fotózással.
Az állatokat "szerintem" nem zavarja, a fotósnak meg persze örömet nyújt.
Amúgy meg Szelcepusztán megtudtam, hogy lehet fotózni Nagyvadakat..
Ezért külön köszönet...


 

#14 Írta: Bringás 2010.07.18 20:52:22   28277 1150

:)

Köszönöm ancsa!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: ancsa 2010.07.18 20:48:50   14067 626

:) Nagyon jó lett abban a semmi fényben.... ja persze én is jó helyen voltam;-)

Gratulálok!
üdv:ancsa


5.0

 

#12 Írta: filco 2010.07.18 20:45:49   4417 376

vágás ötlet itt jobb nekem sincs, inkább arra gondoltam mikor sétálgatnak, egymáshoz képest helyezkednek, akkor érdemes lőni az elkülönülő egyedekről is egy egy képet


 

#11 Írta: Bringás 2010.07.18 20:40:11   28277 1150 ( kapott 1.00 pontot)

Köszönöm a részletes véleményezést, és az őszinteséget. A vágáson magam is gondolkoztam, de itt nem volt jó ötletem hozzá.


Válasz hozzászólás
Pont utalva  

#10 Írta: filco 2010.07.18 20:25:27   4417 376

hali! mint írták valóban a vadfotózáshoz kell a legtöbb türelem, főleg ha a természetes élőhelyükön szeretné az ember megörökíteni. no meg a gép is kell hozzá, én mostanában ezzel küzdök, legalábbis az iso- résszel, hisz hajnalban meg szürkületkor legeredményesebb az ember, már tudok elég sokat hol laknak, előbb utóbb csak összejön nekem is vmi eredmény újra:)

a te képedről: a kerítés mindent elárul, persze mindenki tudja hogy sok nagyon mutatós vadfotó hasonló kürülmények közt készül, valahogy a steril csak növényzetes környezetre törekedni kell. a kép minősége, részletessége szerintem nagyon jó, talán a nagyobb telére és a tágabb rekeszre a kisebb mélységélesség végett érdemes törekedni, akár még a kicsit gyengébb rajzolat árán is.

ja és még annyi hogy sokszor a kevesebb a több, lehet ha az egyik különálló egyedet emeled ki, mutatósabb lenne a kompó, hisz a legelő, felyét fűbe hajtó állatok nem feltétlenül adnak a képhez.

pontizással bajba vagyok, hisza ha vadfotónak nézem akkor a kerítés végett nem lehet ötös, a minősége pedig az. szóval maradnék abban hogy ez egy tökéletes megörökítése a kerítések közt élő csapatnak, csalás nélkül bemutatva a körülményeket:)


 

#9 Írta: Bringás 2010.07.18 20:24:25   28277 1150

Köszönöm a véleményt Norbi:)


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2010.07.18 20:17:53   28277 1150

Én is rengetegszer találkozom vadakkal… mindig látom, ahogy iszkolnak előlem…


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: norbus30 2010.07.18 20:12:19   2244 201

Hát igen,a kerités,anélkül biztos nem készülhetett volna el a fotó,a fotó az jól komponált,és az élesség sem elhanyagolható,nyugodt legelészés..
Üdv


 

#6 Írta: 5381 2010.07.18 20:11:53   4581 338

Pedig minden város körül ott vannak a vadak,csak fel kell őket kutatni.Bár ezen a területen én sem vagyok valami eredményes :D Viszont sokszor találkozok őzekkel,nyulakkal,de használható fotó nélkül.De hát ezt is tanulni kell és sok időt igényel.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Bringás 2010.07.18 19:53:43   28277 1150

:)

Az benne a paradoxon, hogy a kerítés nélkül nem készülhetett volna el ez a fotó. Ahhoz én nem vagyok elég.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: 5381 2010.07.18 19:45:11   4581 338

A kerítésen kívül szerintem tökéletes.


 

#3 Írta: Bringás 2010.07.18 19:27:23   28277 1150

Kár, hogy a képről nem volt véleményetek. De azért kösz a javítást.


 

#2 Írta: norbus30 2010.07.18 18:42:45   2244 201

Szépek a szarvasok Bringás...Üdv Norbi


 

#1 Írta: 5381 2010.07.18 18:25:12   4581 338

Szépek,de ők nem őzek szerintem :)


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1249 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat