Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

kupi 2 Janikának

kupi 2 Janikának (-)

Vélemények: 24

Megnézve: 1187

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Növények / Dactylorhiza incarnata


Dactylorhiza incarnata

  Dactylorhiza incarnata

Fényképezőgép:

Panasonic DMC-FZ50

Záridő:

1/500s

Rekesz:

F4.5

Fókusz:

372 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Vámospércs

VBali előző képei
Szibériai nőszirom

Szibériai nőszirom (5)

"Szemem fénye"

"Szemem fénye" (-)

Magyar nőszirom

Magyar nőszirom (-)

Remény

Remény (5)

Petra portré

Petra portré (-)

| Még több

Feltöltötte:

  VBali 

Feltöltés ideje:

2011.05.24 23:25:03

Kategória:

  Növények

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

714

Betöltve:

1129

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

bridge gép, kültéri, virág

Dactylorhiza incarnata

Hússzínű ujjaskosbor- védett növény

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#17 Írta: VBali 2011.06.13 16:08:08   1667 127

Köszönöm anTi!

Hát igazad van. Kellene már egy DSLR gép. Mert hiába a tág rekesz, meg az utólagos életlenítés, még így is túl nagy a dof. Ez az FZ50 egyik legnagyobb hibája sajna.

Üdv!


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: -anTi- 2011.06.13 11:29:52 www  5518 520

Nagyon szép, kellemes mezei részlet! Szerintem annyira pont éles amennyire kell, a háttér talán túlontúl is! De sebaj! Bennem csak nőtt a vágy, hogy megpróbálkozhassam egy szép kosborral! :)


5.0

 

#15 Írta: VBali 2011.06.09 08:25:29   1667 127

Köszönöm szépen Dodó!

Igen, a technika engem jobban korlátoz, mint szeretném, de sok más dologban meg nagyobb szabadságot is ad. Viszont a lényeg, hogy ebből mi látszik a képen: és hát, inkább a korlátok. Na ezért vágyom én is DSLR-re, pedig nagyon szeretem ezt a gépemet is.

Üdv!


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Dodó 2011.06.05 18:08:14   11000 727

Tudom, hogy az oldalon én vagyok ebben a legkevésbé illetékes, de én élesnek látom a virágot, a probléma inkább az (ami nem csak a Te elképzelésed, hanem a bridge-gép - melynek Fuji változatával én is sokat dolgoztam - adta "plusz" kihívás). Mégsem azt írom, hogy "ennek ellenére" szépen megoldottad, mert mindentől függetlenítve oldottad meg szépen. (Az más kérdés, hogy létezik olyan objektív, aminél fel sem merül a kérdés - de maradjunk a realításnál). Szép, igényes kép, jól szerkesztve, a környezetében is elhelyezve anélkül, hogy zavaró lenne. Gratulálok, és örömmel látom, hogy itt tudok egy ötöst is adni.


5.0

 

#13 Írta: VBali 2011.05.29 06:49:58   1667 127

Örülök, hogy foglalkoztál a képemmel!


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: ancsa 2011.05.27 21:15:30   14067 626

Oksa :)

Megkértem 3 fotós mit lát... / függetlenek/ és azt látták amit én, de ezt nekik sem mondtam el.
Különben ez az oldal ezért van... és jó ha néha másképp látunk dolgokat és nemcsak a "taps" van.
Na most akkor előszedem ezt a virágomat Neked.

Üdv.ancsa


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: VBali 2011.05.27 08:10:05   1667 127

Ancsa!

Nem szeretnék egy újabb szófolyamot elindítani, de....

Azt írtad, nem tartod az élességet elég jónak. Pedig a virág tökéletesen éles. Nem véletlenül írtam a készítés körülményeit. Azért írtam, hogy lásd: gondosan figyeltem az élességre. A háttér olyan amilyen, az nem tartozik az élességhez. A rekeszelésről meg annyit, hogy ez nem DSLR gép, tehát egész másképp kell rekeszelni, mert alapból nagy a DOF. Pont ez a gond ezekkel a bridge gépekkel.

Végezetül: Ha Te nem látod élesnek a virágot is és a szárát is és a levelet is, akkor nem tudok mit mondani.


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: VBali 2011.05.27 08:00:59   1667 127

Köszönöm szépen Szt. Sebestyén!

Üdv!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: ancsa 2011.05.26 16:16:27   14067 626

A lényeg nem azon van, hogy a fókusz kézi vagy automata... az ilyen virágfotómon a virág éles a levele kevésbé pont fordítva... Bringással együtt lőttük őet és csak azok lettek jó ahol jól van rekeszelve.. 7.1-10 körül és domb tetején így a háttér nem zavar be.
Ha Te élesnek látod a virágot is és a szárát és a levelet is akkor nem tudok mit mondani.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: VBali 2011.05.25 22:56:03   1667 127

Értem, de én nem így látom. A fókuszt kézzel állítottam a virágra és nem Af volt. Állványról készült a kép. Ilyen kicsire méretezett képen ez nem ítélhető meg pontosan, de én az eredetin és itt is élesnek látom a virágokat.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: ancsa 2011.05.25 22:19:14   14067 626

Több esett a szárra mint magára a virágra vagyis a dof tartomány a virág mögött van ez pedig ilyen fotónál hiba hisz a virág ékességét akarjuk bemutatni!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: VBali 2011.05.25 21:18:10   1667 127

Ezt nem értem...


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: VBali 2011.05.25 21:17:45   1667 127

köszi.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: ancsa 2011.05.25 20:46:04   14067 626

Nem tartom az élességet elég jónak:(


 

#3 Írta: döpö 2011.05.25 20:14:52   9512 764

Nehéz dolog, amit Bringás fölvetett, sok virágnál ez a helyzet, főleg a fürtös virágoknál. Más koncepcióval, ha sok van egy viszonylag szűk helyen, telével lehetne érzékeltetni a sokaságot, mert az leszűkíti a teret, éls egymásba tolja a sok virágot...
Orgonát még nem tudtam jól fotózni, sem a lila akácot stb, stb.
Amit bemutatsz, szép, de a virág szerkezetét jó lett volna közelebbről is látni. A rét egy darabjának hangulatával nekem tetszik ez a fotód. Üdv.


 

#2 Írta: VBali 2011.05.25 19:22:00   1667 127

Köszönöm Bringás!

Örülök, hogy valaki végre véleményezte a képet. Igazad van mindenben. Annyit jegyeznék csak meg, hogy ugyan törekedtem a háttér elkülönítésére, de egyúttal az eredeti környezetében is szerettem volna a növényt bemutatni. Ez az üde láprét önmagában is olyan gyönyörű ugyanis.

Köszi és üdv!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Bringás 2011.05.25 18:26:17   28277 1150

Nagyon nehéz a kosborok fotózása, mert életük virágában túl nagyok. Így ha egészben akarod mutatni őket, akkor viszonylag messzebbről kell fotóznod, s ezért a háttér túl részletes lesz. Itt is túl részletes a háttér, ezért a virág - ami csodaszép - nem válik el tőle, inkább belevész. A telézés sem sokat segített a dolgon. Sokszor jártam már így én is. Ilyenkor érdemes rámenni a részletekre. Szerkesztésében, színvilágában és perspektívájában nagyon jó.
További szép fotonokat!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Panasonic DMC-FZ50


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0838 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat