Nekem a 18-180 mm-es Zuiko azért jelent nagy segítséget, mert egy-egy versenyen hol csak egy arcot akarok megörökíteni, hol egy kis csoportot (edző-tanítvány), hol a rajtot a 8 startkővel. Ideális az lenne, ha mindegyikhez lenne időm objektívet cserélni (a 70-300-tól a 14-40-ig), de erre nincs mód. Amíg nem volt meg ez az obi, addig az Olymouson volt a normál objektív, és vittem a nyakamban a Fuji Finepixet, mert annak a 135 (x2) mm-es objektívje a távolabbi dolgokra jól bevált. (Annak meg az volt a hibája, hogy RAW-ban nem tud sorozatfelvételt csinálni). Bár nem vagyok hegedűs sem a háztetőn, sem máshol, de "ha én gazdag lennék", akkor egy új Canon és egy nagy fehér kályhacső a végére, megoldaná a problémát..
Ilyen tapasztalatom még nem volt, de talán majd direkt próbálkozom a dologgal, kíváncsivá tettél. 18-180-as nekem is van, őszintén szólva nem sokat használom, nincs róla nagy véleményem, de hangsúlyozom, hogy kevés tapasztalat alapján. Szerintem igazából csak arra való, hogy ha az ember úgy jár-kel és mint rendes amatőr csak emlékfotókat akar készíteni, akkor nem nagy teher cipelni és nem kell cserélgetni.
Üdv. Klára
Akkor pedig tényleg nem értem a hozzászólást... (Én rontottam már el képet a18-180 mm-es objektív 180 mm-es állásával, amit alig tudtam utómunkával úgy-ahogy korrigálni...
Köszönöm. Én se tudok arról, hogy köze lenne az expozíciós időnek a színhatáshoz. Ezt az objektívet ha akarnám se tudnám ütközésig húzni, mert fix.
Üdv. Klára
Remekül szerkesztett kép, kiváló élességgel és mélységélességgel, nagyon jó színvilággal. Az expozíciós időnek valóban két szerepe van: csökkenti a bemozdulásos életlenség kockázatát, egyben - hogy a kép kellő megvilágítást kapjon - tágabb blendét, és ezzel szűkebb mélységélességi tartományt eredményez, ami a figyelmet még jobban a bemozdulás-mentes témára irányítja. (Annyira csodálkoztam a véleményem, hogy utánanéztem, de semmiféle összefüggést nem találtam az irodalomban sem a színek és az expozíciós idő között. Talán azzal a tény zavarhatta meg "kozi"-t, hogy az objektívet nem szerencsés egyik irányban sem "ütközésig" (abszolút minimális vagy maximális fókusztávolságra állítani, mivel az ronthatja a kép minőségét.). Itt viszont semmi ilyesmiről nincs szó - gratulálok és 5 pontot is küldök.
Nagyon szép, finom munka! Szerintem jó hogy ezt a záridőt választottad, mert így a kis mélységélesség miatt, szépen elmosódott a háttér. Márpedig az életlen lila virágháttér pompásan mutat. A fotó színvilága nekem nagyon tetszik. Remekül szerkesztetted és kitűnő perspektívából mutatod. Egy apróság, amin javíthatsz: a leméretezéskor a kép veszít az élességéből. Ezért a főtémát leméretezés után célszerű utóélesíteni - persze csak módjával. Kipróbálhatsz olyan szerkesztést is, hogy a virág teljesen az alsó sarokból indul, az igen látványos tud lenni.
További szép fotonokat!
A záridőnek nincs köze a színvilághoz. A záridő azt jelenti, hogy a zár milyen gyorsan zár. 1/1600s az nagyon gyors vagyis kicsi a bemozdulás esélye illetve a mozgó dolgokat "megfogja". Ha csökkentjük a záridőt "S" módban akkor pl.1/200s kézből simán kitartható és ha nem fúj a szél és nem mozog a bogár akkor is éles képet kapunk ugyanilyen színvilággal, csak a rekesz lesz kisebb vagyis a dof tartomány nagyobb vagyis több lesz az éles rész. Ehhez kell megfelelő fény. Nagyon bonyolult így elsőre de sok expó után érteni fogod illetve saját károdon.
_
Nagyon finom kép egy nagyon pici élesítés és esetleg egy kicsi színerősítés vagy kontraszt lehet , hogy nem lenne baj... ki kellene próbálni.
A szerkesztés, kompó remek!
Nagyon jó apillanat, amit elkaptál. Én is ma készítettem egy hasonlót, csak sajna "bemozdult az alany". Szép éles kép. Én egy kicsit soknak tartom az 1/1600s záridőt. Lehet, hogy egy hosszabb záridővel élvezhetőbb lenne a kép.