Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

A pipacsok Hófehérkéje....

A pipacsok Hófehérkéje.... (5)

Vélemények: 21

Megnézve: 587

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Természet / A tihanyi Balaton


A tihanyi Balaton

  A tihanyi Balaton

Fényképezőgép:

Canon EOS-40D

Objektív:

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

Záridő:

1/400s

Rekesz:

F13

Fókusz:

18 mm

Iso:

ISO 400

Készítés helye:

Európa Magyarország Tihany

csodaszarvas előző képei
Őszi hangulat

Őszi hangulat (-)

Ősz

Ősz (5)

Utolsó nyári nap

Utolsó nyári nap (4.98)

Letűnt idők...

Letűnt idők... (5)

Naplemente panorámába foglalva

Naplemente panorámába foglalva (4.91)

| Még több

Feltöltötte:

  csodaszarvas 

Feltöltés ideje:

2011.12.15 15:17:47

Kategória:

  Természet

Átlag:

4.7 (3 szavazat)

Megtekintve:

789

Betöltve:

1429

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

Balaton, kültéri, nagylátószög, szük rekesz, , vaku nélkül

A tihanyi Balaton

A fotó a Tihanyi apátság mellől készült. Olyan céllal tettem fel,
hogy segítsetek nekem abban, Ti miként szoktatok egy fotót
élesíteni, zajszűrni. A fotó minőségét nagyban rontotta, a
polárszűrő emiatt nem igazán lett éles, hozzátartozik, hogy a régi
18-55-nek nem olyan szép a rajzolata mint az újabbnak. A
lényegre térve, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#7 Írta: csodaszarvas 2012.01.02 15:41:03 www  1317 124

Köszönöm szépen!:)


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Dodó 2012.01.02 15:27:39   11000 727

A kép szép, nagyon hatásos - lehet, sőt, biztos, hogy lehetne jobban is kidolgozni ("Bringás" részletes magyarázatát elteszem magamnak), de nekem ez a kép így is ötös... Gratulálok!


5.0

 

#5 Írta: somasok 2011.12.17 11:16:08 www  11114 1026

Bringás értékelésével pontról-pontra egyetértek.
Szerintem sem zajos a kép.
Kíváncsiságból csináltam egy "drámai" ff változatot...Próbáld ki, hatásosnak tűnik.
Apropó: nekem túl erős zöldnek tűnik a víz...Ilyen volt?
Szép fényeket!


4.6

 

#4 Írta: csodaszarvas 2011.12.16 12:41:37 www  1317 124

Szia Csaba!

Köszönöm szépen az értékelést és az élesítési tanácsokat is! Nagy segítségemre lesznek a későbbiekben!


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Bringás 2011.12.16 10:48:52   28277 1150

A konkrét képpel kapcsolatban a következő megjegyzéseim lennének:
- Szerintem ez a kép nem zajos.
- A polár nem rontotta a képminőséget, sőt inkább szépítette a színeket, amik nagyon jók.
- Az élességgel sincs gond, de ízlés szerint talán egy kis utóélesítés ráférne.
- Kicsit sok az ég és kevés a víz. Abból mutathatnál többet, főleg, hogy olyan szép rajta a fény-árnyék játék.

Zajszűréshez egyébként a Neat Image nevű programot ajánlom. Kérdésedre válaszolva, bemásolom ide az egyik régebbi irományomat, ami az élesítésről szól és természetesen nem erre a képre vonatkozik. Talán másnak is a hasznára lesz. Jó olvasgatást hozzá. Ha gondolod, átküldheted az eredetit, hogy mit lehet kihozni belőle.
További szép fotonokat!




Szelektív utóélesítés Photoshopban

A leméretezés során a képek veszítenek az élességükből. Minél nagyobb arányú a leméretezés, annál nagyobb lesz az élességvesztés. Amennyiben az eredeti fotó éles volt, akkor az utóélesítéssel tökéletesen vissza lehet hozni az elveszett élességet, sőt szükség szerint, az eredetinél némileg élesebb kép is előállítható. Ez a leméretezés utáni élesítés az ún. utóélesítés.
A helyzet az, hogy az utóélesítés meglehetősen szubjektív megítélésű dolog. Úgy is mondhatnám, ízlés kérdése, hogy kinek mekkora élességű kép hat tökéletesnek. Amit az egyik fotós jónak vél, azt a másik még élesítené. Azt mindenesetre fontos még az elején leszögezni, hogy az utóélesítés nem csodaszer. Egy életlen fotó, vagy képrészlet semmilyen bűvészkedéssel nem tehető élessé. Az életlen kép rontott, akármilyen csodás pillanatot örökít is meg, ezt tudomásul kell venni.

A másik fontos tény, hogy az utóélesítéssel is könnyű túlzásokba esni. Ennek pedig igen csúnya vége van. Szó szerint. A túlélesített kép szemcséssé, pixelessé válik, gyakran széteső benyomást kelt, a kontrasztosabb képrészek mentén ilyenkor vékony, vonalszerű aurák, vagy kontrasztvonalak jelennek meg. Ne élesíts túl!

A harmadik tény, amit szeretnék leszögezni, hogy az utóélesítés kíméletlenül előhozza zajt. Mindig és kivétel nélkül. Tehát nem árt, ha rendelkezel valami jóféle zajszűréssel.

A Photoshop több módszert is kínál az utóélesítésre. Ilyenek az ún. Unsharp Mask (életlen maszk) illetve a Smart Sharpen (szelektív élesítés vagy intelligens élesítés) néven futó opciók. Mindkettő a szűrők menüpontból érhető el. A csuszkák állítgatásával mindkét esetben látványos eredmény érhető el.

Itt azonban nem ezekről szeretnék szólni, hanem egy harmadik módszerről, a szelektív élesítésről. Ez az egyes képrészek eltérő mértékű élesítését jelenti. Ez sem nehéz, azonban időigényesebb a fentieknél, viszont sokkal szebb eredményt ad. Nem árt tudni, hogy egy kép különböző részletei más-más mértékű utóélesítést kívánnak. Ezért van az, hogy egyetlen kattintással általában nem érhető el kifogástalan eredmény. Mikor a kép egyik részletén pont tökéletes az utóélesítés, akkor egy másik részlet lehet még életlen, vagy épp már túlélesített. Pl. a felhőtlen kék ég, a lombozat nélküli fa ágas-bogas ábrázata, a makrók mosottnak szánt háttere, a ködös, párás képrészletek, vagy tájképnél az ég és a föld találkozási vonala gyakorlatilag semmilyen utóélesítést nem kíván. Viszonylag kevés utóélesítést kívánnak pl. a fák, bokrok lombkoronái, tájképeknél az erdős hegyoldalak, vagy füves mezők, előterek. Erősebb utóélesítéssel mutatnak szépen a felhők, a vízfelszín finom hullámfodrai, a részletgazdag, jól fókuszált makrók főtémái, vagy az épületek homlokzati részei (nem a külső épületszegélyek).
Ahhoz, hogy a kép élesíteni kívánt részei a nekik megfelelő mértékben kerüljenek utóélesítésre, illetve, hogy az élesíteni nem kívánt részek érintetlenül maradjanak, a szelektív élesítést kell használni.
Így csináld:

1. Végezz el minden szükségesnek vélt utómunkát, retusálást, stb.

2. Méretezd le a képet a kívánt nagyságúra. (De ne tömörítsd még.) Fontos, hogy a képet eredeti méretben, 100 %-os nagyításban nézd a monitoron. Ezen ne is változtass a munkafolyamat során.

3. Készíts rétegmásolatot a képről! Legtöbbször elegendő egyetlen réteg, nem kell túlbonyolítani. Persze ha kell, több rétegmásolatot is létrehozhatsz. Annyi rétegmásolatra lesz szükséged, ahány eltérő utóélesítést szeretnél a kép egészén alkalmazni. Ha csak egyet, akkor egy, ha többet, akkor több.
Ha több rétegmásolattal dolgozol mindegyiken egy-egy eltérő mértékű utóélesítést hajtasz majd végre. Célszerű a rétegeket aszerint elnevezni, hogy melyik képrészletet akarod élesíteni általuk. (Pl. lombkorona, felhők, mező, víz, szirom, stb. Ennyi persze nem kell, két réteg általában bőven elég, egy az erősebb, egy a gyengébb utóélesítés céljára.)
A legalsó eredeti réteg automatikusan a háttér vagy háttérszín (Backround) néven fut majd. Ezt hagyd érintetlenül! Mindig a rétegen dolgozz, a háttérhez ne nyúlj! Ha valamit végérvényesen elrontasz, csak a réteget kell majd törölni, s az eredetiről pedig készíthetsz egy újabb réteget. Az egyszerűség kedvéért legyen most csak egy réteg.

4. Válaszd a menüből a következőt: filter/sharpen/sharpen (szűrők/élesítés/élesítés). Ennek hatására jó alapos élesítést kap a réteg. A látvány valószínűleg csúnya lesz, mert minden bizonnyal túl élesedik. De ez most nem baj, jelenleg épp ez a szándékunk, bármilyen furcsa, egy túlélesített réteg létrehozása. Ha azonban véletlenül pont jó lesz, akkor szerencséd van, elkészültél. De ez ritkán fordul elő. Még ritkább eset, hogy még mindig életlennek találod a látványt. Ha így van, vond vissza az élesítés parancsot, és helyette ugyanebből a menüből a Sharpen More (további élesítés vagy erősebb élesítés) opciót válaszd. Ez aztán brutális módon túlélezi a képet. Azonban ezt csak végső esetben ajánlom. Tekintve, hogy már leméretezés után vagyunk, az egyszerű élesítés paranccsal is bőven elérhető a túlélesítés.

5. Most finomítsd tökéletesre a túlélesített réteget! A réteg neve fölött találsz egy csúszkát Opacity (átlátszóság) névvel. Alaphelyzetben az értéke 100 %, vagyis a réteg teljesen átlátszatlan, maximálisan takarja az alatta levő eredeti hátteret. A csúszka mozgatásával csökkentsd az értéket tetszés szerint. Ezáltal az élesített réteg egyre átlátszóbbá válik és egyre nagyobb arányban tűnik át az alatta fekvő módosítatlan (élesítetlen) eredeti háttér. Minél átlátszóbbra állítod a réteget, annál kevésbé fog érvényesülni az élesítés hatása, mígnem megtalálod azt a helyzetet, amikor a túlélesítés megszűnik, s tökéletesen éles lesz az élesíteni kívánt képrészlet.
A réteg neve fölött van egy másik csúszka is Fill (kitöltés) névvel. Ennek kicsit más az alapfunkciója De esetünkben ez is használható, együtt mozgatva a másikkal még finomabb, még pontosabb élesség beállítás érhető el.

6. Töröld le a réteg fölösleges részeit! Értsd: Ha az egész képen csak egy virágot akartál utóélesíteni, akkor a többi rész fölösleges. Vagy, ha a felhőket, esetleg a víz hullámfodrait utóélesítetted, akkor az ezen kívüli képrészek lesznek fölöslegesek. Töröld le továbbá az esetlegesen még mindig túléles képrészleteket, pl. a kontúrosodott faágakat, a horizontvonalat, stb.
A radír eszközzel, megfelelő ecsetméretet és peremet választva könnyen törölhetsz. De megoldhatod kijelöléssel és a „delete” gomb használatával is. A módszer lényege, hogy a törölt részek helyén az eredeti élesítetlen háttér fog látszódni, kikandikálni. Ettől válik szelektívvé az élesítés, mert csak ott marad meg, amit nem törölsz.

7. Ha van még olyan részlet a képen, amely számára nem megfelelő az az utóélesítés, amit alkalmaztál, akkor ugorj vissza a 3. pontra, hozz létre egy további réteget és ismételd meg a többi lépést is. Eközben célszerű kikapcsolni az előzőleg élesített réteg láthatóságát, hogy az ne zavarjon.

8. Ha kell, szűrj zajt. Azon a rétegen szűrd, amelyiken szükséges. Ezáltal a zajszűrés is szelektívvé válik, mert csak arra képrészletre lesz hatással, amelyiknek a rétegén alkalmazod. (Pl. makró esetében célszerű megoldás, hogy a háttéren szűröd a zajt. Az élesített rétegen, ahol a főtéma is van nem szűrsz, ha nem muszáj.)

9. Egyesítsd rétegeket! Menü: Layer/Merge Down (réteg/rétegek egyesítése) Ez minden réteget egyesít. Vagy, Layer/Merge Visible (réteg/ láthatók egyesítése). Ez csak azokat a rétegeket egyesíti, amelyeknek be van kapcsolva a láthatósága.

10. Tömörítsd a képet a feltöltési limitre.

Ha nem tudod, hogy valamelyik pontot hogyan kell megcsinálni, vagy egyéb kérdés van, tedd föl.


4.5

 

#2 Írta: csodaszarvas 2011.12.16 08:58:32 www  1317 124

Szia!

Köszönöm szépen az értékelést!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Kerekes S 2011.12.16 08:33:31   33 0

Szia!
Én úgy gondolom, hogy érdemes lett volna többet mutatni a vízből.A vízen az árnyékok, nagyon szépen mutatkoznak, és ebből nagyon jó lett volna többet látni.
Azt hiszem a klasszikus harmadolási szabály most jól jönne, és egy kevés kontrasztot is elbírna.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-40D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1273 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat