Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

Eszter

Eszter (5)

Vélemények: 7

Megnézve: 656

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Werk fotók / Portré retus


Portré retus

  Portré retus

Fényképezőgép:

Canon EOS-60D

Objektív:

Canon EF 50mm f/1.8 II

Záridő:

1/1000s

Rekesz:

F2.5

Fókusz:

50 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Biatorbágy

VargaP előző képei
Budai Vár

Budai Vár (5)

Szerelem

Szerelem (-)

Ünnepi naplemente

Ünnepi naplemente (5)

Prérikutya

Prérikutya (5)

Plaza Republica

Plaza Republica (-)

| Még több

Feltöltötte:

  VargaP 

Feltöltés ideje:

2012.03.24 12:34:34

Kategória:

  Werk fotók

Átlag:

1.5 (2 szavazat)

Megtekintve:

1070

Betöltve:

1843

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

bokeh, D-SLR, kültéri, színes, tág rekesz, tavasz, vaku nélkül

Portré retus

Sziasztok!
Az első teszt portré képem és ehhez kapcsolódó retusálásom az új 50mm 1.8 II obimhoz.
Azért tettem a werk kategóriába, mert szerettem volna bemutatni a retusomat és hogy értékeljétek. Magát a portrét is...
A kép napfényes időszakban készült, de árnyékosabb helyen, mert kiégett volna a fotó alany.
A pulcsi sajnos eleve egy haloványabb színű volt.
Direkt nem akartam nagyon durván túlretusálni, hogy a kor finoman, csak pár évet pörögjön vissza.
Kb. ennyi.

Várom az észrevételeiteket! :)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#24 Írta: VargaP 2012.03.27 10:15:55   381 41

Sziasztok!

Köszönöm a gondolataitokat!
Igazán tanulságos ezen az oldalon lenni! :)


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Dodó 2012.03.26 19:25:48   11000 727

Hmm... mindent leírtak előttem, talán azt emelem ki a gondolatok közül, ami nem szorosan a fényképezéshez tartozik, hanem inkább filozófia, s már említették.
Először is elismerem, hogy mint werk, tanulságos, neked is, nekünk is.
Ha megtisztelsz azzal, hogy megnézed a képeimet, láthatod, hogy általában gyermekeket vagy (ritkábban) karakteres, és erős emóciókat tükröző felnőtteket szoktam fotózni, ez bátorít fel a vélemény írására. Egy gyermek arca olyan "lap", ami nem üres, mert a természet rátett szemet, orrot, szájat, fület, stb., és ezeknek az adott alakját, de azért mégis alakítható és az évek során alakul is. Egy felnőtt, érett nő - "normális" körülmények között, azaz ha nem modell, színésznő, vagy más a show-business terülerén dolgozó - már az életét, annak örömeit és bánatait, sikereit és kudarcait, azaz a gyermekmnél még csak kialakulófélben levő egyéniséget hordja az arcán. Ehhez hozzányúlni (akár utómunkával, akár retussal) kockázatos. Én csak akkor merem, ha ismerem (vagy ismerni vélem) a modellt annyira, hogy reménykedjetek abbam, hogy a rá jellemző vonásokat, "lenyomatokat" erősítem meg. Azt, ami ő, azt amivel mástól különbözik. Technikailag sok mindent lehet, fiatalítani, öregíteni, bőrhibákat eltüntetni, a keserúség ráncait lemosni - de az marad-e a képen, akit eredetileg fotóztál?
Egy kis József Attila idézet, aki ezt sokkal ki tudja fejezni, mint én:
"Te jól tudod, a költő sose lódit:
az igazat mondd, ne csak a valódit,
a fényt, amelytől világlik agyunk,
hisz egymás nélkül sötétben vagyunk."


 

#22 Írta: Scampkid 2012.03.26 18:53:23 www  1572 118

Szia!

Leírom én is a véleményem, hátha segít valamit...
Elöször is és a legfontosabb helyen szeretném kiemelni, hogy minden kornak megvan a maga szépsége, és minden nő szép a maga módján, ezért én nem vagyok híve a durva retusnak, viszont úgy gondolom, hogy apróbb trükkökkel kellemesebb és esztétikusabb látvánnyá lehet varázsolni egy fotót. Hangsúlyozom, a fotót, nem az alanyt mert ő úgy szép ahogy van!!! Ami a portrénál nagyon fontos, minden fajta retus, javítás, feldolgozás előtt, hogy a szemeknek élesnek kell lenniük, az a portré lelke, és a Te képeden sajnos nem azok. Azután a legfontosabb a fény. Az árnyékba vonulás jó lett volna, de sajnos így átestál a ló másik oldalára, tól kevés lett a fény az arcon. Ha egy derítőlapot használtál volna szemből-alulról az szépen kitöltötte volna az árnyékokat. Valószínüleg elég lett volna annyira, hogy nem igényelt volna mesterséges beavatkozást a szemek alatt, vagy nagyon minimálisat. A másik a vágás, a sárga pulcsi és a dekoltázs túl hangsúlyos, én sokkal durvábban vágtam volna. A színei az eredetinek sokkal szebbek. A másik dolog amiben szintén sokkal inkább hiszek mint a retusban az egy szolid, izléses, a a hölgy korának megfeleő make-up.
Sok gyakorlás, és menni fog!
Szép fényeket és üdv:
Réka


 

#21 Írta: VargaP 2012.03.25 19:07:20   381 41

Szia!

Azt akartam írni, hogy NEM kérek pontozást, de a nem szó kimaradt... eléggé félreérthető volt így..:)
Az értékelést köszönöm! Ebből és az előző kommentekből már sokat tanultam.
P


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: gabor0928 2012.03.25 18:38:07   428 56

Nos hamár pontozást kérsz akkor én ezt kerülendő útnak látom, ha csak nem direkt ez volt a cél, de gondolom nem. Néhány észrevétel:

egyrészt portrét lehet napfényes helyen is csinálni, a kiégést egyszerűen tudod kontrollálni alulexpózással. Főleg ha RAW-ban készül a kép, akkor bőven marad benne tartalék amit tetszés szerint előhívhatsz. Itt túl laposak a fények, nincs hatásuk, márpedig egy portrénál a fény kulcs szempont.

Másik dolog hogy a retusálás nem annyiból áll, hogy eltüntetsz pár ráncot. Az arcon lévő vöröses színt sem ártott volna kezelni utólag. Azzal pedig hogy gyakorlatilag rátettél kontrasztot vagy soft layer-t PS-ben, csak elrontottad mindazt amit a ráncfelvarrással megcsináltál, hiszen az erős kontraszt még inkább kiemelte a bőr hibáit.

Én úgy gondolom hogy a retus szerepe hogy fiatalítson, ehhez az egész arcot érintő munka kell, nem kevés ráfordítással. Mindezt lehet úgy csinálni, hogy az arc természetes jellege megmaradjon, miközben eltünteted a bőrhibákat.

Szóval gyakorlatilag tovább rontottál a képen a retussal, a emelt kontraszt különösen destruktív hatással volt rá.

Ettől függetlenül érdemes tovább próbálkozni, a retusálás közel sem egyszerű feladat, sok gyakorlás kell hozzá. Javaslom nézz szét a neten ezen témakörben, rengeteg tutorial található.


1.0

 

#19 Írta: VargaP 2012.03.25 13:12:42   381 41

Köszi az értékelést! Bár azért tettem werk-be hogy adjatok pontot..:)
Egyetértek, ahogy a többiek is írták már.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: kvazar 2012.03.25 09:04:51   6538 518

Szia. Nem mondom hogy jobb lett, mert rosszabb lett. Igaz hogy a szem alatti mély karikákat kiszedted, de pont ezzel rontottad el. A hölgy ugyanis már nem egy 20 éves lány, akinek elhisszük azt, hogy ilyen, ennélfogva diszharmonikus lett az arca. A rendezői bal szem alatt ráadásul még csúnya foltok is keletkeztek. Ezeket a táskákat csak lágyítani kelltt volna, nem eltüntetni, s azt is rosszul. Színeiben sem lett jobb lett az arc, kapott egy vöröses árnyalatot ami nem szép, plusz sötétebb is lett. Nem tartom jó munkának.


2.0

 

#17 Írta: VargaP 2012.03.25 08:46:55   381 41

Köszi az észrevételt és a véleményt!


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: skaresz 2012.03.25 06:43:13   1339 110

Szia! Az ember lényege, hogy természetesen megmutassa ahogy van. Ha valahogy elkezdesz játszani az arcokkal az nem lehet valóságos.Én inkább akármilyen, de a valóságát szeretném bemutatni.Lehet, hogy tetszenek a modellnek, de nem az igazi.Üdv:Karesz


 

#15 Írta: VargaP 2012.03.24 23:19:23   381 41

Köszi!
Na megcsináltam. A win 7-ben volt egy automata kalibráció... :)
Egy picit más lett. De nem sokkal.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: filco 2012.03.24 23:09:02   4417 376

windows vezérlőpultjából elérhető a videókártya beállító programja, ott színt kontrasztot meg kb mindent lehet állítgatni, van hogy segédábrák is muatatják, mikor lenne jó a beállítás. ennél többet most én sem tudok, eddig sikerült kézzel belőnöm a monitorom. (szerencsére 17" leptomonak elég jó monitora van)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: VargaP 2012.03.24 23:04:40   381 41

tudsz valami ingyenes progit rá?


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: filco 2012.03.24 23:03:28   4417 376

általába az tapasztalatom, hogy a gamma értékét le kell venni -0,7 környékére, a gyári 1 az sok, az világosítja ki az amúgy sötét részeket...


 

#11 Írta: filco 2012.03.24 23:01:37   4417 376

nálam bevált: normális fotólaborban, ahol van kalibrált monitor, nézd meg, illetve hívasd elő néhány fotódat, esetleg egy netről letölthető kalibráló skálát, aztán ehhez próbáld a monitort állítani (laptopnál sok esetben sajnos tökéltesre lehetetlen)...

én az első előhívásnál nagyon meglepődtem, és nem náluk volt a baj...


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: VargaP 2012.03.24 22:52:54   381 41

Szia!

Köszi!

Egyetértek..
Most már azon gondolkodom, hogy a monitort kéne megnézni. Az enyémen jónak tűnik...:( Mármint nem tűnik alexpósnak.

Tudsz esetleg notebook-ra kalibrációt? Egy Sony Vaio-n dolgozom..

Köszi!

P.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: filco 2012.03.24 22:45:21   4417 376

hali!

bal oldal:

bár legegyszerűbb felhős időben portrézni, most adott volt a napfény, így az árnyékba vonulás jó döntés volt. nem tudom hogy exponáltál, de alexpós lett a kép. inkább legyen világosabb a napsütötte háttér, minthogy a modell arca bukjon sötétbe. itt sajnos ez történt. keresni kell vagy árnyékosabb hátteret, vagy legalább az eget kihagyni, hogy viágosabb expónál ne vakítson a háttérben...

jobb oldal:

túl durva kontrasztok, acr méginkább besötétedett (lehet a monitorban is esetleg hiba?)

(amit tettél a képpel az egy szimpla feldolgozás, alakítás. retusálás inkább bőrhibák eltültetése, zavaró elemek levétele a képről stb)


 

#8 Írta: VargaP 2012.03.24 22:44:50   381 41

:) Akkor elmondanád mit látsz benne rosznak? Azon kívül, amit pl. somasok írt..
Köszi a bíztatást! Rajta vagyok a dolgon! :)


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: VargaP 2012.03.24 22:43:38   381 41

Köszi!
Javítottam már... igazad van. Túl gyorsan végeztem Vele...


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: VargaP 2012.03.24 22:42:48   381 41

Köszi... ahogy írtam is, ez egy erősen werk-teszt kép...megvitatásra, tanulásomra..:)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: VargaP 2012.03.24 22:41:54   381 41

Köszi! Mi már nagyjából megbeszéltük..:)


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: ilevvy 2012.03.24 21:58:24   4968 542

ez nem retus... hanem utómunka... a retus fogalma kicsit más, vagyis általában másra használják... és hogy arról is irjak milyen lett... hát nem jó, jobb volt az eredeti, de azért az sem jó... viszont, ha őszinte akarok lenni (és ezt ne vedd sértésnek) rosz képet nagyon nehéz javitani... de hogy jót is mondjak, az én első portréim sokkal rosszabak voltak :DDD... ugyhogy lesz ez jobb is, csak kitartás :)


 

#3 Írta: cika01 2012.03.24 19:48:13 www  1924 223

Szia!
Szerintem a kontraszton emeltél sokat attól vörösödött be ennyire, a szem alatti ráncok jók lettek csak a szem sötétedett be. Nagyban nézve a száj felett és mellett szemből jobbról csúnya az utómunka.
Két rétegből szerintem visszahozható.
Szemeket külön rétegben megvilágosítod, egyesíted, összemosod.
Retushoz nem értek.
Remélem a profi portrésok is írnak rá. Abból én is tanulnék.
További szép fényeket


 

#2 Írta: Brúnó 2012.03.24 17:03:57   768 59

Szia! Nem sikerült. Az arc jellegzetességeit megváltoztattad, szinte maszk szerű lett. Ellenben a nyakon lévő ráncokat, anyajegyeket el kellett volna tüntetni......persze csak szerintem. Üdv


 

#1 Írta: somasok 2012.03.24 15:55:18 www  11114 1026

Nekem az alapkép jobban tetszik...
Az utómunkázottnál túlzottan ráhúztad a vörös összetevőt, vagy a színhőmérsékletet vetted túl magasra...
Az eredetiről és ezért a retusáltról is hiányzik a derítés a jobb arcfélre...(A háttér sem előnyös, ahogy egyenes vonalban metszi a nyakat)
Őszintén szólva nem ez az az arc, amire a retust kitalálták. Divatfotóhoz, "fruskák" képeihez való, nem ilyen "érett" arc vasalására...
Ha az alapképen egy nagyon kicsit emeled a színhőmérsékletet, vagy leveszel a gamma fényerősségből, egy jó portrét tehettél volna elénk...
Én így látom.
Szép fényeket!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-60D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 50mm f/1.8 II


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0780 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat