Köszönöm alalat!
Igen, engem is pont ez fogott meg. És eredetileg még "az előkészületeket is sikerült lekapnom, amikor, mint egy "tojós tyúk" toporgott a pici és látszott rajta, ahogy fejben rakja össze, hogy mit is kell csinálnia, hogy ő is úgy tudjon guggolni, mint a bátyja.
A sorozat nagyon alexpós lett, elég sokat kellett minden módon világosítanom:-))
Szép fényeket!
Köszönöm filco a segítséget!
Az a fránya PS még mindig idegen nekem (igaz, nem is nagyon erőltetem), de - bár ez a profi módszer - másképp is megoldható. Egyszerűen nem figyeltem erre a kézenfekvő dologra. Azt is tudom, miért: a makróknál megszoktam a körkörös homályosítást...
Szép fényeket!
Ps: egy-egy dolgot talán kipróbálok most már PS-ben is...
én úgy szoktam, ps ben két réteg, egy éles és egy életlen. rétegmaszkon először átmenetet haszálva csak a talajon állítom be az éles életlen sávszerű átmenetet (a éles rész ugye jelen esetbe a gyerekek lába alá kell essen)
és utólag adom hozzá még az éles sávval egy távolságba eső részeket, hogy azok is élesek legyenek. (makett hatású tilt-shift fotóknál alkalmazandó ugyanez az eljárás.
Szia! Nagyon jó minőségű és kompozíciójú kép. Jó a gyerekek szemszögéből bemutatott kép. Körben a mosás pedig kifejezetten jó, hogy a fő témára irányítja a figyelmet. Érdekes a gyerekek arckifejezése is. Üdv.
Ez az életlenítési észrevételed sokat segít, köszönöm. Néha ösztönösen ráéreztem, de most, hogy leírva láttam, meggyulladt a fény a fejemben.
Én "fedőszervnek" használtam, de hogy a mélységélességet tudom vele szimulálni, arra most, neked köszönhetően ébredtem rá...
Azt hiszem, a háttér ahhoz azért elég "mosott" volt alapból, hogy önálló képként megélhetne...
De az észrevételt köszönöm!
Szép fényeket!
a körbeéletlenítés nem egészen sikerült, a fű ahol a gyerekek távolságában van oldalt is éles kellene legyen, akkor szimulálódik tökésetesen egy fényerős obi kis mélységélessége
mint érdekességet felfedeztem, háttérben a néni a nagy kutyával, előttük a kicsivel optimális álló kivágásban akár egy külön kép is lehetne:)