Jó, tudom, hogy már töltöttem fel pillangót, nem is egyet, de a makrofotósok is sok-sok pillangós képpel ajándékoznak meg bennünket...
Ez a Nikonnal való barátkozás része - köszönet megint dr. Bassam Alinak a kölcsönadott gépért.
Köszönöm a véleményedet! Talán már elpanaszoltam, hogy a "klassszikus", "régimódi" pillangó, amikor majdnem derékig emlkedtek ki a vízból, a múlté lett, kis kiemelkedéssel, kisebb légelennállással, többet töltve a vízben gyorsabban és gazdaságosabban úsznak, bár nem olyan látványosan. (Phelps például csak annyira jön ki, hogy nehogy szabálytalan úszáésrt kizárják). Elkég nehéz volt ezt a srácot elkapni, mielőtt a fejét lefordítja teljesen, és süllyed vissza. A türelem azért ha nem is rózsát, de pillangót termett...
Köszönöm a véleményedet! Úgy látszik, a Nikon színvilága és élessége csak tud valamit (bár a mai próbafotózásomio azt éreztem, hogy nehezebben tud megbírkózni azzal, a helyzettel, ha két egymás melletti ember közül az egyik teljes fényben, a másik félárnyékban van, mint az Olympus ezt teszi). A kép emlékezetm szerint délután készült, amikor a fények már "konszolidáltabbak" voltak - az elhelyezés "filozófiájáról" már a gondolataimet "Szt. Sebestyén"-nek megírtam.
Bevallom, nekem is van "nagyon vágott" úszó-fotóm, de akkor vagy az arcot próbáltam teljesen kiemelni, vagy rosszul mértem fel a távolságot, és egy hiányzó kéz vagy ujjak miatt úgy vágtam, mintha "direkt" erre törekednék... Nem vagyok ezekre nagyon bószke, aki rajta van, és nagyobb a képmezőben az arca, az örülni szokott, de magamnak fotózok elsősorban...
Köszönöm a véleményedet! A vágás oka részben az volt, a haladás irányában hagyjak teret, és így a felspő harmadoló felé "toltam" az úszót. A kötélen gondolkodtam. Azért hagytam meg, mert ugyan rengeteg, talán első pillanatban látványosabb pillangó-képem van, de azok edzésen készültek, amikor (legalábbis nálunk) a pályán "kétirányú forgalom" van, azaz a szemben úszó majdnem "rászorul" a kötlére, itt meg, ha meghosszabbítod a kötél vonalát, akkor látszik, hogy a pálya közepén megy, azaz az egész pálya az övé. Gyula nem nagy város, de két, egymással rivalizáló úszó-egyesület van benne,s így bizony előfordul, hogy a "csak úgy bejövő, és úszni akaró" vendégeknek egy (vagy legfeljebb kettő, de az már ritka) pálya jut, a többin a két klub gyerekei oda-vissza úszkálnak. Lehet, sőt, valószínú, hogy a képnek jót tett volna, ha mindenütt a sötét vízből emelkedik ki az úszó, de nekem a kötél emiatt a versenyt jelenti.
Köszönöm a véleményedet - ezek már Nikon szinek, amiket nekem (bevallom) szokni kell, és visszafogni magamat, hogy ne tompítsam... Ezek szerint megérte érvényesülni hagyni.
Szia Dodó!
Erről beszéltem, gyönyörű kontrasztos éles kép.
Nem tudom hány órakor csinálhattad,de nagyon jól megszerkesztetted a fényeket.
Engem nem túlzottan zavar a vágás, hisz a tér előtte van ami nagyobb rész és így jó hisz előre úszik, hátul minek hagyjunk helyet.
Én úgy látom ezzel egyből a főtémára tereled a figyelmet is.
Aki mást mond az nézzen meg több úszó sport képet, én nagyon sok olyat látok , ahol még bele is vágnak az izületekbe, csak a fej látszik.Nem vagyok sportfotós, csak a hivatalos képeket nézem erről a kategóriáról.
Gratulálok ehhez a képhez.