Ez a pillanat úgy készült, hogy a gép a szemem előtt és vártam
mikor van a bot a magasban. Mikor fenn volt lőttem. Egy nagyon
kedves fotós ismerősöm mondta, hogy a képnek akkor van
értéke, ha valamit nem sorozatban lövünk, hanem kivárjuk a
pillanatot. Azt hiszem nagyon igaza volt
Igen ezt próbáltam leírni, hogy a sorozat nem automatikus "panacea", ami mindent gyógyít, de jól elkapva a pillanatot sokat segíthet a választásban. Lehet. hogy nem lenne rajta a bot a képen, de az is lehet, hogy a kezétől néhány centire "lebegve" látszana. (Bevallom, ha van időm, én a helyszínen törlöm a sorozat egyértelműen rossz képeid, és ha ez minden képre áll, akkor az egész sorozatot - memóriát spórolok, de a tartalék akkumulátornak nem árt a zsebben lenni, nálam még egy vízhatlan tokban is (úszás miatt). A D5100 akkumulátora ráadásul gyorsan töltődik, és még soha nem jártam úgy, hogy a versenyirodára, kihangosító helyiségbe, szóval olyan helyre, ahol van dugalj, bemenve és megkérve őket, hogy tölthessem az akkut, elhajtottak volna... persze, ami késik, az nem múlik...
Szia! Köszönöm. A gép, a szemem előtt volt, és vártam, hogy a bot mikor van a levegőben. Na most itt a sorozat hátulütője. Mi van, ha előbb indítasz, vagy később. Talán ez a mozdulat nem is került volna rá. Bot itt ezen a képen, csak jelzésértékű. A mozdulat a lényeg. De mindenki másként látja. Vágni pedig csak így lehetett.
Üdv:Karesz
Ha nem írod, hogy a botot várja a kéz, akkor talán méág egy nagyon lelkes énekest is elképzeltem volna, amint a dal témája miatt néz fel és tartja ilyen kecsesen a kezét. (Valami régi, még Adamis Anna által írt szövegre gondolok úgy általában...). Az árnyéktől és a virágok élénkl színfoltjától valóban egy kicsit hideg színárnyalatú lett az alak, közben az arca és a mozgása éppen melegséget sugároz, ezen érdemes lett volna javítani. A felesleg radikális levágásának magam is híve vagyok, de erősen végig kell gondolni, hogy hol kezdődik az a felesége, és mi része még a kép egészének...
Sorozat vagy nem sorozat? Azt hiszem, nem lehet rá "szabályt alkotni". Ha a mozgás gyors, és nem kötött ritmusú, azaz nehezebben kiszámítható, akkor a "Bringás" által nagyon pontosan leírt okokból lemaradhatsz a legjobb pillanatról. Az úszásban ha az úszó ritmusát "elkaptad", akkor exponálhatsz, amikor pl. a feje búbját meglátod, vagy akkor, amikor éppen még a víz alatt van, s ha érzed a gépedet is - amit én még nem mondhatok el - akkor jó esélyed van rá, hogy a jellemző mozdulat kerül a képre; viszont az is lehet, hogy 50 méteres táv leúszása alatt nem érzed meg a ritmusát, vagy ő maga vált, hajrázik, és akkor a - valóban nagyin elegáns - "kapáslövésről" lemaradsz. Sajnos azt is tudomásul kell venni, hogy a sorozat sem gyógyír mindenre, azt is a lehetőség szerint tervezni kell, ismerve a témát, reakcióidődet és a gépedet egyaránt. Mielőtt leültem volna a Fotósok Világára érkezett véleményeket nézni, a gyorsabb és hosszabb sorozatokat lövő, nálam kölcsönben levő, Nikon d7000-rel készített "nyers albumot" néztem át a rack-en, hogy a javítottal, technikailag rossz képeket elvetve, memória-takarékosan felülírjam. Bizony, ide sorozat, oda sorozat, volt olyan úszó, akinek a pillangózására három sorozatot lőttem (közben mindig élességet állítva), és egyetlen használható kép sincs benne: víz alatt van, még csak kiemelkedik, már lehajtotta a fejét, bukik lefelé, vízfröccs mögött csak a lábat látni, stb.). Ha egy kicsivel hamarabb vagy később indítom el a sorozatot, akkor lehet, hogy több, nagyon jellegzetes kép is születhetetett volna. Bevallom, amikor kezdődik a nap, és erőtől, koncentrációtól duzzadónak érzem magam, akkor én is egyes expozícióra állítom a gépet, de ahogy telik az idő, fáradok, átrakom sorozatra, és délután már abban is csak reménykedem, hogy a sorozatot jókor indítom. (Mivel messze nem én vagyok a fotózásban az "etalon", és eléggé egysíkúak a témáim, ezt is inkább szubjektív véleménynek tekintsd, de az "expert"-ek is kiálltak a sorozat mellett...)
Azért a képről sem feledkezzünk meg - kedvesm kifejező kép, persze, lehet rajta hibát találni, de az előfordul... és ami a lényeg, sok hasznos véleményt kaptál, amiből aztán kiválaszthatpd, hogy mi az, amit megfogadsz..
Szia! Köszönöm a kimerítő véleményt. Most már azt gondolom, lehet, hogy ha sorozatban lövök, akkor a bot jobban fog látszani. De lehet, hogy a mozdulat kecsessége, is a semmibe vész. Érdekes dilemmák ezek.
Üdv:Karesz
Véleményem szerint az jó döntés, ha a zavaró képi elemeket egy huszáros vágással kihagyod a képből. Ugyanakkor rossz döntés, ha ennek áldozatául esik a kép egy lényegi eleme. A lány mozdulata valóban kecses és szép is. De önmagában kevés, mert csak a levegőben lóg. Ha a néző nem látja a botot, rá nem jön, hogy mi a cselekmény. A hiányérzet annál is erősebb, hogy a lány tekintete kivezet a képből, egyértelmű, hogy kell ott lennie valaminek, hisz azt nézi, arra irányul a mozdulata is. Szóval az egész "értelmetlen" ha nem látjuk hozzá a botot. Nekem ezért nagyon hiányzik a bot teljes egésze.
Szerintem semmivel sem értéktelenebb egy fotó, ha nem egyes lövéssel, hanem sorozatban készült. A fotó értékét az adja, ha a nézője elragadtatással tekint rá. Ez pedig a sorozattól független. Te is tudod jól, hogy a gyors mozgású eseményeket lehetetlen TUDATOSAN lekapni a legjobb pillanatban. Mikor meglátod a keresőben a tökéletes pillanatot, akkor nyomsz… nos a te élettani reakcióidődet és gép reagálási idejét összeadva a tökéletes pillanat elmúlt, mire e kép elkészül. Ha egyes lövéssel kapod el a tökéletes pillanatot, akkor az sokkal inkább SZERENCSE, mintsem tudatosság. Szerény véleményem szerint a fotós barátod mondása elsőre igen jól hangzik, de személy szerint nem értek vele egyet. Igaz, én nem is vagyok fotós, csak egy amatőr. Te melyik képet tudnád szívesebben a magadénak: egy tökéletesen elkapott pillanatot egy sorozat tagjaként, vagy egy kevésbé tökéletest, de egyszeri lövést?
További szép fotonokat!
OFF:
Csak a fejlődéshez, merthogy kezdőt nem kell ledöngölni, de aki már tud, annál egy kisebb hiba is nagyobbnak számít, ahogy a pici babát még meg kell dicsérni, ha egyedül tudja enni a főzeléket, de később, ha ez már jól megy, ő is jobban jár, ha rászólnak, hogy ne kenje szét a képén és az asztalon :)
Bocs, csak úgy eszembe jutott...
Köszi Érdekesek a hozzászólások, de ez a jó, mert különbözőek vagyunk. De ebből tanul az ember. és ezek a leszúrások még mindig jobbak mint itt néhány képnél az érdemtelen dicséretek. Szűknek találjátok a kompót. Nos kénytelen voltam így vágni, mert sok volt a zavaró elem a kislány előtt. Engem pedig a mozdulat kecsessége ragadott meg, amit szinte semmilyen beállítással nem lehet pótolni.
Üdv:Karesz
Szia. Szerintem a világon semmi szégyellnivaló nincs abban, ha valaki sorozatot lő, és abból választja ki a legjobb pillanatot. Ez a kép sem sikerült a legjobban, túl szűk a kompozíció, a botnak egészben kellene látszani. A lány alexpós, sötét, a háttér fénye teljesen elnyomja, a WB pedig hideg. Árnyékban fotózásnál érdemes ehhez állítani a fehéregyensúlyt a gépben, nem érdemes az automatára bízni. ha meg mégis, akkor utólag lehet ezt korrigálni. Összességében én így sem látok sok értéket a képben, remélem nem haragszol a véleményem miatt.
Lehetne vitatkozni az ismerősöddel ! :))
Kérdezem én melyik képnek kell a szűk vágás? ennek? ahol egy főtéma felé érkező tárgy egészítené ki a kép beszédességét?...nos mozgó dolgokhoz,tárgyakhoz ,állatokhoz(madarakhoz),tudtommal kell a tér,előtte és mögötte is...nem zárjuk be ennyire a képet ilyen témáknál...
Ismerősöd azt nem mondta,hogy egy szóval amit ?köszönöm"-nek írunk a magyar nyelvtanba meg szokták köszönni a képekre írt véleményt ha még nem tetszik neked az akkor is?..különösen ha segítő szándékkal teszik azt! ????
Ismerősödnek igaza van, bár vannak olyan kiszámíthatatlan helyzetek, mikor jól jöhet a sorozat. Itt viszont lehet tudni, hogy lesz egy holtpont, mikor se le, se fel, és figyelemmel meg jó reflexxel jobban megfogható, mint a sorozattal. Ügyes!
Jó, ahogy szinte várja a tenyér a botot, kár, hogy pont egy arcba markol, de erről nem tehetsz.
Illetve, ha előtte láttad a hátteret és a mozdulatot, és módod volt balra lépni, akkor a kéz épp a fehér háttér előtt van, de akkor meg a bot vége meg a lila előtt, és nem olyan jól látszik... Hát ezen csak a retus segíthetne :(
A mozdulat is, az arc is, a színek is nagyon jók, az 1/1000-hez nyilván kellett ilyen ISO érték, de biztos kellet egy kicsi zajszűrés, mert a zajt nem találom :D
Nos az ismerősöm azt is mondta, hogy egy képnek kell a szűk vágás Sok zavaró tényező van jobbra balra. A hozzászólásod alapján akkor az lenne a baj. Ha szín nem lenne akkor az. A gép márkája fenn van. Utána lehet járni.
Üdv:Karesz
Van igaza az ismerősödnek de ettől még ez a kép nem jó,több hibája van...talán tengelicnek igaza van,hogy bot nélkül jobb lenne de akkor sok kérdés lenne? Mert nem értenénk a képet(szerintem)..szóval: jobbra és balra több tér...jobbra 1 centi,balra kb. 2 centi...,sok a szín a képen ami zavaró így marad az ff vagy hasonló színsémák(ízlés kérdése)....nem tudom mennyire gyors a géped de ha ez a legjobb képed ezzel kapcsolatban akkor én a sorozat gombra szavaznék! ,hogy miért,hát több kép több lehetőség,nagyon röviden ennyi...
üdv. swed
Szia! Köszi. Én sem használtam, de mióta ezekről a dolgokról beszélgettünk, ilyen eseményeknél az ember szeméhez ragad a gép. És vár... (De mostanában nem nagyon ragad a szememhez)
Üdv:Karesz
Jó pillanat,kár a háttérben lévő személyért. Bot nélkül egész érdekes gesztikulációnak tűnne,lehet,hogy én levágnám :) Szinte sosem használom a sorozat expót,vagy nagyon ritkán. Sportot is jobb szeretek egyes lövéssel rögzíteni,ezért igazat adok az ismerősödnek.