Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Ívek..

Ívek.. (-)

Vélemények: 5

Megnézve: 671

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Makró / Napfürdőzés


Napfürdőzés

  Napfürdőzés

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5.6 Digital ED

Záridő:

1/640s

Rekesz:

F8

Fókusz:

179 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Pilisvörösvár

Bringás előző képei
Mi a közös a fotósban és a növényben…?

Mi a közös a fotósban és a növényben…? (5)

Búzavirág

Búzavirág (5)

Ódorvár

Ódorvár (5)

Tüske böki

Tüske böki (5)

ND szűrő tanulmány

ND szűrő tanulmány (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2012.07.14 10:35:10

Kategória:

  Makró

Átlag:

4.98 (5 szavazat)

Megtekintve:

650

Betöltve:

1060

Feldolgozható:

Igen

A 24 óra legjobbja lett:

2012.07.14 17:34:21

Napfürdőzés

Eddig ellene voltam az ehhez hasonló képarányoknak, most Szt. Sebestyén ajánlatára kísérletezem a 7:6 oldalaránnyal. Szívem szerint neki ajánlanám a képet, de tartok tőle, hogy a témaválasztással kiüldözném a világból:))

Kardoslepke
(Iphiclides podalirius)

Európa legnagyobb lepkéje, szárnyfesztávolsága 8 cm.
Vörös Könyves!
Védett!

sam2012

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#38 Írta: Bringás 2012.07.21 15:20:01   28277 1150

Érdekes, hogy „miből lesz a cserebogár…” pont ez alatt a kép alatt alakult ki egy nagyon érdekes "beszélgetés", mely során többen is nagyon megfontolandó, lényeges gondolatokat írtak le a fotózással kapcsolatban. Köszönöm, hogy Te is hozzátetted a magadét, mely véleményeddel mélységesen egyetértek!


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: Dodó 2012.07.20 22:34:05   11000 727

Nagyon későn kapcsolódtam be, ezért nem is hiszem, hogy a spanyolviaszt újra fel kellene fedeznem. Inkább csak néhány gondolatot írok, amit ez - a remek - kép ébresztett bennem. (Nagyon pontos, igényes munka, nehéz feladatot oldottál meg, brilliáns módon).
Miért tölt fel az ember képet egy fotós oldalra?
- Lehet, hogy azért, mert nagyon jónak gondolja, de nem szállt el magától annyira, hogy ne bújkáljon benne a gondolat, hpgy hátha a saját szemében nem látja a gerendát, és izgatottan várja, hogy a többiek nem találnak-e valami olyan hiányosságot, amire ő nem gondolt.
- Úgy gondolja, hogy a kép mondanivalója közérdeklődésre tarthat számot, még akkor is, ha maga is tudja, hogy technikailag nem mindenben kifogástalan, de a mondanivalót nem tudja magában tartani.
- Érzi, hogy valami nem stimmel teljesen a képével, és bízik a kollektív bölcsességben, amely segít a aját képen nagyon nehezen észrevezető "bibi" megtalálásában, és ezzel a következő alkalommal elkerülésében.
- Csak. Ha már tag és van képe (és van képe is hozzá), akkor feltölti, és akinek nem tetszik, az nem ért hozzá. (Ennek abszolút maximumra fejlesztett módja, ha valaki nem is tölt fel képet, csak ítélkezik).
Azt hiszem, hogy a legutolsó kivételével mind nagyon fontos, tiszteletreméltó, és a fotós és fotóstársak fejlődése szempontjából egyaránt értékes gondolatmenet. Ebből következik, hogy vannak elkerülhetetlenül visszatérő témák, amiket egy szokásos felszereléssel rendelkező, és a fényképezésre annyi-amennyi időt fordítani tudó fotós eléggé hasonló módon örökít meg. Baj ez? Szerintem nem, mert ahogy nincs két egyforma erezettségű falevél, úgy ezek a képek is különböznek azok szemében, akik ezzel behatóan foglalkoznak, és a sok apró megjegyzés lehet, hofy másokat is az adott téma felé indít, vagy éppen megóvja attól, hogy hamis önbizalommal nekivágjon olyasmibek, amihez sem a gépe, sem a tudása nem alkalmas, hanem tanul, "gyúr" az adott témára. Azt hiszem, hogy a társaság legnagyobb része (NEM tiszteletet a kivételnek) azért van itt, hogy a saját tudását gyarapítsa, ugyanakkor megossze, s megtanulja, megtanítsa, hogy mitől lesznek a képek olyanok, amilyennek megálmodja őket, vagy rájöjjjön, hogy miért nem lettek olyanok...
Nem kell minden képben az évszázad fotóját keresni, s kevés is lenne fenn, ha csak az merne feltölteni, aki azt hiszi, hogy ezt alkotta meg. "Docendo discimus", azaz tanítva tanulunk mondja a latin bölcsesség, és ez különösen igaz. Lehet, hogy valaki már valamit szinte az unalomig tud fotózni - ő a legjobb ember arra, hogy a rögös út kezdetén botorkálókat segítse, s gondoljon mindenki arra, hogy senki sem pattant ki Zeusz fejéből teljes fegyverzetben, mint Pallas Athene. (Bocsánat a bölcselkedésért, különösen azután, hogy majdnem azt írtam, hogy már mindent leírtak előttem, és nem kell a spanyolviaszt felfedezni - nem is hiszem, hogy felfedeztem.


5.0

 

#36 Írta: Bringás 2012.07.15 18:57:18   28277 1150

Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik!


Válasz hozzászólás
 

#35 Írta: Bringás 2012.07.15 18:56:39   28277 1150

Pontosan így vagyok ezzel én is, a természet sokkal jobban leköt, az egyebekhez pedig valahogy nincs érzékem. Nem látom meg a témát, nem látom bele a fotót…
Háát Kanizsa is egy nagyváros…
Köszönöm szépen a véleményezést, örülök, hogy a hibái ellenére is elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: Bringás 2012.07.15 18:53:02   28277 1150

Örülök Laci, hogy ez a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: zso6607 2012.07.15 17:03:38   13843 177

szép, minőségi munka, gratulálok!


5.0

 

#32 Írta: meck27 2012.07.15 16:23:17   204 21

Szép fontraszt jól látszik a téma. Szép hátér. Gratulálok .


5.0

 

#31 Írta: alalat 2012.07.15 11:17:02 www  10883 854

Szia!
A kép a leírt hibák ellenére nagyon tetszik Nekem is.
Érdeklődéssel olvastam a hozzászólásokat.Valóban nagyon relatív, hogy kinek mi a szép a különleges az egyedi.
Sebestyén már engem is biztatott, hogy keressek más témákat is.Próbálkozom, de valahogy szerintem nem megy.Valahogy a bogarak virágok jobban lekötnek.Szerintem a látásmóddal is vannak gondok nálam vagy nem tudom.A téli pesti felvételeid például nem az általad leírt várost mutatják.
Hidd el itt nálunk Nagykanizsán ugyan az a helyzet mint ott Pesten.Ha tehetném akkor Én is menekülnék.
Üdv:Alajos


 

#30 Írta: somasok 2012.07.15 09:26:30 www  11114 1026

Jó volt olvasni az eszmecseréteket, arcpoétikátokat...
Nem hasonlítom magam hozzátok, de sok-sok hasonló (talán ki sem mondott) gondolatomat fogalmaztátok meg, fogalmaztátok újra!
Már csak ezért is érdemes itt lenni...Beszélgethetünk...
Örültem nektek!
Szép fényeket!


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Bringás 2012.07.14 22:13:47   28277 1150

Ezt nevezem István, 3914 karakter nem semmi, köszönöm a kimerítő véleményt, megtisztelő, hogy ennyi időt szántál rá. Nagyon jól látod a dolgokat, legalábbis nagyrészt megegyezően a saját felfogásommal. Sokszor saját képeimen tapasztalom, hogy mennyire mást gondolok előre a fotókról, mint amilyen fogadtatásuk végül is lesz. Pl. ez a kép messze nem a legjobb lepkés fotóm, mégis már 10 ember írt alá véleményt, holott még csak a főoldal második sorában jár. Messze nem vártam ekkora aktivitást (persze örülök neki). Azt meg végképp nem gondoltam volna, hogy nap képévé is lesz.
Rengetegszer megtapasztaltam már, hogy az általam gyengébbnek vélt feltöltéseim nap képévé váltak, míg amiket magamban esélyesnek gondoltam erre az elismerésre, azok viszont messze nem kapták meg azt az érdeklődést, amire számítottam.

Én nem vagyok olyan szigorú kritikus a saját feltöltéseimmel szemben. Nálam a fotózás csak hobbi, más munkám van, nem ebből élek. Így aztán megengedhetem magamnak, hogy a nem tökéletes képeimet is megmutassam, semmiféle hátrányom nem lesz belőle, nem csökken tőle a fizetésem. (Amúgy a másik oldalon csak megfigyelő vagyok, néha-néha bekukkantok, de ott szoktam látni olyan munkáidat, amit itt nem mutatsz meg.)

És bizony Szt. Sebestyénnek is nagyon sok mindenben igazat adok. Azt mondja, itt lakom a világ egyik legszebb városában, mégis az uncsi természetfotókat nyomom. Ez bizony megfontolandó. Én viszont úgy élem ezt meg, hogy egy mocskos, büdös, zajos, élhetetlen nagyvárosban lakom, ahol mindenki idegbeteg, ahol mindenki beszól valamiért, ahol mindenki önző, törtető, másikon átgázoló, ahol kánikulában is csukva kell tartani éjjel az ablakot, ha aludni akarsz, mert vagy egy sziréna bömböl, vagy egy riasztó visít, vagy csöngetés helyett az autódudát használják a szomszédok látogatói, vagy üvöltözik valaki az utcán, stb. Ha olyan gazdag lennék, hogy munka nélkül meg tudnék élni a vagyonomból, akkor már holnap elköltöznék a „világ egyik legszebb városából”. Aztán visszajönnék turistaként, hogy valami szépet is lássak belőle. Szóval mindenkinek azaz érdekes, ami számára nem mindennapos látvány. Számomra itt a betondzsungelben a természet, a csönd és a nyugalom az értékes. A természetet szeretem, ezért azt is fotózom.

Az egyediség és különlegesség, a többitől való különbözőség az nagyon jó. DE: a nézőpontok száma véges, és egy idő után már nincs új a nap alatt. Csak olyan van, amit már valamikor valaki valahol elkészített. Azt mondjuk különlegesnek, amit valamiért nehezebb elkészíteni és ezért sokkal kevesebben fotózták azon a módon. És itt jön be a néző tapasztaltsága, minél tapasztaltabb, jártasabb a fotózásban, minél több képet látott, annál kevesebbet érez egyedinek. Ez így logikus.

A másik az oly sokat hangoztatott művészi érték ez a megfoghatatlan, definiálhatatlan "valami". Totális szubjektum. Most akkor ki is a világ legszebb lánya? Szerintem ő, szerinted meg nem ő… Ízlések és pofonok… Nekem lehet érték a természet valós szépségének a bemutatása, másnak ez nem érték, neki inkább attól lesz szép a kép, ha ellenfény, ha becsillanás, ha high key, ha sötét tónus, ha káprázatosan túlszaturált, ha ff., ha filmzaj, ha minimál, ha szűk dof. stb. Ez mind ízlés. A fotós azt csinálja, ami az ő ízlése, a nézőnek meg az tetszik, ami meg az övé. Költői a kérdés, most melyik a jobb fotó:
- amelyik populáris és így a legtöbb (laikus, vagy amatőr) nézőnek elnyeri a szívét, vagy
- amelyik a felkent műértő profik viszonylag szűk társasága szerint kellően művészi és egyedi?
Én pl. rendszeresen megnézem egy egy pályázat díjazottjait, helyezettjeit. Komolyan mondom, hogy soha, de soha nem fordult még elő, hogy a zsüri az én ízlésem szerint döntött volna, mindig találtam szerintem sokkal jobb képeket is a nyertesnél. Ez persze nem jelenti azt, hogy a nyertes ne érdemelte volna meg.

Említetted a profikat. Róluk kissé más a véleményem. Úgy gondolom, hogy nekik azért lehetnek olyan csodás képeik, mert van rá lehetőségük, hogy elkészíthessék őket. Neked meg nekem nincs rá lehetőségem, és nem is lesz soha. És most elsősorban nem a felszerelésre gondolok. Hanem arra, hogy van rá lehetősége, hogy a különleges helyszínen legyen a különleges időpontban. Van rá lehetősége, hogy odautazzon és lesben álljon, kivárja a csodás fényeket és a kedvező pillanatot. Tart amíg tart. Nekünk ez az, ami soha nem adatik meg, nincs pénzünk az utazásra, az ott tartózkodásra, nincs időnk kivárni a pillanatot, mert csak ma fotózhatunk, de munkahelyünk van és holnap már oda kell mennünk. Vagy az említett Máté Bencénél maradva, nekünk nincs lehetőségünk, hogy a nemzeti park szig. védett részén fotós bunkert építsünk… Így aztán teljesen feleslegesnek érzem a mi hobbi képeink hasonlítását a profikéhoz. Nem vagyunk egy súlycsoportban, na ná, hogy a mi képeinkből egy csomó minden hiányzik.


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Raptor 2012.07.14 21:00:26   3115 197

Elnézést, hogy én is válaszolok neked itt.
Szerintem ezt a Máté Bencés dolgot ne vedd magadra. Ő nem ilyen technikákkal fotózik és nem csak egyedül. Míg nekem bal kezembe derítő lap van, addig neki 77 vakut villantanak el a segédjei... A Te képeid sokkal többet érnek, mert nehezebben állítod elő őket, illetve kevesebb is sokunknak az idő, amit rászánhatunk. Szóval ne írd le magad cimbora. ;)


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: froghunter 2012.07.14 20:35:38   2074 48

Szia Csaba! Na, itt vagyok...amég Te a Tour de France-t nézted, addig én meg letekertem:)) na jó, kicsit túloztam, csak a Tour de Makó volt meg:))
A fotód nekem tetszik, úgy ahogy van, az élességtől-a szerkesztésig, minden ok. A környezete(pontosabban a háttér) kicsit valóban sötét, de a lepi sztem nem.
De nem is ehhez akartam hozzászólni...
Ismerem én is József véleményét, a lepis, madaras, stb képekről, amik tucatszám kerülnek fel, mikor éppen szezonjuk van.
Én úgy gondolom, egy jó fotónak mindenképp helye van 1 oldalon(ezen, vagy bármelyik másikon) még akkor is, ha a 23. lepkés kép a héten, vagy a 48.madaras képként kerül fel az adott héten. Persze mindenki arra törekszik, h egyedit alkosson, h különleges, ritkán látott állatot, vagy történését mutassa meg a természetnek.
De!!! Ezt nem is lehet mindig megvalósítani és nem is biztos, h mindig erre a legkíváncsibb a nagyérdemű.
Ha mindig csak arra várnánk, h olyan képet tölthessünk, amik különlegesek valami miatt, akkor kihalnának a fotós oldalak, a másik pedig, h honnan is tudhatnánk azt, h mitől is válik egy képünk különlegessé, a néző számára? Hát onnan, h feltöltjük.
Én elég szigorúan nézem a fotóimat, Neked Csaba, már írtam is róla, h újabban már nem is mutogattam különböző oldalakon az általam átlagosnak gondolt fotóimat, csak azokat, amikkel külföldi oldalakon is sikereket értem el.
Azt is gondoltam, h csak az a jó fotó, ami a különleges pillanat mellett, kiváló minőséggel is bír.
Ebből az elképzelésemből kiindúlva pl, a most hét képeként szereplő brekis képemet már fel sem akartam tölteni, semmilyen oldalra, mert azt gondoltam, h ez csak 1 "béka ül az ágon" tipusú kép...helyette volt 1 jópár olyan fotóm, amik érdekesek voltak, elvileg ritkaságukkal, különlegességükkel hatniuk kellett volna a nézőkre...és még sem így volt. Feltöltöttem a legjobbnak gondolt fotómat( zsákmányt ejtett fürge gyíkról), ide és más oldalakra, de közel olyan sikert sem aratott, mint a "béka ül az ágon" fotóm.
Ezen meglepődtem és gondoltam, felhívom Öcsémet, h nézzen már rá az új képemre...kíváncsi voltam véleményére, mert mai napig, Ő a legnagyobb kritikusa a munkáimnak. Korábbi képeimre(sőt nyugodtan mondhatom, az utóbbi 5 fotómat leszámítva, minden korábbi képemre) azt mondta: hát ez nem valami nagy szám, 1 béka ül a fűben és kész...azt tanácsolta, nézzem meg a Máté Bence képeit és majd rájövök, h miről beszél. Megnéztem és rögtön láttam, h mire gondol. Igen, ezután már tudtam, h mit hiányol képeimből és tudtam, h mit is kellene fotóznom.
De mivel a "felszerelésem" igencsak szűk határokat szab, megállok még manapság is 1-1 "egyszerűbb" témánál(bár nem szó szerint értendő, mert gépemmel, nincs is igazán egyszerű téma) és kattintok rá néhányat. Kicsit elkanyarodtam...rövidre fogva, Öcsém megnézte a levelibékás képemet és azt mondta, h ez 1 nagyon jó fotó...megkértem, nézze meg a táplálkozó gyíkról készült fotómat is, és nem volt tőle elájulva. Ezek után, rájöttem, h mégsem csak 1 egyedi fotó lehet a többi ember számára tetszetős, hanem könnyen lehet, h a jóval kevésbé egyedinek számító fotó lesz a népszerűbb, a nézetebb, stb...
Na már most miért is töltünk fel ide, vagy máshová 1 képet? Azért, h minél több emberhez eljusson...és az előbb a saját fotómmal elmesélt történet rá a példa, h ehhez nem kell, h valami ritkaságnak számítson.
A Zöld levelibéka 1 gyakori faj, nem is a nehezen fotózható fajok közé tartozik, iszonyat mennyiségű fotó látható róla mindenfelé, mégis a legelismertebb fotóm lett idehaza és nemzetközileg egyaránt.
Bocs, ha kicsit hosszúra nyúlt írásom, de szerettem volna leírni gondolataimat.
Ettől függetlenül, Józsefnek is igaza van, mert tényleg néha bosszantó tud lenni, mikor a 23. lepkés, 48. madaras és 248. békás:)) kép kerül fel 1 héten belül....de én azt mondom, hogy ha jó az a fotó, akkor hagy jöjjön és szerintem nem csak én fogom szívesen látni, a 2348. lepkés képet.
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: Bringás 2012.07.14 19:26:53   28277 1150

A növényzeten egyértelműen látszik a fény és a vetett árnyék, vagyis a napsütés. Köszönöm szépen az elismerést, őszintén örülök, hogy ez a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Bringás 2012.07.14 19:24:57   28277 1150

Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: somasok 2012.07.14 17:17:13 www  11114 1026

Tökéletes technikailag, éles, pontos, szép...
A címhez nekem is sötét, viszont a kitárt szárnyak elárulják, hogy tölti az aksit.
Gyönyörű ez a lepke, s ilyen minőségben szívesen elnézem 234 ezredszer is.
Viszont Bringás, Neked érdemes lenne összeállítanod egy-két albumot, mert bár lehet, hogy sokan fényképeznek hasonlót, de ilyen minőségben - szerintem - kevesen.
Szép fényeket!


 

#23 Írta: xaba 2012.07.14 16:24:28   759 60

Üdv!Rendkívül dekoratívak a demonstráló lepke élénk színei a mosott zöld háttér elött,szinte absztrakt hatást kelt!Gratulálok!


 

#22 Írta: Bringás 2012.07.14 14:19:48   28277 1150

Várom:)
Most megyek és megnézem a Tour-t!


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2012.07.14 14:18:55   28277 1150

Köszönöm szépen a bőséges értékelést, őszintén örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: froghunter 2012.07.14 14:14:01   2074 48

Írtam választ, a brekis képem alatt, Csaba. Mindjárt írok, ehhez a képedhez is, csak elolvasom, még 1x, az alatta kialakult beszélgetést...roppant érdekes volt számomra, már első olvasatra is, de még 1x nekifutok, h nehogy valamit félre értsek.


 

#19 Írta: AndOr 2012.07.14 14:10:30   1349 19

Egy részletgazdag, pontos fotó egy csodás lepkéről.
Tessék kicsit hunyorogva, a "tudom, hogy fent az eleje" dolgot elfeledve nézni, vagy fent a fejet levágva, vagy a képet megfordítva.
Az elég csökevényes hátsó szárnypár között a narancssárga folt közepén egy sötét gombócból támadó sárga csőrszerű valami, előtte (na jó, most alatta) a két nyúlvány elég fenyegető látvány. Mintha ez lenne az eleje.
Lentebbről nézve már még fenyegetőbb lenne.
Az ellenséget viszont megtéveszti a (támadó) szín és mintázat, inkább keres más zsákmányt.
Mimikri.
Látszik, hogy napozik tárt szárnyakkal, ha a nap nem is látszik, és ha melege lesz, összecsukja szárnyait (akkor aztán alig éri nap), vagy odébbreppen.
Hát nincs neki semmi különleges, érzelmes mondanivalója...
Egy makró természet/állat fotó, és mint ilyen, nagyszerű.


 

#18 Írta: Bringás 2012.07.14 13:47:59   28277 1150

Köszönöm szépen, hogy megnézted és értékelted!


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: AndOr 2012.07.14 13:46:41   1349 19

Jöhet a Te recepted is! :)
(Nem lepkére.)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Bringás 2012.07.14 13:45:52   28277 1150

Köszönöm, hogy mindezt leírtad:)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: kvazar 2012.07.14 13:11:31   6538 518

Szia. A szárnyak mintázata remekül látszik. Viszont a feje, meg az "antennái" már nem annyira, mert túlságosan beleolvadnak a sötét háttérbe. Én egyébként egy lepkét simán felülről fotózva nem látok egyedinek, mert túlságosan szokványos a nézőpont. Egy rovarhatározóba persze tökéletes - lenne, ha a feje is jól látszana -, de művészi értéke _számomra_ nincs.


 

#14 Írta: Bringás 2012.07.14 12:38:08   28277 1150

Tudom, hogy nem bántásból írtad, és pontosan ismerem a véleményed, "beszélgettünk" már erről:)

Szóval, van ötleted? A saját gondolatom a #4. alatt olvasható.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2012.07.14 12:30:45   28277 1150

Van valami jó ötleted? Nekem sajna nincs. Persze azért úgy szeretném, hogy ne égjen ki…


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Bringás 2012.07.14 12:28:08   28277 1150

Persze hogy nincs…


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: stefanfoto 2012.07.14 12:21:58   786 78

Félreértesz Bringás! :)
Nagyon is érdekel a véleményed.Az már egy másik dolog, hogy utána megnézem mit írtak az előttem szólók.Legalább, ha többször leírod, jobban rögzül :)
Remélem nincs harag!
Szép fényeket


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2012.07.14 12:09:20   28277 1150

Tudod, én csak meg akartam spórolni, hogy még egyszer leírjam ugyanazt. És milyen jól tettem… mert ha még utólag is „direkt nem nézed meg”, akkor úgy is fölösleges lett volna… Amúgy megszoktam már, hogy téged nem érdekel az én véleményem.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: stefanfoto 2012.07.14 11:52:26   786 78

Köszi, de direkt nem szoktam nézni ki mit ír;Önálló véleményt írok, hogy a fotós lássa, ha több hiba, vagy miket látunk egyáltalán a képen, ki mit változtatna.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2012.07.14 11:45:00   28277 1150

Nem csak neked:)
de erről a #4. hsz. alatt írtam, ott olvashatsz róla, ha érdekel.
Köszönöm szépen az értékelést, örvendek, hogy jónak látod!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: stefanfoto 2012.07.14 11:41:36   786 78

Szia!
Gyönyörű lepkét kaptál le.
A kompozíciós elhelyezés nagyon jó.:)
Nekem tűnik csak kicsit alexpósnak?


4.9

 

#6 Írta: Bringás 2012.07.14 11:15:57   28277 1150

Sokszor gondban vagyok a címadással, "Kardoslepke" címmel pedig már töltöttem régebben… nem akartam sokat "kínlódni", éppen napozott, innen a cím. Bizony a fekete-fehér mintázat exponálása mindig nehéz feladat, különösen az ilyen kisebb dinamika átfogású gépeknek, mint az Oly (mindig meg is kínlódok vele rendesen). Köszönöm a részletes értékelést, jó, hogy az arányokat is véleményezted, ezért is utaltam rá a leírásban.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Bringás 2012.07.14 11:06:03   28277 1150

Értem én:)
De őszintén szólva nem tartom tökéletesnek:))


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Raptor 2012.07.14 11:02:16   3115 197

Igen, kicsit sötétnek tűnik, nem is értettem a címet először.
A lepke viszont tökéletesen ki van exponálva és ez a lényeg. Ahol sok a fekete és világos rész az mindig nehéz feladat, de jól megoldottad.
Talán a bal felső sarkot sötétíteném. A képaránnyal én nem vagyok kibékülve, de itt pont kijött a szerkesztés.


 

#3 Írta: Bringás 2012.07.14 10:52:42   28277 1150

Igen, -0,7 FÉ expókorrekciót kellett alkalmaznom, és ez meg is látszik, a hiszto alaposan eltolódott a sötét tónusok felé… azonban a szárnytövek még így is a kiégés határán táncolnak. Szóval nem nagyon volt jobb ötletem. Egy HDR lepke azért mégiscsak túlzás lenne:)) Köszönöm szépen az értékelést, örvendek, hogy a hibája ellenére is jónak tartod!


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: Bringás 2012.07.14 10:42:21   28277 1150

Hű de gyors voltál:)
Köszönöm szépen a véleményt, örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: békabreki 2012.07.14 10:38:53   34 4

SZia!
Szép kép,szép szinek,jó téma!
Gratula


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1315 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat