Igen ezt már írtad, hogy eleve a kész kép alapján tervezed az exponálást - bevallom, ezt egy kicsit irigylem, bár az általam fotózott témáknál ez enyhén szólva vakmerőség lenne (éppen (lemaradó ujjak, mezőből kiúszó versenyző). Stabil témáknál viszont a lehető legjobb megoldás, nemcsak a tudatosság miatt, hanem azért is, mert így minden egyes pixelt kihasználsz... Ehhez külön gratulálok!
Szia! Köszönöm az értékelést, és az új ötletet. Valahogy kicsit úgy voltam vele, Hogy ez a szobor árnyékban szebb. De megcsinálom, amikor meg van világítva. Nem tudom, hogy a lombozat mennyi fényt enged át. Azt a havas fotót pedig megcsinálom. Ezek a temetői képek vágatlanok, így vannak komponálva. Ezt is a szerviz alatt tervezgettem.
Azt hiszem, hogy a nálam okosabbak összefoglalták, hogy - a tagadhatatlanul jó és szépen elkészített - képet miként lehetne még jobbá tenni, a "jobb a jó ellensége" gondolatmenet jegyében... Fények és elmosás - s lejhet, hogy a kép hangulata nagyot változik. Mindenesetre ehhez gratulálok, ha az "előjegyzésbe vett" újabb változatot megcsinálod, kíváncsian várom (bár kopár fákkal, vagy a szobron levő hóval is izgalmas lenne)...
Szia! Köszi, megyek még ki és ezek alapján csinálok még képet. De inkább 35mm 1,8 fix-et teszek fel, mer f2-3 körül, még szebb lehet a mosás. Ezek jó ötletek, köszi.
Üdv:Karesz
szia skaresz
akaratlanul is olvastam ,amit a bringás írt . nekem is az a véleményem . tökéletesen igaza van . a fényt érdemes megvárni . más . állványra tenni a gépet - bár a 250 nem erre enged következtetni - de mégis pötty bemozdulást érzek . egy kicsit progival - akár ps - a fény árnyék ellentétet kisimítanám . valahol a hdr es tudja ezt a hatást .
még egy dolgon tűnődök. érdemes lenne nyitott blendével , szűk doffal ,elmosni a hátteret , és a kép fő témáját kiemelni . a hatást növelné .sztem a 18-55 mm 50 mm-en .és 3,5 blendével ,két méterrel közelebbről tudja .
nekem mindig az a véleményem ,ilyen erdei jellegű felvételnél, hogy a rengetegben elveszik a lényeg .
grat
deb
A tekintet akaratlanul is mindig a legfényesebb részeket keresi egy képen, mindig azon állapodik meg. Ebből a szempontból nem szerencsés, hogy a főtéma árnyékban van, míg a fényfoltok a háttérre vetülnek. A kompó tetszik, a színek szépek és természetesek. Érdemes lenne ezt akkor elkészíteni, mikor a szoborra süt a Nap, de nagyon mutatós lehet borongós, árnyékos időben is. Ez utóbbit is javaslom kipróbálásra.
További szép fotonokat!