Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Pécsi alkony_10

Pécsi alkony_10 (5)

Vélemények: 9

Megnézve: 817

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Portré képek / Regina


Regina

  Regina

Fényképezőgép:

Sony DSL-R-A390

Objektív:

Minolta 50mm f/1.7 AF

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F2.5

Fókusz:

50 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Farád

cika01 előző képei
*****

***** (5)

******

****** (4.9)

Út szélén...

Út szélén... (5)

Bia

Bia (4.25)

ND próba

ND próba (-)

| Még több

Feltöltötte:

  cika01 

Feltöltés ideje:

2013.02.18 21:52:29

Kategória:

  Portré képek

Átlag:

5 (1 szavazat)

Megtekintve:

756

Betöltve:

1221

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

D-SLR, portré, Regina, szük rekesz

Regina

Érdekelne, hogy havas-fás háttérben (tehát durván kontrasztos) más is küzd-e a fókusszal? (főleg teljes alakosnál) A sorozat 80 százalékát manual fókusszal lőttem...

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#21 Írta: lancaster 2013.02.25 01:51:18 www  5801 47

örülök.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: cika01 2013.02.24 22:30:34 www  1924 223

Köszönöm a rajzot is pont ilyenre gondoltam!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: cika01 2013.02.24 22:25:17 www  1924 223

Találtam DOF kalkulátort.... 50mm-en f2,5-nél kb 5m-es tárgytávolságnál 1m a DOF, abba bele kell férnie.

Mégis csak a háttér nagy kontrasztja lesz a probléma...

Köszönöm a problémamegoldásotokat!


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: lancaster 2013.02.21 12:08:06 www  5801 47

ilyenkor érdekes még a tárgytávolság, mert a dof egyenesen arányosan növekszik a tárgytávolsággal, és az 1/3 - 2/3 arány is változik kb. fele-felére.
magyarul, ha a modell 6-8 méterre állt a fényképezőtől, akkor f2,5-ön alapesetben nem mozog el az élességi sík annyit, hogy életlenné váljon a fej.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Bringás 2013.02.20 23:16:31   28277 1150

Valóban nem a modell hasa és a szeme közti távolság-különbség a hiba oka.
De mégis az átkomponálás a felelős. Túl nagy ez az átkomponálás a választott mélységélességhez képest.
Az átkomponálással kiviszed a modell szemét a dofból. Ugyan ez a helyzet a makróknál is, azt meg hidd el, megtapasztaltam már párszor. A félalakos kép átkomponálása még belefér a tűréshatárba.

Hogy értsd, feldobtam egy skiccet. A fotóst, meg a modellt gondolom tudod azonosítani magyarázat nélkül, a többi pedig itt van:
Piros vonal = optikai tengely fókuszáláskor. Ilyenkor a dof síkja egybeesik a pálcika ember törzsével. A szeme tehát éles.
Vastag kék vonal = optikai tengely az átkomponálás után.
Vékony kék vonal = a dof síkja az átkomponálás után. A szem nem éles.
A félalakos átkomponálás kisebb szöget jelent, az még úgy látszik belefér a dof-ba.

Remélem érthető.

Az arányok torzítottak, mert csak így sikerült lerajzolnom. Ami kimaradt a razból: Vedd észre, hogy a vastag kék és piros vonalak a valóságban nem egyformák, mert egy derékszögű háromszöget formáznak, (ahol az átfogó a vastag kék, a másik befogó pedig a pálcikaember törzse). A kékkel jelölt mélységélességi sík valójában nem is ott keletkezik ahová rajzoltam, hanem előbb, egészen pontosan a piros vonal hosszának megfelelő helyen, ha azt fölmérnéd a kékre.

Amúgy gondold végig logikusan. Nem is lehet másképp, hiszen eredetileg beállt pontosan az AF. Ezt magad is írod. Átkomponáláskor az expó gomb félig nyomva, tehát a fókusz rögzített. Kizárásos alapon leveszed a témáról a mélységélességet. Nem marad más lehetőség, csak ez.
Tudod, „ha minden más lehetőséget kizártál, akkor már csak egyedül a helyes válasz marad, bármilyen hihetetlen is”.

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: cika01 2013.02.20 19:02:03 www  1924 223

Jó kontrasztosra akartam, kicsit lehet hogy túlélesített lett inkább... (jobb bal láb kabát bal oldala és a kabát jobb oldala mellközépig)
Köszönöm szépen a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: cika01 2013.02.20 18:58:54 www  1924 223

Úgyis csere előtt állok :)
Köszönöm a hozzászólásodat!


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: cika01 2013.02.20 18:57:55 www  1924 223

Köszönöm szépen!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: cika01 2013.02.20 18:57:14 www  1924 223

Élesség tehát a középső AF pont a szemre állítva, fókuszálok, majd átkomponálok. Közben kínosan ügyelek arra hogy csak síkban mozogjak, bár szerintem ha kimérem a modell szeme és a gépem között lévő távolságot az nem egyenlő a modell hasa és a gépem közötti távolsággal, de nem ez a hiba.
Szűkebb rekesznél a nagyobb mélységélesség miatt javul a helyzet....
DE! Ha nem teljesalakos, hanem pl.: arcportré, akkor simán pontos (még félalakosnál is) még a műszempilla is számít arra nagyon jól állít élességet. :)

Nem biztos, hogy a cuccod romlott szerintem ahogy fejlődtél sokkal sokkal igényesebb lettél és kisebb az élességi tűréshatárod.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: cika01 2013.02.20 18:47:16 www  1924 223

Szerintem nem mennek annyira tűélességre a fórumosok, sőt a fotósok egy nagy része még a manuális beállításokat sem használja, csak automatikát. Manuális fókusszal már profin megy :)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: RICSI 2013.02.20 18:10:16   8986 509

szia nagyon jó lett tetszik az ff kidolgozás gratulálok a képedhez.


5.0

 

#10 Írta: Bringás 2013.02.20 17:15:27   28277 1150

Annyit tudok hozzátenni, hogy általánosságban a fényképezőgép keresőjében látott AF pontok valójában inkább AF területek (tehát a valóságban nem pontszerűek) és nem is pont oda esnek, ahol látod őket, csak valahol a közelükben vannak.
Amúgy akkor ennél a képnél hová esett a központi AF pont? Csak mert az AF-nak azon a környéken volt "kötelező" élességet találnia - hisz ezt a parancsot kapta. Minél több infót adsz, annál könnyebb gondolkodni:)
Én a saját cuccomon azt vettem észre, hogy hosszú évek elteltével, ugyanaz a váz, ugyanazzal az objektívvel már messze nem ad olyan megbízható AF-t mint annak előtte. Persze az AF szenzor is pixelekből áll, és (mivel csak két sor az egész) ha abban mennek tönkre a pixelek, akkor az bizony alapvetően befolyásolja az AF képességeket.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2013.02.20 17:06:50   28277 1150

A fókuszálás szempontjából teljesen mindegy, hogy mekkora rekesz van beállítva. A fókuszálás mindig a lehetséges legtágabb blendén történik, mert a fényképezőgépnek sok fény kell az AF beállításához. A rekesz mindig csak az exponálás pillanatára ugrik be, mikor az AF már beállt. A fényerős objektív több fényt enged be a legtágabb blendéjén, ezért azzal elméletileg megbízhatóbban kell működnie az AF-nak.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: csendi 2013.02.20 06:52:21   1857 222

Nagy fenyerös objektivvel tag rekesznel nekem is sokszor problemas a pontos elesre allitas. Több forumon is megkerdeztem, azt mondtak:gyakorlas.


 

#7 Írta: lancaster 2013.02.19 20:31:50 www  5801 47

szerintem igen, nekem nem szokott ilyen problémám lenni.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: tengelic 2013.02.19 20:10:27   4788 388

Kontrasztban biztos nincs hiány. Talán sok is. Szerintem vakuval ha megderíted a környezettől nem ennyire kiollózott szerűen válik el a modelled.


 

#5 Írta: cika01 2013.02.19 19:27:41 www  1924 223

Általában fejre állítok, úgy is téved, az még érdekelne, hogy jártál-e így hogy manuál fókuszt kellett használnod mert pontatlan volt az AF. (az obi régi minolta fókuszmotoros meghajtással)
Vagy a drágább technikával megszűnnek a gondok?


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: lancaster 2013.02.19 19:08:39 www  5801 47

mármint a géped.


 

#3 Írta: lancaster 2013.02.19 18:56:25 www  5801 47

pontosabban... a kontraszthatárokra élesít a gép. Itt jogos, hogy a fekete részlettelenségben nem látott kontraszthatárt. A fejre állítva talán működött volna, de nem ismerem a képed.


 

#2 Írta: cika01 2013.02.19 13:56:12 www  1924 223

Az a problémám, hogy a kontrasztos háttér elviszi az autófókuszt, (középső AF pontra állítva a gép) a képek 80%-ban pontatlan, de csak a téli portréknál és főleg a teljes alakos képeknél, tág rekesznél (f2,8-tól kezdve) (arcportrénál pontos)


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Bringás 2013.02.19 11:19:25   28277 1150

Nem igazán értem a kérdést??
Minél kontrasztosabb valami, annál könnyebben és gyorsabban áll be az AF…
Tudod, hogy portrézni nem szoktam, de az én témáimnál minél nagyobb a kontraszt annál megbízhatóbb az AF, pont úgy, ahogy a „nagy könyvben meg van írva”.
Szerintem ennek a képnek az élessége és a mélységélessége kifogástalan. Jó kép, nekem tetszik.
További szép fotonokat!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Sony DSL-R-A390

Képek az alábbi objektívvel:

Minolta 50mm f/1.7 AF


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0638 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat