Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

Havas Boldogasszony Templom

Havas Boldogasszony Templom (5)

Vélemények: 12

Megnézve: 692

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Tárgyfotó / A régmúlt tárgyai még mindig élnek.


A régmúlt tárgyai még mindig élnek.

  A régmúlt tárgyai még mindig élnek.

Fényképezőgép:

Canon EOS-650D

Objektív:

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Szűrő:

UV

Záridő:

1/20s

Rekesz:

F4

Fókusz:

27.0 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Sopron

sopani előző képei
Tükörkép

Tükörkép (-)

Textúrák együtt

Textúrák együtt (-)

Textúrák

Textúrák (3)

Nagyi mérlege az 1940-es éveknől

Nagyi mérlege az 1940-es éveknől (-)

kép a tükörben

kép a tükörben (-)

| Még több

Feltöltötte:

  sopani 

Feltöltés ideje:

2013.06.29 17:38:13

Kategória:

  Tárgyfotó

Átlag:

3.78 (6 szavazat)

Megtekintve:

649

Betöltve:

1439

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

beltéri, D-SLR, színes, vaku nélkül

A régmúlt tárgyai még mindig élnek.

A könyv a 19.század végéről ,a sörös kancsó a 20.század elejéről
származik.Apa használta őket,aki már nincs,de a tárgyak még
mindig élnek.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#36 Írta: sopani 2013.07.06 10:51:28   1415 109

OK ès köszi üdv Anikó


Válasz hozzászólás
 

#35 Írta: RICSI 2013.07.06 09:01:33   8986 509

ezért szeretem a fotóidat mert lehet látni az akarást nézd meg Bringás és alalat fotóit . én azokat nézem azért vagyok keveset . nézd meg hogy fejlődtek . hajrá .


 

#34 Írta: sopani 2013.07.04 14:15:07   1415 109

Nagyon köszönöm Tutajos ! Ezért (is) szeretem ezt az oldalt,mely olyan emberekből áll,mint Te is.Nem mentek el gúnyosan a másik mellett,hanem biztatjátok,tanítjátok. Most töltök fel egy újabb fotót. Írjad meg,hogy rossz-e ?Üdv.és még egyszer KÖSZÖNÖM:Anikó


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: Tutajos 2013.07.03 20:46:46   2878 256 (sopani kapott 2.00 pontot)

Tetszenek a fotóid, minden képedet jobbnak látom valamivel, mint az azt megelőző. Tetszik a kreativitásod is. Az ide publikálók többsége, magam is, inkább csak megörökít (ami persze nem lebecsülendő dolog), ami te csinálsz, az az alkotáshoz van közelebb. Abba ne hagyd!
Hogy ebben segíthessek, utalok is két pontot. Nem gyakran teszem, azt hiszem először. De tessék feltölteni ám! :)


Pont utalva  

#32 Írta: Zsombor 2013.07.03 05:20:15   463 16

Örülök, hogy túl vagy a nehezén! Üdv: Zsombor


 

#31 Írta: sopani 2013.07.02 22:31:52   1415 109

Kedves Zsombor! Nagyon köszönöm gondolataidat ,sokat segítenek ! Az oldalt ezért is szeretem,mert olyan értékes,érző emberek vannak itt,mint Te,István és név nélkül még néhányan. Tudom,hogy ez egy fotós oldal és ez nem az érzelmekről szól ! Ha egy fotó számomra nem vált ki semmi érzelmet az csak egy jó gép által jól elkészített valami.
Nem a pont érintett rosszul,hanem ........ Valószínűleg kellett hogy felrázzon......hé,ez nem elég ,nem veszed észre ! Aludtam egyet és a búslakodásnak vége A szabimnak is lassan :)!Tanulni,tanulni....és majd egyszer,talán,valamit megtudok mutatni ami egyenlőre csak gondolati szinten van bennem.
Mindent köszönök Zsombor ! Üdv.Anikó


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Zsombor 2013.07.01 21:18:54   463 16 (sopani kapott 1.00 pontot)

Kedves Anikó! Teljesen véletlenül újra visszatértem a képedhez, és megdöbbenve vettem észre, hogy milyen mélyen érintett egy rossz pontszám. Ugyanakkor mélyen egyetértek Istvánnal, az ő érzékenységével, empátiájával, amellyel - érzésem szerint - tökéletesen útbaigazított ebben a válságban. Csak megerősíteni tudom, hogy így ismeretlenül is NAGYON SZERETÜNK ezen az oldalon (tudom, ezt nem veszed bizalmaskodásnak)! Szerénységed, kedvességed az első perctől kezdve mindnyájunk számára példamutató!
Képeid miatt pedig nincs mit szégyenkezned, hidd el! És a fejlődésben igyekszünk segíteni (persze mindenki a maga empatikus intelligencia szintjén...), mint ahogy teszed ezt te is felénk. Magam is úgy gondolom, hogy alacsony pontszámmal biztatni valakit, hm..., nem folytatom, én pedagógus családban nőttem fel, de másokat sem szeretnék megbántani.
Szóval, fel a fejjel, várjuk a képeket, biztatásul egy pontot fogadj el tőlem így ismeretlenül is őszinte szeretettel: Zsombor
U.i.: Ja, és ígérem, ha nekem lesz előbb egy normális állványom, kölcsönadom neked, amikor csak akarod!


Pont utalva  

#29 Írta: sopani 2013.07.01 17:01:12   1415 109

Szia István ! Nagyon köszönöm,hogy gondolataiddal segítettél túllendülni ezen a mai mélyponton.Tudom,hogy sokat kell tanulnom,olvasnom,próbafotókat készítenem és nem szabad elhamarkodottan felpakolni minden fotómat.Igazad van,már másnap megláttam hibáimat,de ebben Nektek is szerepe volt,a szó jó értelmében.Nekem Ti vagytok a szűrő és a tanító is egyben,ezért szeretem ezt az oldalt annyira.5-t csak annak a képnek adtam,ami valamiért megérintett.Kevesebbet nem is adhatok,mert tapasztalat,kellő technikai tudás hiányában még építő jellegű kritikára sincs magam szerint jogom megfogalmaznom.
A jövőben átgondoltabban teszek fel fotókat.A babzsákos cikket is nagyon köszönöm,hasznos . Még egyszer KÖSZÖNÖM !! Üdv.Anikó


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: froghunter 2013.07.01 13:46:33   2074 48

Szia Anikó! Egyáltalán nem pocsék a munkád, Anikó! Azt pedig már 1x írtam Neked, h bár csak több ilyen ember lenne jelen, a különböző, fotós oldalakon...és nem azért, mert osztogatod az 5-ösoket és az de jó nekünk, mert hagy gyűljön az 5-ös a képeink alatt...hanem azért, mert Rólad példát vehet mindenki, akár a kommentekre érkező válaszaidat olvasva, akár a Te kommentjeidet olvasva. Mert nem csak szakmailag lehet fejlődni 1 ilyen oldalon, hanem emberileg is és talán utóbbi sem mellékes;) Ezért (is) jó, h itt vagy köztünk.
Szóval, mint írtam, egyáltalán nem pocsék a munkád és nem biztos, h jó döntés lenne, ha szüneteltetnéd a képfeltöltést.
Hiszen, most is rengeteg visszajelzést kaptál, h ez a munkád már lényegesen jobb lett a korábbiaknál...tehát fejlődsz.
Az jó dolog, h mások munkáihoz is méred képeidet, főleg ha a kategóriában fotózó legjobbakéhoz, így fejlődhetsz leginkább.
De mérd, a mostanit is, a Te korábbi munkáidhoz, h a sikerélményed is meglegyen.
Mert ha a kategóriában fotózó legjobbakéval méred össze, az megint csak nem biztos, h igazságos lenne.
Ha így nézné az ember a képeket és így pontozna, akkor igen ritkán tudnék csak én is 5-öst adni természetfotóra, ha Máté Bence díjnyertes képeihez mérném őket.
Segítséget kérni sosem szégyen, és látom, h itt sokan szeretnek is Téged és segítenek, amiben csak tudnak.
Természetesen, ha az embernek van 1 olyan barátja, rokona, ismerőse, aki segítségére lehet, a képek megszűrésében, akkor én is azt szoktam tanácsolni, h mutassa meg először neki, a feltöltésre szánt képet és ha Ő is rábólint, akkor töltse csak fel ide. Persze, ennek a segítőnek, nem csak jó fotósnak kell lennie, hanem legalább annyira őszinte embernek is, aki minden esetben azt mondja, amit gondol és soha nem azt, amit Te hallani szeretnél.
Ha lenne 1 ilyen segítőd, akkor nyilván nem is itt tesztelnéd képeidet, de mivel nincs, így marad, az itteni szűrés.
Szóval szerintem, ne hagyd abba a töltögetést, csupán azt tanácsolnám, h ne kapkodd el a feltöltést...értem ezt úgy, h ne rakd fel aznap, a még éppen csak pár órája meglőtt fotódat...nézegesd sokat, olvasgasd át újból és újból, a korábbi képeidnél kapott kritikákat, nézd meg, h a korábban kapott kritikák esetleg igazak lehetnek-e újabb képedre is...aztán pár nap múlva vedd elő ismét a számodra kedves és jónak gondolt képed és ha még akkor is úgy gondolod, h ez már tényleg jó, na akkor mutasd meg nekünk.
Nekem a legtöbb képem, amit publikálok, hetekkel, hónapokkal, de nem ritkán több mint 1 évvel korábban készült, mint amikor megmutatom Nektek. Ennyi idő elteltével már változik az ember látásmódja, értékrendje is és ha ennyi idő elteltével is jónak gondolom, akkor az nagy valószínűséggel megfelelő lesz.
Küldtem 1 hosszabb cikket, a megadott mail címedre, a babzsákkal kapcsolatban.
Minden jót! István


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: sopani 2013.07.01 10:45:06   1415 109

Igen az állvány.Erre vonatkozólag is sok segítséget kaptam az oldalon,amit kis is fogok próbálni :) Üdv.sopani


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: sopani 2013.07.01 10:42:31   1415 109

OK,értem .Üdv.Anikó


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: NonameTheHunter 2013.07.01 10:40:45 www  7629 197

Ja és ha lehet ne növeld majd meg az érzékenységet, inkább használj állványt.
vagy ha nincs rakd le valahova a gépet.


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: sopani 2013.07.01 10:39:20   1415 109

Köszönöm,kipróbálom !


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Pál 2013.07.01 10:36:50   936 64

Nem biztos, hogy a sok feltöltött képből fogsz tanulni.
1: ha túldícsérnek akkor azért.
2: ha sok kritikát kapsz a végén belefáradsz.
Ez nem azt jelenti, hogy így nem lehet tanulni csak szerintem magadtól kell ráérezni a dolgokra. Gyakorolni, olvasni, képeket nézni. Ezt kell rengeteget. És ha tetszik egy kép, pld. tárgyfotó akkor neki állni és megcsinálni. Nem ugyanolyanra hanem jobbra. Na ekkor fogsz ráébredni milyen megoldások kellenek.
Én abszolut nulláról kezdtem és túl voltam a 20ezredik expón amikor fel mertem tenni az első képemet ;)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: NonameTheHunter 2013.07.01 10:34:46 www  7629 197

Igazából talán érdemes volna két alap dolgot megnézni, az egyik a mélységélesség, a másik a gyújtótávolság.
Mindkettőnek érdmes jó nagynak lenni, egy 11-es rekesz nem árt, illetve ha más obid nincs, egy 55mm-es gyújtótávolság de olyan távolságról, hogy utólag még vágni is kelljen a képből és akkor csökken a torzítás is.
Próbáld ki így.
Ez a zöld háttér túl steril, általában arra használják az ilyet, hogy könnyebb legyen kijelölni a hátteret és kicserélni.
Na meg a könyv fedelén már meg is jelent a zöld szín, káros reflexió..


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: sopani 2013.07.01 10:15:13   1415 109

A horgolt kis terítőt azért "dobtam" oda,hogy a tárgyak és a háttér szigorúságát lágyítsam.A fotó egy házilag készített fotósdobozban készült,nappal egy szobában.A fény az ablakon át felülről-kicsit jobbról jött át a pauszon.A háttér egy sötét zöld karton lap volt..Nagyon igyekszem,egyenlőre valóban ,ahogyan a többi fotót elnézem pocsék vagyok.Azért teszek fel viszonylag sok képet,hogy tudjam,hol a hiba.Egyenlőre szünetet tartok és majd jobban átgondolt fotókat teszek fel.üdv :sopani


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: NonameTheHunter 2013.07.01 10:03:04 www  7629 197

Ne süllyedj el.
Az hogy mások más osztályzatot adnak az az Ő dolguk én azt adok amit eddigi tudásom szerint reálisnak érzek.
Azért bátorítás mert adhattam volna kisebb osztályzatot is.
Én elég ritkán adok 5-öst úgyhogy ne vedd a szívedre.
De beszéljünk egy kicsit többet a képről.
Azt a horgolt kis terítőt nem érzem a helyen, egyáltalán milyen funkciót szántál neki?
Mivel lett megvilágítva?


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: sopani 2013.07.01 09:54:21   1415 109

Természetesen minden véleményt elfogadok,hiszen nagyon-nagyon kezdő vagyok ! A bátorítás nem jött be,majd elsüllyedek szégyenembe.............,de tényleg !


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: sopani 2013.07.01 09:48:04   1415 109

Köszönöm :)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: NonameTheHunter 2013.07.01 08:48:12 www  7629 197

Ez egy chromagreen háttér?
Elég steril lett ez a környezet, nem tetszik.
A tárgyfotó egyik ismérve az élesség, a nagy mélységélesség, torzításmentesség.
Ezt a két dolgot meg kell ütni.
Ha meglesz természetesen máshogy osztályzom, addig is az osztályzatom, bátorításul adom.
27mm-en nem nagyon szokás tárgyat fotózni, tele állásban kellene megpróbálni.


2.8

 

#16 Írta: csendi 2013.07.01 06:44:45   1857 222

Egyertelmüen eddig ez a legjobb targyfotod, latszik a töretlen fejlödes. A babzsakrol: allvany helyett hasznalhatod. Szerkezeteböl adodoan egesz finom kameraallitast is lehetöve tesz. Egyszerüen csak rateszed es beallitod. Legjobb tavkioldot vagy idözitöt hasznalni az exponalashoz.


 

#15 Írta: sopani 2013.06.30 19:45:18   1415 109

Szia Éva! Nagyon köszönöm,hogy írtál és örülök,hogy tetszik a fotó.Az életlenséget én sem látom,de lehet,hogy a monitorommal van a baj :) A muníciót külön köszönöm.Egyenlőre még várok az újabb feltöltéssel,mert szerintem is az utolsó fotónál csak jobbat lehet feltölteni.üdv. Anikó


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: sopani 2013.06.30 19:40:19   1415 109

Szia Antal ! Köszönöm,hogy tetszett a képem,mármint a fotóm:) A bal felső sarokkal az volt a baj,hogy látszódott a zöld karton széle és megpróbáltam kijavítani.Üdv:Anikó


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: nakoev 2013.06.30 14:16:12   6169 548 (sopani kapott 2.00 pontot)

Szia Anikó!
Végig olvastam a hozzászólásokat - érdekes és tanulságos gondolatokat írtak le bennük.
Lehet, gyenge a látásom, de nálam nem életlen a kép, sőt azt hittem, lett állványod:-)
A tátgyak gyönyörűek! A kis terítő talán, ami ha már ott van a közelben, valahogy máshogyan tenném - de ez csak "szőrözés" :-) A háttér zöldjével nincs bajom - írták itt, hogy üde - no de a patina is zöld, nem?
Én a bal oldalon hagytam volna egy kicsit több teret a tárgyak mellett, hogy a kupa kb az aranyymetszésbe kerüljön. Valójában szubjektív persze az én véleményem is, mint mindannyiunké - de hát én így látom:-)
Küldök egy kis "muníciót", hogy legyen elegendőd a feltöltésekhez.
üdv: nakoev


Pont utalva  

#12 Írta: lamerle 2013.06.30 12:26:41   1050 74

Szia Anikó!
A tárgyfotó sorozatodból ez sikerült eddig a legjobban!:-) Érdekes hogy nekem kellően éles is, a szerkesztéssel sincs gondom, és a háttér színe sem zavar. Ami bántja a szemem, a háttér felső részének a zajosodása, mert az exif értékeket nézve nem látom az okát.
Szép fényeket!
Antal


4.5

 

#11 Írta: sopani 2013.06.29 22:08:48   1415 109

Kőszönöm Ricsi :) Anikó


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: RICSI 2013.06.29 21:32:24   8986 509

szia tetszik nagyon a terítő a gyertyatartó alá illetve a könyvet ki nyitottam volna . nagyon ügyes . gratulálok a képedhez.


 

#9 Írta: sopani 2013.06.29 19:31:07   1415 109

Nagyon köszönöm Vertkutya. Az élesség,a színek és az állvány ezeken is kell változtatnom. Azért a véleményeket olvasva látszik,hogy mennyi subjektivitás van a fotózásba.Én persze azon vagyok,hogy jobb képeket készítsek,de jelenleg lehet hogy rondák,lehet,hogy tehnikailag is rosszak,de az enyéim :) Üdv.Anikó


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Vertkutya 2013.06.29 19:20:56   4049 355

Szia. Jó volt olvasni a leírásokat. A cím is nagyon jó a kompozittal együtt. Nagyon tetszik a homogén zöld háttér ami nagyon illik régi tárgyakhoz. Csupán csak az élességet hiányolom. Kicsit kevés, de jó. Üdv.


4.2

 

#7 Írta: sopani 2013.06.29 19:14:06   1415 109

Szia István ! Köszönöm részletes észrevételeidet és a hibák kijavításaiban való segítségedet.Hát igen az állvány ! Az nincs és majd megfulladok,mert 1-1 fotó elkészítésénél levegőt sem veszek.Ezt a babzsákos megoldást nem értem teljesen,hogy hova tegyem.Ha van időd írjad meg légszíves.A zöld háttér valóban rossz megoldás volt,de mint írtam itthon csak ilyen színű kartonlap volt.Várni kellett volna míg beszerzek mást is.
Már megint kapkodok,jó lesz egy kicsit leállni és jobban átgondolni és megtervezni mit is akarok fotózni.Üd:Anikó


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: froghunter 2013.06.29 18:59:10   2074 48

Szia Anikó! Valamivel jobb, mint az elmúlt napokban feltett képeid, de még mindig nem az igazi. Ez már legalább nem fényszegény, és az optimális nézőpont megtalálása is alakul.
Az élesség viszont most sem penge. Nem mondom, h nagyon életlen lenne, de nem az igazi. Ha nincs állványod, próbáld valamin megtámasztani a gépet, vagy kezed. Én sosem használok állványt, mert amiket én fotózok, azok úgy sem várnák meg soha, h én ott mellettük, felállítsak 1 állványt, így én inkább megtanultam állvány nélkül fotózni...viszont, ha Zoli( Bolek) barátommal fotózni megyünk, akkor látom, h Ő pl. babzsákot használ, ha jól tudom, Bringás ajánlotta Neki és nála bevált.
A hátteret illetően az a véleményem, h ezekhez a régi tárgyakhoz nem igazán illik, ez a zöld, frissesség, üdeség jut róla eszembe...ezekhez a tárgyakhoz (szerintem!) inkább passzolna valami barnás, esetleg szürkés környezet/háttér.
A kompozícióval szerintem nincs nagy gond, bár ahányan vagyunk, valószínű annyiféleképpen rendeztük volna el a tárgyakat...én a csipketerítő helyzetén változtattam volna, nem tudom így megmondani, h hol/hogyan helyeztem volna el, csak azt tudom, h így nem tetszik.
A sörös kancsótól balra-felfelé, kicsit foltos a háttér, nem tudom, h milyen utómunka hozta elő, nem mondom, h nagyon szembetűnő, nagyon zavaró lenne, de ha már a kép többi része olyan steril lett, akkor érdemes lett volna ott is javítani.
Összességében viszont mégis jobban tetszik, mint az ezt megelőző tárgyfotóid többsége, ezért a pontozásnál sem leszek szigorú, a meglévő hibák ellenére sem.
További jó fotózást, szép fényeket! István


4.0

 

#5 Írta: sopani 2013.06.29 18:33:23   1415 109

Nagyon köszönöm Zsombor :) Annyira,de annyira akarok valami jól alkotni,de még nagyon sokat kell "kísérleteznem".
Üdv:Anikó


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Zsombor 2013.06.29 18:29:24   463 16

Szia Anikó! Nem értek egyet Pállal az élesség vonatkozásában: az én monitoromon ez éles! A hátteret én is inkább valami meleg sárgával vagy bordóval tenném sejtelmesebbé (miközben a helyesírásra is ügyelnék - Pálnak írom), de érdekes a kompozíció ezzel az eldőlt talpas pohárral, és úgy gondolom, mindenképpen szépen állítottál emléket Édesapádnak! És még ismételhetsz is! Üdv: Zsombor


4.2

 

#3 Írta: Pál 2013.06.29 18:17:19   936 64

Ne utólag manipuláld a színeket ;) Válassz jó hátteret.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: sopani 2013.06.29 18:10:06   1415 109

Szia ! Még próbálkozom,majdcsak összejön a távoli jövőben :) A hátteret éreztem,hogy túl vad,de ez volt csak otthon,próbáltam hozzátölteni mást,de az nagyon mesterkélt lett. Üdv. Anikó


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Pál 2013.06.29 18:03:29   936 64

Szia. Újra életlen a képed. Nem találom jónak ezt a hárrérszínt, nem tükrözi a régies hangulatot.
A vágást és a kompozíciót is máshogy látnám jobbnak. Használj állványt és selytelmesebb fényeket.


3.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-650D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1048 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat