Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

Légy (árnyablak3.)

Légy (árnyablak3.) (-)

Vélemények: 6

Megnézve: 742

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Csendélet / Rozsda temető


Rozsda temető

  Rozsda temető

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Záridő:

0,8-3,2 se

Rekesz:

F8

Fókusz:

16 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

Bringás előző képei
Lenyomat

Lenyomat (4.75)

A nyár íze

A nyár íze (5)

Egy kiállítás képei - megnyitó

Egy kiállítás képei - megnyitó (-)

Drégely vára

Drégely vára (4.98)

Csermely

Csermely (4.75)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2013.10.19 18:59:27

Kategória:

  Csendélet

Átlag:

5 (2 szavazat)

Megtekintve:

579

Betöltve:

1102

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

HDR, mozdony

Rozsda temető

Egy valaha impozáns megjelenésű, erős és szép vas-acél masina. Mára a feledés homályába veszett, az enyészetnek ítéltetett. A régi idők vasutasai a "Kacsa" a becenévvel illették az egykor szebb időket látott 326-os sor. mozdonyt. A 326-os gőzös a XIX. század modern tehervonati mozdonya volt. Sikerességét, masszivitását, időtállóságát mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy majd száz éven keresztül szolgált szinte megszakítás nélkül.

1882 és 1925 között összesen 521 db épült belőle különböző módosításokkal (A képen látható jármű a 267. volt a sorban és 1892-ben látott napvilágot. Idén volt 121 éves.) A nagy sorozatszám is utal rá, hogy a MÁV legelterjedtebb tehervonati mozdonyáról van szó.

Noha a 15 m hosszú gőzös szolgálati tömege csak 40 tonna, a "kicsi kacsa" erős volt. A kazánban fejlesztett 10 bar nyomású gőzzel, 45 km/h maximális sebességet tudott elérni, 598 tonnát vonva maga után. Kisebb sebesség mellet pedig elhúzta a 2365 tonnát is. Szénkészlete 9 t, vízszükséglete 12,5 m3.

A gőzös fénykora a II. világháború végéig tartott. Ekkor szorították ki őket a vonatok elejéről az időközben megjelent korszerűbb járművek. Mivel fürge, jól gyorsuló mozdony volt, az állomási tolatószolgálatban alkalmazták tovább egészen a ’70-es évek végéig.

A trianoni békediktátum alapján a 326-os sor. mozdonyok java része a határokon túlra került. 177 maradt belőlük.

sam2013

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#11 Írta: Bringás 2013.11.10 12:42:07   28277 1150

Abból a szériából való:) Voltam megint, de még meg sem tudtam nézni az új fotókat, fölraktam inkább egy régit. Köszönöm az értékelést, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: alalat 2013.11.10 11:27:32 www  10883 854

Szia!
Az öreg mozdony.
Emlékszem sorozatodra és ez is egy nagyon jó felvétel.Valóban nagyon kár értük.
Üdv:Alajos


5.0

 

#9 Írta: Bringás 2013.10.20 20:14:33   28277 1150

Köszönöm, hogy megnézted és értékelted!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2013.10.20 17:48:15   28277 1150

Nem szokásom magyarázni a képeimet, mert már régen rossz, ha szükség van rá, de a kérdésedre válaszolva most kivételt teszek. Azt szerettem volna megmutatni, hogy adva van egy műemlék mozdony, amit restaurálni kéne, majd kiállítani. A múzeum meg is szerezte magának, aztán az egészet hagyják szétrohadni egy olyan helyen, ami maga is életveszélyes, ami maga is rohad. Az épület és gép együttes enyészetét kívántam ábrázolni, azzal a hangulattal, hogy az egész látvány úgy szégyen, ahogy van. Ezért éles mindenütt. A drótot valóban retusálhattam volna. Még annyit, hogy a helyszínen a komponálási lehetőségek rendkívül korlátozottak. Sajnálom, hogy számodra nem adta át magát a kép.
Elem utca 5. Ez a cím. Ha van kedved, próbáld ki a szerencsédet.
Köszönöm, hogy megnézted és leírtad a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Gusto 2013.10.20 09:05:12   1065 0

Nézegetem a fotót és nem tudom hová tenni. Art lenne? Tuti nem. Alkalmazott fotográfia? Nem.Dokumentalista? Na még ez áll hozzá a legközelebb,de ez sem. Akkor mi?? Túl képpen azt nem látom,hogy miért?! Miért éles mindenhol,miért nincs játék a mélységélességgel, miért ez a perspektíva? Hiszen így látja mindenki. Így nem érdekes. Ha lógna a falon egy kiállítótérben kevesen emlékeznének rá,hogy ott volt.A kép legnagyobb hibája a fotós maga.Lusta! :) Nem használja a lábát a szemét,az eszét. Nem keres csak lő. Lő egy éles képet,de még a feljáró lépcső korlátjáról sem szedi le ( PS) az a drótot. Így kevés!! Reménykedem a te fantáziádat is megmozgattam mint te az enyémet. :) Örülnék ha adnál egy címet hol találom én meg ezt a "rozsdatemetőt"!! Olyan egyszerű lenne élővé tenni. Modell kell bele,igaz én emberekkel dolgozom,erre van állva az agyam. Ez nem zárja ki a fenti stílusok bármelyikét is modell nélkül. Nem adok rá pontot . Sajnálnám, és Te sem lennél boldog tőle. :(


 

#6 Írta: Bringás 2013.10.20 07:30:35   28277 1150

Köszönöm az értékelést, örülök, hogy megérintett a hangulata!


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: bence92 2013.10.19 23:27:01   2083 197

Érdekes nézőpont és szerkesztés, ugyanakkor egész mutatós. A színek szépek, természetesek, a kép pedig tűéles. Azért ezek az állapotok mindig elgondolkodtatnak.


 

#4 Írta: Bringás 2013.10.19 20:08:53   28277 1150

Köszönöm szépen, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: johnviper 2013.10.19 20:03:54   1445 121

Elképesztő! Szinte hihetetlen mit tudott ez a masina, az akkori teknikai szinten! A kép a leírással fantasztikus! És a minőség is tökéletes!


5.0

 

#2 Írta: Bringás 2013.10.19 20:01:24   28277 1150

Fönn vannak még most is, a csendélet kategóriában találod őket:)
A szomorú valóság, hogy a múzeum el se vitte, itt hagyta elrohadni a járműjavítóban. És most már nem is fogja elvinni, apránként helyben szétvágják őket.


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: tsaba.hunter 2013.10.19 19:53:03 www  4954 845

volt már fent hasonló képed valamikor....
ha nem haragszol, most nem böngészném végig :)))
a közlekedési múzeum biztos állagmegóvásra adta oda :)


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0834 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat