Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Rózsa

Rózsa (-)

Vélemények: 2

Megnézve: 680

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Makró / Shell kagyló


Shell kagyló

  Shell kagyló

Fényképezőgép:

Canon EOS-5D Mark III

Objektív:

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Záridő:

1/4s

Rekesz:

F9

Fókusz:

100 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Királyrét

Bringás előző képei
Zuzmók

Zuzmók (4.9)

Sereges tölcsérgomba

Sereges tölcsérgomba (4.7)

Hess innen, ez az enyém!

Hess innen, ez az enyém! (5)

Reménysugár

Reménysugár (5)

Borzas ibolya

Borzas ibolya (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2014.02.08 18:12:04

Kategória:

  Makró

Átlag:

4.96 (8 szavazat)

Megtekintve:

605

Betöltve:

1064

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

erdö, gomba, ősz, színes

A 24 óra legjobbja lett:

2014.02.09 04:49:15

Shell kagyló

Hasadtlemezű gomba
(Schizophyllum commune)

Ennek a sajátos kinézetű gombának egyik különlegessége, hogy nincs tönkje, a kalap elvékonyodó töve rögzíti az aljzathoz.

A másik érdekessége, hogy lemezei száraz időjárás esetén fölfelé kunkorodnak, megelőzve így a hiábavaló spóraszórást. Ha viszont nedves az időjárás, akkor a lemezek lefelé hajolnak, így a spórák szabadon kihullhatnak.

Gyakori, az elhalt faanyagon egész évben terem. Ehető, de élvezhetetlen gomba.

sam2014

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#34 Írta: Bringás 2014.02.24 12:06:58   28277 1150

Köszönöm István az értékelést, szerencsére ki tudom hozni az alapképből azt a kompozíciót, valószínűleg tényleg jobb lenne úgy.


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: Bringás 2014.02.24 12:05:16   28277 1150

Köszönöm szépen az értékelést, öröm számomra, hogy képben és írásban is jónak találtad!


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: froghunter 2014.02.20 22:46:57   2074 48

Véleményem ugyanaz a kompozíciót illetően, amit alább már leírt calabash, így nem ismételném...színvilág nézőpont, élesség remek.
Gratulálok! István


 

#31 Írta: alalat 2014.02.16 10:13:19 www  10883 854

Nagyon jó észrevétel.A leírásod szintén érdekes.
Mikor először megláttam hirtelen azt hittem, hogy valaki odarakta a kagylókat.
Nagyon jó!
Üdv:Alajos


5.0

 

#30 Írta: Zsírláma 2014.02.10 23:28:17   6929 488

Köszönöm szépen!


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Bringás 2014.02.10 19:42:02   28277 1150

#27.

Olvasd!


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: Bringás 2014.02.10 19:41:35   28277 1150

Igen a mikrofotóknál természetesen megengedett, de azt úgysem lehet másképp. Az tényleg egy külön kategória, és azt úgyis tudják a nézők, hogy a mikroszkópos fotók nem a "vad" természetben készültek. Köszönöm a kiegészítést.


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Mikrós 2014.02.10 19:33:37   4325 456

Most már én is hozzászólok ehhez a pályázati dologhoz.
Nos, általában a pályázatok kiírásánál közlik a megengedett manipulációkat, illetve tiltásokat (lásd pl. "Az év természetfotósa" pályázatot, stb.). Ehhez kell alkalmazkodni, mert minden pályázatnál változik, nem egyformán érvényes.
Ami a fókuszsorozatot illeti, a nagy amerikai mikrofotó pályázatoknál (pl. NIKON, OLYMPUS) minden további nélkül lehetséges ez, még ennél több is! Meg sem kérdezik, mit változtattál, de az ember általában kiírja a készítési módokat (ezeket konkrétan tudom!). A magyaroknál általában az ilyen sorozat-képeket külön kiírt kategóriákba teszik! Tehát lehetséges.
Ami engem illet, nálam "belefér" a természetfotó témakörökbe a focus stack, ugyanis nem változtatok meg semmit, csak az egész objektumot élesben hozom, ami semmit nem befolyásol! Legutóbbi válaszod utolsó mondatával egyébként egyetértek...
Üdv.! (esetleg továbbítsd "Zsírlámának")


 

#26 Írta: Bringás 2014.02.10 18:38:09   28277 1150

Úgy, hogy nem vagyok eléggé „művészi”.
művészi = elvont belemagyarázás, ami csak a magukat művészeknek nevező nagyon szűk döntnök közösségnek tetszik.

Minden pályázaton olyan kép nyer, aminél az első tízből legalább 6 jobb van - az én véleményem szerint.


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Zsírláma 2014.02.09 22:33:59   6929 488

Hogy érted, hogy földhözragadt vagy hozzá?

Köszi a linket, bár már olvastam előtte, valami olyasmit keresnék, ahol technikai lehetőségeket és korlátokat írnak le, de még keresgélek.


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Bringás 2014.02.09 22:30:58   28277 1150

A Magyar Természetfotósok Szövetségének etikai kódexe:

http://www.naturart.hu/etikai-kodex

Pályázatokon nem nagyon szoktam indulni, azokat nem nekem találták ki, túl földhözragadt vagyok hozzájuk. Ma már egy bizonyos mértékig vágni is lehet, meg amiket írtál azt is. Viszont egyetlen lövés kell legyen a kép, egyetlen raw fájlal. Az expósor az ugyebár nem ilyen. A HDR sem. Ide az FV-re meg beírhatod a megjegyzésbe és akkor korrekt vagy, ha ilyeneket készítesz.


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Zsírláma 2014.02.09 20:11:57   6929 488

Ez a természetfotós dolog érdekelne, abból a szempontból, hogy milyen "manipuláció" megengedett egy fotó "feldolgozásakor", ha az ember mondjuk egy pályázatra küldené a képet. Nyilván más és már szabályok vannak, nem tudsz nekem küldeni valami pályázati linket, ahol elolvashatnám?

Persze nem durva átalakítgatásokra gondolok, hanem kis élesítés, kontraszt, egyéb alapcsúszkák állítása a RAW fájlon, vagy például vágás, bár az gondolom tilos.

Érdekes ez a fókuszsorozatos dolog, én engedném. :)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2014.02.09 19:13:33   28277 1150

Köszönöm a megtisztelő szavazatot és az értékelést, nagyon örülök a tetszésednek!


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2014.02.09 19:12:37   28277 1150

Köszönöm a véleményezést, örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Bringás 2014.02.09 19:11:10   28277 1150

A fotó még októberben készült, s akkor még nem tudtam összerakni fókuszsorozatot:) Szóval ez egyes felvétel. Azóta már, Mikrós barátomtól kértem, s kaptam ez ügyben segítséget. Azon meg még rágódnom kell, hogyha egyszer fókuszsorozatot készítek, akkor azt etikus lesz-e természetfotóként „eladnom” Amúgy a természetben nem lesz olyan egyszerű egy fókuszsor elkészítése.
A ferdeséggel kapcsolatban tisztelettel nem értek egyet:) Eredetileg a képet szabályos egyenesre komponáltam, de túlzóan mértani és szabályos hatásúnak találtam, utólag ferdítettem el. Szóval tér lett volna még bőven, meg az alsó fadarabban is lett volna még tartalék. A fát természetesen nem életlenítettem:) Az egy vastagabb ág volt, ami felém már kilógott a mélységélességből. Amúgy itt csak egy fa van, nincs alsó és felső. Azok ott az ő letörött ágai. Köszönöm szépen az értékelést, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: epiv 2014.02.09 13:22:09   6125 425

Szia!
Mintha legyező lenne:) De fantasztikusan szép részletek, remek élesség és számomra csodáltosan szép a háttér , érdekes látványt nyúj ebben a méretben a fa valóban,
összességébem tetszik fotó és nk. nálam is


5.0

 

#18 Írta: johnviper 2014.02.09 12:00:49   1445 121

Tényleg tiszta shell logó! Szuper élesség, szép színek, jó kompozíció! Utoljára de nem utólsó sorban, szemet kényeztető a háttér!


5.0

 

#17 Írta: Zsírláma 2014.02.09 11:08:14   6929 488

Gyönyörű szép a színvilága ennek a fotónak. Szép éles és részletes a bal kagyló, a jobb életlenségét nem gondolom hibának, egyszerűen nem fér bele, esetleg fókuszsorozat? Az én szemem ezzel a dőléssel nem tud megbarátkozni, annak ellenére sem, ha a valóságban így áll a fadarab, az ilyen helyzetekben, mikor semmi kapaszkodó nincs, hogyan kellene lennie, indokolatlannak érzem a döntést. A szintezéssel olyan képszéleket vesztenénk, mely némileg szűkebb vágást eredményezne, kicsit csökkentené a hatalmas teret. A alulra való kitolás szerintem jó, magától értetődő, hogy nem a barna csúnya fából szeretnénk látni sokat. Alul azt a fehér hógolyót kiszedném, csak zavar. A alsó fát te életlenítetted? Mondjuk ezen meglepődnék, de teljesen olyan érzésem van.

Üdv!


4.7

 

#16 Írta: Bringás 2014.02.09 08:03:25   28277 1150

Köszönöm a véleményt, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: nettyke81 2014.02.08 23:54:34   337 35

Szia!
Nagyon tetszetős színvilágú kép :) Miután olvastam a leírást, és tudom hogy gomba, nem is olyan érdekes, hogy fán van :D tényleg azt hittem kagyló :D A kép hibátlan, nem is ragozom tovább. Grat!


5.0

 

#14 Írta: Bringás 2014.02.08 22:44:51   28277 1150

Éppenséggel eladó, ha komolyan érdekel, még gyári gari is van hozzá. Köszönöm a véleményezést, nagyon örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2014.02.08 22:41:16   28277 1150

Azt hiszem ezúttal is jobb lett volna lejjebb mozdítanom a kamerát:) Köszönöm szépen az értékelést, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: csodaszarvas 2014.02.08 22:19:22 www  1317 124

Szia!

Ez az élesség még mindig borzasztó, persze csak jó értelemben. Hogy lehet valami ilyen tökéletesen éles. Egyszer szeretnék egy ilyen 100-as macrot.:) Nagyon tetszik a színvilága a háttérnek. Szép.


5.0

 

#11 Írta: Ilacsi 2014.02.08 21:44:24   6516 276

Szia, Ismét egy nagyon szép részletgazdag és penge éles fotót hoztál, a rozsdabarna árnyalatok kellemes színháttért mutatnak. Szerintem is egy kicsit sok a háttér, mindenképpen vágtam volna belőle, de összességében nagyon szép kompozíció. További szép fényeket! Üdv.


 

#10 Írta: Bringás 2014.02.08 21:30:02   28277 1150

Köszönöm Druszám a kiegészítést, nem is tudtam, hogy kártevőnek számít! A kép nem fókuszsoros, még októberben készült, akkor még nem tudtam, hogy kell:) Nem helyeztem át a gombákat másik ágra, az már nálam nem férne bele a természetfotóba. Ezen a vastag faágon, pontosabban a letört kisebb ágcsonkok „sebein” sarjadtak ki a gombák. Gondolom, ezeket a kisebb ágcsonkokat nézted kivágásnak, pedig ennek a nagy ágnak a szerves részei. Alulról akartam fotózni a gombát, ezért a nézőpont miatt a csonkok már átfordulnak a túloldalra, s nem látszik, hogy a csonkok a nagy faágból nőttek ki.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2014.02.08 21:19:53   28277 1150

Köszönöm az értékelést, nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2014.02.08 21:18:58   28277 1150

Köszönöm Anikó az értékelést, őszintén örülök, hogy tetszik Neked! Ezek a gombák, kb. 2 cm nagyságúak voltak, így a kép hossza mintegy 10 cm-t fog át. Azért egyenes az elmosódott fa, mert egy egy vastagabb ág pereme, ami ezen a 10 centis darabon egyenesen nőtt. Amit kockának láttál, azok pedig pedig ebből a nagy ágból kinövő kisebb ágak letörött csonkjai. Ezekből a „sebekből” sarjadtak ki a gombák.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Bringás 2014.02.08 21:11:15   28277 1150

Köszönöm szépen a véleményt, örülök, hogy tetszik!
Ez attól függ, mi számít régnek? A Canon a hónap végén egy éves lesz. Valóban, régen Olympussal fotóztam, de még mostanság is töltögetek azokból a fotóimból. Itt megtalálod a válaszokat:

http://www.fotosokvilaga.hu/kep/93541/hess_innen_ez_az_enyem/canon_eos _5d_mark_iii

http://www.fotosokvilaga.hu/kep/93495/remenysugar/canon_eos_5d_mark_ii i

http://www.fotosokvilaga.hu/kep/93296/eji_fenyek/canon_eos_5d_mark_iii

http://www.fotosokvilaga.hu/kep/92782/hullamveres/canon_eos_5d_mark_ii i


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Bringás 2014.02.08 20:57:44   28277 1150

Igen, valószínűleg úgy jobb lenne. Köszönöm szépen az értékelést.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Mikrós 2014.02.08 20:54:34   4325 456

Az általad leírtakon kívül, meg ismert növénykórokozó is pl. gyümölcsfákon. Tanítjuk! A kép nagyszerű, talán már fókuszsorozatos (bár a jobb oldali már nem ugyanolyan éles)? Gondolom kivágtad valahonnan és a háttér miatt helyezted egy másik ágra? Ezt abból gondolom, hogy amelyiken nőtt az nem ugyanannak a fafajnak látszik, mint amelyiken fényképezted. Ettől függetlenül kiváló. Nekem is sok egy kicsit fent, de ez egyéni. Üdv.!


 

#4 Írta: Zúzmara 2014.02.08 20:02:36   486 22

Tyű, a mindenit! :) Pengeéles az élesség, az elmosódott háttér pedig rendkívül harmonikussá teszi az egész fotót... A gombák is nagyon érdekesek, nem láttam még ilyet! Gratulálok!!


5.0

 

#3 Írta: sopani 2014.02.08 19:07:42   1415 109

Szia ! Ami tetszik az érdekes formájú gombák részletgazdagsága,a háttér szépen elmosott volta,színvilága.Nekem nem tűnik soknak a háttér,mivel a téma
aprósága miatt furcsa lenne levágva.Maga a kompó is jó.Amit nem értek:miért olyan egyenes az alul levő, gondolom elmosott fa széle? Mi az a kocka alakú valami a gomba rögzüléspontjainál?(farabnak nézem,de túl éles a bal oldala?
Üdv:Anikó


 

#2 Írta: Papy1988 2014.02.08 19:06:36 www  1557 135

Szia Bringás !

Gyönyörű felvétel,tényleg hihetetlen milyen részletgazdag .. ! :) Nincs rajta kivetnivaló ! De amúgy az 5D Mark III nem olyan régóta van meg neked nem ? Mintha más gépre emlékeznék ..

Meg ha nem probléma leírnád milyen lencséid vannak ? :D Mert ahogy nézegettem a képeidet,hát nem gyenge cuccod van .. :) Persze ha nem publikus semmi gond !

Szép fényeket neked ! Megy az ötös ! :)


5.0

 

#1 Írta: calabash 2014.02.08 18:30:46   3186 507

Hihetetlen ez a részletgazdagság és finomság, amit ez a kép nyújt. Nyilván ez a jó gép és objektív érdeme is. Szép a háttér, árnyalatokban gazdag. Kompozícióját tekintve szerintem túl sok a háttér. Kissé levágva a hátteret és feljebb helyezve a témát még jobb lehetne. De így is szép kép.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-5D Mark III

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1051 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat