Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

iLIKE

iLIKE (-)

Vélemények: 4

Megnézve: 660

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Csendélet / 301-006


301-006

  301-006

Fényképezőgép:

Canon EOS-5D Mark III

Objektív:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

Záridő:

1/10s

Rekesz:

F11

Fókusz:

24 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

Bringás előző képei
Hajnali les

Hajnali les (4.88)

Reggel a Dunán

Reggel a Dunán (4.96)

Pihenőidő

Pihenőidő (5)

Shell kagyló

Shell kagyló (4.96)

Zuzmók

Zuzmók (4.9)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2014.03.07 18:44:56

Kategória:

  Csendélet

Átlag:

5 (1 szavazat)

Megtekintve:

787

Betöltve:

1543

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

fekete-fehér, HDR, mozdony

301-006

Kicsit csapzott, kicsit piszkos, de még így is olyan benyomást tesz, mint valami hatalmas élőlény. Az ember szinte várja, hogy megmozduljon.

Akit érdekel e legendás mozdony bemutatása, az #1 hsz. alatt talál róla sok érdekességet.

sam2014

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#12 Írta: Bringás 2014.03.11 14:52:26   28277 1150

Az eleje bizony nekem is hiányzik, de nem tudtam belepasszírozni:) Köszönöm a véleményezést, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: RICSI 2014.03.10 16:04:55   8986 509

szia tetszik mind a két kép mint eredeti mint a feldolgozás . tetszik a nézőpont is picit más nekem az eleje hiányzik . tetszik a vasóriás nagyon ( belógó alul balra alsó kicsi levelek ) gratulálok a képedhez


 

#10 Írta: Bringás 2014.03.10 10:46:03   28277 1150

Nem vagyok otthonos a ff világban, bár tetszenek a jó ff képek, a színes azért közelebb áll a szívemhez. Van amikor az erősen kontrasztos kidolgozás tetszik, van amikor meg a szürke tónusokban gazdag. Nem tudok dönteni. Általában az alapján választok, hogy épp mikor melyik tetszik jobban, de egy hét múlva már lehet, másképp gondolnám. Köszönöm, hogy megnézted és foglalkoztál vele.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2014.03.10 10:38:13   28277 1150

Köszönöm a véleményezést, örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2014.03.10 10:37:00   28277 1150

Köszönöm Dodó, hogy vetted a fáradtságot és újra leírtad a gondolataidat és köszönöm a részletes, kimerítő elemzést.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Zsírláma 2014.03.09 22:03:08   6929 488

Ismét köszi ezt a lekezelő, gyerekes választ, de ha ebben leled örömöd, csak csináld, többet úgysem vár tőled az ember, ezt már számtalanszor bizonyítottad, csak vissza kell olvasni kicsit a kommentjeidben, néha meg is van a jutalma némi kitiltás formájában, ugye ismerős? :)

Mindenesetre elgondoltatott az írásod, előző kommented is olvasva, nem kétlem, hogy igazad van, bizonyára jobban értesz hozzá. De lehet ezt korrekt hangnemben is közölni, javaslom nézz utána, mit jelent ez.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Zsírláma 2014.03.09 20:09:22   6929 488

Rövid leszek, és inkább az FF-hez szólnék hozzá. Túl szürke lett, nagyon kevés a fekete. Az tény, hogy több helyen bukik be általa, de ha jól értem, nem is a részleteken van itt a hangsúly, hanem az összhatáson, egy kicsit rádolgoztam. (+15 tisztaság, szinteknél +30 fekete)

Üdv!

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#5 Írta: Klikk 2014.03.08 18:58:40 www  404 21

Helló
Jó a kép.tetszik hogy ff, és hogy látni még ilyent, igaz nincs nagy formában, de a méret,erő az látszik.
Van felénk is egy de annyira rozsdás,szétzuhant hogy a fekete fehér sem segítene rajta:S
Meg a környezete elég "modern" és így nem mutatna szerintem.

Köszi


 

#4 Írta: Dodó 2014.03.08 15:29:36   11000 727

Igazad van, akkor "csakazértis" nekifutok harmadszor.
A képen a szürkeárnyalatok jól érvényesülnek, a kép tónusa jó, a téma a képmezőt gazdaságosan tölti ki.
Amin viszont érdemes elgondolkodni, az a "najó" által említett torzulás a nagylátószög miatt; pontosabban azon, hogy ez most hiba-e vagy sem. Azt hiszem, hogy "Bringás" tudott volna konvencionális képet készíteni, ahol a függőleges függőleges, a vízszintes vízszintes és a kerek az kerek. (Bár "najó" tanácsai az 50 mm-rel kapcsolatban - legalábbis nekem - értékesek és adott esetben jól használhatók). Az a kérdés, hogy egy ilyen fotó több lenne-e annál, mint amit egy gondosan-pontosan készített katalógusban láthat az ember? Az anatómiai (azaz ebben az esetben műszaki) precízség, a valóság pontos leképezése a mindenáron követendő módszer-e, ha a másik oldalon a témához kapcsolódó mögöttes tartalom, a kiváltott érzelmek, gondolatok állnak? Egy régi reklám szlogenje szerint "tartalomhoz a forma", és egy kicsit visszább menve az időben és a művészetből véve a példát, József Atttila is azt írja a "Thomas Mann üdvözlése" című versében: "az igazat mondd, ne csak a valódit/a fényt, amelytől világlik agyunk/hisz egymás nélkül sötétben vagyunk."
A "valódi" a mozdony pontos képe lenne, az "igaz" pedig az a reakció, amire "Bringás" a képhez írt rövdi magyarázata: "... olyan benyomást tesz, mint valami hatalmas élőlény. Az ember szinte várja, hogy megmozduljon." Nos, ennek megfelelő az ábrázolás is: Ezen a fotón a mozdony (melynek erejéről, a sorozat múltjáról az 1. számú hozzászólásban az is sok mindent megtudhat, aki egyébként nem foglalkozik ezzel a témával) valóban olyan, mint egy élőlény. Egy élőlény, amely öszehúzza magát, erőt gyűjt, szinte hátrahúzódik, hogy annál jobban lendülhessen majd előre; ezért van a torzulás, ezért nem hiányoljuk előle a "nagykönyvben leírt" teret.
Kinek van igaza? Mindkettőjüknek. A fotózásban (mint a művészetben általában) a realizmusnak, vagy akár naturalizmusnak és az ettől eltérő ábrázolásmódoknak (festészetben az impresszionalizmus, poientilizmus, kubizmus) megvan a maguk helye. Miért lenne máshogy a fotózásban? Ezen az oldalon is szépen megfér egymás mellett a reális ábrázolást követelő természetfotózás és az absztrakt; mindkettőnek vannak hívei és hivatott művelői. Egyik sem hiba vagy a "mesterségbeli tudás" hiányának jele - a maguk helyén.
Vannak, akik inkább az egyik látásmódra írnak véleményt, vannak, akik a másikra, és ezzel nem a fotóst vagy magukat minősítik, hanem a valóság "ezer arcának" egyike vagy másika mellett teszik le a voksot. Tudom, hogy elegetek volt már az idézetekből, s történelmi távlatba helyezve nem is a legszerencsésebb Mao Ce Tung programjára utalni: "Virágozzék száz virág, versenyezzen száz iskola!" - én mégis ezzel értek egyet: virágozzék és versenyezzék!


 

#3 Írta: Bringás 2014.03.08 12:17:48   28277 1150

Nincs felső mérethatár, láthatod mennyit írtam az #1. hsz alá. A szerver szokott rosszalkodni, akkor vannak az elveszések. A hosszú kommentek küldése előtt érdemes a szöveget a vágólapra menteni, akkor vesztés esetén nem kell újra gépelni, egy kattintással bemásolható. Köszönöm szépen a véleményt, örülök, hogy tetszik Neked.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: Dodó 2014.03.08 10:23:20   11000 727

Eddig két hosszú véleményem - úgy 200 karakter nagyságrendben - veszett el. Van a hozzászólásnak mérethatára? Ha van, akkor hol lehet egy képről hosszabban elmélkedi? Vagy a kapcsolatban van a hiba? Most újra indítottam a gépemet, és mivel nincs erőm harmadszorra is újraírni, csak annyi, hogy a tartalomhoz is lehet igazítani a formát (mint a régi szlogenben), gratulálok és egy ötöst is küldök.


5.0

 

#1 Írta: Bringás 2014.03.07 18:45:21   28277 1150

A MÁV 301-es sorozatú gőzöse építésének idején Európa elismerten legerősebb és legszebb gyorsvonati mozdonya volt. Tömege erőt és gyorsaságot, formája kifinomult ízlést sugárzott. Vastestét arányos formája, elegáns vonalvezetése, ízléses díszítése és a milliónyi szegecselés tette oly lenyűgözővé. Eleganciáját növelte az ék alakú védház és a kúpos füstszekrényajtó, melyek erről a mozdonyról sajnos már hiányoznak. A legszebb gyártású gőzmozdonyok egyikeként, minden idők legrangosabb vonatán, a híres Orient-expressz élén is látható volt.

A 301-esek amerikai neve „Pacific” volt, mely alapján itthon röviden csak Pacinak becézték ezt a sorozatot. Mi tagadás, illő név egy vasparipának.

Paci meglehetősen nagy és erős ló volt. 21,8 m hosszával és 85 t súlyával 100 km/h végsebességre volt képes, és ekkor elhúzta a 340 tonnát. Ha viszont 1000 tonnát akasztottak mögé, akkor is tudott 50 km/h-t. Ehhez persze szükség volt a kazánban uralkodó hatalmas, 16 bar-os gőznyomásra és a magával hurcolt 8 t szén-, valamint 23 m3 vízkészletre.

A Paciból 1911 és 1914 közt összesen 22 db készült. A további mozdonyok építését a háború alatt fellépő alkatrész-, illetve vörösrézhiány miatt kellett beszüntetni.
A vesztes világháború, illetve a tanácsköztársaság bukását követő román megszállás során a 301-es sorozatú mozdonyok nagy része a határokon túlra, Romániába került. Csak 7 db maradt MÁV tulajdonban.
A következő világégés során ideig-óráig visszaszereztünk jó néhány mozdonyt, melyek később szovjet hadizsákmánnyá lettek. A jóvátétel lezárása után végül csak 5 db 301-ese maradt az országnak.

A legfájóbb veszteség azonban a két világháború között, 1931. szeptember 13-án 0 óra 14 perckor történt. Ekkor robbantotta föl Matuska Szilveszter a biatorbágyi viaduktot a csaknem 100 km/h sebességgel száguldó Wiener Walzer nemzetközi éjszakai expresszvonat alatt. A tragédiának 22 halálos áldozata és 17 sebesültje volt.

Matuska kb. 1,5-2 kg tömegű robbanóanyagot használt, amit előre a helyszínre vitt. Tévesen él a köztudatban, hogy a pokolgép az áthaladó mozdony alatt robbant fel. A detonáció gyorsvonat második és harmadik kocsijának áthaladása között, a sín terheletlen állapotában következett be. A megszakadt vágányról a mozdony és az első hat vagon a mélybe zuhant. Ezek között egy poggyász-, egy háló-, valamint négy személykocsi volt. A szétszakadt vonat többi kocsija sértetlenül a vágányon maradt. A halottak között volt a mozdony vezetője és a fűtő is. A földet érő mozdony gőzkazánja azonnal felrobbant, megsemmisítve a legelső Pacit, a 301-001 pályaszámú prototípust. A roncsok alatt a mozdonyvezető holttestét úgy találták meg, hogy keze a fék fogantyúját szorította. A kézfejét úgy kellett lefejteni a fékkarról. Bebizonyosodott, hogy a kisiklást észlelte, s azonnal lefékezte a vonatot. Ennek köszönhető, hogy a szerelvény hátsó kocsijai a vágányon maradtak. A sors fintora, hogy nem is ő lett volna aznap szolgálatban. Egy kollégája kérésére cserélte el a műszakot. Kiderült az is, hogy Matuska Szilveszter az utolsó pillanatig nem tudta, hogy gyorsvonatot fog felrobbantani. A menetrend szerint a bécsi gyors előtt 15 perccel egy tehervonatnak kellett volna áthaladnia. A merénylet éjszakáján azonban a tehervonat késett, s előre engedték a gyorsvonatot.

A helyszínen megtalálták Matuska levelét, amely a kommunistákra terelte a gyanút. A nyomozás során azonban kiderült, hogy nem a kommunisták, hanem az őrült bécsi kereskedő, feltaláló és gyáros követte el a bűncselekményt. Megállapítást nyert, hogy egy korábbi németországi és egy ausztriai vasúti robbantásnak is ő volt a tettese. Matuskát ezért először halálra, majd kormányzói kegyelemmel életfogytiglani fegyházra ítélték, amelyet a Váci fegyintézetben kellett letöltenie. Azonban 1944 végén, amikor a orosz csapatok Vácra érkeztek, a börtön néhány órára gazdátlan maradt, s a zűrzavarban Matuska Szilveszter megszökött és nyomtalanul eltűnt. További sorsa nem ismert.

Az utolsó Pacit 1968-ban selejteztük. Szolgált 57 évet. Idén lesz 103 éves, sajnos meglátszik rajta a kor.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-5D Mark III

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0806 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat