Gyanúsan olcsó…
Remélem elégedett leszel vele.
A Cokin eredetileg francia. Az egyik tagtársunk szintén vett egy Cokin rendszerű szürke átmenetest - kínai gyártmányt. Aztán a szürke nem volt szín-semleges… lilásan színezte a képet…
Még nem írtam le az obit, de úgy néz ki, szélső helyzetekben nem az igazi, többet vártam.
Egy Cokin rendszerű szettet rendeltem (kínai), van benne nagylátókeret is, meg sokféle szűrőméret átalakító, többféle átmenetes, naturál, stb... szűrő.
A gép felemelésével csak óvatosan, az nagyon csúnya tud lenni, legtöbbször azaz opció a nagylátóknál nem is játszik, mert utána nagyon megbánod…
Úgy emlékszem, mintha anno többen is a Tokinát ajánlottuk volna nagylátónak…
Ha megvan a szűrőd, akkor már úgysem nem cserélsz obit, legfeljebb ha az új optika is ugyanakkora szűrőmenetű, mint a régi. Mondjuk szerencséd van, mert a Tokina is 77mm-es. Amúgy milyen szűrőket rendeltél?
Igen, ez szerintem is alap, hogy a vonalakat tesszük szimmetrikusnak. Az oszlop tetejét jól gondolod, kinyithattam volna 10 millire, vagy kicsit feljebb emeltem volna a gépet... amúgy 10 millin nem igazán vagyok elégedett ezzel az obival, még rekeszelve se, néha nagyon lágy. Bár az elején a Tamron telével se tudtam elég éles képet készíteni, azóta viszont nagyon megszerettem, szóval adok még neki időt, ha meg eladásra kerül, megveszem a Tokina 11-16-ot, alapból azt kellett volna... :( Szűrőszettem lesz, már úton van. :)
Jó kép tetszenek a vonalai. felül kissé zavar a sarkok sötétedése, de most abban a korszakomban vagyok, hogy amit az obi alapból vignettál, azt meghagyom és ennyi, itt a világos épületen kissé furán mutat. Lent jó.
Nagyon jó kis nézőpont és szépen kikorrigáltad a perspektíva torzulást. Szerkesztésében szerintem jó, hogy az előtér szimmetriájához ragaszkodtál, ha bármi mást választasz szerkesztési elvnek, akkor az előtér aszimmetrikussá válna, ami nagyon zavaró lenne. Azon ritka képek egyike, ahol tetszik nekem a vignettálás, amit általában nem szeretek. Az oszlop tetején még gondolkozom. Egy ötlet: 2-3 perces záridővel, lepucolhattad volna az embereket és az autókat, ez a kompó "sterilen" is jól mutatna.
További szép fotonokat!
Jó az elgondolás, nekem tetszik, de nagy kár érte, hogy az oszlop és az épület nem a "nyilás" közepére került, ez rögtön bántotta a szemem. Nyilván nem a te hibád, gondolom próbálkoztál vele, de nem mindig áll a téma a fotós oldalára sajna:-)
Bevallom, egy kicsit magamba roskadtam ettől a képtől - nem azért, mert rossz, hanem azért, mert annyira szokatlan (és annyira a címnek megfelelő) az ábrázolás, hogy nézegettem, nézegettem, hümmögtem... Most leírom azt, amire magamban jutottam: remekül vetted észre, hogy milyen rajzolatot, valóban a tekintetet vezető vonalrendszert kínál a burkolat, ezt bátran tetted a kép központi elemévé és egyben ezt a címben is bevallottad (majdnem "Tanulmány a vezetővonalakról fekete-fehérben"). Bátran helyezted el a nézőpontot, emelted fel ennek megfelelően a horizontot. Az emberek életet visznek a képbe. (Miért ne legyek maximalista, vagy Shakespeare gondolatát kölcsönvéve a III. Richárd-ból: "ügy döntöttem, hogy gazember leszek", s ennek szellemében: talán a jobb oldali autó nem éppen a legszerencsésebb, mert kitakar az épület vonalaiból egy részt, és milyen jó lenne, ha szembe is jönne valaki. Na jó, ezeket nem kell komolyan venni). Gondolom, ez egy meglehetősen "megosztó" kép lesz (vagy az egyszerű nép nyelvén kifejezve "jól belecsaptál a lecsóba"). Nem hiszem, hogy ezt a fotót lehet közömbösen szemlélni - az ember vagy dicséri, vagy leszólja. Én dicsérem. Gratulálok és egy ötöst is küldök.
remek a nézőpont... az ff ugyszint... nagyon szépen vezeti a szemet a két sáv a burkolatban... és pont ezzel van a gondom, mégpedig hogy 2 sáv van, vagyis nem tudom merre induljon el a szem, és ez, igy egy képben, kicsit zavaró... nem mondom hogy hiba, csak nekem zavaró :)
PS: kicsit átgondoltam a képet, talán igy jobban érted mire céloztam...