Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

Cilike emlékeket gyűjt...

Cilike emlékeket gyűjt... (-)

Vélemények: 6

Megnézve: 721

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Hangulat / Mezei naplemente


Mezei naplemente

  Mezei naplemente

Fényképezőgép:

Nikon D60

Objektív:

Soligor 125/2.8

Záridő:

1/160s

Rekesz:

F4

Fókusz:

188 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Abony

döpö előző képei
Katonasír 1918

Katonasír 1918 (5)

In memoriam...

In memoriam... (4)

Az elveszett torony

Az elveszett torony (5)

Teljes szivárvány

Teljes szivárvány (5)

Kaktusz kompozíció

Kaktusz kompozíció (5)

| Még több

Feltöltötte:

  döpö 

Feltöltés ideje:

2014.08.10 23:15:43

Kategória:

  Hangulat

Átlag:

4.5 (2 szavazat)

Megtekintve:

439

Betöltve:

769

Feldolgozható:

Nem

Kulcsszavak

D-SLR, kültéri, tele

Mezei naplemente

Utazásaim közben egy kis pihenő ahol éppen rám esteledik...

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#14 Írta: döpö 2015.11.21 22:47:51   9512 764

Köszönöm ELCristo, örülök, hogy megálltál kicsit ennél a fotónál. Csak annyi a tudnivaló, hogy vakuval villantottam a növényre, a napkorong teljesen természetes, a légy meg exponálás közben szállhatott oda, mivel a keresőben még nem láttam (bár elég sötét volt már).


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: ElCristo 2015.11.16 13:48:50 www  299 69

necces, mert mersterkéntnek tűnik, de valószínűleg nem az, grat. mert van hangulata stb. a Napkorong ugyan érdekes, de így jött a pillanat....


4.0

 

#12 Írta: döpö 2015.01.24 11:53:55   9512 764

Köszönöm, igen, az a "tojássárgája" a lemenő Nap.


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Vertkutya 2015.01.24 11:43:35   4049 355

Szia. Nagyon szép lett. Kompozíció is tetszik. Gondolom a gyenge fényű napnyugta vagy napkelte van az elmosott háttérben. Gratulálok a képhez. üdv.


5.0

 

#10 Írta: döpö 2014.08.15 22:34:30   9512 764

Köszönöm SzEjO157, örülök, hogy megálltál egy kicsit a fotóm előtt, és gondolataidba mélyedtél. Én pl. komoly fotósnak tartom André Kertészt, de nem minden fotója tetszik. És nem mindet értem. További szép fényeket!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: SzEjO157 2014.08.15 20:08:06   2842 176

Profi véleményeket kaptál. Minden olvasó tanul belőle.Köszönjük
Nézzük az érem másik oldalát. Miként bírálunk ha az alkotó tudatosan így készítette? Tudjuk e bírálni a nagy művészek festményeit? Jórészt nézzük és nem értjük, nem érzékeljük benne szépséget gyakran csak szokatlan formákat látunk.


 

#8 Írta: döpö 2014.08.11 18:52:44   9512 764

Köszi, ki fogom próbálni, amint lesz egy kis időm...


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Bringás 2014.08.11 17:47:29   28277 1150

Ezt csak a próba dönti el, mivel nem ehhez tervezték, nem lehet látatlanban megmondani, de van rá esély. A fóliával ellentétben az erősségével biztos nem variálhatsz. Hamarosan napnyugta, menj ki egy állvánnyal, fotózz le bármit, ami az utadba kerül - hasonlóan nappal szemben. A napkorong nem feltétlen kell a képbe, de ezzel is játszhatsz. Ugyanazt a kompót próbálgasd szűrővel és nélküle, különböző vakukompenzációkkal. A WB a környezeti fényhez passzoljon. Ha pl. magadat (vagy az asszonyt) portrézod ilyen körülmények közt, szerintem akkor látod a legjobban, mert egy irreális színű emberi arc az szerintem elég hamar zavaró lesz.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: döpö 2014.08.11 17:38:05   9512 764

Szia Csaba! valamit érzékeltem, csak nem tudtam, hogy mi az. Azt egyből láttam, hogy a vaku fénye túl erős lett, de nem voltam elég gyors a probléma felfogásához, a korrekcióhoz és a kivitelezéshez, mert ilyenkor már percek alatt eltűnik a Nap a látóhatárról. A színhőmérséklet-különbséget - amint írtam - csak úgy érzékeltem, hogy valahogy nem jók a színek, de hogy miért, azt nem tudtam megfejteni. Te most szakszerűen leírtad, megpróbálok tanulni belőle. Van a táskámban egy vörös meg egy sárga szűrő, amit még a filmes géphez használtam az optikára. Ha ezeket a vaku elé teszem, az is jó?


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Bringás 2014.08.11 17:27:01   28277 1150

És akkor ezen a képen most nem is érzékeled amiről írtam, vagy ez azért látható a számodra?


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: döpö 2014.08.11 17:24:45   9512 764

Kösz Csaba, nagyon tanulságos, amit leírtál, megmagyarázza, miért volt hiányérzetem a fotó nézegetésekor. ezek a fény- és színismeretek nekem nagyon hiányoznak, annál is inkább, mert színtévesztő vagyok, így a különböző színárnyalatok, színhőmérsékletek között könnyen eltévedek, nem nagyon érzékelem a különbséget. Persze, olykor látom, csaknem tudom értelmezni. Szép fényeket!


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Bringás 2014.08.11 17:10:56   28277 1150

Elfelejtettem a linket:

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?id=90955

Ez a kép hajnalban vakuval + CTO színezőfóliával készült, mínusz vakukompenzációval. Látható, hogy mennyivel más az összhatás, ha a vakufény és a környezeti fény színhőmérséklete (közel) megegyezik.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: Zsírláma 2014.08.11 17:04:45   6929 488

Nekem is hasonló dolgok jártak a fejemben, de nem tudtam volna ilyen jól megfogalmazni, így inkább nem is írtam. A leírás viszont nagyon hasznosnak tűnik, majd ha lesz vakum, visszatérek rá. köszi!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Bringás 2014.08.11 16:50:00   28277 1150

Az elgondolás jó, a kompozíció szép, a kivitelezése viszont nem tetszik. Pontosabban a vaku hatását két okból is rossznak gondolom.
1. A vaku fény szerintem túl erős volt, a főtéma a környezetéhez képest túlvilágított lett. Önmagában nézve persze kellően kiexponált, de így diszharmonikus. Egy kis negatív vakukompenzáció természetesebb megvilágítást ad
2. Ettől nagyobb gondnak tartom a kevert színhőmérsékletű megvilágítást, ami kifejezetten csúnya és sokkal diszharmonikusabb hatású, mint a túl erős vakufény. A főtéma és a környezet színvilága erősen elüt egymástól.

A probléma forrása, hogy az alkonyi égbolt színhőmérséklete 2500 – 3000 K körül adódik a nyugvás előrehaladtától és a derültségtől függően. Ugyanakkor a vaku fényének színhőmérséklete a normál napfénnyel egyező, vagyis mindenkor 5500 K.
Ezzel a két eltérő színhőmérsékletű megvilágítással alapjában az a gond, hogy fotózáskor a fényképezőgép csak egy bizonyos színhőmérsékleten (fehéregyensúlyon) tud dolgozni. A helyes színvilág előállításához a processzornak tudnia kell, hogy milyen a beérkező fény színhőmérséklete. A fényképezőgép akkor is csak egy bizonyos fehéregyensúly alapján tudja elkészíteni a képet, amikor a környezet és a vaku fényei keverednek. Ha a környezeti és a vaku fény színhőmérséklete jelentősen eltér, akkor a gépváz számára lehetetlen feladat a helyes fehéregyensúly beállítása. A gép nem képes a kép különböző részeire eltérő fehéregyensúlyt alkalmazni. Itt a gépváz a környezeti megvilágításhoz igazodott, ezért hat disszonánsan a vaku fénye.

A megoldás a következő: mivel a fehéregyensúly beállítás az egész képen egységes, így tehát a fényeket kell megváltoztatni. A megvilágításban szerepet játszó környezeti és vaku fényt közel azonos színhőmérsékletűvé kell változtatni. Az egységes színhőmérsékletűvé tett fényekhez aztán hozzárendeljük a megfelelő fehéregyensúlyt, s a kép színvilága immár tökéletesen természetes lesz.

Könnyű belátni, hogy a naplementére semmilyen befolyásunk nincs. A vaku viszont a sajátunk, fölötte mi rendelkezünk. A vaku fényét kell tehát megváltoztatni, s olyan színhőmérsékletűvé tenni, mint a környezet megvilágítása. Ezt a színhőt a vaku elé helyezhető színes fóliák (szűrők) segítségével lehet megváltoztatni. A színes fóliák három alaptípusa a következő:
1. Az alkony / hajnal fényét, illetve a hagyományos izzó lámpák sárgás fényét kialakító narancs színű (CTO – Color Temperature Orange) fólia. Ámbra szűrőnek is szokták nevezni.
2. A neon fénycsövek zöldes fényét kialakító (window green) fólia.
3. Hideg, kék fényt kialakító (CTB – Color Temperature Blue) fólia.

A színes fóliák a legolcsóbb fotóstartozékok, az alábbi teljes, 9 db-os szett csak 2500 Ft. Javaslom beszerzésre. A színes fóliákat használhatod háttér színezésre, illetve a vakufény színkorrekciójához egyaránt. Erősségüket tekintve három különböző kivitelben (teljes, fél és negyed) állnak rendelkezésre, hogy a fény színezése a kívánt mértékű legyen. Szükség szerint kombinálni is lehet őket, pl. a negyedes + feles, vagy a teljes + a feles, stb.

full CTO a vakufényt konvertálja kb. 3200 K-re
1/2 CTO a vakufényt konvertálja kb. 3800 K-re
1/4CTO a vakufényt konvertálja kb. 4600 K-re
full CTB a vakufényt konvertálja 14 000 – 15 000 K-re
1/2 CTB a vakufényt konvertálja 11 000 – 12 000 K-re
1/4 CTB a vakufényt konvertálja 8000 – 10 000 K-re

A neonfények viszont rendkívül különböznek. Minden fénycső más és más. Így aztán ha neonfényes környezeti megvilágítás mellett vakuzunk, akkor a tapasztalat és a kísérletezés dönti el, hogy melyik erősségű zöld fólia (window green) használata lesz a megfelelő.

Az alábbiakban néhány hozzávetőleges színhőmérséklet érték látható, hogy tudd, milyen környezeti megvilágításnál melyik színező fóliát érdemes feltenni a vakura.
• Gyertya: 1900 K
• Alkonyi égbolt 2500 – 3000 K (a nyugvás előrehaladtától és a derültségtől függően)
• Háztartási izzólámpa: kb. 2800 – 3000 K (függ az izzási hőmérséklettől, s a fényerőtől)
• Fotóizzók, stúdiólámpák: 3200 K
• Telehold 4100 K (derült égen)
• Reggeli, délutáni alacsony napállás: 4800 K (derült, tiszta időben)
• Fluoreszcens lámpák: 4000 – 5000 K
• Átlagos napfény, vaku: 5500 K (tiszta időben)
• Nyári déli kemény napsütés 7500 K (derült égen)
• Verőfényes napsütés árnyékában: 7500 – 9000 K
• Borult, ködös idő: 6000 – 10 000 K (függ a borultság, ködösség mértékétől és a napszaktól)
• Nyílt tenger, magashegység: 10 000 – 20 000 K (napszaktól függően)
• Kék óra: 12 000 – 16 000 K

Remélem, hasznodra lesz és talán másoknak is!
További szép fotonokat!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D60

Képek az alábbi objektívvel:

Soligor 125/2.8


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0845 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat