Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Euchloe belemia belemia esper

Euchloe belemia belemia esper (5)

Vélemények: 6

Megnézve: 705

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Sport / Habzik a víz


Habzik a víz

  Habzik a víz

Fényképezőgép:

Nikon D5100

Objektív:

Nikon 18-302 mm f: 3.5-6.3 AFS DX VR

Szűrő:

UV

Záridő:

1/500s

Rekesz:

F6.3

Fókusz:

280 mm

Iso:

ISO 320

Készítés helye:

Európa Magyarország Orosháza

Dodó előző képei
Évnyitó

Évnyitó (-)

Szigorú tekintet

Szigorú tekintet (-)

Hogyhogy nem akarsz játszani jönni?!

Hogyhogy nem akarsz játszani jönni?! (-)

Védés

Védés (-)

Akkor én most ezzel lépek...

Akkor én most ezzel lépek... (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Dodó 

Feltöltés ideje:

2014.09.14 15:24:23

Kategória:

  Sport

Átlag:

-

Megtekintve:

567

Betöltve:

966

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

D-SLR, Gyopárosfürdő, gyorsúszás, kültéri, színes, tág rekesz, tele, úszás, vaku nélkül, versenyző

Habzik a víz

Orosháza-Gyopárosfürdő
XXVI. Nagy Sándor Emlékverseny
sam2014

Ez volt az első alkalom, hogy élesben ki tudtam próbálni az új
objektívet. A fényviszonyokkal nem lehetett dicsekedni, ennek
ellenére úgy éreztem, hogy nagyon "közel tudok lenni" az
eseményekhez. (A víz zöld színe valós, mivel gyógyvízzel
keverten került a medencébe).

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#22 Írta: Dodó 2014.09.19 18:26:46   11000 727

Köszönöm a véleményedet! A színvilága ilyen volt, nem mertem élénkíteni (a keretezett formán látszik, hogy nem is tett neki igazán jót).


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: labela 2014.09.19 11:55:18 www  540 86

Nagyon jól elkapaott pillanat. A színvilága tetszik.


 

#20 Írta: Dodó 2014.09.16 19:15:17   11000 727

Figyelembe véve hajlott koromat, vénülő kezemet, nem hiszem, hogy 1/300 mellett mernék fotózni, viszont az 1/500 (esetleg 1/750) másodperc már "megnyugtató" kompromisszumnak tűnik... Igazad van, ami éles akar lenni a vízből, az kellően éles lesz. Mozgás? A hátúszás rajtjához még nem tudtam ideálisan rövid időt találni (bár nem hiszem, hogy nagy hiba lenne a kéz, ujjak kis elmosódása), a többi - kis szerencsével a holtponton - 1/500 mellett valóban "elkapható". Köszönöm a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Dodó 2014.09.16 19:11:25   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Itt már elfogadtak "fotósi minőségemben", mivel ismertek, és tudták, ügyelek arra, hogy sem a stílusbírót, sem az időmérőket ne zavarjam, ezért le tudtam térdelni a medence mellé (az időjárást is figyelembe véve, bele tudtam térdelni a vízbe), és így meglehetősen jó szögből tudtam fényképezni. A vágást illetően most már van egy kis dilemmám, de lehet, hogy az első gondolat a helyes... vagy nem...
A stabilizátort még nem mertem kikapcsolni (bár teljesen igazad van). Így is rontottam képeket azzal, hogy miután viszonylag rövid fókuszhoz állítottam az expozíciós időt észrevettem valamit, és amikor arra "ráközelítettem", nem követte az expozíciós idő, és néhány kifejező arcon bemozdulásos életlenség lett. Nem nagy. Csak akkora, hogy a fotót az emlékkép kategóriától eltérő célra nem lehet használni. Szóval, szoknunk kell egymást az objektívvel...


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Bringás 2014.09.16 10:27:45   28277 1150

Szerintem bőven elég. Minek a habzó vízcseppnek pengeélesnek lennie? Úgyis az arc a lényeg. Ha nincs elég fény, szükség esetén szerintem lemehetsz 1/320-as záridőig is. Tapasztalatból mondom, hogy kerékpárosokat élesre lehet hozni 1/320-al, pedig valószínűleg ők gyorsabban haladnak, mint egy úszó. A végtagjaik mozgatási sebessége pedig nagyjából megegyezhet.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: tengelic 2014.09.16 08:12:15   4788 388

Ha jól érzékelem,ezt már a szokásosnál alacsonyabb pozicióből lötted meg. Jót is tesz a képnek,hogy alacsonyabb szögből nézhetjük a versenyző arcát. Így válik realisztikusabbá, "vízközelebbivé" a nézőnek a történés. Azzal,hogy hátrafelé (oldalra) tekint kiküszöbölted azt a kívánalmat,hogy elől több hely maradjon, a haladás irányába. Valahogy ezt most nem érzem szükségesnek. Én nem vágnék a képből egy centit sem.
A vízcseppek ütősek, a pillanat meg lett állítva. Én is 500 körül szoktam sportot fotózni. Sokszor az iso rovására,de stabilizátor nélkül (mert ugye ilyen mozgásnál illik kikapcsolni,vagy legalább is egy tengelyes állásra kapcsolni) kell a gyors lefutású zár.


 

#16 Írta: Dodó 2014.09.15 21:35:38   11000 727

Köszönöm a véleményedet, s annak is, hogy tetszik a kép! Itt is akadt néhány olyan kép, amikor a gép a freccsenő vízre élesített, vagy a jobban megvilágított cseppek fehéren "bepöttyözték" az arcot, de szerencsére nem volt ezekből túl sok. Engem a hullámzó, felkavarodó, felcsapódó, szóval mozgásban levő víz mindig lenyűgöz, azt hiszem, most ebből is sikerült visszaadnom valamit.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Dodó 2014.09.15 21:31:57   11000 727

Köszönöm a véleményedet, itt nem volt gond azzal, hogy a Nap vakít, vagy éppen kiégeti a csillogó felületeket... Kicsit borongós időben fotóztam, és amikor erősebbre húztam a telítettséget, akkor már természetellenes lett, így maradtam a "realitások talaján". Örülök, hogy tetszik a fotó.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Dodó 2014.09.15 21:29:02   11000 727

Köszönöm a véleményedet, örülök, hogy jónak tartod a képet, s mondanom sem kell, hogy nagyon örülök boldog vagyok az új objektívvel, s amiatt is, hogy végre volt annyi fény (bár sokszor szemerkélt az eső a verseny idején), hogy tudtam használni. Igazad lehet a két képpel: amikor rátettem a keretet, akkor volt egy olyan érzésem, hogy "elfakul", és ezért erősítettem rá (vélhetően nem kellett volna). Az objektívet megnéztem: valóban Nikkor, és 300 mm (a 302 m-t következetesen a Picasa - amivel "előszűrtem" a képeket - adta fel, én meg nem gondoltam végig a dolgot. Az összes fotón kicsit más volt a víz fröccsenése, mint az előzőeken, aztán rájöttem, hogy itt a fényviszonyok nem nagyon tették lehetővé az 1/500-nál rövidebb expozíciót, a korábbi napos képeken meg 1/1000-nél "kezdődtek" az idők... Lehet, hogy elég ennyire "megfagyasztani" a vizet? Majd kiderült, most örülök az objektívnek, mint az a bizonyos majom a ... tartálynak.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Dodó 2014.09.15 21:18:03   11000 727

Köszönöm a véleményedet és gratulációt az objektívhez! Igazad van, a tér jobb lenne valóban alul; szerintem valami olyasmi lehet benne, hogy nem vagyunk még az új objektívvel összeszokva, s amikor a srác emelkedett ki a vízből, én is automatikusan felfelé mozdítottam egy kicsit az "obit", nem gondolva arra, hogy nem nagyon van lent miből elhagyni... Nekem is tetszik a fröccsenés, csak valami kompromisszumot kerestem, a jelek szerint nem a legjobbat találtam meg.


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Tutajos 2014.09.15 20:17:53   2878 256

Azt mondják a hozzáértők - és ezt el is hiszem nekik, - hogy úszást, vízilabdát nagyon nehéz fotózni, mert a felfröccsenő víz a legjobban komponált képet is tönkreteheti. Itt erről szó sincs, vízből éppen annyi van, amennyi a kellő hangulathoz szükséges.
Szóval, szuper! Szívesen pontoznám is, de ha nem lehet, hát nem lehet... :)


 

#11 Írta: Ilacsi 2014.09.15 18:39:20   6516 276

Szia Dodó, Nagyon tetszik a felvételed, én úgy látom, hogy egyre jobbak a felvételeid. Nagyon jól elkapott pillanat, a színvilága természetazonos. A korrigált változat viszont jobb lett, jól szerkesztett és kivitelezett felvétel. Gratulálok, szép munka! Üdv.


 

#10 Írta: Bringás 2014.09.15 16:06:56   28277 1150

Kompozíciójában a javított változat, míg színeiben és kidolgozásában az eredeti feltöltés tetszik jobban. Ez egy nagyon jó kép, remek pillanatban megállított idővel, tökéletesen látszik a srác arca. Alul valóban egy kicsit szűk és fölül sok, de mindenképp nagy dicséret, hogy mind a haladás, mind a tekintet irányában van elég tér. Pont amennyi kell, nem több és nem kevesebb. Ebből a szempontból remekül eltaláltad. Az élessége nagyon jó, a víz megfolyása az arcon itt most nem zavaró. A címadó jelenség dinamikát visz a képbe, a víz zöldes színe pedig tök jó. Azt hiszem, a kisfiú szülei nagyon tudnának örülni ennek a fotónak… Végül,de nem utolsó sorban gratula az új optikához, kívánok sok jó fotót vele. A bemutatkozása igen jól sikerült. Azt hiszem elgépelted: 302 = 300 és Nikon = Nikkor :)
További szép fotonokat!


 

#9 Írta: epiv 2014.09.15 12:35:33   6125 425

Szia!
Először is gratula az új obihoz, a fényekkel ilyen helyeken biztosan nem egyszerű megbirkóznod, de itt egész jó lett szerintem, persze a felső tér inkább lent kellene, de ha már így alakult én inkább így keret nélkül hisz a felsőben a cseppek többet érnek mint beszorítani feketébe, de természetesen ez csak szubjektív , az összképhez és a pillanat elkapásához
Gratulálok!


 

#8 Írta: Dodó 2014.09.15 09:58:14   11000 727

Igazad van, a tekintet valóban befelé mutat... Talán kerettel (amit "swedzum" válaszához töltöttem fel, vagy a feketét még egy kicsit szélesebbre véve) lehetne a szokásos mérettől való eltérést egy kicsit "kompenzálni". Köszönöm!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Dodó 2014.09.15 09:55:49   11000 727

Köszönöm a véleményedet!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Dodó 2014.09.15 09:55:04   11000 727

Köszönöm a véleményedet - igazad van, de annyira az új objektív "lázában" égtem, hogy talán az ideálisnál jobban ráközelítettem, és lent csak ennyi van. Ahogy emelte ki a fejét, önkéntelenül felfelé "fogtam" a nagyobb teret (lehet, hogy egy még elnyújtottabb forma lenne a megoldás, és esetleg a torz képalak kompenzálása kerettel?)

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: swedzum 2014.09.15 09:23:35   820 48

Fölül nagyon nagy a tér nem kell ennyi(és a kötél sarokba futást ilyen esetben mellőztem volna)..viszont lent több teret-sokkal többet...a pillanat jó:)
üdv.swed


 

#4 Írta: panka 2014.09.15 08:13:14   5594 430

ezt most nagyon szépen elkaptad gratulálok hozzá nagyon ügyes munka szép éles lett


 

#3 Írta: Zsírláma 2014.09.14 18:54:18   6929 488

Már nem tudom ki, lehet nem is saját képemnél, de felhívta a figyelmet a képarány fontosságára, én azóta figyelek erre, mert van benne igazság és néhány kivételes esettől eltekintve sikerül is a 2:3, esetleg a 3:4, 1:1-es oldalarányokat tartani, mostanra megszokta a szemem.

Nem mondanám 100 százalékra, de itt talán nem a haladási irány a mérvadó, hanem a tekintet iránya, a tévedés jogát fent tartom. :)


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: Dodó 2014.09.14 18:37:03   11000 727

Köszönöm a véleményedet! Nagyon jól láttad meg, hogy a képből csak fenn kellett vágnom egy kicsit, annak érdekében, hogy a "kötél" a bal felső sarokba fusson. Utána én is sokat nézegettem: ha balról vágok, akkor még ennyi tere sem lesz a haladás irányába, valamint "elveszítem" a felfreccsenő vízcseppeket; ha jobbról vágok, akkor részben megint vesztek a "fröccsből", részben nincs meg a habzás a karja körül. Így aztán ezt a megoldást választottam. (Van egy olyan változat is, amelyiken a képarányt alul-felül futó kerettel - vékony fehér, vastagabb fekete csík - próbáltam korrigálni, de a keretet tapasztalataim szerint nem nagyon szeretik az oldalon...)


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Zsírláma 2014.09.14 18:16:34   6929 488

Jó pillanatban elkapott úszó, szép élesen megörökítve, tetszik a zöld víz. Apróság, de balról kb. 1.5 centit vágva megmaradunk az eredeti képaránynál és kicsit jobb is lesz a kompó. Jó sportfotó.

Üdv!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D5100

Képek az alábbi objektívvel:

Nikon 18-302 mm f: 3.5-6.3 AFS DX VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0980 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat