Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

Sas II.

Sas II. (5)

Vélemények: 6

Megnézve: 630

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Városképek / Egyszer fent, egyszer lent


Egyszer fent, egyszer lent

  Egyszer fent, egyszer lent

Fényképezőgép:

Canon EOS-5D Mark III

Objektív:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM

Szűrő:

NDx1000

Záridő:

20 mp.

Rekesz:

F16

Fókusz:

24 mm

Iso:

ISO 50

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

Bringás előző képei
Céllövölde

Céllövölde (-)

Örvény

Örvény (5)

Találkoztunk :)   FV tali 2015

Találkoztunk :) FV tali 2015 (-)

Zár-Kombináció

Zár-Kombináció (5)

@

@ (4.96)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2015.07.12 15:27:03

Az adatlap szerkesztve:

2015.11.17 19:29:34

Kategória:

  Városképek

Átlag:

4.55 (4 szavazat)

Megtekintve:

811

Betöltve:

1734

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

Duna, hosszú zár

Egyszer fent, egyszer lent

ilyen a hullámzás (is)

Zsírlámának :)

sam2015

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#25 Írta: Bringás 2015.08.10 14:37:21   28277 1150

Köszönöm szépen, örülök, hogy megérintett!


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: alalat 2015.08.09 08:25:25 www  10883 854

Szia!
Jó élgondolás és kivitelezés.
Nem is gondoltam, hogy a hullámzás ilyen érdekes képeket produkál.
Elolvasás előtt fogalmam sem volt, hogyan készült.
Üdv:Alajos


 

#23 Írta: Magellan44 2015.07.20 10:41:42   240 25

Köszi szépen!Hallgatok rád!Nem erőltetem a párszázas variációt akkor.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2015.07.20 09:21:02   28277 1150

Köszönöm szépen a véleményezést, őszintén örülök, hogy tetszik Neked! A kép címe a hullámzásra utal, ami lehetővé tette a fotó elkészítését. Másrészt szimbolikus értelmű, mert ilyen az életünk is.


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2015.07.20 09:18:11   28277 1150

Az ND1000-es szűrőm típusa: B+W MRC, F-Pro.
Kérdésedre válaszolva ez kiváló minőségűnek számít, a B+W termékeire ez amúgy is elmondható. Az egyetlen hátrányuk, hogy nagyon drágák.
Idehaza is kapható pár ezer Ft-ért ND1000-es szűrő (a legkisebb méretben). Szerintem ND1000-es esetében nem érdemes ezt a (legolcsóbb) kategóriát választani. Méghozzá azért, mert az ND1000-es már extrém szűrést valósít meg, 1000-szeresére növeli a záridőt, s ezzel 10 fényértéket vesz el - hivatalosan. A „gazdaságos” példányoknak jó eséllyel nem lesz meg ez a névleges teljesítménye, és csak „hivatalosan” szűrnek majd 1000-es szinten, a valóságban nem lesznek képesek rá. Ami viszont ennél is rosszabb, hogy ezek a szűrők gyakran nem is semlegesek, nem igaz rájuk az ND kitétel, vagyis színezhetnek. Az pedig nagy gáz. Extrém szűrőket, mint amilyen az ND1000-es is, (vagy a polár) sajnos nem könnyű gyártani, ezért olyan drága a jó minőség. A „gazdaságossal” viszont könnyű befürödni és gyakran kidobott pénz lesz csak. Ha mondjuk csak ND8-as szűrőt szeretnél, akkor jó szívvel ajánlanám a noname darabokat is. Egy ND8-ast ugyanis sokkal könnyebb előállítani, semmi extrát nem tartalmaz. De ND1000-nél már kell a jó minőség - szerintem. Ezt a jó minőséget nyújtják a Hoya márkájú szűrők is, a B+W-nél jóval olcsóbban. (Amikor én vásároltam, a Hoya még csak ND400-ast gyártott, és évek óta az sem volt kapható. Ezzel együtt örülök, hogy a B+W mellett döntöttem, mert remek darab, nagyon szeretem. Amúgy a Hoya ugyanaz, mint a híres-neves japán Kenko. A Kenko cég Európában a mi fülünknek „jobban csengő” Hoya néven forgalmazza termékeit.)

Ajánlom még a figyelmedbe ezt az olvasnivalót is:

http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?id=85498

A nagy része valószínűleg nem lesz számodra újdonság, de talán lelsz benne pár érdekességet, végül is a témához kapcsolódik.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: SzEjO157 2015.07.19 11:28:14   2842 176

Nem udvariatlanság de először megnézem a képet megfogalmazom a véleményem és azután olvasom a kollégák írását. Nem szeretném ha befolyásolnának
Természetesen utólag elolvasom és tanulok a véleményeikből.
Szóval egy szűz vélemény:
Tetszik őtletes,nekem újszerű. Jó a penge éles előtér,az erősen elmosott háttér,az árnyékok a betonon. nem értem a címet. Én inkább arra gondolok,hogy milyen messze vannak az országházban ténykedők a parton lévőktől


5.0

 

#19 Írta: Magellan44 2015.07.15 19:47:20   240 25

Reméltem is,hogy nincs harag!Egyébként nehéz olyan képhez bármi konkrét dolgot mondani,amit vártál,amely technikailag tökéletes,de nem okoz izgalmat az emberben.Egyszerűen csak a közhelyeket tudja az ember elsütni.A helyszínt meg te láttad,te voltál ott,mit tudnék mást mondani,azon kívül,hogy nem az igazi.
Amúgy ha megkérdezhetem,milyen minőségű nd szűrőt használtál?Be szeretnék én is egyet szerezni, e bayen nézegettem pár ezresekért vannak,csak nem tudom érdemes-e ezt a kategóriát.
Köszi!


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Bringás 2015.07.15 18:12:34   28277 1150

Semmi baj, se bántó nem volt, se sértő, pusztán az indoklás és a konkrétumok hiányoztak belőle. Béke van:)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Magellan44 2015.07.15 15:19:00   240 25

Szia!
Ha bántó lett volna az írásom,hidd el nem annak szántam.Viszzaolvasva sem érzem annak,de kinek mi az ingerküszöbe.Ha a Tiédet átléptem volna akkor sorry.Azt viszont mentségemre váljék,hogy nem egyszerű egy nagyon jó ötlettből készült,nem igazán jó fotót úgy értékelni,hogy ne legyen belőle sértődés.
A másik helyen talán egyszer volt konfliktusom,de akkor is egy mások által sem a jómodoráról ismert úriemberrel,de szerintem ezt hagyjuk is,mert nem ide tartozik.
Az oldallal kapcsolatban:jobban tetszik,hogy pörgősebb,nem függ a teendőm a moderátor időbeosztásától,ha képet akarok feltölteni,az rögtön megjelenik és majd a közízlés értékeli.
Legközelebb majd jobban odateszem magam ha értékellek:)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Bringás 2015.07.15 09:46:37   28277 1150

Köszönöm Gyula és az érdeklődést is a kép iránt! Igen, biztosan vannak fotogénebb kikötők is, nagy kérdés, hogy melyikre lehet fölmenni, mert általában ezek kapuval-kerítéssel lezártak…


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: gytoth 2015.07.14 16:13:17   3915 211

Üdv újra a fedélzeten! Érdekes, hogy mennyire másként tud kapcsolni időnként az agyunk: nem olyan régen én is jártam hasonló ponton közelében, ahonnan kiváló nézőpont kínálkozott a tóra. Lemondtam a hosszú expós felvételről, mert rögtön láttam, hogy be fog mozdulni. Igazán kreatív, hogy ennél a képnél viszont pont a mozgást használtad ki, nagyon ötletes!

Kritikai észrevételeim hasonlóak, mint amiket a kollégák már részletsen kifejtettek, ezeket most nem ismétlem meg. Biztosan van a parton kedvezőbb kialakítású úszó kikötő, ha nem is a Parlamenttel szemben, amiről lehet hasonló jobb képet lőni. Egyébként a szemközti partot nézve, egészen delirium tremens hatású a fotó. Legalábbis az ilyesmi lehet. :) Üdv!


 

#14 Írta: Bringás 2015.07.14 09:56:09   28277 1150

Köszönöm Laci, hogy leírtad a véleményed. Őszintén szólva nem nevezném építőnek, számomra inkább csak amolyan leszólásnak tűnik, bár úgy gondolom nem annak szántad, valószínűleg csak így sikerült. Az összes kritikai észrevételed kimerül a „nem az igazi” és a „nem izgalmas” szóvirágokban, melyek helyett szívesebben olvastam volna konkrétumokat. (Feltételezem, azon a bizonyos másik oldalon hasonló véleményeket kaphattál, de ne vedd át az ottani stílust, hidd el, nem jó az.)
A kép nagyjából ennyit ér, szóval semmi gondom nincs az adott osztályzattal, viszont úgy gondolom, illett volna korrektül megindokolnod, ha már ennyit adsz.

A jobb alsó oszlopokkal kapcsolatban: láthatod, mennyire szorosan van közvetlenül előtte a korlát és keresztbe egy bordó keresztvas. Ezek sajnos kihagyhatatlanul ott „díszelegnének” a kompozícióban. Ha pedig a korlát mögül fényképeznék, akkor az oszlopok már nem férnének bele a látómezőbe. Ez a magyarázat persze nem mentesít engem. A kép nem jó, és attól, hogy megindoklom, a gyenge kompozícióm még nem lesz jó.

Kívánom, hogy érezd magad jól itt az FV-n, hogy sikerüljön tanulod a saját elvárásaidnak megfelelően, hogy készíts sok szép képet, s hogy fejlődj a véleményezésben is! A véleményezéshez szeretném tanácsolni, hogy a „nem az igazi”, a „nem izgalmas” és a hasonló közhelyek helyett egyszerűen csak azt írd le, hogy az adott képben mi az, ami neked nem tetszik és mi az, ami igen, s ha esetleg van javaslatod, akkor persze azt is. Hidd el, így sokkal jobban tud majd azonosulni vele a feltöltő, és akkor már nem csak a kattintás erejéig fogadja el, amit írtál, hanem amúgy is.

Üdvözlettel: Csaba


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Magellan44 2015.07.13 21:41:19   240 25

Szia!
Az ötletet nagyon jónak tartom!Ám a kép előteréül szolgáló korlát,ill pontonrészlet nem az igazi.Egyébként a technika elég szépen dolgozott az 1000 nd szűrővel.Szeretem a hosszú expós fotókat,főleg a nappaliakat.Ezzel a technikával csodákat lehet csinálni,de ez nekem most kevésnek tűnik.Érdekes,meglepő,de nem izgalmas.
Jó fotózást!Egyébként a témát nem hagynám annyiban a helyedben.Az oszlopok a kép jobb oldalán érdekesek lehetnek,ha lehajolsz hozzájuk,lehet ki lehet hozni azt ami ebből hiányzik.
üdv Laci


3.5

 

#12 Írta: Bringás 2015.07.13 20:16:34   28277 1150

Először is köszönöm:) A perspektíva torzítást bizony én sem szeretem ezen a képen, de túl sok energiát kívánt volna a korrigálása és az eredményességében sem voltam biztos. Szóval magamat ismerve esély sem volt az eltüntetésére:)) A helyszínen kellett volna gondosabbnak lennem. Az’szem én guggoltam és azért nem vagyok rajt:) Köszi szépen az értékelést, szerintem is próbálkoznunk kéne még…


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Zsírláma 2015.07.13 20:06:53   6929 488

Először is üdv újra! :)
Az ötlet, miszerint így elmossuk a túlpartot, nagyon remek, különleges kép a Parlamentről. Nekem az előtér is tetszik, egyedül a perspektíva torzítás nem annyira, bár ennek javítását korlátozza a helyszínhez kissé szűk látószög. A kompozíció nagyon bejön, a színek szintén. A túlpartnál van egy kis furcsa sáv, főleg a korlát bal oldalánál erősebb, ott vettem észre először. A bal oldali árnyék szerintem én vagyok, a jobb meg a géped lehet, de te hová lettél? :)

Az apró hiányosság ellenére az összkép nagyon megnyert, különleges fotó.

Köszi az ajánlást! Van még lehetőség a témában, majd még mehetünk.

Üdv!


4.7

 

#10 Írta: Bringás 2015.07.13 19:51:52   28277 1150

Köszönöm Ili a kedves szavakat, őszintén örülök, hogy ez a véleményed! A képpel kapcsolatos kritikáddal pedig egyetértek, magam is így vélem. Köszönöm, hogy leírtad!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2015.07.13 19:45:39   28277 1150

Azok a „bunkók” csak önmagukba nem férnek bele a látószögbe. Túl közel van a korlát. Ha a bunkók benne vannak, akkor a korlát egy darabja is. De attól ez még valóban nem tökéletes. Köszönöm szépen az értékelést, öröm számomra, hogy a hibáival együtt is tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2015.07.13 19:22:14   28277 1150

Köszönöm Gergő, szerencsére megbeszéltük.
A képpel kapcsolatban pedig igazad van a kritikával, én is így gondolom. Majd egyszer nekiugrok még egyszer. Köszönöm a véleményt!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Bringás 2015.07.13 18:58:17   28277 1150

Köszönöm Laci!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Ilacsi 2015.07.13 17:42:37   6516 276

Szia, Először is örülök, hogy újra itt vagy közöttünk, remélem nem szegted kedvedet az FV-nél, és sok-sok felvételt fogunk látni tőled és sok-sok véleményezést fogok olvasni az elkövetkező időkben. Őszintén szólva ezek hiányoztak, de nagyon!!
A felvételed tetszik, bár tényleg az előtér egy kicsit fúra lett, jobb és bal oldalt a korlát levágott része miatt, a fotó háttere és a színvilága viszont tetszik. A remek észrevételű kompozíció. Üdv.Ili


 

#5 Írta: dithh 2015.07.13 17:04:01   590 45

Nekem ér 5 pontot.
Mi lett volna, ha a jobb oldalon lévő két fekete fém"bunkót" veszed csak előtérnek (amihez a hajók ki vannak fizikailag kötve. Az letisztult, fekete, közötte-mögötte nagyon mutatott volna ez a parlament-hullám. Vagy látok a bal oldalon egy láncot. Az is tuti lehetne, ha sikerül ugyanilyen szépen kivitelezni.

Üdv: Judith


5.0

 

#4 Írta: dmc 2015.07.13 13:48:36   3495 147

Szia!

Nagyon rég láttalak fenn. Már hiányoltunk, Zsírlámánál már érdeklődtem is felőled.

Na de a képről, az elképzelés szerintem tök jó, de igaza van abban Raptornak, hogy az előtérnek kicsit letisztultabbnak kéne lennie. Persze tudom, hogy ez adott volt :)

Üdv,
Gergő


 

#3 Írta: birola 2015.07.13 08:53:32 www  1917 290

Jó ötlet, szépen kivitelezve. :)


 

#2 Írta: Bringás 2015.07.12 22:07:55   28277 1150

Igen, egy letisztultabb kompó jó volna, ez azonban nem hajó, hanem csak egy ponton kikötő, amihez a hajók kikötnek. Jószerivel ennyi az egész, amit látsz belőle. Köszönöm, hogy megnézted és írtál hozzá!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Raptor 2015.07.12 19:15:01   3115 197

Szia Csaba! Rég láttalak erre felé fotóval. Ez elég ötletes lett. Nézőként azt gondolom, egy letisztultabb hajórészt kellene keresni, talán csak egy korlát vagy még az sem feltétlenül muszály, hiszen a közelebbi vízréteg nem annyira mozdul be, mint a távolabbi és ez nagyon tetszik. A legjobb lenne a hajó orr része de tudom keresztbe ritkán szaladgálnak a hajók. A szemem visszaugrik az előtérre aztán ide-oda.
üdv.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-5D Mark III

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF 24-105mm f/4L IS USM


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1165 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat