Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

no ennek nekiülök

no ennek nekiülök (-)

Vélemények: 4

Megnézve: 557

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Tárgyfotó / Kelt


Kelt

  Kelt

Fényképezőgép:

Nikon D7100

Objektív:

AF-S DX NIKKOR 18–140 f/3.5–5.6G ED VR

Záridő:

1/125s

Rekesz:

F11

Fókusz:

90mm * 1,5

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

dmc előző képei
Rebi 3.

Rebi 3. (4.98)

Vérátömlesztés (Leírás!)

Vérátömlesztés (Leírás!) (5)

*

* (5)

*

* (5)

Gyűrűk

Gyűrűk (4.9)

| Még több

Feltöltötte:

  dmc 

Feltöltés ideje:

2015.10.07 13:31:18

Az adatlap szerkesztve:

2015.10.07 15:18:21

Kategória:

  Tárgyfotó

Átlag:

-

Megtekintve:

726

Betöltve:

1476

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

beltéri, D-SLR, derítés, direkt vakuzás, indirekt vakuzás, tükröződés

Kelt

Tárgyfotó próbálkozás itthoni eszközökkel, nézzétek el nekem, hogy
egyszerűen képtelen vagyok találni egy sérülésmentes sört.
Mindegyiknek van valami baja :( üveg sérült, címke szakadt, tépett,
stb..

Nem tudom ki próbálkozott már hasonlóval, de nagyon igényli a precízséget, a türelmet, a kreativizmust, időigényes, és macerás szépen, és esztétikusan ilyet fotózni.

Ötleteket, hogyan lehetne jobban megvilágítani még szívesen
veszek.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#20 Írta: dmc 2015.10.11 20:17:28   3495 147

bizony nem, és elég sok előkészület eredménye :)


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: dithh 2015.10.10 12:52:01   590 45

Basszus, akkor ez nem 1/2 órás fotózás! Na, erre nekem mikor lesz időm???


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: dmc 2015.10.10 11:02:51   3495 147

sajnos sok próbálkozás, sok expó szükséges, ugyanis a vaku villanását, hogy hova esik a fény nem látod, csak akkor, ha elvillant, és egy képen rögzült.

nagy erős modellfényű studióvakukkal egyszerűbb lenne a helyzet, vagy állandó fényű megvilágításnál, de ahol nem tudod megmondani, hogy a villanás hova esik, ott sajnos egy próbálkozás egy expót jelent.
Bizonyára másodjára már ezt a világítást összeállítanom nem lesz olyan nehéz, és nem szükséges ennyi expó. :)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: dithh 2015.10.09 18:53:37   590 45

Na, ha ezt céloztad meg, akkor kicsit más irányba haladtál. Ez egyébként nekem is tetszik, bár borosnak sem igazán mondanám magam, de azt néha kortyolgatok (igazából nem szoktam inni, csak nagy ritkán).
Nálad inkább olyan esti sörözős feeling jön át, míg a boros nappali kép. Bár nekem a színeiddel semmi bajom nem volt, hanem azokkal a fura csíkokkal, amit mondtam is.
Hát sajnálom, hogy olyan területre kalandozol, amiben alig akad segítséged, útmutatód. Az tényleg óriási segítség pedig.
Na, hajrá! Várjuk a következő próbálkozás eredményét.
U.I.: Egyébként ez az egy kép hanyadik expo? Vagy amíg nem láttad a keresőben a szerinted legjobb képet, addig nem is fotóztál?


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: dmc 2015.10.09 16:41:22   3495 147

na igen, csak egy ilyen hatás 40*180-as csíkboxal érhető el a legkönnyebben... másként nekem még nem sikerült reprodukálnom. :) de igyekszem.

a háttér meg ilyen lett volna nekem is, de nekem túl erős lett a fényem, és maga a háttéranyag sem volt az igazi... egy fehér háttér sokkal szebben visszaveri a fényt. :)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: gytoth 2015.10.09 16:33:31   3915 211

Na, pont ilyen háttérre gondoltam, csak lusta voltam példát mellékelni, de azt hiszem, elég jól körül írtam. Ezen a képen nagyon természetesnek tűnik a fény (látszik az ablak vagy softbox a tükröződésben) és itt is féloldalas. :)


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: dmc 2015.10.09 16:26:17   3495 147

Először is nagyon köszönöm ezt a kimerítő választ. :)

Két helyre is feltöltöttem, de eddig sok tanáccsal senki nem tudott ellátni, az a meglátásom tárgyfotósok ritkán mozognak fotós oldalakon. Volt egy nagyon ügyes srác egy másik oldalon, de már nem töltöget... szóval ne emészd magad, igazán jó tanáccsal senki nem tudott ellátni.

Azokról a töréspontokról megmondom őszintén én sem tudom mi az okozója, biztosan nem a fény. Nekem az a véleményem, hogy az üveg nem tökéletes, amit szabad szemmel nem látok, csak a fény hozza ki.
Ez majd akkor derül ki, ha találok egy szebb üveget, és annál is kipróbálom.

Megmutatom az én elképzelésemet, valami ilyesmit szeretnék alkotni, nem pont ilyet, de ehhez hasonlót. Ez lenne a végcél, egy két kiegészítéssel.

Sajnos jobb példát nem találtam arra, ami nálam a végcél lenne majd, ha egyszer sikerül mindent jól megcsinálnom.

Ha sikerül elérnem a végcélt, ígérem megosztom veletek, hogy mit hogyan csináltam egész pontosan, már ha érdekel. :)

(A most csatolt kép egyébként internetről szedett)
(uhh ennyi szóismétlést, bocsi..)

Üdv,
Gergő

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: dithh 2015.10.09 14:22:46   590 45

Na Te fiú!
Először is: Én aztán egyáltalán nem értek a tárgyfotózáshoz. Még minimális szintem sem! Sosem láttam élőben ilyen fotózást, magam meg aztán még itthon is csak a természetes fényeket használva "alkotok". Szóval nem vagyok nagy segítség! :D
Másodszor: Nem szeretem a sört, és hiába szép ez a kép (bár vannak dolgok, amik nem tetszenek benne, de ezt később), nem kívántatja meg velem. Mondjuk a párás-vízcseppes üveg nem rossz ötlet. Hátha sikerül a megoldásra rájönnöd.
A leírásod elolvasva hát készen vagyok! Mikkel nem próbálkozol? Én már egy lámpa normális beállításával is boldog lennék, Te meg itt derítesz elöl-hátul, vagdosol üvegalakú vmiket...
Na akkor ami nem tetszik a képen: valaki írta (talán Gyula), hogy az üveg féloldalas fénye jó. Na nekem az az éles vonal és a jobb oldal fura fénye zavaró. Nem tudom megmagyarázni, miért, csak valahogy nem passzol. Egyben a kép kellemes árnyalatú, a fénykörrel is szépen kiemelted az üveget, de van ez a "csík" a fél üvegen, meg a bal oldalon is a kiöblösödésnél vmi törést látok a vonalban. Nem értem, mi lehet, ha az üveg sima. És ugyanebben a vonalban vízszintesen jobbra haladva a fura csík is vesz egy kanyarulatot, pedig vhogy nem gondolom, hogy kéne. Mitől van? Az üveg formája nem így adná ki érzésem szerint.
Na, hirtelen ennyi. Napok óta nézegetem ezt a képet, de nem lettem sem okosabb, sem nem tudom jobban megfogalmazni a képpel kapcsolatos érzéseim. Itt tényleg szükség lenne már tudásra, hogy értékelni lehessen egy ilyen képet, főleg ha tanácsokat, ötleteket is vársz!
De Te ügyes vagy, hamarosan előállsz egy olyan felvétellel, mint mondjuk az epres - a többi képet észre sem fogjuk venni mellette! ;)
Üdv: Judith


 

#12 Írta: dmc 2015.10.09 12:35:22   3495 147

megpróbálom, de azért macerás... egy jó tárgyfotónak az is feltétele, hogy patyolat legyen az üveg... ne legyen rajta por, és ujjlenyomat, kicsit tartok ettől a hirtelen kicseréled az üveget, 1 centivel máshová helyezed le, bukik az egész :)

nem véletlenül szokták ilyen mű dolgokkal megoldani az ilyeneket.
pl a fagyit burgonyapüréből fotózzák, és azt színezik... mert ugye az nem olvad el :)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Bringás 2015.10.09 12:01:05   28277 1150

A mű dolgok, mesterséges harmat és permetezés meg sem fordult a fejemben. Amikor a kánikulában veszel egy üveg hideg sört a büfében, azt se permetezik le, mégis gyöngyözik. Erre a természetes hatásra céloztam. Egy alaposan áthűtött sör a konyha párás meleg levegőjében azonnal gyöngyözni fog. Nem kell túlbonyolítani:) Egy üveggel beállítod a kompót és a fényeket, aztán mikor minden okés, kicseréled a hűtőben lévő üveggel és elkészíted a képet.


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: dmc 2015.10.08 20:05:21   3495 147

nah, majd még próbálkozok vele, már van pár ötletem, tippem, hogy lehetne még jobbá tenni... remélem addigra a vízcseppre is lesz megoldásom :)


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: dmc 2015.10.08 20:04:18   3495 147

köszönöm Csaba, hogy benéztél.

Nem tudom lentebb olvastál -e, de jómagam is írtam, hogy kellene a vízcsepp.. de vízzel bepermetezve nem elég hű, mert lefolyik, nem marad rajta...

Glicerin + víz lenne a megoldás, de a glicerin pedig vényköteles..
Keresem a megoldást, aki esetleg tudna tippet adni, de egyelőre senki nem tudott még mondani semmit.

Ez egy lágy fényű megvilágítás, amit látsz, sőt.. eléggé el van lágyítva.. jobbról softbox, abban két diffúzor anyag, és még előtte egy fehér 110-es diffúzor, és bizony a két oldali megvilágítás, egy ilyen fotónál nem elég kreatív..

A körkörös háttérfény (rendszervaku + méhsejtraszter) soha nem verne annyi fényt vissza, hogy átvilágítsa az üveget, az dekorfény (ami egyébként kell a fotóra), ami túl erős lett, és balra csúszott. Pontosabban a háttér teljesen kiégne, ha olyan erővel villantanám, ami az üveget átvilágítja.
Az, hogy az üveg át legyen világítva, teljesen más megoldás kellett. A főfényt, ami jobbról jött, az adta a fényt egy arany színű derítőlapra, ami fel volt ragasztva egy kartonlapra, az pedig ki volt vágva olyan alakúra, mint maga a sörösüveg, a sörösüveg mögé egész közel be volt rakva, és egy picit szögben elforgatva, hogy beeső fény érkezzen rá, amit az üvegre vert vissza. Na ez világította át az üveget.

Próbálkozok még ezzel, ha sikerül jól összehoznom, csinálok belőle egy werk leírást, és akkor majd láthatod a pontos körülményeket, de hidd el nekem egész bonyolult a megvilágítása.

Üdv,
Gergő


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: gytoth 2015.10.08 19:14:53   3915 211

Igen, csak ebből a megfontolásból raknám balra és továbbra is biztos vagyok benne, hogy jobb ha a két oldal derítése nem egyforma intenzitású, plasztikusabb így.

Igen lámpákkal gyorsabb beállítani a fényt, rögtön látom, cserébe kicsit megnyúlik az expozíciós idő.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Bringás 2015.10.08 16:03:42   28277 1150

Hangulatot az vinne bele, ha gyöngyözően párás lenne az üveg, és sütne belőle a hidegség. Megadná azt a pluszt, amit most a világításban keresel. A hátsó fény szerintem följebb kívánkozna és talán nem kéne neki ilyen erős glória. Gondolom úgyis csak az a funkciója, hogy átvilágítsa az üveget. Igaz tapasztalatom nincs, tárgyfotóim száma minimális. A megérzésemre hallgatva, kétoldali lágyított megvilágítással kísérleteznék, jóval kisebb, csak derengést biztosító háttérfénnyel. + Gyöngyözés:))
További szép fotonokat!


 

#6 Írta: dmc 2015.10.08 13:34:02   3495 147

köszönöm Gyula!

A háttérfényről már e-mailben értekeztünk. A jobbról jövő fényt csak azért raknád bal oldalra, mert hogy balról jobbra olvasunk?

amúgy az állandó fényekkel bizonyos tekintetben egyszerűbb dolgozni, bizonyos tekintetben nehezebb. Nincs olyan fényerejük ez a hátránya, viszont mivel állandó, ezért folyamatosan látod a fényt, hogy mi hova esik, nem kell mindig exponálnod egyet miatta.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: dmc 2015.10.08 09:23:08   3495 147

köszönöm Ili, hogy benéztél.

Igen, az ablakok nagyon szép szórt fényeket adnak, ezért is szeretjük ott használni csendéletekre, és még sok másra.

Itt azonban azért a helyzet ettől bonyolultabb, ugyanis egy ilyen fotóhoz az ablak fényei nem elegendőek, illetve muszáj a fényeket formálni. Látod pl a hátsó fény, egy kör körös fény, balról van élfény, jobbról egy átmenetes függőleges.. Ezt egy db ablakkal akármilyen módon próbálod a fényt deríteni nem lehet megoldani.

Gergő


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Ilacsi 2015.10.08 08:15:40   6516 276

Szia Gergő, Bizony nagyon macerás a tárgyfotózás, ehhez is nagy türelem kell, a beállítást és főleg a megvilágítást ügyesen kell alkalmazni. Én is készítettem már egy-két tárgyfotót, de legtöbbször a természetes fényt használtam, (ablak előtt) mert szerintem az a legjobb a megvilágítás tekintetében, persze itt is jól kell alkalmazni a tárgy megfelelő beállítását, hogy a fények jól világítsák meg a tárgyat. Az ötlet nagyon jó, a barnás színvilág nagyon jó illik a sörös üveghez. A megvilágításán még lehetne csiszolni, mert így a háttér közép tájt nem a legszebb, de jó próbálkozás volt. Üdv.Ili


 

#3 Írta: gytoth 2015.10.07 19:12:05   3915 211

Azt el is felejtettem írni, annyira a világításra koncentráltam, hogy a végeredmény valóban jó. Ha a háttér homogénebb lenne, nagyon sokat javítana rajta.

Tudom, mennyi macera az ilyen legutóbbi könyves fotóm kapcsán. Bár mivel nincsen vakum, én lámpákkal világítottam, de azokat ugyan úgy el kellett helyezgetni. A szoba felét én is kiürítettem. :)


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: dmc 2015.10.07 19:05:35   3495 147

reagálok majd hosszabban is erre, de ha hiszed ha nem erre a 10 centis tárgyra, kb 3 négyzetmétert-t be kell rendezni, hogy egy értékelhető képet kapj :)

sok hibát magam is látok, de annyi munka van ebben a képben, annyi próbálgatás, kísérletezés, hogy én büszke vagyok rá, mert egész elfogadható lett a végeredmény szerintem.

és ez szerintem az is tanúsítja, hogy megkívántad a sört. :)

egyébként nagyon szeretnék ebbe az irányba fejlődni, mert megmondom őszintén, szerintem aki tárgyat jól tud fotózni, az bármikor tud a fényekkel bánni, és mint tudjuk a fotózás erről szól, nem beszélve róla, hogy szeretek kísérletezni, ilyen dolgokkal, inspirál, hogy átlépjem a határaimat, el sem hinnétek, hogy mennyi dolog kell ahhoz, hogy egy jó, és esztétikus tárgyfotót kapjál.. pl láttam borfotót, ahol a pohárban lévő borba, még buborékokat is fújtak, hogy legyen egy kis "pezsgése", vagy pl az, hogy a vízcseppes üvegek, pl nem szimplán be vannak permetezve, glicerinnel higítják a vizet ,és azt fújják rá... (én is akartam ilyet, de vényköteles a glicerin, és még nem találtam rá megoldást, hogy mivel lehetne helyettesíteni)

Na, a rövid, végül is hosszabb lett, de az ötleteidre, majd később reagálnék.

Egyébként köszönöm!

Üdv


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: gytoth 2015.10.07 18:11:52   3915 211

Szia Gergő! Ebben a műfajban nekem sincs tapasztalatom, csak mondom, amit látok. (Vakukkal meg egyáltalán nincs tapasztalatom.)

Szerintem leginkább problémás a háttérfény. Szép fokozatos átmenettel lenne jó elfogynia. Itt nem ezt látjuk. Van egy jó erős magja a fénynek, aztán egy sötétebb narancs gyűrű, majd hirtelen elfogy. Gondolom, túl közel volt a fényforrás a háttérhez. Esetleg valami erősebb diffuzor kell a fényforrás elé. Háttér anyagnak meg valami jó minőségű, szürke vetítő fólia. Bár ez utóbbi eléggé drága dolog. Nem egyszerű lakásban ilyesmit jól megvalósítani, valóban sok kísérletezést igényel.

Az üveg féloldalas világítása nekem tetszik, azzal a kiegészítéssel, hogy én inkább balról jobbra fogyasztanám a fényt, ahogy az írás is halad. Egyszerűbben fogalmazva balról világítanám. Vagy ha két oldalról szeretnéd világítani, akkor a másik (most nem létező) fényt kissé hátulról küldeném az üvegre; olyan 10 óra irányából, ha az üveg az óra közepe. Remélem, ez érthető.

Hirtelen ennyi jutott eszembe. Jól is esne egy sör, de nincs itthon. :)

Üdv, Gyula


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D7100

Képek az alábbi objektívvel:

AF-S DX NIKKOR 18–140 f/3.5–5.6G ED VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0941 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat