Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

*

* (5)

Vélemények: 9

Megnézve: 724

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Portré képek / Anyuuu..., félek!


Anyuuu..., félek!

  Anyuuu..., félek!

Fényképezőgép:

Nikon D7100

Objektív:

Tamron SP AF DI 90mm f/2.8 Macro

Záridő:

1/160s

Rekesz:

F2.8

Fókusz:

90mm * 1,5

Iso:

ISO 800

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest XVII. kerülete

dmc előző képei
Vivi n+1

Vivi n+1 (5)

Barátság

Barátság (5)

Peca

Peca (5)

*

* (5)

Éjszakai horgászat

Éjszakai horgászat (5)

| Még több

Feltöltötte:

  dmc 

Feltöltés ideje:

2016.08.27 19:46:03

Kategória:

  Portré képek

Átlag:

4.36 (6 szavazat)

Megtekintve:

570

Betöltve:

1117

Feldolgozható:

Igen

Anyuuu..., félek!

Egy elkapott pillanat egy esküvőn... nekem személy szerint nagyon közel álló kép ez, még az erős árnyékvonal ellenére is. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#26 Írta: dmc 2016.09.03 21:38:09   3495 147

igazán köszönöm Gyula! :) ez most ilyen lett, a kérdésemre megkaptam a választ, a kép igazából leginkább csak nekem működik, van ez így, de mindenkinek köszönöm, hogy felnyitotta a szemem.


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: gytoth 2016.09.03 08:36:39   3915 211

Szia Gergő!
Véleményem szerint a természetesség nem róható fel hibául. Ha a környezet így derített, akkor ezt el kell fogadnunk. Más kérdés, hogy a nézőben a kapott eredmény milyen élményt kelt, mennyire simul bele az ő egyéni ízlés világába.

Szerintem az elkapott pillanat remek, kifejező nagyon a tekintet, bár hozzá kell tennem, én sem látom teljesen jól fókuszáltnak, legalábbis ez a hatás. A színekkel kapcsolatban pedig a fekete-fehér nekem jobb.
Üdv, Gyula


 

#24 Írta: dmc 2016.08.31 10:20:46   3495 147

dehogy haragszom, abszolút nem! :)
Talán most kezdem megérteni azt, hogy mi bajotok a színvilággal. Ha jól értelmezem Te azt gondolod, hogy belenyúltam a színekbe. Na, most meg is értem, hogy miért hiszed ezt, hisz portréknál gyakran szoktam ezt tenni, de most kívételesen ez az eredeti expó, csak raw kidolgozás. Egyedül a fátyolosságot, kontrasztalanságot hoztam helyre, de még a RAW-ban. PS-t csak exportra látott a kép. :) Tehát, az, hogy a színvilág ilyen, az nem az én művem, hanem az ellenfény, a pácolt vöröses fa derítő hatása, a kislány arca, stb. Ők a ludasok. Na, már most azt elfogadom, hogy neked ez nem tetszik, de ez nem egy kreált színvilág, a jó isten akarta ilyennek, én nem nyúltam bele.

Köszönöm a véleményed! :)


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: dmc 2016.08.31 10:16:49   3495 147

köszönöm Ancsa, ez igazán jól esik! :)


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: hali 2016.08.30 21:25:03   278 19

Szia Gergő!
Remélem nem haragszol meg az őszinteségért, de ez a színvilág egy úgymond "benti" fotóhoz igazából ne illik, illetve nem nagyon ajánlatos használni. Szépek a képeid, tetszenek is, de ez most nagyon nem jön be, még az ff. sem. Bocsi, most jól megmondtam! ;)


4.0

 

#21 Írta: Ilacsi 2016.08.29 23:08:09   6516 276

Szia Gergő, Én csak a színvilágot akartam érzékeltetni, a kép jobb minőségű kidolgozásához az eredeti fotó kellett volna, de azt hiszem ezt TE is tudod. Ezért lett olyan, amilyen...... Egyébként az ff kidolgozásod jó lett!! Üdv.Ili


 

#20 Írta: ancsa 2016.08.29 21:01:57   14067 626

Én nem irok véleményt, nem írom le a hibákat, nem írom le mit és hogyan kellett volna másképpen... mert Te is tudod, jó fotós vagy, Neked nem kell mondani, magyarázni..... :-)


 

#19 Írta: dmc 2016.08.29 20:27:17   3495 147

bocsánat véletlenül kihagytalak a válaszból, ahol a mellékleted látod, az neked is szól.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: dmc 2016.08.29 20:25:58   3495 147

dehogy van benne sértődöttség, pusztán kevésnek találtam azt az információt, ami a pontokban jelzett "hibát" kifejtené, és javítási tanáccsal látna el.

Köszönöm mégegyszer, hogy véleményezted, és visszatértél egy válasszal.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: dmc 2016.08.29 20:23:42   3495 147

Köszönöm Ili, hogy foglalkoztál a képpel, így már sokkal könnyebb látnom, hogy mit akartál a véleményeddel kifejezni.

Látom, hogy a sárgát vetted el, ugyanakkor az arc szerintem nagyon szürke lett. Néhol helyen pedig egészen mustársárga foltos. Nekem a valós színektől a Te verziód tér el, őszintém megmondom, hogy ez egy picit olyan, mintha a kislány már.... hogy is mondjam szépen, nem lenne köztünk.
Látom aciernek a Te feldolgozásod is tetszik, őszintén megvallva nekem annyira nem, a fent említett tényező miatt.
Ha választanom kell, akkor inkább egy FF verzión gondolkodnék már akkor.
Valami ilyesmi egy gyors kidolgozásra.

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: SzEjO157 2016.08.29 19:43:36   2842 176

Kedves Dmc! Igényled a véleményt ugyanakkor sértődöttséget érzek.
Írtam,hogy:
" A kislány tündéri
A színen változtatnék vagy ff ben is próbálkoznék"

Nem írtam elmarasztalót, csak hogy eltér a szokásos portré színektől, amit megszoktunk és talán rabjai vagyunk. Bármi tehető ha attól jobb érdekesebb,művészibb lesz


 

#15 Írta: acier 2016.08.29 16:41:33   556 54

Nagyon érdekes egyébként. Nekem mindkét színvilág valamiért (másért) tetszik. Ilacsié túnik első látásra realistábbnak, dmc eredetije mesélősebbnek, távolabb helyezkedve a puszta realitástól.
De ha belenagyítok a képekbe annyira, hogy csakis az arcot lássam, minden megváltozik: Ilacsi képén az arc szürke, s ez megijeszt, kifejezi a címben leírt félelmet, az eredeti fotón viszont eléggé valósközelinek érzékelem az arc színét. (Noha az egész képet nézve az eredetit érzékeltem "elszínezettnek", első tekintésre.)
Nomármost itt legyünk okosak...Annyi bizonyos, hogy a szín érzékelése szubjektív, nincs is objektív szín, a dolgoknak csak a környezetük viszonylatában van színük - persze ezt már az impresszionisták óta tudjuk.


 

#14 Írta: acier 2016.08.29 11:08:32   556 54

Klassz így (is)!


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Ilacsi 2016.08.29 08:32:47   6516 276

Szia Gergő, Igazad van, az értékelésnél nem pontosan fejeztem ki magam, a színek kidolgozását találtam egy kicsit erősnek, pontosabban a vöröses sárga színt. Miután feldolgozható, mellékelem az általam kidolgozott képet, én ilyen színvilágra gondoltam. Mit szólsz hozzá?
A sárga színen és az expozíción változtattam, de ez sem tökéletes.

 

A hozzászóló képet töltött fel:
 


 

#12 Írta: dmc 2016.08.29 08:25:22   3495 147

ez nagyon nagy kérdés, de én valahogy mindig a másodikhoz húzom :)


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: dmc 2016.08.29 08:24:37   3495 147

Szia!

Ne érts félre, igyekeztem a korábbi üzeneteimben kihangsúlyozni, hogy nem a lepontozással van a baj. Persze, természetesen senki nem örül, ha egy képre rosszabb pontszámot kap, de én nem is haragszom, vagy idegeskedek ezen. Sőt, sokkal jobban örülök, ha egy őszinte véleményt kapok, egy őszinte pontszámmal, mintha ez az egész nem lenne őszinte. Most sem azzal volt a bajom, hogy lepontozást kaptam... hozzá vagyok már én ehhez szokva, más oldalon ettől sokkal keményebb véleményezés szokott lenni, mint ami itt van. Tehát valahol egyet is értek azzal, hogy néha egy képnél keményebb kritikát is meg kell fogalmazni, és akár pontszámot is ennek megfelelően adni. Bár itt a fotosokvilagan ez nem nagyon szokás, inkább akkor nem adnak a fotósok pontszámot.
Tényleg kihangsúlyozom, hogy én 1-es pontszámot is elfogadok, ha valaki úgy érzi annyira rossz. Viszont azt elvárom, hogy ennek megfelelően fogalmazza meg valaki a kritikát.
Tehát, az, hogy nem jók a színek, majd 4,5, meg 4.6. Az nem kritika. Az semmi.
Ha megnézed ebből én téged kihagytalak, mert te a 3.5 pontodat megfelelően indokoltad. Ezért neked külön is írtam. Nálad csak az volt a furcsa, hogy itt vagyok 1,5 éve, sok jó, vagy jobb képemet is volt lehetőséged értékelni, még sem tetted. Majd az első rögtön egy élesebb kritika, kicsit olyan szagú volt így nekem, hogy na majd most jól megmondom.
Ha nem így volt, elnézést érte. :)
Na, utoljára hangsúlyozom, és ez mindenkinek szól, nyugodtan pontozzanak le, adjatok 1-est is, egy őszinte kritika mindig sokat ér, csak legyen kritika a szó legszorosabb értelmében!


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: -anTi- 2016.08.29 07:06:05 www  5518 520

Szia. Nekünk is sok van a képben, legálabb is nekem. Nem nyitottam volna meg. Ha Vivi n-ről készült képet nézem, ott tökéletesnek látom a szem élességet, a kislánynál nem. A Te másik fotód volt az összehasonlítási alap. A minőséget nem bíráltam, látom az ellenfényt, a fa derítését. A gondolataimat sem bírálatnak szántam, csak az érzéseimet írtam le.
A pontozásomnak semmi köze ahhoz, bogy mennyi ideje vagy az oldalon. Azt viszont én is szeretem, ha legalább indokkal adnak pontot. Egyébként ha csak 5 pontot kapsz, akkor könnyebben elhallgattatod a benned is suttogó kritikust. Hajlamossá válik az ember elhinni magáról minden jót. Én legalább is így jártam párszor. 🙂 Nyilvános oldalon előfordul, hogy nem ugyanúgy latunk mindannyian, mindent. Így a vélemények is mások!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: acier 2016.08.28 22:45:28   556 54

Az mindíg nagy kérdés, nagyon nagy kérdés: száz emberre hasson a fotód egy kicsikét jól, vagy kettőre rettentő erősen...


 

#8 Írta: dmc 2016.08.28 21:19:05   3495 147

nagyon szépen köszönöm a véleményed, pontosan azt írtad le, amitől a kép nálam működik. Sejtettem, hogy lesznek ellenvélemények is, de ha egyvalakinél benne van, az amit én érzek, akkor ott van a képben. Legfeljebb nekem kell másképp megmutatnom.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: dmc 2016.08.28 21:13:36   3495 147

köszönöm véleményed.

először is, nem az én kislányom, nem én adtam rá a fekete ruhát.. de, hogy őszinte legyek, szerintem semmi baj nincs ezzel, a kislány gyönyörű volt, játékos, és cuki. Engem személy szerint elbűvölt. Nem a kislány állt hozzám közel, hanem ez a kép. A pillanat, amit láthattok. Lehet, hogy nektek semmi nincs benne, nekem viszont minden.
De a szemen van az élesség, rosszul látod. A minősége azért ilyen, mert olyan brutál ellenfény volt, hogy semmi kontraszt nem volt a képen, eléggé meg kellett dolgoznom a képet, hogy ezt ki bírjam hozni belőle. De, hogy engem ez zavar -e? Egyáltalán nem. Szerintem a kép így is hordoz mindent, amire nekem szükség volt.
De persze, hogy Te nem így gondolod, azt elfogadom.
Örülök, hogy elmondtad a véleményed, bár megmondom őszintén furcsállom, hogy idestova 1,5 éve vagyok az oldalon, és rögtön egy 3,5 ponttal sikerült az első képemet véleményezned. Jelzem 1-est is adhatsz. Örülnék, ha időközönként más képeimhez is betérnél, és nyugodtan pontozz belátásod szerint, én minden véleménynek örülök, azoknak is, amivel nem értek egyet.
A színekről pedig lentebb Acier, és én is írtam.
Még egyszer köszönöm, hogy írtál.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: dmc 2016.08.28 21:07:47   3495 147

Kedves Szejo, Ilacsi, és panka!

Először is köszönöm a véleményetek. Régi felhasználói vagytok ti az oldalnak, így csodálkozom, hogy pont nálatok van az, hogy adtok egy pontszámot, levontok, és nincs mellette indoklás. Külön hangsúlyoznám, hogy ezt máskor is tegyetek bátran a képeimnél, még 1-est is adhattok, de indokoljatok rendesen, úgy, hogy abból építkezni lehessen.

Azt írjátok, hogy a színek nem jók? Miért nem jók? Ezzel előbbre vittétek azt, hogy a kép jobb legyen esetleg? Pedig a színek kidolgozása pont, hogy utólagos munkával javítható. Én úgy érzem semmi féle tanácsot nem kaptam.
Én azt gondolom, hogy ha megírok a Ti képeitekre bármilyen kritikát is, akkor igyekszem a képet előbbre vinni, tanácsokkal ellátni benneteket, sok esetben feldolgozást töltök fel, vagy nem egyszer felajánlottam már segítségemet nektek, hogy az utómunkában is segítek.
Úgy érzitek ebben, amit Ti írtatok volt bármi féle tanács?

Nem jó a szín... miért? Túl zöld, túl piros? Túl sárga? Túl sok? Túl kevés a szín? Nem tudom.. talán majd megtudom.

De ha már szín. Acier leírte tökéletesen. Ez a valós szín. Ez egy eszméletlenül ellenfényes fotó, jól látható a hajon, hogy honnan jön a fény. Azt is, hogy mi a környezet. Fa! A fa derít, mégpedig így, naráncssárgán. Szóval nem, hogy ilyenre akartam, de még a jó isten is ilyenre akarta, hisz onnan jött a fény, ott volt az a pácolt fa, ami megderítette az arcot.

Köszönöm véleményeteket még egyszer, de remélem az enyém legalább az értékelésekben előbbre visz a jövőben titeket.


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Ilacsi 2016.08.28 20:38:45   6516 276

Szia Gergő, A kislány nagyon szép, tetszik ez az elkapott pillanat, ez a komoly tekintet. Szerkesztése jó lett, de színekkel még barátkoznom kell, bár lehetséges, hogy TE pont így akartad. Üdv.Ili


4.6

 

#4 Írta: acier 2016.08.28 19:09:10   556 54

Érdekes ez a szín anomália. Valójában színhelyes a fotó. A környezet alighanem nyers fa, lambéria vagy hasonló, esetleg pácolva, s így kissé vöröses. Ez a környezet valós színe lehet. A leányka szeme fehérje jellemzően ilyesmi értékeket mutat: R 226, G 219, B 226. Ott, ahol több tükröződik benne a környezetből, ott a vörös picit több benne. A zöld pedig kevesebb. De mit lehet tenni, ha ez a valós szín, mert a környezet ilyen színű. Lehet ellene dolgozni, de akkor még furcsább színek fognak kijönni. És lehet így hagyni, de valahogy ez is egyeseknek nem fog tetszeni. És valóban, lehet ff-be konvertálni. Az első megoldást nem tudnám javasolni, a másik kettőt igen - tehát ezt is, így, ahogy most van. Ott és akkor ez ilyen volt ugyanis.
De ez mind lényegtelen, mert a lényeg az, hogy ez a tekintet megragad. Megragad, és mindent visz. És egy fotónál ez számomra a lényeg. Nem hiszem, hogy életlen a szem, de ha picit az, akkor is sugárzó. Nagyon tetszik.


5.0

 

#3 Írta: -anTi- 2016.08.28 18:50:18 www  5518 520

Igen, mindig azok a színek. Egyszerre kibökik és akik úgy gondolják szóvá is teszik. Én már leszoktam arról, hogy másokat bírálgassak, de ha a véleményünket kérted ... :)
Elsődlegesen, közel álló vagy vagy sem, egy esküvőre fekete ruhát adni egy kislányra? Aztán hagyni, hogy bármilyen okból kifolyólag is, tényleg féljen? Ráadásul talán már álmos és fáradt is a kislány. Ezek jutottak először az eszembe a képről, bocs.
A kép sárgának tűnik, de nincs hitelesített monitor előttem, ha azt mondod nem az, akkor nem az. Viszont azt hiszem az élesség az ami sajnos nem korrigálható, ezért az mindenképpen nagyobb figyelmet érdemel legközelebb. Én úgy látom, hogy a szem életlen, az élesség pár mm-el a szem elé került, a homlokra lógó hajszálak környékét látom élesnek.


3.5

 

#2 Írta: panka 2016.08.28 13:39:08   5594 430

A cím nagyon jó. A pillanat tökéletes. Viszont a színekkel én sem vagyok kibékülve.


4.6

 

#1 Írta: SzEjO157 2016.08.27 22:14:40   2842 176

Talán inkább figyel mint fél vagy mindkettő. A kislány tündéri
A színen változtatnék vagy ff ben is próbálkoznék


4.5

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D7100

Képek az alábbi objektívvel:

Tamron SP AF DI 90mm f/2.8 Macro


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1149 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat