Remek! A kedves, őszinte pillanat mellett a kellemes, finoman adagolt telítettségű (vagy mondhatnám, telítetlenségű) színvilágával is megfog a kép. Üdv, Gyula
Nagyon szép a kivitelezése a képednek. Szépek a színek. Jól sikerült a szerkesztése is. Bár középen van de ez nem zavaró nekem. Sokszor felmerül az "aranymetszés" alap gondolata.De nekem így is be jön.
köszönöm Gyula! Ez a fajta utómunka most egy újítás saját magam részéről. Próbáltam a visszafogottsággal kissé más világba vinni a dolgot, örülök, hogy elnyerte a tetszésed.
A középre szerkesztés azért elfogadott. Amikor a modell középre néz, akkor egyértelműen a legjobb a portrét középre szerkeszteni. Akkor érdemes eltolni, amikor a teste, vagy a szemei elnéznek egy irányba. Ha a klasszikus portrét fotózol, akkor is középre szerkeszted, akkor a szemeket próbálod vmelyik metszéspontba rakni.
Mivel itt 2 szereplő van, ráadásul mindkettő különböző pózban, itt a szerkesztés különösen nehéz. Ha eltolom őket pl jobbra, akkor a lányom Hanna tekintete lesz furcsa, és ráadásul a nagy "súlytöbblet" miatt, jobbrasúlyozottsági érzésed is lesz a képen.
Ezen felül, ha megnézed a levendulát, akkor középről nyílik két oldalra, tehát minden afelé mutat, hogy középre kell komponálni. Ezért sem zavar, szerintem Téged sem.
Már láttam ezt a képet. Nagyon magával ragadó hangulata van. Kimondottan kell a középre szerkesztés véleményem szerint. Maga a pillanat is jól rögzített,de annyi plusz van a képben,hogy minimum szavazós kép. Jó a környezet,remek a markánsabb fények belekomponálása(ez olyan DMC-s),jó a retus,és az utómunka is tetszik. Sajnos csak dicsérni tudom,pedig úgy belekötnék :D Viccelek,pazar kép! ;) Gratulálok hozzá!
Szia, Gratulálok a képhez, a levendulában anya gyermekével nagyon jól mutat, kedves idillikus kép. A kislányod, ha mosolygósabb lenne az lenne a csúcs, de tudom ez nem olyan egyszerű. Szép minőségi munka. A lilás színvilág egyfajta hangulatot teremt. Üdv.Ili
Amikor csak teheted köss bele. Szoktam én ezekre figyelni, és ha egyetértek a dolgokkal, és javítani tudom, akkor mindig javítom is. Tökéletesítem a képet. :) Szóval, csak nyugodtan köss bele, szeretem az ilyeneket, mert a figyelmetlenségeimre is felhívjátok a figyelmet.
Lehet, túl laikus az elképzelésem, de portréhoz nem értőként (már többször is) elgondolkoztam, hogy "kispályásként" mi az, amitől nekem tetszik, vagy nem tetszik egy ilyen jellegű kép. Beleértve a vérprofik és a hozzánk hasonló (haladó) amatőrök munkáit is.
Bár néhány ökölszabályt ismerek, de alapvetően lövésem sincs az emberábrázolásos világításhoz, fényekhez, retushoz, szerkesztéshez, stb. Így aztán ezek a véleményem kialakításában is kevésbé hatnak rám. (Ha valami nagyon gáz, persze észreveszem.)
Lényegileg arra jutottam, hogy nálam (és élek a feltételezéssel, hogy más laikusnál is) a környezet van döntő hatással, ahová a fotós elhelyezte a figurákat, illetve ahogy bemutatja azt a környezetet.
Jelen képet, ezzel a körülölelős, szinte a figurákra boruló, összezáruló lila virágtengerrel egyszerűen káprázatosnak találom. Persze azt is látom, hogy tetszenek rajtuk a fények, ha nem is tudom, hogy mitől. Azonban ez a környezet és az ellenfényes ábrázolása az, ami hozzáadja a szükséges érzelmi töltetet és plusz szépséget, ami annyira magával ragadó.
Remélem, sikerült értelmesnek maradnom a gondolataim kifejezésével:))
További szép fotonokat!
Gyonnyoru heLyszínen készítetted és nagyon jól kidolgoztad,szép munka minden szempontbol még a levandula illata is érezheto a monitorbol :-) Gratulálok!
köszönöm szépen Csaba!
Abszolút értem, amit mondasz, és egyik tényezője, hogy inkább a természetben fotózok az pont ez. Hogy a környezet számomra rendkívül fontosságú.
Ettől függetlenül egy műtermi fotó is lehet nagyon jó, de ott szerintem nálad is, és más laikusnál is leginkább ami hat az emberekre, az a rendkívül érdekes fények, amik valóban kihívás őket levilágítani, illetve nagyon fontos a modell szépsége, esetleg érdekessége, illetve az, hogy egy műtermi fotónál is beszélnie kell az embernek, anélkül, hogy valóban beszélne. Beszélnie a szemnek, a tekintetnek, az arcnak, itt kell megtalálni az ehhez illő tökéletes világítást, és az utómunkát is.
Ha ezek megvannak, akkor szerintem szép, vagy érdekes környezet nélkül is meg tud fogni egy jó portré Téged.