Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4549

-kis virág-

-kis virág- (4.7)

Vélemények: 15

Megnézve: 738

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Panoráma / Fás-puszta


Fás-puszta

  Fás-puszta

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Záridő:

1/160s

Rekesz:

F10

Fókusz:

42 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Bélmegyer

Bringás előző képei
A magyar tenger

A magyar tenger (5)

tartóoszlopok

tartóoszlopok (4.75)

Sáfránylepke

Sáfránylepke (4.92)

Budavár

Budavár (5)

csengetyűke

csengetyűke (-)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2010.02.27 18:59:41

Kategória:

  Panoráma

Átlag:

5 (8 szavazat)

Megtekintve:

1359

Betöltve:

2311

Feldolgozható:

Igen

Fás-puszta

E fotót ajánlom Alladinnak a tecnikai segítségért, és kenobinak a lehetőségért.

E piciny földdarab az egykor kiterjedt alföldi erdőssztyeppek mai maradványa. Valaha ilyen lehetett az Alföld természeti képe. A Körösökön végrehajtott folyószabályozás, és az azt követő vízrendezések érzékenyen érintették ezt a vidéket is. Hatásukra felerősödtek a felszíni, felszínközeli szikesedési folyamatok. Ennek köszönhetően e földdarab mezőgazdasági hasznosításra alkalmatlannak találtatott, s mivel nem volt jó semmire, megőrizhette természetes képét. A szikes pusztát ma is csak legelőként hasznosítják. A Fás-puszta így az ősi erdőssztyepp látványát idézi a magányosan álló, több száz éves fákkal. S ez nem csak amolyan szófordulat. A képen látható matuzsálemek valóban évszázados korú, „történelmi” időket látott, több száz éves tölgyek és vadkörtefák. Némelyikük már a végét járja, ám haláluk is olyan, mint az éltük: meglehetősen hosszú. A kikelő ifjoncokat pedig időleges kerítéssel védik a friss hajtásokat kedvelő állatoktól.

A fotó 14 kép összefűzéséből készült.
+0,7 FÉ

Körös-Maros Nemzeti Park
sam2010

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#46 Írta: Bringás 2013.06.01 20:49:13   28277 1150

Hajrá!


Válasz hozzászólás
 

#45 Írta: RICSI 2013.06.01 20:46:24   8986 509

nagyon szépen köszönök minden ez is mentve van remélem 4 kockáig eljutok:-) nagyon szépen köszönöm segítségedet.


Válasz hozzászólás
 

#44 Írta: Bringás 2013.06.01 20:41:30   28277 1150

Akkor ugyanez raw nélkül, még nagyobb helyszíni ellenőrzéssel.


Válasz hozzászólás
 

#43 Írta: RICSI 2013.06.01 20:22:42   8986 509

raw nincs a gépemen:-((


 

#42 Írta: Bringás 2013.06.01 20:10:43   28277 1150

Panorámás tanácsok:


– A panorámát mindig állványról készítsd, gondosan ügyelve a precíz kivízszintezésre! Különösen igaz ez, ha az előtérben is van téma. A kézből panorámázás egyedül a végtelenbe nyúló, távlati tájképeknél megengedett. Minden más esetben csak durva hibákkal tudja összefűzni a program a képeket. Szóval ne légy rest, állítsd föl azt az állványt, különben nagyon megfizetsz!
– Az egyes képek között 1/3-ad átfedés legyen! Ennyi kell, hogy a programok össze tudják rakni a képeket.
– Sokkal bővebben komponálj, mint az elképzelt kompozíció! Összerakás után mindig sokat kell vágni és csak a bő fényképezessél tudod biztosítani a majdan levágandó részeket. Nagy gáz, mikor már az elképzelt kompóba, vagy netán magába a témába leszel kénytelen belevágni.
– Felejtsd el a fekvő formátumot, panorámánál mindig álló képeket készíts! Így adsz magadnak lehetőséget a később szükségessé váló vágásra. Az állóképek további haszna, hogy kisebb lesz a széleken a torzítás, s szerencsésebb a végső képarány. Igaz, így több képre lesz szükséged, de megéri azt a néhány plusz képkockát a cserébe kínálkozó nyereség.
– A panoráma elejét és végét mindig toldd meg 1-1 plusz képkockával! Hálás leszel érte magadnak. A szélek durva torzításai így ezekre a fölösleges képkockákra jutnak majd, melyektől aztán egy elegáns vágással megszabadulhatsz, hiszen úgysincs azokra a képkockákra szükséged.
– Kapcsold ki a gépeden az automatikus WB-t! Igen kiábrándító, amikor a panoráma egyik végén napos, a másik végén pedig felhős lesz a kép fehéregyensúlya. Állíts be előre egy, az egész képre elfogadható fehéregyensúlyt. Aztán, ha rosszul döntöttél, utólag a raw fájlból még mindig módosíthatod a választásodat. Remélem, eszedbe sem jut a raw fájl nélküli panorámázás!
– Ugyan ez a helyzet az expozícióval is, semmi esetre se legyen automatikus! Ne engedd, hogy a fényképezőgép minden egyes kockára külön mérjen fényt és aszerint exponáljon! Különben a végső képen a megvilágítás egyhangú lesz, s elvész a napfény, a megvilágítás különbsége, a változás végigvonulása a panorámán. A következőt tedd: blende-előválasztásos üzemmódban, matrix fényméréssel, félig lenyomott expógombnál jegyezd meg a felkínált záridőt. Ezután vedd át az uralmat, válts teljes manuális módra! Állítsd be az előző rekeszt és hozzá a felkínált záridőt. Ezzel fényképezd végig a tájat. A fények változása a tájon szépen megmutatkozik majd, ahogy végigfut a panorámán. Ha kiégetted, vagy nem jó töröld és csináld újra!
– A horizontot középre komponáld! Talán meglepő ez a tanács, mert mindig épp ennek az ellenkezőjét hallod. Normál képnél igaz is, hogy általában kerüld el az ilyesfajta képszerkesztést. Ez azonban egy panoráma, ami sok képből áll össze. Összefűzéskor a program kénytelen erősen torzítani az egyes képeken azért, hogy kiegyenlítse a látószögbeli eltéréseket, hogy "törés" nélkül tudjon illeszteni. Csupán egyetlen egy dolog nem fog torzulni: a képek mértani középvonala. Ezért kell középre komponálnod a horizontot. Nagyon kiábrándító lesz, ha egy domború vízfelszínt, vagy egy erősen íves látóhatárt kapsz eredményül. Ha nem akarod a maradék fiatalságodat az utómunkával tölteni, akkor jobb, ha középre komponálsz, akkor a fentiek egyenesek maradnak. A kész képed pedig majd úgy vágod meg, hogy ott a horizont, vagy a vízfelszín már a kívánt harmadolóba essék. (Természetesen olyan helyen, ahol úgysincs egyenes horizont, pl. csipkés hegyvidéken, ott ez a szabály megkerülhető.)
– Gondold végig alaposan a kompozíciót! A keresőn áttekintve ide-oda pásztázd végig néhányszor a tájat. A keresőn keresztül is érdekes, vagy csak a két szemeddel? Ellenőrizd, hogy mettől fog terjedni a kép, hogy jó bőven benne van-e minden, amit szeretnél.
– Ne totojázz! Miután végiggondoltál mindent, a lehető leggyorsabban készítsd el az egyes képeket! Ez különösen akkor hasznos, ha a táj fölött gyorsan mozognak a felhők, vagy ha a vízen egy hajó halad, stb. Ha sokat vacakolsz, az egyes képek között valami nagyon elmozdul majd, vagy a fények megváltoznak a kezdetekhez képest.
– Panorámánál a polárszűrő használata tilos! Ha nem így teszed, nagyon megbánod. A polár csúnyán, természetellenesen és eltüntethetetlenül foltossá teszi a kék eget. A panorámánál a polár használata csak akkor nem jár rossz végeredménnyel, ha a képen nincs ég, vagy jó sok felhő úszkál rajta. De ez utóbbi esetben meg úgysem sokat ér. Használj inkább szürke átmenetest. Azt nagyon fogod szeretni.
– Ha végeztél, ellenőrizd az összes képet! Agyvérzés, mikor otthon kiderül, hogy a panoráma egyik kockája rontott (életlen, kiégett, stb.).


Válasz hozzászólás
 

#41 Írta: RICSI 2013.06.01 17:56:15   8986 509

oké a progi meg van hogy készítsem el a képeket mit hogyan vegyek figyelembe? a kép az nagyon tetszik jó a kép hangulata és nagyon hideg szeles. gratulálok a képedhez.


 

#40 Írta: VBali 2010.03.01 08:26:32   1667 127

Köszi, akkor szeressük tovább, mert megérdemli.


Válasz hozzászólás
 

#39 Írta: Bringás 2010.03.01 07:14:05   28277 1150

A felhőket teljesen széttorzítva, kifacsarva rakta össze.


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: Bringás 2010.03.01 07:12:01   28277 1150

Biológia-földrajz szakos tanár vagyok. Pontosabban csak voltam, mert már 10 éve teljesen mást csinálok, de a természet szeretete az megmaradt (a tudás meg lassan elkopik).


Válasz hozzászólás
 

#37 Írta: Maxx 2010.02.28 20:55:37 www  3089 254

Köszi a tippet, meg fogom nézni :)
S mit rontott el?


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: VBali 2010.02.28 19:02:31   1667 127

Most már komolyan érdekel, hogy mi a foglalkozásod, illetve szakterületed? Én a természetvédelemben dolgozom, többek között természetvédelmi mérnök végzettségem is van. Csak nem kollégák vagyunk?


 

#35 Írta: Bringás 2010.02.28 18:16:29   28277 1150

Azt nem tudom, de 20 éve méhes és pókos is volt. Anno diaképeken meglőttem őket.


Válasz hozzászólás
 

#34 Írta: Löszadavi 2010.02.28 18:12:46   3454 413

Értek mindent:) Köszi a választ.
Melyik bangó(k) vannak ott?


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: Bringás 2010.02.28 17:49:26   28277 1150

Köszönöm szépen az elismerést. Örömömre szolgál, hogy elnyerte a tetszésed.


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: Bringás 2010.02.28 17:47:18   28277 1150

Ezeddig, minden panomat a PS CS3 automata összefűzőjével raktam össze. Ha nem voltak jól meglőve a képek akkor, nem rakta össze. Ezt itt pl. nem is lehetett PS-ban összefűzni. Most küldött az Alladin egy profi összefűző progit (ezért az ajánlás). A neve PTGui. Amit a PS nem rakott össze, azt ez összerakja. Viszont van, amit meg ez ront el, és a PS nem. Pontosabban lehet, hogy csak én rontom el, mert angol nyelvű a progi, alig értek valamit, és rengeteg beállítása van, ráadásul nekem tök új az egész. Ezt el tudom küldeni, Te biztos hamarabb boldogulsz vele.


Válasz hozzászólás
 

#31 Írta: Bringás 2010.02.28 17:40:29   28277 1150

Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, igazán örülök a véleményednek, a tetszésednek.


Válasz hozzászólás
 

#30 Írta: Bringás 2010.02.28 17:36:44   28277 1150

Nekem ma a dolgozóba kellett mennem:(
De az ég ott is szép volt.
Köszönöm szépen a dicséretet, azért komoly kezelési problémáim vannak. Csak a felét értem. A negyedének.
Köszönöm még egyszer, ezt ezeddig nem tudtam összefűzni. Örülök, hogy tetszik Neked.


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: Bringás 2010.02.28 17:30:28   28277 1150

Nem, az erdősztyepp eredetileg nem így nézett ki, csak nem akartam az átlagember számára agyonbonyolítani a leírást. Ez itt egy másodlagos természeti kép. Értsd, a folyószabályozás hozta a szikesedést, ami eredetileg nem volt. Ergo, totál átváltozott az élővilág, hisz a szikes más élettér. Ez is természetes, csak nem eredeti természetes. Jobb híján ezt védjük. Helyes a tudásod, az erdősztyepp az mindenütt erdősztyepp, (még a K-MNP területén is:) a leírásom kissé csúsztat a jobb emészthetőség érdekében. Ha tudást akarsz átadni nem „szakos” embereknek, akkor az egyszerű a célravezető. Ez a tapasztalatom. Különben ugyanez a helyzet a Hortobágyi- és a Kiskunsági NP területén is, ott is a másodlagos természeti környezetet védik. Az eredeti rég letűnt. A legjobb erdősztyepp maradványokat ezeddig Dabas és tágabb körzetében láttam ebben az országban. Az is védett, bár nem NP. Annak idején oda vittek minket terepgyakszira. Tervbe van véve, hogy idén tavasszal elkerekezek arra, szeretnék bangókat lőni, ha még léteznek… de hát tudod, „ember tervez…”


Válasz hozzászólás
 

#28 Írta: szujam 2010.02.28 17:19:33   3512 183

Gratulálok a nap képéhez!
Igazán remek munka, minden ízében tetszik, kellemes látvány.
A leírás pedig hasznos.

Üdvözlettel.


5.0

 

#27 Írta: Bringás 2010.02.28 17:13:55   28277 1150

Köszönöm szépen az elismerő dicséretet, örülök, hogy elnyert Téged a fotó.


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: Bringás 2010.02.28 17:13:02   28277 1150

DDD… az’szem meditálni mentek:)

Köszönöm szépen az elismerést. Bizony álló képek voltak. Örülök, hogy ezt írtad az előtérről, mert maximálisan egyetértek. Volt is jó nagy előtér, de le kellett vágnom, mert nem lehetett föltölteni. Sokadik próbálkozásra tudtam csak elfogadható minőségben letömöríteni, mindig szétesett pixelekre a kép. Szóval, drasztikusan kellett csökkentenem a méretet, ennek esett áldozatul az előtér.


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Bringás 2010.02.28 17:03:37   28277 1150

:)
Fizessen elő Ön is egy dermesztő vakációra a Hoth jeges pusztáin.
Köszönöm a véleményt, örülök, hogy így érzed. Legalább kiegészítjük egymást. Nekem a saját (eddigi) darabjaim, nem nyerték el a tetszésemet (teljesen).


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Bringás 2010.02.28 16:59:20   28277 1150

Köszönöm szépen, hogy megnézted és véleményezted, nagyon örülök a tetszésednek:)

Kb. Két hete írtam Neked egy levelet. Megkaptad? Nem sűrgős, csak kérdezem, mert nem reagáltál.


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Bringás 2010.02.28 16:42:03   28277 1150

Köszönöm szépen a véleményezést, a szívemből szóltál, nagyon örülök, hogy pont úgy látod, ahogy én. A nyári fotót én is remélem, tervbe van véve…


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Bringás 2010.02.28 16:40:00   28277 1150

Köszönöm szépen az elismerést, örömömre szolgál, hogy tetszik Neked. Nem, aurát nem említett senki.


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2010.02.28 16:35:46   28277 1150

Jó szemed van, hogy ezt így kiszúrtad. Én észre se vettem, de ezzel az "ujjazós módszerrel":) már látom. A falra nyomatás nem rossz ötlet, csak kéne hozzá egy fal. Tudsz valami eladó palotát olcsón:)? Köszönöm szépen a véleményezést, örülök, hogy tetszik Neked.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Bringás 2010.02.28 16:29:21   28277 1150

KÖSZÖNÖM MINDENKINEK, HOGY A NAP KÉPE LEHETETT!!!


 

#19 Írta: Maxx 2010.02.28 15:38:49 www  3089 254

Én is tervezem életem első panoráma képét megcsinálni. Te milyen programmal fűzted őket össze, mivel érdemes?


 

#18 Írta: Maxx 2010.02.28 15:36:52 www  3089 254

Nagyon tetszik, igazán hangulatos kép lett :)
A szerkesztés sztem adta magát, arról nincs mit írni.
A hangulata a helynek szépen átjött, a leírásplusz jó ötlet volt tőled :)
Nálam 5-ös :)


5.0

 

#17 Írta: Alladin 2010.02.28 12:26:10 www  1009 100

Van egy atmoszférája a képnek az biztos. Nehéz a pusztában télen látványosat alkotni de ezt jól megláttad.
Alakul a panorama összerakási technikád ez most sok uj lehetőséget hoz. ma is menni kell mert remek az ég :)


5.0

 

#16 Írta: Löszadavi 2010.02.28 12:24:38   3454 413

Szép, habár meg kell jegyezzem, veletek élettel telibb volt a kép. Márai Sándor írta a füves könyvében, hogy a természet fenséges, unalmas is. Fordulhat habár az ember teljes figyelmével a természet felé, mindig úgyis az emberek fogják a legjobban érdekelni. Ezzel én egyetértek, habár a szakmám a természetvédelem lesz.
Ami most kérdésem lenne, hogy az erdőssztyep biztosan így nézett ki? Én a Szatmár-Beregi TK-ben láttam ilyen fás pusztát, de ott az ismeretterjesztő táblák nem pont ugyanezt mondták. Az alföldi ember legeltető munkája, és a szukcesszió együtt alakították ki ezt a formát, ahol az elszórt fák jórészt kocsányos tölgyek, a cserjék viszont a legeltetés miatt hiányoznak. Az erdőssztyep tudtommal inkább erdő, kisebb gyepfoltokkal tarkítva, a klimazonális társulása pedig a tatárjuharos lösztölgyes. (Habár abból nem maradt semmi, csak hírmondónak a Kerecsendi erdő.)
Vagy a Körös-Maros tájékán ez máshogy van?


 

#15 Írta: kozi1979 2010.02.28 11:25:41   244 24

Gratulálok. nagyon teszetős panoráma. Gyönyörű a téli táj értékeinek a bemutatása a képen. Nagyon jó a kép hangulata. Igazán kifinomult munkát végeztél.


 

#14 Írta: VBali 2010.02.28 11:10:46   1667 127

És a Jedik hova lettek?

Jó a kép és jó volt olvasni a leírást is. Talán helyesebb a fás legelő elnevezés. De ezen nem fogunk összeveszni. Még annyit, hogy ez a formátum már annyira terebélyes vízszintesen, hogy valahogy kívánja a szemem a nagyobb előteret. Gondolom portré formátumba fordítottad a gépet, talán egyszer meg lehetne próbálni még lentebb fordított állással még egy sort hozzá fűzni.


5.0

 

#13 Írta: kenobi 2010.02.28 10:22:44 www  1733 116

Ooooááááúúúú.
De szép helyen jártál...:)
Jó lett ez a panoráma, visszadja a szabadszemes látvány érzését...
Én semmiféle pixelesedést nem látok.
A leírás pazar.
Gratulálok, örülök, hogy így egyben is bemutattad(mert én csak darabjaiban)
Üdv


5.0

 

#12 Írta: oszkor 2010.02.28 10:10:20   4404 142

Helló!
Jó nagy panorámát lőttél :-)
Tetszik is nagyon. Gratulálok a felvételhez.
Pixelesedést én sem látok.


 

#11 Írta: 5381 2010.02.28 00:26:56   4581 338

Gyönyörű ez a hely,van benne valami időtlen.Ezek a fák,tényleg mintha régi történeteket mesélnének nekünk.
Remélem nyáron is lesz innen pár fotó,kíváncsi lennék,hogy akkor hogyan mutat ez a hely.Köszi a leírást is,épp kérdezni akartam,mik azok a kis elkerített területek.
Szép!


 

#10 Írta: Amarillis 2010.02.27 22:32:57   7692 545

A türelmedért külön elismerésem! A kép perspektívája lenyűgöző, a leírással megint gazdagabbak lettünk. Csak azt sajnálom, hogy nem tudom egybe megnézni:) A fák ágai körüli auráról beszéltek? Üdv. Amarillis


 

#9 Írta: epiv 2010.02.27 20:46:30   6125 425

Köszi kenobinál hangulatok között megtaláltam, igen most is tetszenek, de ezzel a pár sorral amit írtál most máshogyan
szép napot


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: zso6607 2010.02.27 20:44:12   13843 177

Egyszerű, hangulatos és szép. Jó illesztések. Szép munka, látványos. Tetszik, gratulálok.

(PS: a horizont lejt jobbra. De mivel a monitoron 4 részeltben látom nagy méretben nem feltűnő. De ha az ujjam a monitor szélére rakom és végighúzom a képet látszik. Ha falra nyomtatsz, esetleg korrigálhatnád.)


5.0

 

#7 Írta: Bringás 2010.02.27 19:41:17   28277 1150

Nem vagy egyedül, mint írtam én sem látom, de attól még ott lehet, mert sokáig nálam is ez volt. Nem talál ki ilyet az ember, ha nem látja. Köszönöm szépen az értékelést, örülök, hogy megnyert Téged a fotó.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Tommyka 2010.02.27 19:33:34   672 70

lemaradt..


5.0

 

#5 Írta: Tommyka 2010.02.27 19:33:18   672 70

szép panoráma, de én azt az égen a pixelesedést nem látom:O pedig direkt megnéztem tft-n és katódoson is, semmi. Vagy csak nem értek hozzá:D Tetszik a horizont képeni elhelyezése, teljesen tökéletes. Gratulálok

Tommy


 

#4 Írta: Bringás 2010.02.27 19:32:08   28277 1150

Köszönöm szépen a dicséretet, örülök, hogy tetszik Neked. Ajánlanám kenobi galériáját, ott nagyon sok egyéni matuzsálemet láthatsz erről a helyről, több közülük a nap, illetve a hét fotója is lett.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Bringás 2010.02.27 19:29:21   28277 1150

Köszönöm az őszinte véleményt. Az a helyzet, hogy az eredeti kép rettenetes nagy volt. Sokat küszködtem, hogy a leméretezés után is maradjon valami minőség. Pont az volt a baj, amit írsz, a pixelesedés. Többedik nekifutásra sikerült csak elfogadhatót produkálnom. Azt hittem, ha már az én monitoromon nem pixelesedik, akkor talán másén sem. Úgy látszik, tévedtem.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: epiv 2010.02.27 19:24:31   6125 425

Most először a képet néztem végig és megállapítottam, hogy itt
egy - egy fa önállóan is tökéletes kép lenne, ezután jött az olvasmány - ez mindég nagyon jó - és megerősített egyes részleteit közelebbről is nagyon jó lenne látni legalábbis nekem
gratulálok a képhez


5.0

 

#1 Írta: -anTi- 2010.02.27 19:08:05 www  5518 520

Nagyon tetszetős szép és pontos munka! Az ég kékjén (szürkéjén) látható erős pixelesedést tudnám csak mint negatívumot megemlíteni, ami a kép első harmada környékén a legerősebb! Az ismertető most is parádés, könyvbe kívánkozó! Gratulálok!


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1076 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat