Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

görög falu

görög falu (5)

Vélemények: 6

Megnézve: 904

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / teszt / -fényvisszaverő lapka- (teszt)


-fényvisszaverő lapka- (teszt)

  -fényvisszaverő lapka- (teszt)

Fényképezőgép:

Olympus E-410

Objektív:

Olympus OM 50mm f/1.8 Zuiko Auto-S

Záridő:

1/180s

Rekesz:

F4

Fókusz:

50 mm

Iso:

ISO 100

ilevvy előző képei
-fényvisszaverő lapka-

-fényvisszaverő lapka- (-)

*

* (-)

*

* (-)

*

* (-)

*

* (-)

| Még több

Feltöltötte:

  ilevvy 

Feltöltés ideje:

2010.10.25 08:40:18

Kategória:

  teszt

Átlag:

-

Megtekintve:

956

Betöltve:

1364

Feldolgozható:

Nem

-fényvisszaverő lapka- (teszt)

NTH engedélyével... és az általa javasolt javitásokkal...

1. lapkával készitett kép (mennyezetre irányitva, maximális vakuerő)
értékek: f4, 1/180s, ISO 100
2. vakuval, lapka nélkül (auto vaku)
értékek: f5.6, 1/180s, ISO 100 (itt már szúkiteni kelett a rekeszt)
3. vaku nélkül, természetes fénynél
értékek: f4, 1/20s, ISO 100 (itt növelni kelett a záridőt, amit jelen esetben nagyon nehéz kézből kitartani)

Rémelém igy mársokkal jobban érzékelhető a külömbség... :)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#19 Írta: Mariamaria 2010.10.26 19:57:35 www  7226 380

Ez nagyon jó, hogy megmutattad! Kösz neked és NTH-nak is!


 

#18 Írta: ilevvy 2010.10.26 13:45:18   4968 542

na ennek nagyon örülök :)


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: -anTi- 2010.10.26 13:37:34 www  5518 520

Szia Levente!
Jelentem megcsináltam, kipróbáltam, működik. Én egy vékonyabb műanyag lapot vágtam formára, de a vakupapucs csatlakozónál vékonyabbat készítettem, mert van két rögzítő ellendarab a papucsba, ami felfelé hajlik és zárja az obi felől az utat. De így hogy a lap vékony, ez nem gond, mert a papucs takaró lemez, rácsúszik elölről, így rögzíti a lapot, nem tud kiesni. A fényvisszaverő réteget ráragasztott alufóliával oldottam meg. Ez egész talán egy gramm. A táskám hátsó zsebében lesz a helye! Köszönöm az ötletet!
Üdv.: anTi


 

#16 Írta: ilevvy 2010.10.26 10:00:59   4968 542

Köszi hogy irtál... nem ez volt a legfőbb cél, csak a külömségek végett készült... de azért nekem is a bal :)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: thugedge 2010.10.26 00:11:00   5549 280

a bal oldali szemmel láthatóan a legjobb, legalábbis nekem úgy tűnik


 

#14 Írta: Diver 2010.10.25 15:13:02   2708 171

Ne mérgelődj ! :D
Csak a nézetek ütközése volt ez, semmi több. :)
Engem még mindig érdekel a lapka, mert nagyon nagy találmány !Szoktam rossz fényviszonyok mellett is fotózni, de vakum nincs és úgy érzem sokat tudna segíteni.
Pincékben jazz koncertekre gondolok. :)


 

#13 Írta: ilevvy 2010.10.25 14:21:33   4968 542

na hát most nem értem ezt a vitát... nem mindegy miképp mutatom meg ennek a "tákolmánynak" a működését... elvégre ugyis, aki megcsinálja, saját tapasztalatai alapján fogja használni... én mindig küszködtem a benti fényekkel... mivel enyenlőre nem gondolkodom külső vakuban, gondoltam keresek valami köztes megoldást, arra hogy fotózhassam benti körülmények között is (értem ezt főleg a kisfiamra, mivel egy mozgő "lény", a rövid záridő semmikép sem megoldás - lásd a 3 képet, ahol 1/20!)... ez csak egy ötlet, és ez a sorozat csak szemléltető jellegű... ki kell próbálni, tesztelni, hogyan lehet a miximumot ebből kihozni...
...mindkét tábornak igaza van... de nem hiszem hogy érdemes erre több szót fecsérelni... segitő szándékkal töltöttem fel, nem azért hogy vitát szitsak... ha érdekel valakit, szivesen elküldöm az előzöleg fent volt képet is... nem célom hogy meggyőzzek mást ennek a lapkának a "hatékonyságáról"... ez egy alternativa...
szóval én annak csak örülök ha valaki követi és szivesen elkésziti/használja... ez is volt az eredeti cél... és bárkinek kérdése van, segitek...
... ezzel lezárom. Pont.


 

#12 Írta: NonameTheHunter 2010.10.25 13:09:22 www  7629 197

feltünőbb, de úgy nem látjuk, miért is kéne ezt használni, hisz, voltaképp a 2. 3. kép nem mutatja meg hogy nézne ki a világítás, mert rossz az expó.
de a lényeg, hogy láttad, ha neked az jobb hát jobb, az nekem egy TV shop reklámra hasonlít, ahol hülyének nézik a vevőt, hogy sehogy se jó, csak a lappal :D


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: -anTi- 2010.10.25 13:05:12 www  5518 520

Szerintem nagyon penge lett az első kép! Pontosan látom, hogy mennyi, és mekkora különbség! A képeket és magyarázatokat lementeném engedelmeddel, és alkalom adtán, ha egy ilyen műanyag lapocskába botlok, akkor előveszem! Sejtésem szerint, van olyan termék, aminek ilyen lapka vastagságú műanyag a belső merevítése.
Jó kis teszt! Ügyes! :)


 

#10 Írta: lancaster 2010.10.25 13:02:36 www  5801 47

jogos.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Diver 2010.10.25 13:02:35   2708 171

Én csak annyit állítok, hogy az első sorozat sokkal elgondolkodtatóbb, feltűnőbb és lényegretöröbb volt.
Most mondhatom én is, hogy feladom a meggyőzésed. :)


 

#8 Írta: NonameTheHunter 2010.10.25 12:48:08 www  7629 197

Most viccelsz velem?
A két képpár:
http://fotosokvilaga.hu/kibont.php?id=71618
http://fotosokvilaga.hu/kibont.php?id=71620
Az első link hogy hogy néz ki.
A 2. hogy hogyan működik (amit az első kép szemléltet itt)
A második sima vakuzás a 3. meg vaku nélkül.
Komolyan úgy gondolod, hogy azért rakta fel, hogy bemutassa hogy ugyan olyan expókon mit produkál?
Ha igen, feladom.
Azért rakta fel,hogy megmutassa, milyen fényeket eredményez a házi gyártmány.
De ezt csak akkor tudjuk meg, ha mindhárom képen helyes expó van..


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Diver 2010.10.25 12:34:45   2708 171

"A lényeg pont ott van, hogy bemutassuk mivel jobb az a fényterelő és nem ott, hogy csak ez jó.."
Ezt a mondatot nem tudom értelmezni !

Egyébként mivel egy új tárgy bemutatásáról beszélünk a közvélemény előtt képekkel ez reklám. Épp ezért az előző verzión ki volt domborítva a hatása és számomra ez volt a lényeg. Jól látható volt milyen a kép vakú nélkül, aztán ugyan azzal a beállítással, de vakúval, majd ugyan azzal a beállítással ezzel a fényterelővel. Nagyon hatásos volt. Pont olyan volt mikor egy világos szobában van sok minden, de a szemem csak hosszas nézelődés után különbözteti meg a tárgyakat. Míg ha ugyan abban a szobában sötét van, de egy tárgy meg van világítva egyből feltűnik. Na ennyit jelentett az a sorozat. Talán így érthetőbb mire gondolok.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: NonameTheHunter 2010.10.25 12:23:07 www  7629 197

ha reklámnak neveztük volna, akkor az félrevezetés lett volna.
Hiszen nem az mutatja be hogyan lehet megvilágítani a tárgyat, szándékosan el volt rontva a másik két kép, olyan alapon se vakuval direktbe se nélküle nem lehetne megcsinálni a képet, ami egyértelmű hazugság..
A lényeg pont ott van, hogy bemutassuk mivel jobb az a fényterelő és nem ott, hogy csak ez jó..
nincs igazam?


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Diver 2010.10.25 11:48:50   2708 171

Viszont én úgy érzem ez egyfajta reklám. Márpedig egy reklám szerintem akkor jó, ha kiemeli az ellentéteket. Ennek a feltételnek az előző verzió sokkal jobban megfelelt. Ha csak ezt a verziót látom eszembe nem jutott volna írni. Ezt így egy papírzsebkendős megoldással is meg lehet csinálni.
Az előző verziónál egyből beindult a fantáziám, míg ennél nem.
Számomra ennyi.


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: ilevvy 2010.10.25 11:32:18   4968 542

ok :)


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: NonameTheHunter 2010.10.25 10:04:26 www  7629 197

De abban semmi összehasonlítás alap nincs, a cél nem az, hogy megnézzünk valamit ugyan olyan expóval vaku nélkül, az teljesen értelmetlen, hanem az, hogy megnézzük milyen világítási karaktereket hozhatunk létre különböző módokon.


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: ilevvy 2010.10.25 08:49:51   4968 542

ha NTH engedélyezi a 3 képet, visszateszem :)


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: Diver 2010.10.25 08:47:04   2708 171

Nekem az előző ilyen sorozat sokkal jobban szemléltette a különbséget ! Sajnálom, hogy levetted !


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-410

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus OM 50mm f/1.8 Zuiko Auto-S


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0466 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat