Jó helyen van a szociofotó kategóriában nagyon! Gondolom, egy életformát, egy nagyon pontosan jelzett környezetet (nem zavaró az a háttér, sőt!) akartál ábrázolni, és ez nagyon jól sikerült. Az objektívekről szóló vitához nem tudok hozzászólni, csak teljesen a néző oldaláról annyit, hogy az a "jó" objektív, ami azt láttatja, amit mutatni akarsz... Itt sikerült. Gratulálok és 5 pontot is küldök.
ha megengeded a torzításhoz még hozzá tennék valamit
ahogy írtad nem groteszk módon
a szemlélő honnan tudja, hogy az alany milyen vonásokkal karakterisztikával rendelkezik valójában?? ismeri? elég kicsi rá az esély
hát nem?
mire alapozza, hogy ez pedig torzít
Nekem volt ezzel kapcsolatban 1-2 menetem.
Két dolgot sokan nem vesznek figyelembe.
Az egyik, hogy nem minden 50mm-es objektív torzít egyformán! Vagy zoomos egyformán 50mm-en.
A másik, hogy nem mindegy milyen a tárgytávolság. Az az alany és a frontlencse távolsága.
É még egy harmadik dolgot említenék ... mennyi az a torzulás, ami groteszk módon torzít, és ami belefér.
Van egy barátom, beltéri portrékat készít kb 30-35mm es gyutávon, általában félalakosakat (beltérben nem is lehetne mással egy átlag szobában csak ilyen gyutávval), és egyáltalán nem zavaró a torzítás.
Sőt láttam már 10-20-as obival készült portrékat is szobában .. sőt olyanokat is, amivel pályázatokat nyertek - nem keveset.
ma olvastam egy vitát másik oldalon, hogy portrét csak 70mm környékén és szó nem volt róla, hogy filmes vagy full frames 70mm, tehát cropposon vitáztak erről
a Te képed a bizonyíték-és persze számtalan más portré, amik 50,35 gyutávon készültek, hát nem beszélve egy extrém nagylátós emberábrázolásról, nem feltétlen portré
nagyszerű portré, grat
Elfogadom, de én másként látom. Vannak környezeti portrék is.
Én egyre jobban kerülök a sterilitást ezen a téren.
A háttér szerintem itt nem vonhatja el a "témáról" a figyelmet. Ezek bemagolt dolgok - nem akarom elhinni, hogy többet időzik bárki szeme is a háttéren miután végignézte a képet, mint a fotóalanyon.
Persze nem akarlak befolyásolni, ha nálad mégis így van elfogadom.
A kép portré része nagyon tetszik, de a háttér zavaró. Elvonja a figyelmet a témáról, mert a néző próbál rájönni, mit is lát ott. Nem ad semmit a kép tartalmához, nem tudunk meg többet az ábrázolt személyről. Bátran el lehetne tüntetni, ami megmarad, az is bőven elég egy nagyon jó képhez.
Még a cigifüst is ki van köszörülve (a cigi vége talán jobban remegett, mint a füst), pengeéles a téma, a háttér meg jobban elmosva csak textúra lenne, így viszont tényleg (!) háttér.
Sok fotódat láttam már Milanról, ez is remek lett, tetszik. A pillanat is jó, kevéske örömei között a cigarettázás az egyik. Technikailag is teljesen rendben van és szerintem is jobb a szoció kategóriában, mert a környezetéből is látunk pár részletet(reklám a háttérben a szoba egyik "dísze", ha jól látom).
Szia, jól vágott kifejező portré. A háttér kellően homogén és sötétebb árnyalatú, hogy az arcon legyen a hangsúly, mégis megadja az egész kép hangulatát. Tetszik, gratulálok
Crop-os vázon az 50mm az valójában 75mm.
Igen a klasszikus portrézáshoz kell a 80-100mm, csak a beltéri képeknél az a baj, hogy az utcáról kellene fényképezni ;)
Nem tudom pl egy 80/1.8.as obival mennyire lenne elosottabb a háttér, vagyis inkább mennyire lenne sterilebb, meg elmosottnak úgy érzem elmosott azért. Ez csak próba után derülne ki.
(Egyébként nincs fix 80-as nagy fényerejű objektívem ...)
Kövezz meg, ha rosszul gondolom, de portrézáshoz a jobban elmosódott háttér és a 80-100 körüli gyújtótávolság jobban "illik" (csúnya szó rá, nagyon). Ennél a képnél pedig a háttér is fontos, csak erre gondoltam :)
nem tudom pontosan miért a szociofotó kategóriába töltötted fel a képet. nézegettem sokáig, nagyon nem állt össze a kép bennem, de aztán láttam a fókusztávolságot és így egyből összeállt. Szociofotónak kiváló!
Azt sajnálom csak, hogy -nagyban látszódik- a cigaretta vége nem lett éles. Nyilván, persze nem az a lényeg, talán egy kis pluszt adott volna.