Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4577

HármasHatárHegy

HármasHatárHegy (5)

Vélemények: 11

Megnézve: 769

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Panoráma / Fonyódi körkép


Fonyódi körkép

  Fonyódi körkép

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Szűrő:

Gradual Color (Átm. Szürke)

Záridő:

1/200s

Rekesz:

F8

Fókusz:

14 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Fonyód

Bringás előző képei
Kukucska

Kukucska (4.96)

Alkonyi óceán

Alkonyi óceán (5)

Mechanik

Mechanik (5)

Szondi két apródja

Szondi két apródja (5)

Vándor, hősök vérével megszentelt helyen jársz!

Vándor, hősök vérével megszentelt helyen jársz! (4.96)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2012.10.28 12:20:01

Kategória:

  Panoráma

Átlag:

5 (5 szavazat)

Megtekintve:

780

Betöltve:

1322

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

Balaton, felhő, nagylátószög, színes, táj,

Fonyódi körkép

sam2012

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#27 Írta: Bringás 2012.11.27 19:54:53   28277 1150

Igen, ez az, ami elérhető általa.


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: cika01 2012.11.27 19:45:29 www  1924 223

Kolor Autopano Giga, ugyan ez se rakta össze tökéletesre, de nagyon jó (meglepően profi) érdemes megnézned.
Thugedge módszerének ott látom értelmét, hogy egy átlag obival tudsz olyan mosott hátteret amit egy nagylátóval képtelenség... portrénál. (meg ha túljutsz ezeken a nehézségeken)


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Bringás 2012.11.27 08:44:59   28277 1150

Jól hangzik, csak épp a jelenség, amiről beszélgettünk nem a sarkok felé mutatkozik. Ha a vignett lenne a felelős a akkor a panorámakép alsó-fölső képszélein viszonylag szabályosan ismétlődne.

Én PTGui-t használok. Az egyetlen hiba amit észrevettem, hogy az előtérben lévő geometrikus formák illesztésénél gyakran hibázik. Ez viszont tájképeknél, amelyekről a panorámáim nagy százaléka szól ritkán fordul elő.

A thugedge által leírt és alkalmazott ún. Brenizer metódus, vagy panoráma nem talált utat a szívemhez. Természetesen utánaolvastam, hogy képben legyek, tudjam miről van szó, de nem igazán tetszik, illetve nem találtam értelmét egy ilyenfajta kínlódásnak. Nem hiszem, hogy valaha is alkalmazni fogom, így aztán tapasztalat híján érdemben sem tudok hozzátenni a buktatóihoz. Azonban olvastam róla, hogy ez a probléma bizony sok fotósnál jelentkezik, aki alkalmazza a módszert. Érthető módon, ha nincs elegendő kontrollpont - márpedig életlen képen mitől lenne? - akkor a panoillesztő progi tehetetlen…


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: cika01 2012.11.26 18:46:56 www  1924 223

Na még egy gondolat, miután panorámáztam megint igaz nem tájat hanem portrét, lehet, hogy az objektív sarok felé való sötétedése okozza a problémát és ugye a panorámaprogram nem válogat, így simán előfordulhat, hogy valamelyik kép széle kerül be az egészbe. (jó magyarosan megfogalmazva)
Azt még had kérdezzem meg milyen programot használsz panorámára? Próbáltam Thugedge módszerét és a mosott részeket nem nagyon tudja összeilleszteni a PS / PTGUI sem.


 

#23 Írta: Bringás 2012.11.06 16:07:51   28277 1150

Köszönöm szépen az értékelést, őszintén örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: Raptor 2012.11.05 08:57:30   3115 197

Nagyon szép munka! Látok én is némi érdekességet a fények terén, de szerintem nem zavaró. Nem egyszerű ilyet összerakni, én tudom. Nekem még az obim is vignettált, sokat szenvedtem egy-egy 3-4 képkockás összefűzésnél, noha a programok korrigálják ezt ha beállítod. Gratulálok hozzá!
üdv.


5.0

 

#21 Írta: Bringás 2012.11.04 16:53:01   28277 1150

:))


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Dodó 2012.11.04 16:51:31   11000 727

Mivel Bogi lusta írni, én írok megint. Nem látott olyat, amit nem tudott volna a természet, a fény, a hullámok, esetleg a levegőben levő pára hatásával megmagyarázni. Lehet, hogy ennek az is oka, hogy legutóbb informatikus haverom a gépen a már elhasznált házat stabilabbra cserélve a monitorról is valami olyasmit morgott, hogy szerinte az lesz a karácsonyi ajándék, amit vennem kell magamnak.
Szóval az "ártatlan és kritikus" gyermeki szem sem látta, joggal csodáltam meg.


 

#19 Írta: Bringás 2012.11.04 09:16:30   28277 1150

Ez azért látszik, ha tudod, hogy mit keressen rajta Bogi szeme:)
Köszönöm szépen az értékelést igazán örülök, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Dodó 2012.11.03 23:11:19   11000 727

Megint csak az örömömnek tudod hangot adni, mivel a kapott "segítség" ellenére sem látom az "inkriminált" területeket. Holnap megkérem Bogit, hogy nézze meg, ha már szememként funkcionál... Nekem egy fantasztikus panoráma, aminek a technikai kérdéseit vitatni nem tudom, de azt a semmihez nem hasonlítható balatoni hangulatot tökéletesen visszaadja. Jártam már tengerpartokon, de ebben az egyben igazat adok a dalnak: "Nekem a tenger a Balaton". (Még akkor is, ha az alakomat ott sem úszom karcsúra). Gratulálok és 5 pontot is küldök.


5.0

 

#17 Írta: Bringás 2012.10.30 18:29:09   28277 1150

Remélem, tetszeni fog:)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: alalat 2012.10.30 18:19:33 www  10883 854

Én eddig csak a kanizsai oldalon voltam a kilátónál.Legközelebb megkeresem a másikat is.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Mikrós 2012.10.28 20:38:34   4325 456

Köszi "Bringás", örülök, hogy érdemben hozzászóltál!. Persze az is megnyugtató, hogy Te is látod ezeket a halvány színeltéréseket... "Cikára" nem sértődtem meg, csak nem értettem, mit nem ért (vagy nem lát) a hozzászólásomon. Tényleg "kötekedésnek" véltem. Üdv.!


 

#14 Írta: Bringás 2012.10.28 20:22:33   28277 1150

Azokat a színsávokat, illetve (Tihany felé) a világosabb foltokat én is látom, sajnos nem jöttem még rá, hogyan lehet PS-ban szépen "elsikálni". Az érdekes az, hogy pl. a "Tihanyi" világos foltok, három képkockán is rajta vannak és egyiken sem változtatják a pozíciójukat, holott a kamera közben elmozdult. Ha pusztán logikára támaszkodok, akkor ez azt jelenti, hogy ott valamiért világosabb volt a valóságban. Okosabbat nem tudok hozzátenni.

A szóban forgó sávosodást többször is megtapasztaltam. Nem feltétlen zárnám ki azt sem, hogy esetleg az átmenetes szürke okozza, de egyelőre bizonyítani vagy cáfolni nem tudom, csak egy ötlet a részemről. A napsugárzásra, vagy egy finom árnyéksávra, vagy párásságra is gondoltam. Elgondolkoztató, amit a telés tapasztalatodról írsz Laci, mert a tele ugyebár közelebb hozza a dolgokat és ha ez esetben hatványozottan mutatkozik a jelenség, akkor a logika szerint arra utal, hogy a valóságban is létezhet, és lefényképezted a szóban forgó dolgot. Ugyanakkor ennek ellentmond az, hogy ezt a sávosodást az egyes képkockáimon nem tudom tetten érni, vagy legalábbis nagyon bele kell magyaráznom, hogy látom őket.
A legerősebb a gyanúm arra van, hogy az összerakó szoftver teszi rá a sávokat, hiszen bármennyire igyekszik az ember, mikor több mint 180 fokot fotóz meg, azt lehetetlen azonos módon exponálni. Még akkor is, ha fix blendével és zárral dolgozol, nagy megvilágítás különbségek lesznek az egyes kockák között. Ezt persze a szoftver valahogy megpróbálja kiegyenlíteni. Azonban ha túl nagy a különbség, akkor lehet nem tudja összedolgozni az árnyalatokat és foltok, sávok képződhetnek. Én legalábbis erre gyanakszom. Ezen a képen pl. van majdnem szembe nap, oldalról sütő nap és hátba sütő nap is - ami óriási változatosságot jelent.
A másik hibaforrás a WB. A fenti irányokba mind más és más fehéregyensúly az ideális. Fotózhatsz auto WB módban és akkor színezettség különbségeid lesznek az egyes képek közt, vagy fotózhatsz fix WB-vel, de akkor meg lesznek kissé természetellenes színű kockáid. A szoftver ezeket a különbségeket is ki kell egyenlítse, vagy ha nem tudja, ott színkülönbség fog mutatkozni. Egyelőre ennyi gondolatom van a problémáról.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2012.10.28 19:46:47   28277 1150

…Az északi part + meg az alkonyat:)
Sokat vártam ezekre a felhőkre:)
Köszönöm, hogy írtál, örülök a tetszésednek!


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Bringás 2012.10.28 19:45:08   28277 1150

Köszönöm a véleményezést, örvendek, hogy bírja a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Bringás 2012.10.28 19:44:03   28277 1150

Köszönöm az elismerést, őszintén örülök, hogy ez a véleményed!


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2012.10.28 19:42:11   28277 1150

Köszönöm Alajos a véleményezést, nagyon örülök, hogy tetszik Neked! Az utca nevét nem tudom megmondani, a fonyódi kettős hegy mindkét csúcsán kilátó van. Ez a Boglár felé eső csúcson lévő kilátóból készült.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2012.10.28 19:41:35   28277 1150

13-ból készült:)
Köszönöm szépen a véleményezést, őszintén örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: cika01 2012.10.28 18:44:40 www  1924 223

Nem azért írtam, hogy sértődés legyen a dologból, csak nem értettem. Ha valakinél olyan képet látok, ami olyan helyen készült ahol én is jártam akkor összehasonlítom a saját ugyanarról a témáról készült képemmel és megpróbálom a következtetéseket levonni.
Nos, megnéztem saját panorámámat ami a mellette lévő kilátóból készült, és az enyémen sokkal jobban megfigyelhető a sávosodás (telével 200mm kb 60 kép tanúhegyekről párás időben).
Ha panorámázok, akkor manuálban egy átlagolt záridővel és állandó rekesszel fotózok. Elméletileg emiatt ilyen problémám nem lehetne, felhőtlen égboltnál a napsugarak hatását is ki lehetne zárni, elméletileg, de gyakorlatban szerintem ez okozza.
Amire még gondoltam az a képek elkészülte között eltelt idő.
Ennek a problémának a megoldására lettem volna kíváncsi nem szőrszálhasogatásként illetve kötekedésként írtam.
Ha annak vetted elnézést kérek.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Mikrós 2012.10.28 18:20:53   4325 456

Kedves "cika01"! Nem "ciki" amit írtam, azt is írtam: "elhanyagolható"! Tehát nincs jelentősége, de azért elmondom neked: Az én képernyőmön a Balaton egész jobb oldalán a hegyeken kettő, a móló fölötti hegyeken meg egy - a többinél halványabb elszíneződést látok. Ha így van, akkor esetleg itt érhető nyomon az összerakás, ha nem így van akkor meg bocs! Tovább már nem "fésülöm" a dolgot, biztos rossz a képernyőm vagy a szemem. Ha nem, akkor meg "Bringás" majd válaszol. Amúgy meg ötöst adtam rá, na üdv.!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: cika01 2012.10.28 17:34:57 www  1924 223

A színváltozást amit Mikrós írt nem értem, (vagy nem látom) megmagyaráznátok?


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: cika01 2012.10.28 17:32:00 www  1924 223

Azt szoktam mondani, hogy a déli partban az északi part a legszebb. Én egyel odébb jártam, a bal oldalon lévőben, lőttem egy panorámát én is, csak a tanú hegyekre koncentrálva.
Gyönyörű panoráma, felhők, táj, gratulálok!


5.0

 

#4 Írta: DoubleZ 2012.10.28 17:13:45   197 28

Jó panoráma, van mit nézni rajta bőven, le a kalappal hogy mindig van türelmed ennyi pontoz kigyűjteni :)


 

#3 Írta: Pain 2012.10.28 14:53:36   520 0

Remek panorámakép.Nagyon jó helyszín, csodálatos látvány.
Ezen a kép nagyon oda lett téve.Tetszik,és csak gratulálni tudok hozzá.
Üdv:Csaba


 

#2 Írta: alalat 2012.10.28 12:54:45 www  10883 854

Szia!
Ismét egy remek panoráma felvétel.Szépek a színek nagyon jó az ég a sok felhőkkel.Fonyód ezen részén ahol a felvétel készült
szerintem még nem voltam.Merre van melyik úton?
Üdv:Alajos


5.0

 

#1 Írta: Mikrós 2012.10.28 12:35:37   4325 456

Szia Drusza! Most mondjam azt a "közhelyet", hogy rád ismertem alapból? Nos, ez a pano is tökéleles! Nekem a legszebb látvány a vízen árnyékot vető felhők. Jó sok képből kockázhattad (talán itt-ott érzékelhető némi színváltozás, de elhanyagolható). Gyönyörűek továbbá a túlpart tanú-hegyei. Gratu! Üdv.!


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1171 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat