Alapjában véve a legnagyobb hibának azt látom, hogy a kutyus lábait levágtad. A szemek szépen látszanak. A mélységélességgel kapcsolatban annyit, hogy (nem beleszólni akarva a két szakértő vitájába), hogy a Finepix esetében a legjobb eredményt akkor értem el, ha viszonylag távolról, tág lencsenyílással fotóztam, és igyekeztem a háttértől minél távolabb hozni a modellt (erre itt nem volt lehetőséged, mert a kutya és a kerítés egyaránt adottak voltak. Gyakran érdemes a megpróbálni a "szükségből erényt" kovácsolni, és ha a lábba belevágtál, akkor teljesen levágni, úgy már nem hibának, hanem tudatos szerkesztési elképzelésnek tűnik. A vágást megpróbáltam vágni és "Zsírláma" javaslatának megfelelően a paramétereken is változtattam..
De jó! Köszi a feltöltést! Én ilyennel még nem kísérleteztem.
Viszont a megadott adataidat alapul véve kiszámoltam a két kép mélységélességét.
- Az első képen a mélységélesség 36,9 cm-nél kezdődik és 43,7 cm-nél végződik. Így a mélységéles tartomány nagysága 6,77 cm.
- A második képen a mélységélesség 146,2 cm-nél kezdődik és 154 cm-nél végződik. Így a mélységéles tartomány nagysága 7,87 cm.
(Érdekességképpen jegyzem meg, ha a második kép is ugyanazzal a rekesszel készült volna, akkor a mélységéles tartomány nagysága 6,24 cm lenne.)
Nem tudom, te mennyi különbséget látsz a két fotó közt, számomra mindkettőn egyformának látszik a mélységélesség. A virág élessége és önmagában a háttérben lévő kanapé mintázatának elmosása is azonosnak tűnik. Tulajdonképpen a fenti számok is ezt támasztják alá, a két kép közti mélységélesség különbség 1,1 cm, (a másodikon nagyobb) ami tekintve, hogy nem makró fotóról van szó, jelentéktelen. (Az első képbe persze több minden belefért, de ez a mélységélességet tekintve irreleváns.)
Megjegyzésként annyit, hogy a tárgytávolságokat kb. értékként adtad meg, nyilván nem tudtad kimérni pontosan. Viszont itt pár cm eltérés már más mélységélesség eredményt jelent - ide, vagy oda. Az eredmény számomra azt adta, amire gondoltam: a nagyobb tárgytávolság növelte a mélységélességet, a nagyobb fókusztáv viszont csökkentette. A kettő eléggé kioltotta egymást, látható mélységélesség különbség szemmel nem fedezhető föl.
Makrónál sokszor én is a távolról közelítős módszert alkalmazom, de az már egy másik világ.
A derekadnak jobbulást kívánok, én sokszor megkínlódok a sajátommal.
Én is megkettőztem ezért csináltam egy tesztet:
bal oldali f3.5 18mm-el kb 40 centiről, a jobb oldali f4.5 70mm-en kb 1.5méterről készült. Azonos rekeszen lett volna az igazi de ahogy a 2. kép elkészült becsípődött a derekam szóval már nem volt kedvem megismételni :) Egyébként gyanítom hogy nagyobb léptékben nem ilyen hatásos de én az "inkább távolabbról ráközelítve" technikát szoktam alkalmazni persze az eredmény erősen függ a használt objektív témaszeparációjától is.
Igazából a láb levágásán kívül szerintem nincsenek vele nagy gondok, azért utómunkára szorul még mindenképp a fotó, ez így a nyers változat. Telítettség, kontraszt és egy kis leméretezés utáni élesítés még elkélne. Kis mélységélességgel a szemeket kiemelve szintén jelentősen javulna az összkép, kevésbé éles lenne a háttér. De jobb lett, mint az előző kutyafotód.
Remélem nem értelek félre, de a mélységélességgel kapcsolatban a kettő valószínűleg kioltja egymás hatását. Ha a képkivágás nem változik, akkor amennyivel messzebb megy, annyival nagyobb fókusztávra lesz szüksége. Az előbbi növeli, az utóbbi csökkenti a mélységélességet - változatlan rekesz mellett. Arra gondolok, hogy így mélységélesség változás nem történne.
(Ettől függetlenül, ha ezt az obit 55 mm-re állítja a rekesz is beljebb ugrik.)
Köszi a kiigazítást Bringás a mélységélességgel kapcsolatban!A kompozícióval kapcsolatban:épp a kerítéssel körülvett,láncra vert,sáros,mostoha környezetben élő loncsos kutyus szépsége és optimista tekintete fogott meg amikor fotóztam.(az objektív természetesen nem Sony mivel bridge gépről van szó,ezt elírtam,a többi stimmel)
Ebből a loncsos kutyusból hiányzik az a fajta bájos megjelenés, ami miatt annyira szeretjük ezeket az állatokat. Ez a láncra vert kompozíció nem legjobb választás. Az alacsony nézőpont viszont igen jó döntés.
További szép fotonokat!
Szia!
A kutyus láthatóan boldognak tűnik de a lánc és a háttér drótkerítése szomorú bezártságra utalnak. Az élesség és a részletek rendben, érzésem szerint a kontraszt kevés és a színek is. Írtad korábban, hogy nem nyúlsz a képeidhez utómunkával. Ez estben fotózz inkább filmre mert ott a tekercs tartalmazza a rá jellemző kontraszt és színbeállításokat. Ha viszont digitálisan csinálod akkor ezeket helyre kell tenni utómunkával, kb fele annyi időt venne igénybe mint rátenni a szignót. A kompozíciót tekintve levágtad a kutyus lábát erre legközelebb figyelj ez hiba. Valamint annyit javasolnék még, hogy inkább messzebbről jobban a témára fókuszálva fotózz a kisebb mélységélesség miatt.
Üdv András