Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4524

...sárga zölden...

...sárga zölden... (4.4)

Vélemények: 22

Megnézve: 585

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Éjszakai fotók / Fantom villamos


Fantom villamos

  Fantom villamos

Fényképezőgép:

Canon EOS-600D

Objektív:

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Záridő:

1/40s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

55 mm

Iso:

ISO 3200

Készítés helye:

Európa Magyarország Budapest

Zsírláma előző képei
Készül a képeslap

Készül a képeslap (5)

Mikófalva részlet

Mikófalva részlet (4.96)

Fényvillamos III.

Fényvillamos III. (4.93)

Ebsors

Ebsors (4.8)

Fényvillamos II.

Fényvillamos II. (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Zsírláma 

Feltöltés ideje:

2015.02.02 13:10:20

Kategória:

  Éjszakai fotók

Átlag:

-

Megtekintve:

756

Betöltve:

1289

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

Budapest, villamos

Fantom villamos

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#20 Írta: Bringás 2015.03.19 17:43:46   28277 1150

https://pixinfo.com/hirek/2015-03-13_275611

Nem tudom mennyi az annyi, de talán így elfogadható… érdeklődj utána… a mínusz 100 000 Ft az nem rossz ajánlat…


 

#19 Írta: Zsírláma 2015.02.10 22:41:38   6929 488

Ez egy jó kis összefoglalása a pixelháborúnak.

Nézegettem 5D S és R tesztképeket, brutál, hogy azok az obik milyen szépen kirajzolják az 50MP-t. Az már tényleg a csúcs, árban is derék. :)


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Bringás 2015.02.10 16:51:30   28277 1150

Igen, de a 300 000 expó csak tervezett élettartam, garanciát nem adnak rá. Márkafüggetlenül minden cégnél a következő a helyzet: Ha a zárad elromlik a normál gari időn belül, akkor ingyen javítják / cserélik. De hiába a 300 000-es tervezés, ha mondjuk 50 000 expónál bedöglik a zár, de közben kifutottál a garanciaidőből, az senkit nem fog meghatni, saját zsebből kell fizetned a cserét. Ez az egész csak arról szól, hogy mennyire tervezi a gyár, de nem szavatolják. Mondjuk általában ki szokott tartani a zár a tervezési expó számig. Ha nem így lenne az túl negatívan érintené a gyárat. Persze egyéni peched az mindig lehet. A régi Olympusomat pl. 50 000 expósra tervezték, de legalább 70-80 000 van benne és még semmi baja…

Az 5D mark III igazából vetélytárs nélküli, mert a Nikon nem jelentetett meg hasonló vázat. Legtöbbször még a D810-el szokták párba állítani, de az valójában más vonalat képvisel, mert az egy 36 megás nagyfelbontású váz. A D810-nek pedig a Canon nem állított riválist. Illetve csak most, kissé megkésve jelent meg a Canonos gigagép, az 5Ds. Az 5D mark III kései riválisának talán a Nikon D750 tekinthető, ami vakuban és LCD-ben veri a Canont, viszont az AF és az érzékenység terén nem éri föl a mark III-ast.

A Nikon 3Ds semmikép sem tekinthető az 5D mark III konkurenciájának. Először is 2008-as modell, vagyis 4 évvel fiatalabb a Canonnál. Megjelenésekor és még sokáig a 3Ds volt a Nikon zászlóshajója, a világ legjobb D-SLR-je volt, verte az akkori Canon csúcsgépet, az 1Ds mark III-at. Ám mikor 4 évvel később az 5D mark III-as megjelent, időközben már annyit fejlődött a szenzortechnika, hogy az 5D mark III-as már simán jobb volt a 3Ds-nél, pedig nem is a zászlóshajónak szánták. De akkor már nem is az volt a csúcsgép, hanem a Nikon 4D. Ma meg már a 4Ds, ami jelenleg a legjobb D-SLR váz, veri a mai Canon zászlóshajót.


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Bringás 2015.02.10 16:09:40   28277 1150

Ez a brutál felbontás a középformátumú (tehát nem SLR) vázak sajátja. Na most egy modern digitális középformátumú váz olyan 4-5 milla. Akkor képzeld hozzá az optikákat, azok milyen árban vannak. Nyilván van egy csomó profi fotós, aki egyszerűen nem engedheti meg magának a középformátumú vázat. Nekik készült a Nikon D810 vs. Canon 5Ds. Nekik igenis kell az a hatalmas felbontás, mert falméretű de pengeéles nyomatot kell készíteniük a munkáikból. Képzeld el, amikor bemész egy utazási irodába és meglátod a falom a pincétől padlásig terjedő luxus tengerpart fotóját. Annak a képnek úgy kell kinéznie, hogy te azonnal úgy érzed, muszáj elutaznod oda. Na ehhez kell az a felbontás. A mi szintünkön viszont totál értelmetlen. Arról nem is beszélve, hogy a professzionális optikák közül is alig akad, ami képes szállítani azt a felbontást. Piszkos drága cuccok. De még mindig sokkal olcsóbb, mint egy középformátumú felszerelés. Erre valók. Meg persze az is benne van, hogy újra indult a pixelháború. És mivel a Nikon jött elő hamarabb a saját gigagépével, a Canonnak muszáj volt rákontráznia, csak hogy elmondhassa, az övé a nagyobb:) Mint az oviban:) Meg aztán a profi felhasználókon kívül mindig létezik egy olyan vastag pénztárcájú, de kellően tájékozatlan réteg, akiket az ilyen hülyeséggel szépen meg lehet vezetni. Az üzlet az üzlet:)


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Vertkutya 2015.02.09 19:11:38   4049 355

Szia Bringás. Jó volt olvasni a hosszú szöveged az objektívek fényerősségéről és a vázakról. Látom te nagyon szereted az 5D mark III-vázad. Helyes és jól is teszed ha sokáig ragaszkodsz hozzá. Egyébként említem, hogy az
5 Dmark III váz nem 150,000 expóra van tervezve hanem annak "pont a duplájára". "300,000 expónál kicsit többett" kell kibírni és ezért is drága. Én ezt olvastam és tudom !! Összemérve konkurensben az D5 markIII-st a Nikon D3s mellé helyezném ami szintén 300.000 expóra van tervezve. Azzal van egy rangban szerintem habár a D3s sorozatban 9-11 képet tud. Jó fotózást.


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: Zsírláma 2015.02.08 16:18:40   6929 488

A 6D-t biztosan elvetném a gyenge fókuszrendszere miatt, ez tuti, elég most a 600D-vel megtapasztalni. A Nikonhoz való átpártolást erősen nehezíti, hogy nem ismerem az objektív kínálatukat, a Canonnal jobban összebarátkoztam már. Amúgy mikor a 750D-ről és a 19 keresztszenzorrol írtam, Canonra gondoltam, de nem csoda, hogy rögtön a Nikon jutott eszedbe, mivel a Canon 750D-t csak pár napja mutatták be. Elég biztató, amit az 5D-ről írtál, szimpatikus nagyon az a gép. Persze az is kérdés, mikor jutok el a vásárláshoz, de gondolom, egy ilyen szintű gép már olyan tudással rendelkezik, hogy sok-sok évig elégedettséggel lehet használni.

Érdekes ez a 50 megapixel, kiad egy 60-70 megás RAW fájlt, amit tárolni és feldolgozni is sokkal nehezebb, számomra, illetve a nagy többség számára nem hiszem, hogy van értelme, 4K-s TV is alig van még, de oda is elég lenne 10MP. Mondjuk nagyban nem szoktam előhívatni képet, egy 75 centis van eddig, de oda is elég volt elfogadható minőséghez a 18MP és a gyengébb obi.

Köszönöm a tanácsokat, észrevételeket. Még feldolgozás alatt vannak. :)

A dupla expót próbáld már ki, az olyan érdekes! :)


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Bringás 2015.02.07 18:33:41   28277 1150

Talán érdekelhet ez is: #13.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2015.02.07 18:31:57   28277 1150

Igen, „tök véletlenül” mindkét cég hónapra azonos időpontban „találta föl” a butított full frame vázat. Miért is nem lepődtem meg…? Amolyan "minden mindegy csak full frame legyen" jelszóval. D600 vs. 6D. Nahát olyan is lett mindkettő. A Nikon nem rakott bele elég érzékenységet (normál ISO max. 6400!!) a Canon meg nem rakott bele elég fókuszpontot (csupán 11/1 keresztszenzor!).
Aki full frame vázat vásárol, az valószínűleg nem kezdő, és vannak bizonyos elvárásai azért a nem kevés pénzért, amit kifizet érte. Szóval annyi pénzért nekem egyik sem kéne, mert egyik sem éri meg az árát. Ráadásul a Nikonnak még bejött az a botrányos olajszórás és a nem kevésbé botrányos probléma megoldása. Rengeteg fotóst vesztett a Nikon, és végül akkorára dagadt a botrány, hogy egy éven belül a teljes modellt vissza kellett vonnia és kiadni helyette a D610-est. A Canon meg röhögött a markába.
Ezek után úgy hiányzott a Nikonnak a D750 botrány, mint púp a hátára. Rövid időn belül a második durván hibás ff váz… gondolhatod. Persze gyorsan tanult a Nikon, szerencsére ezúttal gyorsan és elegánsan korrigált, így a D750 végül méltó konkurense lett az 5D mark III-asnak. Egyformán kiváló mindkét gépváz, az egyéni szimpátia dönthet köztük, hogy a különbségek közül a fotós melyiket tartja számára fontosabbnak. Az én ízlésem szerint az 5D mark III-as veri a Nikon gépet, (jobb fókuszrendszer, nagyobb érzékenység, jobb video képesség - bár ez utóbbi nem érdekel). A Nikonban viszont van beépített vaku és kihajtós LCD. Amúgy a D750-el kapcsolatban tévedésben vagy, mert az a váz 51 fókuszponttal rendelkezik, de abból csak a középső 15 keresztszenzoros (nem 19).

A kérdésedre válaszolva, az 5D mark III-ast nagyon kedvelem. A számomra lényeges szempontok szerint a legideálisabb gépváz. Szerelem az első látásra. Jelenleg csak a két „zászlóshajó” a 4Ds vs. 1Dx múlja fölül a kínálatban. Hangsúlyozom, az én szempontjaim szerint. Nekem ugyanis semmi szükségem arra az irdatlan, 30-50 megás felbontásra, amit a D800-810 vs. 5Ds pixelháborús vonulat kínál. Természetesen „mindig valamit valamiért”, ennek a szuper-felbontásnak is megvannak a maga hátrányai. Szóval az 5D mark III számomra a csúcs. Mindenben kedvelem és semmiben sem kevés. Olyan fényképezési szabadságot ad, amilyet el se tudsz képzelni, amíg nem használod. Soha sem fogok tudni kellően felnőni ehhez a gépvázhoz, bármennyit fejlődnék is, a tudásom mindig jóval alatta fog maradni e vázban rejlő lehetőségek tárházához. Szinte napra pontosan 2 éve használom a legkisebb panasz, vagy hiba nélkül. (Remélem ez így is marad.) Van benne egy csomó ígéretes funkció, amit még azóta se próbáltam ki - a lustaságom okán.
A kihajtós LCD tényleg hiányzik belőle. A Canon (ellentétben a Nikonnal) eddig nem rakott egy profi gépvázba se. Kérdésedre válaszolva, az oka egyszerű, így akarnak rávenni, hogy vásárold meg a drága szögkeresőt is. Nekem a földszintes makróknál ez komoly gond volt, szóval a Canon számítása bevált, vennem kellett szögkeresőt is. De legalább tök jól használható.
Az kihajtós LCD-nél sokkal jobban hiányzik a beépített vaku. Természetesen full frame szinten nem fényképezünk a minden szempontból rossz beépített vakuval. Nem is arra kell. A beépített vaku arra kéne, hogy azzal mindenféle vezeték nélkül vezéreljük a gépvázról levett, és attól távol elhelyezett rendszervakunkat. Természetesen jól gondolod, azért nincs beépített vaku, hogy vedd meg a rádiós vakukioldót… Én helyette vettem egy TTL vaku kábelt és azt használom a gépről levett rendszervakuhoz. A makrós témáimhoz az is elég. Professzionális portrézáshoz, rendezvény fotózáshoz persze nem volna az. Szóval, ennyit a mark III-ról, szívből tudom ajánlani. Az ára persze csak később fog lejjebb menni. Ahhoz előbb idehaza is le kell futnia a még meg sem jelent mark IV-es bevezető (magasabb) árának. Amikor az esik, azzal párhuzamosan várható a mark III esése is. Persze ilyen folyton gyengülő forint árfolyammal lehet, hogy semmi sem lesz belőle.

Általában az érzékenységről nem árt tudnod a következőket. A legtöbb gépváznak van egy ún. alap érzékenysége, általában ISO-100-tól ISO-XXXX-ig. Ezen felül az érzékenység legtöbbször kiterjeszthető lefelé rendszerint ISO-50-ig, fölfelé pedig a natív érzékenység duplája, vagy négyszereséig. Na most „alapszabály”, hogy a kiterjesztett érzékenységet felejtsd el. Vedd úgy, hogy nem is létezik. A kiterjesztett érzékenység minden gépvázon használhatatlanul rossz képet ad, ahol a zajtengerből talán feldereng valami a témádból is. Ez így van a full frame-nél is, az APS-C-nél is. Az ISO-50-es kiterjesztés természetesen használható. A dinamika átfogás ugyan jelentősen csökken, de cserében fotózhatsz 2x olyan hosszú záridővel, ha hosszú záras expót készítesz.
Marad tehát az alapérzékenység. Csak ezzel számolj, amikor gépvázat választasz. Pontosabban ennek is csak a felével. Az a tapasztalatom, hogy a gépvázak (márkától függetlenül) az alapérzékenységük feléig képesek kompromisszum mentes képeket alkotni. Pl. ha a natív érzékenységed ISO 6400, akkor úgy ISO 3200-tól jönnek a problémák, témától, expozíciótól, utómunkától függő mértékben. Így érdemes kalkulálnod. Azt írod, 5000-es érzékenységet szeretnél kézből. Ebben az esetben bármelyik ISO 12 800 alapérzékenységű gépváz megteszi, most már bőven van belőlük.

A full frame legnagyobb áldása a hatalmas dinamika átfogás, vagyis egy képen a megszokottnál jóval erősebb csúcsfényeket és jóval sötétebb mélyárnyékokat képes kiexponálni kiégés / bebukás nélkül. Ezért van jogosultsága a „butított” full frame kategóriának, ha valakinek kell ez a dinamika, de nincs pénze komolyabb vázra. Ezzel együtt mint írtam, ár érték arányban szerintem nagyon nem jó ez a kategória.

Ha egyszer anyagilag megengedheted, a mark III-at javaslom. Még az ágyadba is befekteted, úgy fogod szeretni:) Ha ez anyagilag nem lesz elérhető, és a jövendő 6D mark II sem (ha egyáltalán paramétereiben megfelelő lesz) akkor a 7D mark II-est javasolnám. Ugyan APS-C, de ISO 16 000 natív érzékenységgel és 65 db keresztszenzorral!!! adják. Brutál egy gép, telerakva minden csúcs szolgáltatással. Ez esetben az összes optikádat megtarthatnád, ami anyagilag nem mellékes. Igaz, a gyengébb üvegeid valószínűleg nem tudják majd szállítani a 20 megás felbontást. Még annyi tanács, ha Canon full frame-t választasz, akkor mindenképp tartsd meg a mostani gépvázadat, a telézéshez ugyanis azt fogod tudni jobban használni. Kivéve, ha lesz pénzed a 4-5 millás szuper telékre:) Amúgy meg sosem árt egy másodgép:)

Az optikával kapcsolatban, a 24-70mm f/4 L IS USM tényleg fele annyi, mint az f/2.8 L II USM, de még úgy is nagyon drága. Azt írod, hogy kézből akciózás miatt gondoltál a fényerősebb obira. Nos, a 2.8 az pontosan egy fényértékkel jobb mint az f/4 de nincs benne stabi. Az a stabi viszont aranyat ér. A gyár szerint 4 fényértékkel hosszabb záridőt tudsz kézzel megtartani. Ha ebből leveszünk 1 fényértéket a marketinges túlzás kompenzálására, akkor is marad 3. Ezt összevetve az f/2.8-al, az f/4-es optika kézből fotózás estén 2 blende előnnyel rendelkezik. Magyarul az f/4-es stabissal 4x hosszabb záridőt fényképezel kézből, mint az f/2.8-as stabi nélkülivel. Természetesen a mélységélességed nem lesz olyan kicsi, mint f/2.8-al lenne. (Normál módban. A makrós kapcsolóról már írtam.)
Amúgy mindettől függetlenül lebeszélnélek a 24-70-es optikákról, legalábbis, ha megmaradsz a Canonnál. A helyzet az, hogy az összes full frame vázhoz kitnek adják a 24-105 f/4 L IS USM-et. Ez azt jelenti, hogy ezt az optikát 100-150-200 ezer Ft-al olcsóbban kapod meg, mintha külön vásárolnád. Ez lefedi a 24-70-es tartományt, sőt még többet is. A legtöbb helyzetben remekül használható standard optika. Ráadásul kiváló minőségű. Egy csomó fotóm van fönn, a rajzolatra nem lehet panasz. Ráadásul a gépvázaknak megvan tanítva, hogy a 24-105-ös optika összes "hibáját" (vignett, torzítás, CA) automatikusan korrigálja az elkészülő képen - ha bekapcsolod a menüben ezt a funkciót. Ezt ne úgy értsd, hogy ez az üveg alapból rossz képet ad és javítani kell, hanem úgy, hogy ezek a hibák minden egyes objektívben fennállnak, még a milliósakban is, de ennél automatikus javítást kapsz. Továbbá, a 24-104 stabija 3 fényértékes. Ha csak 2-vel számolok, már az is azt jelenti, hogy kézből ugyanazt fogom, mint egy 2.8-as stabi nélkülivel. A mark III-as rajta a 24-105-el cirka 1,6 kg. Nekem 1/30-as záridővel az összes fotóm éles! 1/20-nál kb. a fele éles. Legalábbis az én kezemmel.

Makróról jut eszembe. Ha netalán egyszer makrós vágyaid ébrednek, akkor a full frame vázra a 100-as, 105-ös makró kevés. Be kell áldozni a pénzt egy 180-as makróra. Makróban a Sigma a király. Legalábbis az új OS sorozatú üvegek. Ezek minőségben semmivel sem rosszabbak a gyári objektíveknél, de fele annyiba fájnak. (A régebbi Sigmák viszont nem ilyen jók.)

Végül neked is elmondom, amit mindenkinek, aki érdeklődött ilyesmiről. Jól látod, hogy nem a gépváz a drága, hanem az objektív park. Gondold végig, hogy hosszú távon, az évek alatt milyen objektív parkot szeretnél kiépíteni. Az általad kedvelt témákhoz mely üvegekre lesz szükséged. Aztán nézd meg a teszteket, hogy ezek az üvegek a Canonnál / Nikonnál megadják-e az általad és a gépvázad által igényelt minőséget. Amelyik objektív park az olcsóbb, ahhoz válassz márkát (gépvázat).


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Vertkutya 2015.02.06 15:25:15   4049 355

Igen. Olvastam. üdv.


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Zsírláma 2015.02.06 14:45:29   6929 488

Először is nagyon köszi a tanácsokat, tetszenek és elgondolkodtatóak.

A 6D fókuszrendszere tényleg elég gyengus, még az én gépem is 9 fókuszpontos, tehát nem nagyon marad le. Viszont pont ezt a kevés fókuszpontot nem szeretem... viszont már az új 750D is 19 keresztszenzoros.

Nekem most az 5D III a befutó, főleg ha lejjebb megy az ára, vagy lesz használtan. Tényleg, neked van valami, amiben nem kedveled az 5D-t, vagy kevés? Mondjuk azt nem értem, hogy ebben a kategóriában miért félnek a kihajtható kijelzőtől. :) Nálam az használatos olykor.

A D750-et még nem igazán nézegettem, a becsillanásról szóló híreket olvastam, bár azóta már javították a hibát.

Nem mellesleg az F4 fele árban van a 2.8-hoz képest. A 2.8-at egyébként konkrétan az éjszakai kézből lőtt akciófelvételekhez gondoltam, ahol van némi mozgás, ha nem is túl gyors, de kell az 1/50 körüli záridő, vagy gyorsabb... szóval ezért gondoltam a fényerősebb obira, bár jó kérdés, hogy megéri-e... gondolom, egy full frame-et azért simán fel lehet tolni iso5000-ig, az meg F4-hez is elég lehet.

A 70-200 2.8 IS-t nagyon tudnám szeretni, a stabi nekem mindenképp kellene, most is nagyon hasznos, csak egy ilyen kütyü még használtan is 350 körül van, sőt, az még valszeg az I-es széria. Sajnos a váz megvétele után kezdődik az igazi költekezés, legalábbis ha a mostani palettámat szeretném full framere váltani, elég fájdalmas összeg lenne. De valszeg használt cuccot veszek majd. Mindemellett megjegyzem azért, hogy a mostani felszerelésemet szeretem, és amiket én fényképezek jelenleg, annak azért többé-kevésbé megfelelnek, de álmodozni, tervezgetni, beszélgetni ilyenekről jó és hasznos.

És még egyszer köszi!


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Zsírláma 2015.02.06 14:19:02   6929 488

Köszi szépen a jókívánságot! Azért neked is hasznos lenne szerintem Bringás válaszát elolvasni, jókat írt.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2015.02.05 10:01:51   28277 1150

Egy 450 000 Ft-os ff gépváztól azért szerintem minimálisan elvárható lenne, hogy ne csak 11 db fókuszpontja legyen és abból ne csak 1 db legyen keresztszenzoros!! A kényszer kompozíció és a kötelező középre szerkesztés, majd az örökös vagdosás nagyon gázos dolog… nekem elhiheted, az Olympusommal volt benne részem bőven.

Viszont várhatóan idén jön a 6D mark II és az 5D mark IV. Ez azt jelenti, hogy az 5D mark III ára lejjebb fog menni… A 6D mark II paraméterei egyelőre üzleti titok, de feltehetően jobbak lesznek az elődnél. Inkább ebben gondolkodnék, vagy az 5D mark III-ban. A sima 6D-t nem ajánlanám jó szívvel, de Te tudod…

Amúgy meg az összes jelenlegi optikádat el kéne adnod, mert egyik sem jó a ff vázra. Ez esetben pedig már nem köt a márkahűség, tehát a rivális Nikont (D750) is fontolgathatod.

A Canon 24-70 esetében megfontolandó az f/4 L IS USM is. Ezzel ugyan nem kapsz olyan tág rekeszt és akkora fényerőt, mint egy f/2.8-al. Viszont van benne stabi, ami záridőben többet hoz annál az 1 fényértéknél, amivel gyengébb. De a lényeg, hogy van rajta egy macro kapcsoló, aminek az aktiválásával olyan közelpontot kapsz, hogy elérhető az 1:1,42-es nagyítás is!! Ebben az esetben a mélységélességed legalább olyan kicsi (ha nem kisebb) mint az f/2.8-al. De persze csak a közelfotóknál. Szóval ezzel makrózhatsz is. Kérdés melyik felel meg az igényeidnek. Ha nem akarsz makrózni és mindig beállványozol, akkor az f/2.8 a jó döntés. Egyéb esetben lehet gondolkozni:)

Amúgy téged ismerve egy 70-200 f/2.8-as üveget imádnál a legjobban:) Ha megmaradsz a Canonnál, az a jelenlegi croppos vázadon használva egy egész komoly kistelét eredményezne.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Vertkutya 2015.02.04 21:11:40   4049 355

Szia. Értem és kívánom, hogy sikerüljön a jövőben Fullfrém gépre szert tenni. Ha Canon-os vagy akkor maradj továbbra is a Canon-nál. De a régieket az "5D-t és az 5D markII-st" én nem nagyon ajánlanám. ezek kifutóak és már nem is gyártsák. Ha jót akarok akkor én a "6 D-t" javasolnám mert kedvező az ára és nagyon jó gép. Üdv.


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Ilacsi 2015.02.03 22:03:24   6516 276

Talán a kettőből lehetne valami jó......... hm!


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Zsírláma 2015.02.02 23:15:02   6929 488

Köszönöm Ili! Pont ma készítettem egy olyan képet, amit ha látnál, erre azt mondanád, hogy alig van rajta valami. :)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Zsírláma 2015.02.02 23:13:28   6929 488

Köszönöm szépen Csaba! Igaz, a képzeletemben nálam is jobb. :)

Üdv!


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Zsírláma 2015.02.02 23:12:23   6929 488

Köszi szépen! Az ISO3200 már nem igazán ennek a váznak való, az obi se fényerős, de majd gyűjtögetek egy fullfrémre meg egy 24-70 2.8-ra. Tudnám élvezni... :)


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Ilacsi 2015.02.02 22:09:17   6516 276

Szia Tamás, Érdekes fotó lett ez a fantom villamos, még valakinek a szellem képe is látszik a felvételen, gondolom, hogy ablaküvegen keresztül történt a felvétel. Egy kicsit zavaróan hat a látvány, mert sok minden van rajta, de ötletes és kreatív munkának tartom. Üdv.Ili


 

#2 Írta: Bringás 2015.02.02 18:59:15   28277 1150

Igen ötletes ezzel az „áttűnős” kompozícióval, kifejezetten kreatív munka. Ugyanakkor a zöld korlát számomra nagyon sokat ront az összképen. Tolakodó és csúnya. A többi viszont nagyon bejön.
További szép fotonokat!


 

#1 Írta: Vertkutya 2015.02.02 17:29:16   4049 355

Szia. Ötletes. A színvilág tetszik. Élesség is helyén csak a zaj már jól látszik de nem zavaró. Szerintem itt egy villamos ablakát fotóztad amin átlátszik a háttér a hajó és a villamoson űlő utas is. Nem rossz. szép fényeket. üdv.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Canon EOS-600D

Képek az alábbi objektívvel:

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.0862 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat