Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Horgászáshoz készülödve

Horgászáshoz készülödve (5)

Vélemények: 4

Megnézve: 809

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Panoráma / A tatai Öreg-tó (a Várral)


A tatai Öreg-tó (a Várral)

  A tatai Öreg-tó (a Várral)

Fényképezőgép:

Nikon D3100

Objektív:

Nikkor AF-S DX 18-55mm F/3.5-5.6G VR

Szűrő:

UV

Záridő:

1/250s

Rekesz:

F8

Fókusz:

30 mm

Iso:

ISO 100

Készítés helye:

Európa Magyarország Tata

AndOr előző képei
Tatai tó

Tatai tó (4.5)

Egy másik amarillis

Egy másik amarillis (3.9)

Amarillis

Amarillis (4.5)

Pillangós

Pillangós (3)

Felhők alatt szárnyalás

Felhők alatt szárnyalás (5)

| Még több

Feltöltötte:

  AndOr 

Feltöltés ideje:

2011.06.27 21:17:28

Kategória:

  Panoráma

Átlag:

4.5 (2 szavazat)

Megtekintve:

641

Betöltve:

1065

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

D-SLR, kültéri, panoráma, színes,

A tatai Öreg-tó (a Várral)

A tó:
A Tatai Öreg-tó Magyarország egyik legidősebb mesterséges tava, amely még a honfoglalás előtt készült az Által-éren épített völgyzárógát segítségével. A tavat a középkorban is használták, és folyamatosan bővítették. A tó és a hozzá tartozó mocsárrendszer a Tatai vár védelmét szolgálta, vizében kezdetben a Dunából származó halakat tárolták. Tata a 13-14. században keletkezett nagyobb település, mezőváros a tó körül. Zsigmond és Mátyás királyok alatt Tata királyi birtok, a Tatai vár királyi nyaraló, a török időben végvár. Tata 1727-től az Esterházy család birtokközpontja és a 18. században alakult ki a környék mocsarainak lecsapolásával ma is meglévő tórendszere. Az Öreg-tó maihoz hasonló formáját Mikoviny Sámuel neves vízrendezési mérnök tervei alapján alakították ki 1747-ben. A tó akkori területe ~600 hold (~345 ha) volt, az Esterházy uradalom részeként halastóként használták, de voltak a tavon vízimalmok és egy vízi vágóhíd is.
A vár:
A Lackffy család kezdeményezésére az 1300-as évek végétől folyamatosan épült és átépült, ma Tata egyik gyöngyszeme. Fénykorát Luxemburgi Zsigmond és Hunyadi Mátyás idején élte, mint királyi nyaralókastély. A vár falai a romantikus építészet stílusjegyeit tükrözik, melyet az egykor itt élt Eszterházy családnak köszönhetünk.
(Forrás: www.tata.hu)

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#13 Írta: AndOr 2012.08.04 14:42:05   1349 19

Kösz, hogy megnézted, és örülök, hogy tetszik.
Ezt a masinát már hiába fogom a kezembe (bár néha nosztalgiából megteszem), mert megfürdött, és arra nincs orvosság.
Van egy kis kompakt, azt viszont napi szinten használom, könnyen hordhatom magammal, és ezzel is tudok ugyanolyan rossz képeket csinálni! ;)


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: döpö 2012.08.03 16:52:57   9512 764

Jó kis panoráma, nekem tetszik. Üdv. Szép fényeket! Vedd gyakrabban kezedbe a fotómasinát (igaz, már vagy 1 hete én sem kattintottam...)


5.0

 

#11 Írta: AndOr 2011.11.27 16:56:57   1349 19

Az árnyékban is részletek jó dolog, erre - is - való a HDR. No de azért egy HDR panoráma... Ha nagy leszek, megpróbálom :)
Köszi, hogy egy régi képhez írtál, én is szoktam nézni régebbi képeket, hisz nem csak a tegnapi meg a mai az, ami szép és tanulságos lehet.


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bogár Ferenc 2011.11.27 09:51:23   145 0

Tetszik a képed. A part íveltsége nagyobb is lehetne - már ha ez megoldható - akkor jobban érvényesülne a körpanoráma hatás.
Mindenkinek meg van a maga fejlövése. Az enyém az, hogy az árnyékos területeken is szeretek némi részletet látni (hacsak nem ff fotografikus képről van szó). Meg kell találni azt az expozíciót ami ezt hozza, vagy utólag kellene kiegyenlíteni a világos és sötét képrészeket.


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: AndOr 2011.07.02 22:24:13   1349 19

Megyek majd állvánnyal is! :)


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Dodó 2011.07.02 22:21:16   11000 727

Igen szépen leírtad azt, hogy miért szeretjük a panoráma-képeket,s egyben azt is, hogy miért ennyire nehéz fotózni - különösen állvány nélkül. Ennek ellenére nagyon kellemes élményt adott és ad most is a kép!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: AndOr 2011.07.02 22:18:04   1349 19

A megvilágítás egyenetlensége kettős: egyrészt a part, másrészt az ég és a vízfelszín esetében érzékelhető. Utóbbi egyszerűen a felhők miatt van, ezek árnyalják a vizet is.
A part már komplikáltabb, itt az van, hogy ez nem egy hosszú egyenes part képe, a panoráma körben készült, és ami baloldalt van, az már árnyékos, a jobb oldali részre viszont odasütött a nap.
A panorámában azt szeretem, hogy egy képen látszik, amit egyébként egyszerre nem is lehet látni, ebben az esetben a bal széle kb. északnyugati irányú, a jobb oldal pedig délkeleti. Talán egy hengerpalástra 180 fokban kivetítve, belülről nézve lehetne megmutatni.
A jobboldali fa nekem is kellett, de igazad van abban, hogy vágni lehetett volna, akkor jobb lenne az egyensúly a két szél között.
A ferdeség - mivel távoli épületek - nekem is csak akkor tűnt fel, mikor olvastam Bringás értékelését. Mentségemre legyen mondva, csak ismerkedem a dologgal, és Neked is köszönöm a lelkesítő véleményt, emellett örülök, hogy tudtam valami szépet mutatni.


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Dodó 2011.07.02 21:12:20   11000 727

Nagyon tanulságos a történet, amit mellékeltél, szerencsére nem tűnnek fel a jelzett hibák, egyedül a megvilágítás egyenetlensége. A jobb oldali fa szerintem szükséges a kép lezárásához és az ellen-oldallal egyensúlyba hozáshoz, de egy kicsivel kevesebbet hagytam volna (ott, ahol az ég bekéklik, vágni esetleg?). Olyan módszer, amit nem művelek, csak az eredményét csodálom. Gratulálok!


 

#5 Írta: AndOr 2011.06.30 12:12:07   1349 19

Örülök, hogy előnyöket is írtál, és megtisztelő, hogy ilyen részletes magyarázatokat fűztél a főbb hibákhoz.
Állvány sajnos nem volt nálam (ezt meg is bántam, de majd legközelebb...), és bizony igazad van, mindegyik kocka ferde lett.
Köszönöm, és igyekszem megfogadni tanácsaidat!


 

#4 Írta: AndOr 2011.06.30 11:41:55   1349 19

Igen, szerintem is szép hely.
Valóban dokumentatív, annak is szántam.
Igazad van, túl sokat akartam rátenni a képre, állítólag ez kezdőknél gyakori hiba.
Köszönöm a véleményt, és a (különösen a tópartos képeidet nézve) megtisztelő, biztató osztályzatot is.


Válasz hozzászólás
 

#3 Írta: Bringás 2011.06.29 10:34:05   28277 1150

Látod, 8 pontból mennyivel többet ki lehet hozni! A kompozíciót szerintem jól választottad meg, egyedül a jobb oldali fát hagytam volna el. Úgy érzem az nem tesz hozzá a képhez, csak a helyet foglalja. A horizont az alsó harmadolónál jó helyen van. A program jól illesztette össze a képeket, hibát nem látni. Az égen nincs foltosodás. Ezek a kép előnyei. De inkább a hátrányokról, mert abból tanulsz. A fények nem voltak szépek és ráadásul egyenlőtlenek is voltak. Értsd, ez egy táj jellegű panoráma. A tájra mindig kell a fény, különben nem sokat ér. A táj nagy része árnyékban van, egyedül a jobb oldali részen van napsütés. Ezt értem egyenlőtlen eloszláson. Miután beállványoztál és megvan a kompó, várd ki a kedvező pillanatot, akkor fotózz. De akkor siess a képkockákkal, hogy minél kevesebb változás történhessen. A másik hiba, amit elkövettél igen gyakori: Az állvány nem állt precízen függőlegesen. Így a vízszintes tó felszín domború lett és a jobb oldalán nagyon durván lejt. Azt, hogy itt nem csak perspektivikus dőlésről van szó, jól mutatja, hogy a fák és az épületek is erősen ferdék. Mindig ez van, ha az állvány nem függő, ugyanis ha ilyenkor elforgatod rajta a fényképezőt az olyan, mintha ferdén tartanád a gépet. Látatlanban lefogadom, hogy az egyes kockák önmagukban is ferdék. Ha nem tudod az állványt precízen függőbe tenni, akkor az egyes képkockák előtt a gépet mindig igazítsd vízszintbe. Egyébként PS-ban ez utólag korrigálható, de macerás, tehát érdemesebb jól fotózni.
További szép fotonokat!


 

#2 Írta: AndOr 2011.06.27 23:17:08   1349 19

Vakartam is a fejem... De akkor a baloldali kis fát is lehagytam volna. Valahogy úgy gondoltam, hogy így valami kezdi és lezárja a képet.
(Egyébként azt is kutyául megbántam, hogy nem vittem állványt...)


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: zoolyka26 2011.06.27 22:50:58   267 32

Szia AndOr! Látom megint egy panoráma képet tettél fel ami ismételten csak jó lett! Tetszik a történet amit írtál róla! Viszont jobb oldalon viszi az ember szemét a fa! Azt szerkesztésnél kivághattad volna és akkor is kaptál volna, igaz picit szűkebb de olyan panorámát ahol nincs zavaró tényező! Üdv.:zoolyka


4.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D3100

Képek az alábbi objektívvel:

Nikkor AF-S DX 18-55mm F/3.5-5.6G VR


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1080 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat