Így utólag már én is sajnálom, hogy a képre komponáltam a lépcsősort. Ott, a helyszínen pedig jó ötletnek bizonyult. A tanácsod jogos, valóban jobb lenne az általad javasoltakkal.
Köszönöm szépen a részletes véleményezést, örömömre szolgál, hogy így is tetszik Neked!
A nézőpont jó, a kép színe, árnyalatai kellemesek. Nem akarok esztétikai kérdésekbe bonyolódni, de világunkat általában nappal ésnapsütésbenlájuk, és nem a kék óra misztikus fényeiben, vagy a hajnalpír derengésében. Ha mindig azokat választjuk - amikor a nyári napfény adta élénk színekkel és hatérozott kontrasztokkal is megkapó képet lehet készíteni - akkor sokat feláldozunk az elénk terüló látványbóé. Ílyenkor természetesen nehezebb izgalmas képeket készíteni, de mot Neke sikerült. (A lépcsőért kár, a kék, zöld, fehér harmóniáját megtöri - ha az előtérből is vágsz, azaz a képet panormáma-szerűen elnyújtod, akkor a stációk áttételesen időben is jobban elhúzódnak, kifejezve a senvedés hosszát). Jó, most egy másik képről elmélkedünk, ez ötös. Gratulálok!
Köszönöm szépen a részletes véleményezést, örülök, hogy összességében tetszik Neked! Igazad lett a lépcsősorral kapcsolatban, levágtam és tényleg jobb lett nélküle az összkép. Jó volna eljutni a Balcsira egy ilyen viszonylag turistamentes időszakban (akár télen is). Tervezem. A turistákkal kapcsolatban köszi az ötleteket, a kép készítésekor sajnos nem volt állványom, a tömeg viszont iszonyú volt.
A fények olyanok voltak amilyenek, ezt a történetet túlzottan jól ismerem…
…azzal kell főzni, ami van:) Ahhoz képest viszont egy természetes, üde, igazi nyári színvilágot hoztál. Az expozíciót szűrő nélkül is (pedig úgy jóval nehezebb) remekül megoldottad ebben a kemény fényű helyzetben.
A turisták miatti kényszerkompóval kapcsolatban: már a földvári "ketreces" képednél is mondani akartam, hogy Balcsira fotózni menni a vénasszonyok nyarán kell. Nincs kánikula, nincs turista, viszont gyönyörű fotós idő vár. Szeptemberben simán bejutottam abba a ketrecbe…
A kompozíciónál maradva, a kép alján lévő lépcsősort elhagynám. Ez így ebben a formában megtöri a látványt, nagyon nem illeszkedik a képhez, afféle idegen elemként hat. Maga a nézőpont jó, a kálvária szépen behúzza a néző tekintetét a fotóba, a kép alján lévő vízszintes lépcsősor viszont ez ellen "dolgozik". A turistákat a következő módon kell leszedni a képről:
- Gondosan beállványozod a kívánt kompozíciót.
- Készítesz összesen 4-5 képet, mindig akkor exponálva, amikor a zavaró emberek egy kicsit odébb mennek.
- PS-ban egymásra rakva a képeket mindegyikről leradírozod az embereket.
Persze ha nem mozdulnak, és/vagy nincs időd, akkor nem működik.
További szép fotonokat!
Nekem nagyon tetszik, remek a kompozíció erős fények lehettek de az expó jó, nézőpont választás is ,és csábít újra időt szakítani egy sétára
gratulálok
De bizony, igazad van, 14 stációból áll. Itt az előtérben a lépcsőkön egy rahedli turista ült/várakozott, csak így tudtam kivitelezni ezt a kompót. Köszönöm szépen, hogy megnézted és írtál hozzá, örülök a tetszésednek!
A Kálvária nem 14 stációból áll? mert mintha lemaradt volna az eleje a helyszínnek ... de mond ha nincs igazam.
Képileg nekem tetszik, még én sem voltam itt de bepótolom.
üdv.AllA.
Nagyon jó kép lett! Még nem is voltam itt, de a kép miatt elfogok! :)
Szép kompo. Jók a vonalak, szépen végig viszi a szemet.
A fényekkel sincs gond.
Gratula!
Köszönöm szépen, hogy megnézted és leírtad a gondolataidat, teljes mértékben helytállóak és jogosak! Szinte "átszaladtunk" a félszigeten, nem volt lehetőségem szép fényeknél fotózni. A ketegorizálásnál az egyéb és a városkép között vacilláltam egy pillanatra, maradt az utóbbi.:)
Városkép? Hol...? :)
Kár hogy verőfényes napsütésben készült, nagyon direkt a fény, de ez így délben csöppet sem művészi, inkább egy jól komponált turistafotó. Én mindenképp este 7-8 óra között vagy a korareggeli órákban fotóztam volna, nyitott rekesszel, hogy legyen mélysége a képnek. (de talán nem válogathattál az időpontokban) Nem sértésből mondom, de így olyan kompaktfényképezős íze van a látványnak.