A zaj már régóta nem központi kérdés számomra. (Egy bizonyos határig, amíg nem hibás gépkezelésból ered.) Ez ugyanis csak egy olyan technikai adottság, ami a fényképezőgép adottsága és nem a fotósé. Persze törekszem a lehető legkevesebb zajjal fotózni, ha lehet, de pl. itt 640-es ISO-t kellett használnom, mert nem volt nálam állvány, ez pedig ezzel a géppel "némi zajjal jár". Ha jól emlékszem (már elég régi a kép) a kidolgozáskor még adtam is hozzá némi zajt, a hangulat kedvéért.
A kép egyébként nem ff, hanem un. duoton, ami jelen esetben a fekete és a szelénium színének árnyalataiból áll.
Nagyon jó kép! Tetszik a vágás és a szög: nagyon jól visszaadtad általa a méreteket! Az FF is tök jó. Kicsit zajos, de hát egy sötét térben lehetetlent ne akarjon az ember, ugye? Tuti fotó!!!
Kedves Vertkutya!
Nem akarlak megbántani, de amit írsz, az ebben a formában nem igaz.
1. Ha teljes sötétségben fotózunk vakuval, azt nem derítő vakuzásnak hívjuk. A derítő vakuzás célja a nagy fényintenzitás különbséggel bíró képeken a mély árnyékok világosítása és ezáltal a kép részletgazdagabbá tétele.
2. Ha egy ilyen képen az ablakok kiégnek, akkor a kiégés elkerüléséhez nem elegendő csak a vakuval villantani egyet a nagyvilágba (az ablak felé). A kiégést a nagy fényintenzitásbeli különbségek okozzák akkor, ha a kép készítésekor a fénymérés a sötétebb területekre történt. Ha a világos területre mérünk fényt, akkor az ablakok nem fognak kiégni, de a környezet nagyon sötét lesz. Ekkor van esély derítő vakuzással ezeket a bebukott, vagy sötét részeket világosítani. De nem 50-60 m távolságból, mert ilyen távolságra a vakuk hatástalanok, mint azt az előző válaszomban is írtam. Ebből következik, hogy az ilyen helyzetekben meghatározó, hogy hol és milyen módon (spot, súlyozott, vagy átlagoló) mérünk fényt az expóhoz.
Jelen esetben, ha vakut használtam volna, akkor az azt eredményezte volna, hogy a kép közeli elemei túlvilágítottak lennének (jobb oldali rész, a szobor és az oszlop), míg a többi része a képnek nagyjából változatlan lenne. Ezt pedig el szerettem volna kerülni, mert ez nem az a koncepció lett volna amit akartam. (Mellesleg megjegyzem, hogy a kupola ablakai nincsenek kiégve, mert az ablakok teljesen átlátszó fehér üvegből vannak és mögöttük csak a tiszta égbolt látható.)
3. A hosszú záridőre tett megjegyzésedet nem tudom értelmezni ebben a kontextusban.
Szia. Értem amit írsz. Talaj szintről 70 M magasan lévő kupolára nem is kell vakuval deríteni ha sötét van. DE : ha a napfény bevilágítsa a kupola ablakait akkor azok hamar kiégnek ezért a vaku derítésével ellensúlyozható, hogy ne égjenek ki a kupola ablakai ,ha besüti őket a nap. Ilyen fényeknél már hosszú záridő sem kell. szép estét.
Ha jól értem amit írsz, akkor valami hasonló jellegű képet csinálnál ebből is, mint amilyet te a Szt. István Bazilika kupolájáról csináltál.
Az én célom azonban más volt ezzel a képpel, mint a tiéd.
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a szűrők nem ilyen helyzetek kezelésére lettek kitalálva, mert a világos-sötét helyek dinamika arányán jelen esetben nem nagyon változtatna a kritikus helyeken semelyik fajta szűrő.
A vaku esetében pedig: ha a Nikon SB 900-as rendszervakumat használom (aminek a kulcsszáma kb. 130 ISO1600-nál 35 mm-en) oly módon, ahogy írod, akkor a kb. 60-70 m-re lévő kupola sötét részeinek megfelelő expozíciójához ISO1600 mellett 2-es blendénél tágabb nyílással kéne kattintani 11 mm-en a kép kompozíciójának elkészítéséhez. Ilyen objektív jelenleg nem létezik. Így csak óvatosan kérdezem: a gépen lévő beépített vakuval, amelynek a kulcsszáma alig harmada a Nikon egyik csúcsvakujának, mi értelme van talajszintről a 71,5 m magas kupolára deríteni?)
Köszönöm, hogy megnézted a képet és leírtad a véleményedet. Üdv.
Szia. Kérdezted tőlem. Mit javítanék rajta ?. Én az eredeti szermészetes színvilágát adnám vissza. Újra fotóznám. Ha hosszú záridővel csinálnád akkor hamar kiégne a freskó ablaka ezért ez befolyásolható egy megfelelő szűrővel de ha nincs szűrő akkor vakuval is megoldható. A vaku ellensújozza az ablakok kiégését és visszaadja a termeszetesen ahogy az ablakokat látjuk. Jó fotózást.
Gyönyörű kompozíció, harmonikus kisugárzású, jó nézni. Nincsenek benne függő és vízszintes vonalak, így az egész dinamikus, mozgalmas hatású. A ff választás is illik hozzá, mert jobban kihangsúlyozza a formákat. A kidolgozását azonban egy kissé sötétnek érzem, szerintem kellenének bele világosabb tónusok is.
További szép fotonokat!
Nekem így tetszik ahogy van.Voltam itt egyszer, alapra is szép.
A vallás áll tőlem talán a legtávolabb, de itt látni a hagyságát.Jól bemutattad.
Grat és köszi hogy megmutattad
Szia. Nagyon jól megkomponáltad a képet. Az expo is teljesen jó, így a érvényesül az elképzelésed. A jobb felső sark kicsit üres, egy kis lágy fény nem ártott volna oda. Szívesen látnám szinesben is.