Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4578

Szilva

Szilva (4)

Vélemények: 2

Megnézve: 714

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Digitális manipuláció / The Gigant (HDR verzió)


The Gigant (HDR verzió)

  The Gigant (HDR verzió)

Fényképezőgép:

Olympus SP-565UZ

Záridő:

1/640s

Rekesz:

F4

Fókusz:

5 mm

Iso:

ISO 64

Készítés helye:

Európa Magyarország Eger

Maxx előző képei
Orkok fészke 2.

Orkok fészke 2. (5)

The gigant

The gigant (4.85)

Tükröződés

Tükröződés (4.95)

"Térkép nékem e táj"

"Térkép nékem e táj" (5)

Istenhez közel...

Istenhez közel... (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Maxx 

Feltöltés ideje:

2009.09.05 16:00:44

Kategória:

  Digitális manipuláció

Átlag:

5 (13 szavazat)

Megtekintve:

1307

Betöltve:

1745

Feldolgozható:

Igen

The Gigant (HDR verzió)

Eger, Bazilika...

Ezt a képemet nemrég már felraktam LOW-KEY szerű világgal.
Ez meg a HDR változat.
A kettőt ne hasonlítgassátok össze, hisz teljesen más stílusban készültek, nem egymás javításai. Nézzetek erre, mint egy különálló képre. Előre is köszönöm :)

A kép 5 expóból készült HDR. Sajnos az eredetit a mérethatár miatt le kellett kicsinyítenem, s a lélektani 92% alá tömörítenem :( Remélem nem feltünő...

sam2009

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#51 Írta: Maxx 2010.05.19 23:32:29 www  3089 254

Köszönöm Mókár :)
Én meg este szeretném egyszer lefotózni :)


Válasz hozzászólás
 

#50 Írta: Mókár 2010.05.19 23:00:03   43 6

Szia! Nagyon tetszik a fotó. A HDR minden témának monumentalitást kölcsönöz ami ebben az esetben nagyon hatásos. A színek gyönyörűek, főleg az ég kékje fogott meg, de számos apró részlet van ami önálló képként is megállná a helyét pl: a timpanon tetején lévő 3 szobor és a kereszt.
Még pozitívumnak tartom az emberek ábrázolását a képen, mozgalmassá teszi a statikus témát. Az épület falára vetülő árnyékok szintén tetszetősek. Amikor Egerben jártam mindig csak este sikerült megfigyelnem az épületet, kivilágítva. Így viszont sokkal hatásosabb!
Gratula


5.0

 

#49 Írta: Maxx 2009.10.12 15:21:18 www  3089 254

Köszi a véleményt devilv8 :)
Ennél a képnél (s sok másiknál is) nem is az volt a cél, hogy a maga valójában mutassam be a helyet, hisz azt mindennap láthatjuk képeken, weben, vagy a valóságban.
Itt inkább az alkotói szabadságom engedtem szabadjára :)
Valakinek ez a stílus tetszik, valakinek a visszafogottabb. Nincs is ezzel semmi baj sztem :)


Válasz hozzászólás
 

#48 Írta: devilv8 2009.10.11 11:11:00   1974 401

Én nagyon sokat szoktam HDR-ezni, de ezzel óvatosan kell bánni! Ez már nagyon durva, igaz, hogy a digitális manipuláció kategóriába van feltöltve, de akkor is ez már szerintem nem szép. EZ az én véleményem, lehet hogy másnak tetszik. Színek túlzottak, ehhez a régi épülethez egyébként is jobban illene egy régies stílusú kép. A dőlés is elég jelentős, szerintem ez nem válik a kép előnyére, pedig én is gyakran használom direkt. Nekem tényleg az ég kéke a legzavaróbb annyira nem igazi, mintha vízfestékkel lenne az egész. Bocsi, de nekem most itt ez a véleményem


 

#47 Írta: Maxx 2009.09.14 18:37:41 www  3089 254

Oké :)
Csak egy mini valami. 12 kép van kint.
Sajna a Plaza vezetősége kis költségből oldotta meg, úgyhogy nem a legszebbek :(


Válasz hozzászólás
 

#46 Írta: szujam 2009.09.14 00:06:04   3512 183

Köszönöm az invitálást!:)
A napokban mindenképpen szeretném megnézni a kiállítást, hétvégén sajnos nem sok időm volt.

Üdv.: szujam


Válasz hozzászólás
 

#45 Írta: Maxx 2009.09.11 15:24:45 www  3089 254

Köszi Szujam :)
Ne irigykedj, hisz te is megtudod csinálni ugyanezt :)
A werk-fotón leírtam, hogyan :)
Látom debreceni vagy :)
A Paza-ban van az aulában egy mini kiállításom, ugorj be, nézd meg :)
Amúgy holnap (szombaton) vasárnap reggelig én is ott leszek, ott dolgozom. Biztonsági őr :)


Válasz hozzászólás
 

#44 Írta: szujam 2009.09.11 00:52:53   3512 183

Szervusz Maxx,
Hát, nem is tudom. Egy szóval jellemzem a felvételt: tökéletes.
Csak gratulálni és irigykedni tudok, borzasztóan tetszik.
Remek munka!

szujam


5.0

 

#43 Írta: FreeVili 2009.09.07 16:53:21   1382 84

Oh! Köszi. :)
Mindíg azt teszem.


Válasz hozzászólás
 

#42 Írta: Maxx 2009.09.07 16:51:18 www  3089 254

Holnap fel is rakok egy újat, ajánlva neked ;)
Majd véleményezd őszintén :)


Válasz hozzászólás
 

#41 Írta: Maxx 2009.09.07 16:50:30 www  3089 254

Hmm, igazán köszönöm ezt a nagylelkűséget :)
Nagyon jól jön minden pont most, mert úgy érzem, sikerült egy pár jó képet csinálnom Egerben :)
Ezért is húztam bele a kommentezésbe is őrült módon :D


 

#40 Írta: FreeVili 2009.09.07 16:41:55   1382 84 (Maxx kapott 1.00 pontot)

Nos, akkor ezért a képért, meg a jövőbeliek reményében itt a "díjazás" részemről. :)


Pont utalva  

#39 Írta: Maxx 2009.09.07 16:35:12 www  3089 254

Köszönöm FreeVili :)
Tényleg rám férne már egy sam2009, különdíjat már kaptam 2x is, de még helyezett képem nem volt, s jól jönnnnne a sok-sok pont, mert hasonló stílusú és színvonalú új képek figyelnek a winyómon, várva hogy legyen pontom felrakni őket :) :)


Válasz hozzászólás
 

#38 Írta: FreeVili 2009.09.07 16:31:18   1382 84

Szia
Hát, ez gyönyörű lett.
Amit meg megtettél a mozgó alakok "szellemtelenítése" érdekében, az nagyon klassz eredményt hozott.
Szóval marad a gratuláció. :)
Üdv
Vili

(Az eddigiek alapján gyanús a sam2009-es nyeremény a hétre.) :)


5.0

 

#37 Írta: Maxx 2009.09.07 15:52:10 www  3089 254

Köszi Zso6607 :)
Volt itt is zaj bőven, de egy kifejezetten errew írt progi, mrg némi retus segített :)


Válasz hozzászólás
 

#36 Írta: Maxx 2009.09.07 15:50:55 www  3089 254

Köszi Dimitry :)
Remélem a következő is tetszeni fog :)


Válasz hozzászólás
 

#35 Írta: Maxx 2009.09.07 15:50:06 www  3089 254

Köszi Rolcsita :)
Hát igen, a HDR egy külön műfaj :)
Egyesek szerint már nem is fotó, mások szerint meg olyan fotó, amit az emberi szem és a fényképezőgép nem bír megmutatni, befogadni élőben :)


 

#34 Írta: Maxx 2009.09.07 15:47:22 www  3089 254

Próbálgatni kell :)
Csak lassan fog tökéletesedni, ahogy folyamatosan jössz rá új és új apró kis trükkökre az utómunkában :)


Válasz hozzászólás
 

#33 Írta: Maxx 2009.09.07 15:46:10 www  3089 254

Köszönöm Ogeri :)


Válasz hozzászólás
 

#32 Írta: zso6607 2009.09.06 10:49:07   13843 177

Szia! Szép szimmetrikus, grafikaszerű, valóságtól elrugaszkodott csicsás, de jól áll neki. Zajt sem látok rajta, pedig a sötétebb és a kék színeken szoktak jelentkezni (gondolom mert az srgb főleg a kékben szűkebb). Szóval szépen kivitelezett, 5 pontos munka.
Grat, üdv: Zso


5.0

 

#31 Írta: rolcsita 2009.09.06 06:54:35   539 113

Hm, még a végén sikerül megszerettetned a HDR-eket az oldal látogatóival... külön köszönet ezért egy nagy HDR-rajongótól.
A kép remek lett, szép színeket sikerült varázsolnod az élesség is nagyon jó. Jó ránézni a képedre. A zöld részekkel én még lehet hogy külön dolgoztam volna, mert ott a szín egy kicsit már túlzottan is természetellenes, de nem feltűnő, nem is vonok le érte... Gratulálok!


5.0

 

#30 Írta: erz 2009.09.05 21:49:06 www  4797 276

Akkor most pontozok is!
Köszönöm a választ és a hasznos infókat. Majd a hosszú téli estéken lehet hogy én is megpróbálom ezt a HDR technikát. Igaz, hogy már próbáltam és semmi jó nem sült ki belőle...


5.0

 

#29 Írta: ogeri 2009.09.05 21:48:57   296 26

Az előző képedhez hasonlóan ez is nagyon ott van a szeren. Brutálisan élénk színek, piszok jó égbolt és remek éles, részletes. Abszolút 5-ös.


5.0

 

#28 Írta: Maxx 2009.09.05 21:36:12 www  3089 254

Köszönöm Rena :)
Akkor majd nézd meg a következő feltöltésem is, ismerőseim szerint az ennél is jobban sikerült ;)


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Maxx 2009.09.05 21:34:35 www  3089 254

De új hozzászólással pontozhatsz ;)

Előszőr is köszi :)
Amikor a gépre feltöltöttem a RAW-ot, még egy egyszerű, szerény kis képecske volt (akit érdekel hogy miből lett a cserebogár, átküldhetem a RAW-ból automatán előhívott semleges jpg-t). Sok kép van igy, hogy a gépen egy ideig csak ide-oda teszegeti az ember, átlagos képnek látszik. De az már a fotóson múlik, hogy akár utólag valamilyen feldolgozással mit tud kihozni belőle.

Amúgy amit kérdeztél, nem teljesen így van: ha látnád az eredeti képet a bazilikáról, van benne kiégés és bebukás is.
Ha nem túl nagy mértékű, akkor egy kis retussal, különböző trükkökkel javítani, korrigálni lehet ezeket.
Pl HDR-el :D

Nem akarok anítani senkit semmire (egy képem alatt elég parázs kis vita is volt erről régebben), hisz még én is tanulok, van még mit, bőven :)
Inkább írom, én hogy szoktam: a gépem gyorsgombjára ráprogramoztam az "élő hisztogram" módot, ami annyit jelent, hogy amikor RAW-ban valamire ráirányítom a keresőt, akkor a bebukott részek sötétkéken jelennek meg, a kiégett pedig pirosan. Ekkor EV-t módosítok, hogy eltünjenek. Ha mégsem akarnak, mert olyanok a fényviszonyok, akkor inkább legyen egy kicsit bebukott, mert azt utólag könnyebb korrigálni, mint a kiégett részeket. A bebukott részekből RAW-ban mindig többet lehet visszanyerni, mint ami ki van égve :)


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: rena 2009.09.05 21:02:46   541 80

Elvesztem a képben, nagyon tetszik. Fantasztikus színek, a nézőpont is remek, nagyon tetszik nem is tudom ragozni :)


5.0

 

#25 Írta: erz 2009.09.05 19:55:13 www  4797 276

Na, most itt én is tanultam egy csomót.

Először is a kép letaglózott első látásra. Nem is szaprítom a szót, gyönyörű és különleges.

Lenne egy kérdésem: ha egy raw képből próbálkozik az ember, ahogy Te is tetted akkor azon sem kiégés sem bebukás nem szabad legyen ugy-e. Ha így van akkor a nagyon kontrasztos helyzetekben, amire a HDR-t kitalálták(ha jól tudom), nem használható az egy expós módszer, hanem állvánnyal több expót kell csinálni pl. -1,0,1

expókorrekcióval. Ezek a dolgok így vannak-e vagy én tévedek?
Bocsi, a nagy kérdezősködésben az 5-ös lemaradt, javítással pedig már nem pontozhatok...


 

#24 Írta: Maxx 2009.09.05 19:46:53 www  3089 254

Igen :)
Én is meg kellett nézzem a másik verziót, hogy tényleg annak az árnyéka e :)


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Maxx 2009.09.05 19:45:28 www  3089 254

Látod, van azért mire figyelni :D
Tökéletes munka nincs :)


 

#22 Írta: Basys 2009.09.05 19:44:39   242 20

Hehe! Fel sem tűnt, hogy nincs ott az ember, de az árnyéka az tényleg ott van. Viszont csak az veszi észre, aki tudja, mit keressen.


 

#21 Írta: Maxx 2009.09.05 19:41:58 www  3089 254

Bizony az :) Nem volt fényképezőm, a minőség le volt korlátozva egy SonyEricsson W810 2MP-re.
Ezért szegény ember vízzel főz: a komponálásokat gyakorolgattam rajta, meg az utómunkát.
Gyakorlatilag azok a képek 10% fotóból, s 90% javítgatásokból álltak :D
Őrzöm is mindet. Érdekes néha visszanézni, honnan hová fejlődget az ember lassan :) De még mindig van, még mindig amatőr szinten vagyok.
Akkor még a HDR-re azt hittem, valami kábítószer :D
Végűl is.... :)


 

#20 Írta: Maxx 2009.09.05 19:37:21 www  3089 254

Gyakorlatilag a tömörítetlen RAW ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mintha 1 RAW helyett 5 különböző fé-s képet csinálná, sőt, többet is tartalmaz. Nem véletlen egy 10MP-eles kép nálam 12Mb :)
Persze az expósorozatnak is van haszna, amikor a téma kívánja, abban szoktam fotózni. Pl vízesés, vagy tó, tengerpart. S így nem kell hosszú záridővel fotózni, mégis szép egybemosódott, fátyolos lesz, ha a HDR progikban úgy állítod be :)


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: persecutor 2009.09.05 19:34:20   2084 116

Az árnyéka ott maradt! :))))


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: persecutor 2009.09.05 19:32:14   2084 116

Nehéz elhinni. De tudom, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen!
Azt eddig is tudtam, hogy hasznos lehet a mobillal való fotózás. Azt viszont nem gondoltam, hogy "tanítómester".


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Maxx 2009.09.05 19:32:05 www  3089 254

Köszi Basys :)
Az előző változatnál valaki megjegyezte, hogy a bal sarokba épp besétáló piros inges alak zavaró.
Na, azt már itt kicsináltam az alább leírt Copy-Paste módszerrel, s kis retussal :)
Itt a túrista:
http://www.fotosokvilaga.hu/kibont.php?kat=34&id=59071


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Maxx 2009.09.05 19:28:10 www  3089 254

Nem nagy dolog, folyamatosan tanul az ember, ha van benne ösztönzőerő s kitartás :)
Hinnéd, hogy még tavaj elején csak mobiltelefonnal kattintgattam? Akkor mélyedtem bele nagyon az utómunkákba, mert azok a képek nagyon silányak voltak mai szemmel :)
Az első gépem (egy gagyi kompakt, 19ezerért) tavaly tavasszal vettem meg. Ezt a félprofit meg most tavasszal.
Szval 1 év alatt jutottam el ide, a mai képemhez.
De én is csinálok sok hulladékot is. Szerencse kérdése is az egész :)


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: persecutor 2009.09.05 19:27:56   2084 116

Naaa...a 2. megoldást meg is tudnám csinálni! :)))
A többit még mindig emésztem.


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: kvazar 2009.09.05 19:25:32   6538 518

Ezt én is többször csinltam már, hogy RAW-ból több expot hívtam elő, s ebből készült a HDR. :)


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Maxx 2009.09.05 19:22:28 www  3089 254

Köszönöm Dave26 :)
A megoldások lentebb írva vannak a kószálgató turistákra :)
Van még 2 megoldás:
-Gimp-el vagy Photoshop-al körbejelölöd azt a részt, ahol épp nincs túrista,
- a kijelölt részre nyomsz egy Copy-t,
- amelyik képen meg közben már oda kolbászolt a túrista ott meg ugyanoda nyomsz egy Paste-t. S volt túrista, nincs túrista :)
A másik megoldás csak akkor működik, ha van egy fegyvernek látszó tárgyad:
- Állvány le, gép készenlétbe, pisztoly kakas felhúz,
-ÁLLJ!!! SENKI NE MOZDULJON!!!!!
- expósorozat gyorsan elsüt,
- s sprint a helyszínről ;)


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Basys 2009.09.05 19:19:39   242 20

A színek (sárga épület a kék háttér előtt), a felhők mintázata, a nézőpont: az összhatás brutál. A turisták is jót tesznek a képnek.


5.0

 

#11 Írta: Maxx 2009.09.05 19:14:54 www  3089 254

Köszönöm Döpö :)
A Lightroom fizetős, méghozzá nem is kevés az ára :(
Nos, dobj egy mailt, s megoldjuk a dolgot neked, csak itt nem lehet linkelni...


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: persecutor 2009.09.05 19:14:43   2084 116

Elolvasni még csak-csak sikerült, de már érteni és felfogni...ott még nem tartok.
Ilyenkor érzem magam icike-picikének és gondolkodom el azon, hogy mit is keresek én itt valójában.
Főleg, amikor 1-2 kép alatt "osztom az észt"!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Maxx 2009.09.05 19:12:17 www  3089 254

Az exif meg nem vész el a Photomatix-el, amik megegyeznek, azokat átmenti a kész HDR képbe :)
Sehol sem veszett el, pedig a fényképezőtől míg idáig ért, 4 programon mentek/ment keresztül a kép ebben a sorrendben: - Lightroom, Photomatix, Gimp, Neat Image, majd megint Gimp, s végül Lightroom.


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Maxx 2009.09.05 19:06:12 www  3089 254

Köszi Kvazar :)
Nos, ez tényleg 5 expóból készült :)
Két variáció van, hogy ne legyen szellemalakos, ha közben pl mozognak az emberek:
A Dynamic Photo HDR progiban, ha betöltöd az 5 képet, beállítod az expókat, egymásra számolja a képeket. Van egy alapkép (ez a középső expós, vagyis a semleges), s ahhoz viszonyítja a másik négyet, amit külön-külön ráhelyezve az alapképre, meg is mutat az "Align Files" nevű ablakban. Ha valamelyik képen az alaphoz viszonyítva elmozduló emberkét látsz, akkor az ablak aljában lévő "Anti-Ghosting Mask" paint-jával egyszerűen lefested az emberkét, amit pirossal ki is jelez. S megcsinálod ezt mind a 4 képen a bemozduló dolgokkal. S az eredeti HDR képre már csak az alapképen lévő túristát fogja továbbvinni, s HDR-é számolni. Ez az egyik variáció.

A másik, amit itt én csináltam:
Az épületről egy TELJESEN, 100%-ig tömörítetlen RAW filet készítettem, ami csekély 12MB-os lett. Ez tartalmazza (ha jól tudom) -6 és +6 fé közt a teljes expóskálát.
Fogtam a RAW file-t, s betöltöttem a Lightroom-ba, ott beállítottam egy nekem tetsző képpé. Majd a RAW-ból egyenként kinyertem és lementettem 5 db képet -2, -1, 0, +1, +2 léptékekben. Ezzel gyakorlatilag 5 különböző kép összes dinamikájának teljes skálája (színek, árnyékok, kontrasztok, stb.) rendelkezésemre állt, amikor utána az 5 képet betöltöttem a Photomatix-ba. Ezért nincsenek szellem-alakok :)


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: Maxx 2009.09.05 18:47:47 www  3089 254

Köszi Kos :)
Ez volt az eredeti cél, a másik kép (a low-key) az csak egy próbálkozás volt :)


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Maxx 2009.09.05 18:46:27 www  3089 254

Köszi Amarillis :)
Biztos a finom kiemelt felhőzet miatt tűnik térhatásúnak kissé :)


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Dave26 2009.09.05 18:33:38   331 47

Végeredmény 5 :) mint minden HDR képed, de én is kíváncsian várom a választ arra, hogy az emberek hogy nem mozdultak be az expók között?

Üdv: Dave


 

#4 Írta: döpö 2009.09.05 17:22:34   9512 764

Jó kép a tőled megszokott különleges színvilággal. Az 5 expo alatt megbénult járókelők kérdése viszont tényleg válaszra vár. Apropo a múltkor említetted azt a light room nevű progit. Az ingyenes, vagy fizetni kell érte? Én csak fizetőset találtam az általad megadott honlapo.


5.0

 

#3 Írta: kvazar 2009.09.05 17:01:33   6538 518

Nagyon szép, de ha 5 expoból készült hogy lehet, hogy az emberalakok ugyanott helyezkednek el? Mert mondjuk a köv. expokor az alul látható kis csoport már föntebb ment a lépcsőn, így azon a képen már máshol látszanak. Így ezen a képen némely emberkének többször is szerepelnie kell-ene. Arról nem beszélve, hogy ha több fotóból montírozódik össze egy kép, akkor az exif mindenképp elvész. Itt viszont szépen olvashatók az exif adatok. Én azt mondom, ez a kép egy expoból készült valamiképp megnövelt dinamikával, talán Topaz Adjust pluginnel.
Egyébként grat.


5.0

 

#2 Írta: kos 2009.09.05 16:30:36 www  2497 178

Totál másnak hat. Viszont tuti jó kép lett. Csak gratulálni tudol. Hatásos kép.


5.0

 

#1 Írta: Amarillis 2009.09.05 16:12:54   7692 545

Engem ezzel teljesen letaglóztál...ez a kép három dimenziós!!! Nem értek egyáltalán a technikához, de az oldalon sokszor lehet látni ilyen-olyan minőségben...de ez biztos, hogy nagyon jó! Úgy gondolom Te arra használtad amire való, a hatásfokozást biztosan elérted vele. Akik ismerik biztosan leírják a véleményüket, kíváncsian várom. Üdv. Amarillis


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus SP-565UZ


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1025 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat