A nagy ISO a fények, és a nagy zársebesség miatt kellett. A
kislány nagyrészt árnyékban volt.
Messziről készült a kép, mint a 300mm is mutatja. elég nagy a
képkivágás. Kisebb zársebességen nehezebb lett volna kézből
kitartani.
A tripod használata szerintem viszonylag nagy előkészületet igényel, jelentős alapterületet foglal el, és bizonyos mértékig (különösen sok ember között) helyhez köti a fotóst. Ezzel szemben a monopodon - ha a csavarok tartanak - akár viheted is a gépet, bárhol letámaszthatod, és - bár messze nem alkalmas arra, amire egy klasszikus tripod-állvány - egy hosszas fotózásnál nagy segítség (s természetesen sokkal olcsóbb is, és mint írtam, akárhol elfér (összecsukva akár még a fotózáshoz használt nadrág szárára rávarrt külső zsebben is). Idegenkedtem tőle, egy kicsit "beteg-tripod" érzésem volt vele kapcsolatban, de azóta nagyon megszerettem.
Szia! Köszönöm. Van tripodom, de nem ilyenekre. Sokat kell gyakorolni, a háromszázassal, és menni fog. Egyre jobban megszeretem. Meg kell ismerni a határait. A facen pedig jelöllek, ha nem baj..Nekem is vannak képeim, amiket ide nem tettem.
Üdv:Karesz
Nagyon jó pillanatot kaptál el, a mimika és a pantomimika egyaránt kifejezők, valóban belefeledkezett a versbe, nem pózol, hanem őszintén magát adja. Az objektív - sajnos - nehéz, ezt tudomásul kell venni. Egy ügyes, kicsire összetolható monopod, amit akár a fotóstáskádra is applikálhatsz, hogy ne jelentsen külön csomagok, sokat segíthet, én egyre többször használom. Ha egyszer ráérsz, és megtisztelsz azzal, hogy a "Béla Pikó", illetve a "Pikó Béla fotók" facebook oldalon az albumaimet megnézed, akkor láthatod, hogy hol arcot, hogy alakot, hol csoportot fényképezek, ezt úgy tudom megoldani, hogy két gép lóg rajtam, egyiken 70-300-as objektív (most már ez a Nikonon), és az Olympus a 18-180 mm-es "mozgékony" obival. Nemcsak a karom, hanem a derekam is igen elfáradt a nap végére, ezért is nagyon praktikusnak tartom a monopod-ot, gépestül ráfektetem a fotóstáskára, az egy lábat beigazítva úgy, hogy senki ne essen benne hasra (még én sem). A gépedhez drukkolok, bár ezt ma már írtam. Nagyon rendes szervizessel egyszert találkoztam, vele is csak telefonon, azt sem mondom el, hogy melyik város szervizébe telefonálva, nehogy kellemetlenséget okozzak neki. Az Olympus 420-as gép SD kártyaolvasóját eltoltam a háztól. Megmondta, hogy komplettül tudják csak cserélni, annyiért, amennyiért már vehetek egy használt Olympus 520-ast, és a másik gépet még mindig tudom használni az XD kártyával. Így tettem, és nem bántam meg. Gondolom, ő volt az a kivétel, aki erősíti a szabályt...
szia! próbálkozgatok, ezt a stílust is meg kell ismerni..na előkeresem a nézőközönséget, és ha lesz jó teszek.. Nem hiszem, hogy életlen lenne, inkább kicsit lágy.
ÜdvKaresz
Szia! Köszi. Végül is ezért vagyunk itt. A nézők között is pásztáztam, és lehet, hogy teszek is fel közülük. egy karmester is van a képek között, akinek érdekesek a mozdulatai. Keresgélek.
Üdv:Karesz
Nem baj! Szerintem mindenki kezdte valahol,de azzal nem leszel kisegítve ha csak pontozunk. " de tanár úr,hol van benne a hiba? Hol hol fiam, a hármas fiam az a hiba,az meg nem ötös." Na ezt a képzeletbeli párbeszédet tőlem nem fogod hallani,de ha már az oldal formulája a képértékelésre épült,legyen az értékelő kezdő vagy tapasztalt akár , muszáj elviselned a próbálkozásaid kritikáit... is :)
Azon kívül, hogy lefotóztad a kislányt és felismerhető,több pozitívumot nem vélek felfedezni a fotódon. Lassan arra kelen törekedned,hogy ne csak albumképet készíts,hanem élvezhető képet is . Olyan is szívesen megnézze ,A-Z ig végig pásztázza,aki nem ismerőse a képalanyodnak. Tény,hogy színpadon ritkán lehet olyat fotózni,hiszen aki a színpadra kerül már zsigerből modoros lesz beszédében ,de gesztikulációjában is,ami nem eredeti. Pont ez a ritkaság adja az ízét,ha ragaszkodsz a fellépőkhöz. Ha nincsenek magad által szabod szabályaid,javaslom,hogy a nézők közt is pásztázz mert az igazi arcok ott véled majd felfedezni hamarább . A fellépők sokkal izgalmasabbak az öltözőben a szinpad mögött ,fellépés előtt ,s után ,mert bennük van a drukk ,vagy a várt katarzis.
RAW ban csinálom a képeket, és alexpózom. A fürdő feketerigós képemet szinte a teljes feketeségből hoztam vissza. Itt sok volt az árnyék-fény különbség. Ilyenkor sok döntést pillanatok alatt kell meghozni. És ezt találtam a legjobbnak. Ha állványról készítem, más beállítások lettek volna.
Üdv:Karesz
Először észre sem vettem, mert manuálban fotózom. Gyanús volt a skálakijelzés a keresőben, de a képek alapján korrigáltam. Mikor először belenéztem, kiderült, hogy egy hajszál maradt a tükörszerkezetben. Utána aztán elkezdtem kísérletezni. Kiderült, hogy a kereső felső harmadában életlen a kép. A fénymérés pedig csal. Átállítottam manuálra, és napfényél vakut nyitott, a képeket felülexponálta. Az a gyanúm, hogy megfeszítették a tükröt, és elment a gyári beállítás. Ezeknél a szerkezeteknél, ami nagyon precíz mechanikai-elektronikai gyári beállításokat igényel és belebarmolnak, na az akkor mehet a levesbe. Az a gyanúm, hogy az egész tükörszerkezetet kell cserélni. A boltban mondtam, hogy addig járok a nyakukra, amíg tökéletesen vissza nem kapom, vagy ki nem cserélik a gépet. A d90-re 18-105 obival 52000 kellene ráfizetnem. Inkább akkor feljebb lépek, ha csere lesz. Abban vannak olyan dolgok, amik most már kellenének. Ebben a melegben fotózni nincs igazán kedvem, nem is vagyok nagyon ideges. Csak az a szemét dolog, hogy egy márkaszervíz ilyen szemét munkát végez.
PS: Azért a rossz géppel is sikerült az utcazenész fesztiválról jó képeket készítenem :-)
Üdv:Karesz
Szia! Köszi. 300mm-en eléggé nehéz kitartani a gépet, főleg ha messziről fotózik az ember. Hiába van stabi benne. Ezeket pedig úgy lőttem, hogy fának dőlve, néha percekig a szemem előtt volt a gép, de csak így lehet elkapni a pillanatot. A sorozat nem megoldás az ilyenre. Rájöttem, hogy kb 1000-ig lehet menni az ISO-val és csak minimális utómunka kell.és inkább nem kockáztattam, hogy alexpós, vagy életlen legyen a kép.
Üdv:Karesz
A NIKON 1,5 hónapon belül másodjára van szervízben. Szépen elcseszte a tükröt valaki az első szervizeléskor.
Szépen komponált, kedves kép.
A kötényke baljának így is túl sok fény jutott...
A 300-as fókuszhoz kézből elvileg elég az 1/320 záridő...(nem mozgó "célpontra")
Az ISO talán a fények miatt sok, bár Te láttad a körülményeket.
Szép fényeket!