Mikor RAW-t konvertálok és ff-et akarok kapni a végén, a PS-ben vagy a Calculations-t, vagy a Channel mixer-t használom. Ezek teltebb árnyalatokat adnak mintha simán a Hue/Saturation-ben lehúznánk a színeket (bár akkor megmarad a színcsatornában lévő információ) vagy a Desaturate parancsot használnánk.
Talán a legjobb, ha előre eldöntöd, hogy ez most ff lesz, és a gépet állítod ff-re. Sokkal testesebb tónusokat kapsz.
PS-ben a szintek-ben a középső csúszkával tudod a középtónusokat talán a legszebben felhúzni, a sötéteket pedig a gradiációs görbék-ben, de nem ívesre húzod a görbét, hanem csak a bal alsó szárát húzod jobbra, így a világos részek nem égnek be.
Köszi a véleményeket.
Eredetileg színes volt, de nem egyszerűen lehúztam a szaturációt (úgy még rosszabbaka tónusok), hanem a PS-ben bűvészkedtem valamit.
A kontrasztot is fölhúztam, de nogyon nem mertem, mert akkor ugye egyre vakítóbb lesz a póló is.
A ff technikát még gyakorolni kell, esetleg van valakinek valami jó technikája?
Remekül elkapott pilanat!
Egy-két apróbb dolog, ha a tökéletességre törekednék:
- Úgy tűnik, hogy színesből lehúztad a szaturációt a ff-hez, ha nem, akkor a gépeden ilyen a ff, egy kis kontrasztot utólag adtam volna rá, mert kicsit szürke, nem elég mélyek a tónusok.
- A kompozíció finomításához talán picit
jobbról, de mindenképpen magasabbról fotóztam volna, hogy a beszédes kézmozdulat ne takarjon semmit az arcból, de a jól elkapott pillanat miatt ez számomra egyáltalán nem zavaró, valamint nyitottab objektívvel, vagy kicsit távolabbról, hogy nagyobb legyen a tér, egy nagyon picit szűk, de ez sem zavaró.
Öszeségében egy nagyon kellemes fotó.
Grat!
Én egyáltalán nem értek a portréhoz, úgyhogy előre is megköszönöm az építő jellegű kritikákat.
Tulajdonképpen ez egy elkapott pillanat volt, és szerintem jó lett, de lehet, hogy ez szubjekív. Ezért is vagyok kíváncsi, hogy mások mit gondolnak.