Gabors photoschool 2. lesson Megmutassam vagy ne m
Megmutassam, vagy ne mutassam
Továbbra is a kezünkben van a jó kép lehetősége, és az ezzel járó vizuális felelősség. Már tudjuk, hogy mit érdemes felvenni a földről, mivel ingyen van többet is lőhetünk, de a közönség igényessége ezzel még nem degradálódott. A publikum értéket akar. Az érték úgy is létrejöhet, hogy első kézből üt. Meg úgy is, hogy a nézőnek keresni kell azt. A nézőnek nem szabad megengedni a csalódás lehetőségét. Ha azt az utat választjuk, hogy a néző keresse az értéket a képen, akkor tényleg túl kell lépni saját határainkat, mert a néző időt fog fordítani a képünk értelmezésére, ami időt emészt fel, és ezért arányosan többet akar. Az illusztrációként felett képsorozat ”a rejtett kommersz” törzsfejlődését mutatja:
1: a közhely rejtőzködése
2: a közhely rejtőzködése + 1 kapaszkodó (ezen a szinten már közel beazonosítjuk a tárgyat)
3: Maga a kép
Ez a sorozat szemlélteti, hogyan NE, mit NE. Ha képesek vagyunk kreatívan közelíteni a fotográfiához, és ezzel együtt tudjuk eszközeinket kreatívan használni, azaz élni a mélységélesség, témakiemelés/elrejtés módszereivel, akkor tegyük bátran, de ez legyen mindig arányban a TÉMA értékével. ERGO kommerszet az asztalra levágni, elnézhető amatőrizmus, de kommerszet rejteni, talányosan rávezetni a Nézőt bűn!
|
|