Nekem ebben a képben nem csak kecsesség rejlik.
Nem is volt cél pusztán a kecsesség megmutatása.
Az egyik (felső) kéz finoman mozdul, érzéki, de lágy, lebbenő, mígy az alsó fizikai durvaságot inkább jelzően fog, tapogat, nyúl, nem érint.
Azért nehéz ezt a képet magyarázni, mert vagy látod benne a jelzéseket és érted vagy nem. Ha nem ltod, nehéz felvenni egy fonalat, amely mentén elmagyarátható összefüggően, miről szól, hiszen nagyon összetett.
Itt már és a másik kép mellett is sok szó esett a belső tartalomról.
Senkit nem szeretnék le- és megszólni a képértékelési technikája miatt, mindössze annyiról van szó, hogy más oldalokn járva azt a magatartást tapasztaltam, hogy ha egy képet valaki megvizsgál, akkor próbálja meglátni a belső tartalmat, felfedni az üzenetet és ezt megfogalmazza. Ha sikerült és ezt az alkotó visszaigazolja, akkor jöhet az esetleges javító szándkkal megfogalmazott kritika, amelyben segítenek egy jobb módon megfogalmazni a közlendőt.
Ez nagyon tetszett, mert nem ítél eleve a képről, és nincs pofáraesés vagy blamálási lehetőség.
Főnixdal:
Először is köszönöm kimerítő válaszodat. Sokszor visszajöttem erre a képre és kezdem megérteni az üzenetet. Még talán annyit, hogy a bal kéz kecsesebb tartásával (a tenyér emelkedjen el a testtől, csak az ujjak érintsék) kifejezőbb lenne az érzékiség amit sugall.
Mégegyszer grat.
SDG:
Azért nem vágtam lejjebb, mert finom érzékiséget visz a képbe, az érintés lágysága mellé. Nélküle lefejezett volt....:)
z62:
A világítás, nos, régen volt. De azt hiszem egy főfényes (softbox), lágy derítéses verzió volt. Semmi extra. A legegyszerűbb fajta.
A trükk a középpontból történő világítás. Így nincs semmilyen durva árnyék.
Lehet hogy felületes voltam a szemlélődésben és az értékelésben (főleg ha azt is szem előtt tartjuk, hogy abszolút értelemben semminek nem szánjuk oda magunkat).
De akárhogy is nézem, ez is jobban tetszene ha fent vágva lenne kb olyan magasságban ahhol a másik. Az érintés gondolata akkor is átjönne (talán még hangsúlyosabban, hisz nem filózna senki azon, hogy miért van ennyi a fejből, hol a töbi stb...).
A kép címével próbáltam utalni a belső tartalomra.
Minden érintőleges a világban.
Felületes. Felületes az emberek figyelme, az érdeklődés.
Az alanynál nehéz letérni a promiszkuitás széles ösvényéről. Kellett a vágás ezért is.
A felső ajak és a fogak azért nem szeepelnek a képen tehát, mert valahogyan túlsgosan a direkt erotika irányába tolták el a képet. Ez pedig egyáltalán nem volt cél.
A kép egyrészt szól a nőiességről, a mindent odaadásról, másrészt a félelemről, a felelősség nem vállalásról, a bizonytalanságról és a dacról. nehéz ezt megfogalmazni, ha nem látod, nem érzed, nem jutott el hozzád a kép.
Technikailag nagyon jó fotónak tartom, meg a modell is jól be van állítva, de nekem nem tetszik, hogy a fej le van vágva. De ha leírnád a célod vele akkor talán más vélemény is kialakulhatna róla.
Talán ha az orra alatt lenne vágva úgy, hogy a szája telibe láttszon mondana valamit, de így nem sokat.