Robosztus tok, túlméretes gombok, bonyolult számlap, magas ár - a laikus körülbelül ennyit tud a Breitling órákról. No és azt, hogy ez a repülőgép-pilóták egyik kedvenc márkája.
Egy kis történelem:
A Breitling óragyár története 1884-ben kezdődött, mikor egy Léon Breitling nevű fiatalember megalapította kis órásműhelyét St. Imierben. Léon Breitling kis órásüzeme már akkoriban is kronográfok, és speciális számlálóműszerek elkészítésére specializálódott. Hatalmas nagy lépéselőnye a többi órakészítővel szemben az a felismerés volt, hogy az akkoriban még csak szárnypróbálgató időszakban lévő pilótáknak, szüksége lehet egy kézen viselhető stopperes órára.
Ennek az ötletnek a megvalósítására 1915-ben került sor. A cég az 1930-as évektől kezdve számos új kronográffal kápráztatta el a felhasználókat, és 1942-ben bemutatták a világ első, logarléces lünnetával készülő karóráját, a Chronomatot.
1952-ben a Breitling a sikereken felbuzdulva új modellel lépett a közönség elé, amely karóra a Navitimer nevet kapta.
Ennek a karórának az igazi jellegét a - Chronomat modellről már ismert - logarléces lünetta adta, és az a kéttónusú számlap, amely nagyban megkönnyítette a leolvasást a pilóták számára. A pilóták igen nagy lelkesedéssel fogadták ezt a számukra kifejlesztett modellt, amelynek felépítése lehetővé tette az egyszerű számítások elvégzését a repülés ideje alatt. Az AOPA - a pilóták, és repülőgép tulajdonosok szövetsége hivatalos órájának a Breitling Navitimert választotta.
Szia! En nem vagyok oragyujto, igy remek fotonak latom. Igaza lehet az elottem szolonak a szamlappal kapcsolatban, Talan... keszithettel volna egy trilogiat es ha mar repulesrol beszelunk, lehetet volna egy kicsit kekebb arnyalatu, felidezve a vegtelen eget. Egyebkent jonak latom. Ja!!! Franko a tortenelmi eligazitas!
Szép tárgyfotó, vagy akár reklámkép, kinek hogy tetszik.
A szerkesztése remek, a dof is nagyon jól van beállítva arra a részletre ami a legfontosabb: a márkanévre.
Örülök, hogy van itt óra rajongó ratjam kívül is :)
Nekem nem kell bemutatni a Breitling órákat :)
Nos, ami tetszik az a vágás, ami nem az a csaton lévő karc.
A színek is rendben vannak.
Én ha egy ilyen nagy múltú/hírű óráról akarnék reklámfotót készíteni biztos nem a csatját venném górcső alá, hanem mondjuk a gyönyörű számlapját.
A replica-val kapcsolatban tévhitek keringenek, ugyanis a replica eredetileg a gyártó által is elismert másolatokat jelenti, és feltétele, hogy legalább egy svájban készült alkatrész is legyen benne.
Léteznek még a hamisítványok amik teljesen gagyik és pár ezer forintért megvehetők, (5-20 ezer Ft) míg egy jó replica simán kerül 100.000 Ft-ba is.
Ezért aztán nem tudom milyen replica-d van, de a gagyit én részemról a kezemre sem venném :)
Ilyen módon nem pártolom a hamisítvány órák gyűjtését és a fotózását sem.
Hamarosan én is felteszem a karórám képét. - nem Breitling lesz :) -
Somasok, örvendek, hogy elnyerte a tetszésed és újat is olvashattál!
Valóban, a Breitling hajósoknak is kínál órákat, mint az a jeléből ki is derül. Jól megfigyelted!
Abszolút reklámfotónak szántam, túl sok mindenki nem ismeri ezt a márkát, gondoltam bemutatom egy kicsit.
A kép egyébként az óra csatját ábrázolja.
Az óra saját (Breitling Emergency Relica), fogok készíteni egy számlapos verziót is!
Köszönöm a figyelmed!
szujam! Öröm volt olvasni az ismertetődet, minden új volt számomra! A képből ítélve a hajósoknak is szánhatták mintegy mellékesen.Csak az maradt ki a beszámolódból, hogy tiéd-e az óra, és ki repült a családban?
Én inkább tárgyfotóként tettem volna fel, de megmondom őszintén - azzal együtt, hogy finom kis képet készítettél - az életben nem jöttem volna rá, hogy ez egy óra!
Ha majd egyszer esetleg a számlapját is...