Fasana városka kikötőjében egy ház falán találtam ezt a kőtáblán szépen megmunkált domborművet. A fölötte látható műkő ablakpárkányt szándékosan hagytam benne, hogy a környezetére utaljon, és egyben felülről lezárja a képmezőt.
nemrég láttam két részes vetítést kárpátaljai kirándulásról, és épületek, szobrok, emlékhelyek ugy voltak megörökítve, hogy mint fotó, és mint valós manipuláltalan dokumentáció egyaránt remekek voltak. szóval nem egyszerű feladat ez sem, és semmiképp sem sorolnám emlékkép kategóriába. sokszor ezek megrongálódnak, ellopják őket stb...és ilyenkor igencsak szükség lehet utólag az e jellegű fotókra...
Kösz Filco, hogy foglalkoztál a fotóval. Ez azért azt is jelenti, hogy mégsem annyira reménytelenül csak emlékkép, mint valaki állította, hiszen arra nem lenne érdemes ennyi szót pazarolni.
Kicsit talán el tudok mozdulni abba az irányba, amit javasoltál, mert nem nyers képet tettem fel, hanem vágott és szerkesztett képet. Lehet, hog yvalamelyik nam játszom egy kicsit az ötleteddel. Üdv.
csak hogy legyen még egy verzióra ötlet, én meg azt mondom, hogy maradhat az árnyék, de ami hely fenn és bal oldalt van, az inkább pont az ellenkező oldalakra kellene. akkor az árnyék is kényelmesen elférne, körülötte még maradna kevés alapszínű fal, és így a téma árnyékostól teljes egészében a képen lenne, és nem lenne semmi zavaró képelem, mert így az ablak részlet és a vágott árnyék kicsit az. ha ez az alapkép akkor már utólag ez elég nehézkes, szóval inkább a helyszíni komponálásra szól ez a javaslatom...
Köszi a véleményed. Van valami abban, amit írsz, csak at-tól félek, hogy ha kiretusálom a tábla körüli árnyékokat, a táblán meg meghagyom, az lesz a baj: hogy lehet, hogy itt van árnyék, ott meg nincs. De azért gondolkodom a dolgon.
Szó sincs megbántódásról! Te írtál egy véleményt, mert így láttad helyesnek, én pedig megválaszoltam, hogy miért nem értek egyet a látásoddal, de semmiféle érzelmi vonzata nincs a dolognak, inkább olyan "akadémikus" vitának gondolom a dolgot. Remélem, nem bántódtál meg, hogy nem fogadtam el a véleményedet (-:).
Én is leírom őszintén a véleményem.
Megláttam a főlapon és azért nyitottam meg, hogy javaslatot tegyek a párkány levágására.
Majd olvasom a mellékletedben, hogy tudatosan hagytad benne.
Elgondolkodtam ezen és arra a következtetésre jutottam, hogy annyira kicsi a bennhagyott részlet, hogy nem ad, inkább elvesz a kép élvezeti értékéből.
Bevallom én szoktam néha csalni a képeimmel, csakis a jobb élvezhetőség reményében. Ennél a képnél én az árnyékot teljes egészében retusáltam volna. A táblán nagyon jól mutat, de körülötte nagyon zavaró.
nem tudom, elfogadod-e a véleményem. Én mindenképp segítő szándékkal írtam. Szerintem TiSza is.
Sajnos, ezt a véleményt nem tudom elfogadni egy az egyben, mivel egy képzőművészeti alkotást fotóztam le tárgyfotóként, figyelembe véve, hogy felülről érkező súroló fénnyel emeljem ki a részleteket. Az árnyékok egyébként valóban mélyek, de nem részlettelenek, és a kép megrajzolásában funkciójuk van. Egyedül a párkány szerepében és meghagyásában lehet némi igazad, de a többi tudatosan szerkesztett, tervezett felvétel, és nem véletlenkép. Otthonra, házi albumba egyébként nem szoktam ilyen fotókat betenni. Üdv.
Van úgy, hogy a fotós lelkesedésből beleesik egy csapdába. Ez is egy ilyen eset, szerintem. Ez a kép egy tipikus emlékfotó, ami megmutatja az ismerősöknek: itt jártam és ilyen szép tábla volt a falon. De ennél sajnos nem több. Mert ha mint fotót nézem, csúnya árnyékok vannak a falon (meg a táblán), esetlegesnek - majdhogynem véletlenszerűnek - tűnik a szerkesztése, a párkány semmit nem árul el a környezetről, csak annyit, hogy van ott valami. Te be tudod helyezni a táblát egy környezetbe, mert jártál ott, de a nézőnek ez nem sokat mond. Ne haragudj döpö, de szerintem ez a fotó egy tévedés.
Pedig nem kellet volna bent hagyni a felső részt :) én inkább többet mutattam volna a falból, egyfajta minimalista ábrázolással, még akkor is ha nem lett volna a tábla eggyire részletes... a szerkesztés nagyon nem tetszik... sajnálom...