Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 4658

Keresztelő

Keresztelő (4.97)

Vélemények: 10

Megnézve: 538

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Riport fotók / Vizimalom/12


Vizimalom/12

  Vizimalom/12

Fényképezőgép:

Olympus E-520

Objektív:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED

Záridő:

1/80s

Rekesz:

F11

Fókusz:

16 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Ráckeve

Amarillis előző képei
"Oly a Dunán...:D"

"Oly a Dunán...:D" (5)

Tavaszi kék

Tavaszi kék (5)

"Habosan"

"Habosan" (4.88)

Havas pillanat2 Köszönöm Norbinak

Havas pillanat2 Köszönöm Norbinak (5)

Havas pillanat

Havas pillanat (4.96)

| Még több

Feltöltötte:

  Amarillis 

Feltöltés ideje:

2010.03.24 00:14:35

Kategória:

  Riport fotók

Átlag:

3.25 (2 szavazat)

Megtekintve:

1089

Betöltve:

1318

Feldolgozható:

Igen

Vizimalom/12

EV:+0.7

Folytatom a malom "sorozatot"

Felszerelték a vízkerék tengelyt /göröndő/ amely egy belső /nagyon szép/ kerékkel van összeköttetésben és az első híd is elkészült, az ideiglenest lebontották. A régi malomnak csak egy hídja volt, de a mostani szabályoknak megfelelően menekülési útvonalra is szükség van.

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#30 Írta: Amarillis 2010.04.04 18:43:36   7692 545

Anti köszönöm szépen:))) Sokat gondolkodtam én is, hogy melyiket válasszam és pontosan ebből a megfontolásból döntöttem így...nagy élmény ismerkedni vele...majd bele jövünk:D Drukkolok, hogy Neked is sikerüljön....sokat vártam rá én is!
Augusztusra készül el a malom, még biztosan sokat fogom fotózni....


Válasz hozzászólás
 

#29 Írta: -anTi- 2010.04.04 18:23:37 www  5518 520

Szia Amarillis!
Engedd meg, hogy gratuláljak és a többiekkel együtt Veled örüljek az új gépednek. Sajnos nekem nem jön össze egy SLR-re csere, de mindenképpen ezt választanám Én is. Ár/érték/minőség tekintetében szerintem is ez a legjobb döntés.
A fotósorozatnak nem az utolsó darabját látjuk, ezért biztosan sikerül kitapasztalnod, a legjobb beállítást.


 

#28 Írta: Amarillis 2010.03.29 23:11:47   7692 545

Imre köszönöm a hasznos tanácsaid!:) A + EV-t így utólag gondolkodva..tévedésből állítottam be:( még annyira új volt minden/persze most is:)/ de nem bírtam megállni, hogy ne menjek a malomhoz:D A gépet már most is szeretem....a hétvégén a telével próbálkoztam és élmény volt, hogy a szemben levő kis sziget fáit "látom":DD
Az ISO 100-on van /ezt a kicsikén megtanultam/
A laptopom is bővült és így új programok is vannak telepítve..a lightroom-hoz most kaptam magyar leírású könyvet, amely óriási segítség, nagyon érthetően magyaráz...így a közeljövőben azt hiszem nem fogok unatkozni:DD Üdv. Amarillis


Válasz hozzászólás
 

#27 Írta: Imre 2010.03.29 22:41:02 www  5335 387

Látom kapod a jó tanácsokat más Társaktól is, és mindenkivel egyetértek, remek dolgokat írnak.
Ancsa véleményéhez csak annyit, hogy nálunk a 22 rekesz a legkisebb, attól nincs tovább.
A felülexponálást (+0,7) kerüljed, erre esetleg rossz fényviszonyok között lehet szükség.
Nálam a -0,7 az alapbeállítás és ezt tekintem nullának. ehhez képest mozgok el ha kell. Telítettebb színeket kapsz és megóv a beégésektől.
Ilyen jellegű képeknél 8-11-es rekesz remekül működik, bátran bízz meg benne.
Persze tudom mindannyian gyorsan akarunk jó tanácsokkal ellátni, de emlékszem magamra amikor a mostani gépem megvettem:
A füzetből az összes beállítással minden funkciót kipróbáltam és jegyzeteltem. Ki tudja hány száz, talán ezer tesztképet lőttem. Sok idő, és sok türelem, de hidd el megéri. Csoda nicsen, de a tapasztalataid napról napra sokasodnak, és a végén szeretni fogod ezt gépet, ahogy én is az enyémet. Most már tudom a korlátait is, de ha azokat figyelembe veszem akkor nagy baj nem lehet. Iso 400- tól jön a zaj. Az automata ISO állítást kapcsold ki, és ne engedd lehetőleg 200 fölé. Addig jól tűrhető illetve kezelhető.
Az automata átverhet, mert beállít nagyon magasat is.
No egyszerre most ennyit, mert tudom, most minden sok. Apránként majd megbarátkoztok egymással. Ha néha sírni lenne kedved, gondolj rá, hogy lesz ez még jobb is, hidd el jó gépet választottál:DD


Aztán "eccercsak" a RAW is szóbakerül, amiben szintén bele fogsz szeretni:D


 

#26 Írta: Amarillis 2010.03.26 21:08:19   7692 545

Bringás köszönöm.....pillanatnyilag úgy néz ki, hogy megyek:))) Az állványt ki fogom próbálni vele...bár elég nehézkes az állítgatása...vagy én bénáskodom...na de szép sorjában mindent:DDD


Válasz hozzászólás
 

#25 Írta: Amarillis 2010.03.26 21:03:22   7692 545

Éva köszi szépen:) Az először kinyomtatott képek között volt a malom sorozat...kíváncsi voltam milyenek és jók lettek a kidolgozások...örültem neki nagyon:)
Még egypár nap és zöldül minden:)))))...most már "csak" meg kell szokjam az új gépet:)


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: Amarillis 2010.03.26 20:57:17   7692 545

Szerintem is:DD


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Bringás 2010.03.26 09:05:03   28277 1150

Én azt mondom, gyere el az FV fotóstalira, gépestül. Írd föl egy papírra az össze kérdésedet. A talin első kézből kaphatsz használati utasítást. Érthető formában. Mindjárt ki is próbálhatod. Kaphatsz programokat is lemezre kiírva, amit csak telepiíteni kell. Az állvány szerintem jó lesz. Tessék kipróbálni. Én eddig egy HamaStar 63-ast használtam. Ezekkel a könnyű kitobikkal az megbírkózott.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: nakoev 2010.03.26 08:31:01   6169 548

Egy malomtörténeti kiadványba - vagy várostörténetiben - biztos bekerülnek a fotóid.
Olyan hűségesen dokumentálod , hogy azt érezzük, mi is részesei vagyunk az eseményeknek.
Most meg, hogy megvan a GÉP:-) , még inkább érvényes ez:-)
A fűzfák hamarosan eltakarják ezt a látványt, látom, beindultak. De majd megoldod Te ezt:-)
A víztükör nagyon bejön:-)
üdv: nakoev


 

#21 Írta: döpö 2010.03.26 00:51:47   9512 764

O.K. Így már sokkal jobban néz ki a felhasználói profilod! Üdv.


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Amarillis 2010.03.26 00:28:20   7692 545

:DDDD Bocsáss meg.... most nézem..hát tényleg elszállt...biztosan elfelejtettem legörgetni, hogy megjelent-e..
Leírtam, hogy nincs azon az oldalon stég és így a part széléről fotóztam és nem tudtam kihagyni, igazad van nélküle jobb lenne:)
Megyek az adatlapra:DDDDD Megfogadom a tanácsod!!!! Üdv.


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: döpö 2010.03.26 00:12:31   9512 764

A döpönek adott válaszod elszállt, anélkül, hogy döpö olvashatta volna, így csak nézek, mint a moziban...
Amikor már nagyon belekavarodtál a gépbe, meg a beállításokba, tedd félre, és pihenj kissé, az segít. Üdv.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: Amarillis 2010.03.25 23:58:45   7692 545

Most már rájöttem én is, hogy nem kell mindent egyszerre megérteni:D A hasznos tanácsaidat köszönöm szépen! A korrekciót én sem értem, hogy lett ennyi:) a kicsinél soha nem használtam így. A fókusszal kapcsolatban igazad lehet...ki kell tapasztalnom, hogy ezen hogyan működik és persze figyelnem kell rá:)
Péter jól esnek a biztató szavaid!!!!!:)))))


Válasz hozzászólás
 

#17 Írta: Amarillis 2010.03.25 23:45:54   7692 545

Erz köszönöm szépen a sok hasznos tanácsot.....világosodni fog....a használati utasítást olvasva sikerült belezavarodnom rendesen, sokat akartam egyszerre megérteni:)) /szerintem túl bonyolultan magyaráz és állandóan utal más oldalakra/ A Ti tanácsaitok lényegre törőek, érthetők és gyakorlatiasak!:) A cikkeket olvastam, könyveket is olvasok...de a legtöbbet itt tanulok:) Értettem....gyakorolok, gyakorolok:DDD


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: 5381 2010.03.25 21:08:35   4581 338

Végre megvan az új váz?!!
Sok sikert(és türelmet) kívánok hozzá!:)
Nem kell annyira belebonyolódni elsőre,elég(ahogy Ancsa is írja)akár csak az "A" módot megtanulni és biztonságosan használni.A többi ugyan ez,csak mást állítasz.Én az esetek 99%-ában ezt az "A" módot használom,mert ezzel a mélységélességgel lehet jól játszani.Tájképeknél szinte sosem megyek az expókorrekcióval 0 fölé,ha napsütés van,akkor kötelezően -0.3-0.7 korrekciót szoktam használni.Ha esetleg alexpós,a kép,ennyit még bőven lehet a raw konvertálásnál finomítani.Amit még érdemes kitapasztalni,az a záridő,amit kitarthatsz kézből.Erre van egy általános reciprok szabvány: pl 40mm-es fókusztávnál 1/40-es záridő a kitartható 100mm-nél ez már 1/100 záridőt igényel.Ez persze függ az ember kezétől is.1/80 szerintem simán kitartható volt ennél a képnél,én nem is látom bemozdultnak.Lehet,hogy az élesség állításnál elkapta a gép az egyik belógó ágat és arra fókuszál.De az erősebb fény az épületen is kicsit csalhat a látványban.
Nekem az első képeim közel sem sikerültek ilyen jól az első gépemmel,így nyugodtan mondhatom,hogy nem lesz semmi gond a továbbiakban.Kicsit összeszoktok,megismeritek egymás korlátait és minden OK.


 

#15 Írta: erz 2010.03.25 20:18:09 www  4797 276

Ilyen záridővel nem csodálom, hogy nem sikerült szép élesre. Szerintem is az F8 vagy egy állvány kellett volna mindenképp.
Látom a beállításokkal meggyült a bajod. Én azt tanácsolnám, hogy a teljesen manuális módot hanyagold, inkább rekesz vagy záridőelőválasztás módban fotózgass. Ebben a két módban te adod meg a záridőt vagy a rekeszértéket és a gép hozzárendeli a megfelelő rekeszt illetve záridőt. Na ez elég bonyolult lett de remélem azért érthető.:-)
Statikus témáknál(tájkép, makró, tárgyfotók, természetfotók) a rekeszt válaszd ki te magad, aszerint hogy mekkora mélységélességet akarsz. Mozgó témáknál pedig te add meg a záridőt, attól függően, hogy elmosódottá akarode tenni így érzékeltetve a mozgást, vagy teljesen élesre szeretnéd kimerevíteni a témát.
És gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni.
Egyébként a Cikkek között sok hasznos olvasnivalót találsz ezekkel a dolgokkal kapcsolatban.


 

#14 Írta: Amarillis 2010.03.25 19:37:07   7692 545

Rám fér a "zsongítás":) Jól hangzik ez a "réteg művelet", a probléma csak az, hogy fogalmam sincs hogyan kell csinálni:DD Tudod a gépemen egyenlőre a Lightroom van telepítve/sokat még azzal sem tudtam foglalkozni/ meg a régi képszerkesztőm....hát lehet ennyi új dologgal egyszerre foglalkozni???:)
A beállításokról nagyon jól jönnek a tanácsok, mert egyenlőre vaktában próbálkozom:) A EV szerintem úgy maradt:((...hát tudom én, hogy mit hol kell állítani??:DDDD Gyakorolok....gyakorolok...és majd kérdezek, ha tudom, hogy mit.....csak több időre lenne szükségem...de majd lesz!
Hama star 61 állványom van...állítólag 3 kilóig jóóóó..hát nem tudom?????
Köszönöm szépen:) Üdv. Amarillis


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: Bringás 2010.03.25 13:43:01   28277 1150

Csak hogy tovább zsongítsam a fejed:
1. Csinálj egy rétegmásolatot.
2. A másolatot élesítsd.
3. Radírral töröld le az aurássá vált részeket, így a törlés helyén az alsó, élesítetlen réteg fog látszódni.
4. Egyesítsd a látható rétegeket.

Különben szerintem a rekeszt jól választottad. Ez az obi f/11-en remekül teljesít. (Legszebb képet f/8-nál rajzolja) Kellett volna egy állvány, és akkor az ISO 100 is mehetett volna… Az 1/80 az nagyon a határ, ami kézzel tartható. Kapcsold be a képstabit, az segít. A fölülexpót nem értem. Arra mi szükség volt ilyen fényes vízparti környezetben?
További szép fotonokat!


Válasz hozzászólás
 

#12 Írta: Amarillis 2010.03.24 22:22:47   7692 545

Mééég nem:DDDDDD


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: ancsa 2010.03.24 22:01:13   14067 626

Én is így kezdtem :) Legalább Te nem akartad visszavinni a gépet :))))))))))


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Amarillis 2010.03.24 21:59:59   7692 545

Ancsa nagyon-nagyon köszönöm!:)) A használati utasítást olvasom-olvasom és egyre hülyébb leszek:DD Egyszerre akarok mindent tudni????...pedig az nem megy:) Vannak könyveim is...sok...azokat is olvasom...ez így leírva világosabb és elindulásnak világos és érthető:DDD Biztosan tisztul...))...május végéig még dolgozom és utána majd több időm is lesz. Puszi:Amarillis


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: ancsa 2010.03.24 20:56:09   14067 626

http://pixinfo.com/cikkek/olympus_e-520.3


 

#8 Írta: ancsa 2010.03.24 20:45:53   14067 626

hmmm minek is az a menü????

4 járatot tanulj meg kezelni. Jobb oldalon egy tekerős izé:)

M,S, A, P

Ebből most gyorsan kettőt tanulj meg!

S------ az idő beállítás vagyis , hogy milyen gyorsan exponáljon a gép.
1/30s bemozdul kézből---- 1/200s már kevésbé:) itt a rekeszt és az iso értéket a gép állítja.
Kis fénynél kis dof nagy fénynél nagy dof
/ iso értéket érdemes 100-tartani :)

A--- rekesz ha 3.5 re veszed akkor csak a virág széle lesz éles szép lesz a háttered ha szűkíted a rekszt pl. 11 -re akkor az egész virág éles lesz és a mögötte levő dolog is.
Itt a záridőt a gép állítja. Érdemes figyelni mert ha kevés a fény könnyen bemozdul szűk rekeszen.
Minden attól függ , hogy a tárgy milyen messze van .. vagyis attól is függ. Egy házat lehet fotózni 3.5 rekesszel is úgy , hogy az pipec éles mindenhol.. és lehet egy virágot úgy is , hogy 11 rekesszel csak egy szirom éles.

Ha ezeket tudod elboldogulsz...
A Olynak olyan menüje, hogy száz beállítás van benne... nemis tudom talán kettőt érdemes megjegyezni a borús időt és a naposat... Naposban szépen alulexponál nem égnek ki a dolgok felhősnél jó meleg színt ad a képnek még plusszban.
Jómagam ezeket nagyon nem használom.

jujj remélem érthető voltam :)

A kép minősége a szűk rekesz felé romlik. Vagyis ha 32 rekeszen egy vacak képet kapsz akkor ne csodálkozz :)))


Üdv:ancsa


 

#7 Írta: Amarillis 2010.03.24 19:52:32   7692 545

Roland köszönöm szépen! A vágásról Döpönek szóló válaszomban írtam, kép délután 5 körül készült, a színeket a lebukó Nap lágy fénye teszi ilyenné /ebben az időszakban mindig melegebbek/ A rekesz prioritást életemben először próbáltam:))) / A gépem 3 napos/ Az élessége nekem nagyon nem tetszik...az eredeti éles...a méretezés után az utóélesítés amit megkívánt volna nem tudtam alkalmazni, mert a faágak aurásak lettek...így visszavettem....


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: Amarillis 2010.03.24 19:37:21   7692 545

Ancsa köszönöm a tanácsokat...nagyon rám fér...még belebonyolódom a menübe, beállításokba....amit otthon a könyvvel a kezembe megtalálok azt a helyszínen nem:DDD A kicsi gép elkényeztetett....nem kellett gondolkodnom:DD
A hajnallal kapcsolatban igazad van...majd lesz koránkelés is...bár én "bagoly" vagyok és ha hajnali egykor fekszem...akkor ötkor nehezen kelek:))


Válasz hozzászólás
 

#5 Írta: Amarillis 2010.03.24 19:23:09   7692 545

Empe köszönöm szépen, hogy megnézted és írtál:)


Válasz hozzászólás
 

#4 Írta: Roland78 2010.03.24 15:12:16   269 5

Csatlakozom a "vágós" hozzászóláshoz - nem kellenek azok oda.
Azon felül a "hajó"/malom sárga színéből/expojából visszább kellene venni, mert így nagyon rikít (köszönhetően a rá sütő nap miatt gondolom - fél órával korábban biztos nem volt ennyire fényes :)
11-es rekes kívánja ezt a stop-ot. vagy állvány, vagy iso feljebb és probléma megoldva. Most egy picit mosódottak az élek és ez rontja az összképet.


3.5

 

#3 Írta: ancsa 2010.03.24 15:01:39   14067 626

Figyeld a záridőt!! 1/160s alá nem menj kézből!!! A kijelzőn pirosan villog hová tette az élességet...gondolom én :) a Tiéd is ilyen :) ha rekeszt tágabbra veszed.. pl. 5.6 akkor emelkedik a záridőd.. itt nem +0.7 kellett volna hanem kevesebb esetleg mínusz... tessék hajnalban kelni a jó fényekért!!! Puszi! ancsa


 

#2 Írta: eMPe 2010.03.24 13:41:29 www  105 13

Szia!

Tetszik a kép, bár a kivágásával nekem is vannak fenntartásaim. Nekem jobban tetszene ha kevesebb zavaró részlet lenne rajta.


eMPe


3.0

 

#1 Írta: döpö 2010.03.24 09:12:44   9512 764

Helló Amarillis! Szépek a színei az Olynak! Jó a tükröződés is, viszont jobbra lent az t a rögöt kár bennhagyni a partból, mert nem tesz hozzá a képhez semmit, de elvonja a tekintetet a fő témától. Egy jobb képkivágással kihagyhatod.
P.S. Tessék szíves lenni az alap-adatlapon az immár új fotómasinát feltüntetni, nehogy megtévesszük a kedves olvasókat (-:). Üdv.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-520

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1203 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat