Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5401

hó

(4.65)

Vélemények: 15

Megnézve: 558

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Állatok / Szomszédok


Szomszédok

  Szomszédok

Fényképezőgép:

Nikon D100

Objektív:

Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF

Záridő:

1/180s

Rekesz:

F8

Fókusz:

300 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Hódmezővásárhely

debella előző képei
Munka a határban

Munka a határban (-)

Ahol pirkadatkor ébrednek

Ahol pirkadatkor ébrednek (-)

Elfelejtett üllö

Elfelejtett üllö (5)

Amerikából jöttem ....

Amerikából jöttem .... (-)

Gazdasági világválság

Gazdasági világválság (-)

| Még több

Feltöltötte:

  debella 

Feltöltés ideje:

2010.04.29 09:19:44

Kategória:

  Állatok

Átlag:

4 (1 szavazat)

Megtekintve:

771

Betöltve:

1021

Feldolgozható:

Igen

Szomszédok

Nem vagyok járatos az állatfotózásban .. Ezt nem tudtam kihagyni .Nagyon élvezték a jó időt ,és magabiztosak voltak.A fotós táskámra is rászállt egy pöttöm .A háttérben látszó egykori pajtákat ,(egy legelő közepén ) használják -vélhetőleg - menedékként .

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#19 Írta: debella 2011.07.13 23:29:47   8087 602

igazad van . köszi :))


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: geucsa 2011.07.13 16:28:24   32 2

Sikerült az előtérben lévő oszlopot lefényképezned. A többi része a képnek értékelhetetlen. Sajnos. :-/


 

#17 Írta: debella 2011.04.12 07:57:42   8087 602

szia .amikor megvettem ezt a nikon felszerelésemet végtelenül örültem neki . talán akkor nem is lettem volna képes ,ezeket a hibáit felismerni .később ,mások hívták fel a figyelmem ,hogy zajosak a képeim. utána néztem ,és megtudtam ,hogy nem elég ,h tájföldi összerakás ,hanem csak műa.lencsetagok vannak benne .asszem beadtam zaciba egy tekercs orwo ,lejárt szavatosságú filmért :))))))) ma egy u.olyan sigmát használok. 70-300mm ,lényegesen jobb .nem csúcs ,de jó .


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Feri780 2011.04.12 00:26:13   289 11

Igen.Én is erre tippelnék.Az obi tipikus betegsége.Bár lehet tipushiba is.


 

#15 Írta: debella 2011.04.10 23:59:15   8087 602

szia feri .a zaj okát akkr sem ,most sem tudom .talán az obira fognám .el is hajítottam :)) messzire .
nem sajnáltam .nikkor .igaz ,de csak műa.lencsetagokkal .gondolom ,mert egy norm.képet nem tudtam kicsalni belőle.
szia


Válasz hozzászólás
 

#14 Írta: Feri780 2011.04.10 23:01:43   289 11

Fókuszban az oszlop!Sajna:(
Amit már más is elmondott "nem a madarakon".
És zajos.Olyan mintha az iso nagyon magas lenne.Talán 1600.De a praramétereit én sem tudom.De meg fogom nézni.
Üdv


4.0

 

#13 Írta: Bringás 2010.04.30 15:07:15   28277 1150

A zajszűréssel kapcsolatban pontosan azt ajánlottam volna amit inkoo az #5 hsz-ban. Röviden: a zaj eltűnik, az élesség megmarad. A D100 paramétereit nem ismerem. De mindenképp a lehető legalacsonyabb ISO értéken fotózz. Az adja a legjobb minőséget. Az élességről még annyit, hogy 300 mm-hez kissé hosszúnak tartom az 1/180-at. Aztán ellenőrizd az auto fókuszt tesztképek készítésével, hogy mennyire megbízható. Nincs-e esetleg back- illetve front fókusz? Szerintem elkeseredésre semmi okod. Ha jól megnézzük a képet, csak két minőségi kifogást lehet emelni. Az egyik a zaj, amit a Neat Image-val megoldottnak tekinthetsz. A másik az életlenség. Ennek itt két oka lehet.
1. A hosszú zár miatt van egy kis berázás.
2. Nem jó helyen van a fókusz.
Viszont, ha jól megnézed az oszlopot, ahová a fókusz került, az egész jó minőségű. Kérdés ki hibázta el a fókuszt? Te vagy a gép? Ha MF-t használtál, akkor Te, ha AF-t használtál, akkor 50-50 %. Ezért javasoltam az auto fókusz tesztelését. Különben Imre is nagyon jókat írt a #6-ban. Tessék sokat kérdezni, lehetőleg konkrétumokat!
További szép fotonokat!


 

#12 Írta: Shapa 2010.04.30 08:30:37 www  141 21

Hello!
Nincs mit köszönni! Ezért vagyunk, nem csak a rosszat kell tudni észrevenni, hanem a kiküszöbölés módját is ismerni illik.
A kérdésedre pedig annyi a válaszom, hogy (ahogy erz is írta) az obi elvileg nem okozhat ilyen szintű minőség romlást, max annyit, hogy az érzékelő nem képes a teljes leképezett képméretet rögzíteni, mert az analóg leica méretre készült optikánál más a lencse-film távolság, mint a digi gépeknél. Akkor lehet minőség romlás, ha az obi esetleg gombás, poros vagy esetleg láncdohányos mellett nikotin lerakódásos lenne illetve a régi optikáknál még nem volt ilyen fejlett a különböző bevonat képzés. A te esetben inkább gép beállítási és szoftver használati tapasztalatlanságról lehet szó, ami pedig sok-sok gyakorlással, kísérletezéssel orvosolható. Csüggedni nem szabad, senki nem született úgy, hogy egyből tudott volna járni, beszélni, ezeket mindenkinek meg kellett tanulnia.
ui: ha görcsösen próbálsz egy problémára megoldást keresni akkor úgy fogsz járni, mint az egyszeri: nem látod a fától az erdőt!!

Üdv: Csaba


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: debella 2010.04.30 06:20:46   8087 602

Igen ,igen sajnos . Köszi az észrevételezést majd írok .


 

#10 Írta: erz 2010.04.29 22:40:29 www  4797 276

Most látom az aggodalmad okát. Ez a kép technikailag tényleg nem mondható jónak. Ahol a fókusz van ott élesnek mondható(az oszlopon), de a zajosság az eléggé jelen van sajnos. Szerintem semmiképp nem az obi okolható a zajért, henem valami egyéb. Az utómunkánál túlhúzott kontraszt és sötétítés valamint az élesítés is nagyon felerősíti a zajt, szerintem itt az lehet a gond. Ne aggódj és ne légy türelmetlen, hisz rengeteg tanulnivalód van az új géppel és a számítógépes utófeldolgozás terén is.
Sok sikert és szép fényeket!


 

#9 Írta: debella 2010.04.29 20:41:45   8087 602

Szia Shapa ! Nagyon köszönöm . Már el voltam egy kicsit keseredve . Egy párszor elolvasom ,amit írtál . És kipróbálom mindenképpen . Az bizonyos ,hogy olyan szép tiszta képeket látok a Nikon gépektől ( 50-100 - 200-as ) stb ,hogy azt hittem nekem ez elérhetetlen lesz . A segítségetekkel mindenképpen rá fogok érezni . A lehetőség mindenesetre már a kezemben van . Egy d100-al lehet nagyon szépeket alkotni . Esetleg abból származhat -e minőségi kifogás ,h a Nikon F55-ösömnek a G-s obijait használom a Nikon d100 -hoz ? Nem tudják az ,amit egy digihez kellene ? Válaszodat előre is köszönöm : üdv :Debella


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Shapa 2010.04.29 18:16:01 www  141 21

Hello!

A képről a hibákat korábban már leírták és ha jól értem akkor inkább segítség kérés miatt töltötted fel. Talán neked is hasznodra válik, nekem tavaly, mikor megvettem a gépem segített a következő tanács amit akkor kaptam:
Felbontást a max-ra, színkép - sRGB (99%-ban mindenki ezt használja illetve a monitorok is erre vannak hangolva gyárilag), WB-auto (megbízható, néha kell csak finomítani, utólag is könnyű), iso- a lehető legalacsonyabban kell tartani, formátum- RAW vagy fineJpeg, az előbbinél több az utólagos finomítás lehetősége, ha van a gépben zajszűrés lehetőség akkor próbáld meg a minimális vagy a közepes szinten, mert ha max-ra van állítva és ps-ben vagy más progiban adsz még rá, akkor már tényleg vízfestékes hatása lehet. A kontrasztot pedig szintén nem érdemes túlnyomni, mert az is okozhat zajosodást.
Remélem, hogy Neked is segítségedre lesz ez a pár tanács, mint írtam, nekem segített.
Üdv: Csaba


 

#7 Írta: debella 2010.04.29 17:16:37   8087 602

Még gondolkodok a madárfotózáson ,hiszen a téma legtöbbször ott van az orrunk előtt . Most egyelőre kezdek elkeseredni a nikon d100-t illetően . Nem tudok rájönni ,hogyan kellene beállítanom ,hogy olyan szép tiszta felvételeket produkáljak ,amiket látok. Persze még a progikkal is sokat kell tanulnom .Elindulásképpen kellene tudnom,h a nikon d100-at mire állítsam be , fileméret / formátum , fehéregyensúly , képelesség - kontraszt , stb . Azt már sejtem ,hogy a raw,és a tiff nem jelent semmi minőségjavulást számomra . Fine jpegre állítottam . Nem tudom ,h manuális ,vagy AF -n használjam . Szóval annyi kérdés . Gondolom ez érthető .Mindenesetre a zajosság a legnagyobb gondom . Az első 2 megás fuji compakt gépem többet tudott . S.O.S . üdv : debella


Válasz hozzászólás
 

#6 Írta: debella 2010.04.29 16:31:56   8087 602

Szia Janika ! Lehet ,hogy meglep ,de ez az első próbaképeim egyike ezzel a cuccal . Valószínűleg beállítási gondjaim is vannak még a géppel .Világ életemben filmessel ,ill. kompakt digivel dolgoztam .Még nem tudom ,mi az oka a -szerintem túlzott - zajosságnak . Egyébként köszi az észrevételedet
. Üdv.


 

#5 Írta: Janika 2010.04.29 13:48:56   8306 1292

Debella. A szerelésed megvan hozzá, sőt még több is mint másoknak, akik madár fotózásra adták a fejüket, és evvel a cuccal könnyedén fejest ugorhatnál a dologba. A képről már elmondtak majdnem mindent. Látom a lehetőségek is adottak az állat/madár fotózásra.


 

#4 Írta: Imre 2010.04.29 09:59:38 www  5335 387

Sajna ez a kép valóban sántít a zaj és a fókusz végett. Ha segít, próbáld a NeatImage progit alkalmazni. A Ps-be szépen be is építi magát, így szűrőkben megtalálod a programból való kilépés nélkül. Hatását vissza is tudod fogni ha az kell.
Tudom, nem könnyű a madarászok élete, de érdemes foglalkozni vele.
A Te obid tulajdonságait nem ismerem, az én 300-asom nagyon szereti a fényt, a gyors zárat és a stabit, ami nekem sajna nincsen.


 

#3 Írta: debella 2010.04.29 09:53:57   8087 602

Szia Ancsa ! most nézem . Megdöbbentően más a kis képem .
Azt már én is kezdem megérteni , hogy a fókusztávolság mm-ben akkora ,vagy kisebb legyen az expozíciós időnél számokban kifejezve . A zajszűréssel még mindig komoly gondjaim vannak . S.O.S
És nagyon köszi a képet ...is ..


Válasz hozzászólás
 

#2 Írta: debella 2010.04.29 09:47:37   8087 602

Szia Inkoo . ! Most vettem a d100 -ast .egy kicsit elegem lett a kompakt szűkös lehetőségeiből . Bár minden tiszteletem az Övé .
Szóval : zaj . Tudsz - e segíteni ,hogy tudok finoman ,de hatásosan zajt szűrni . A ps-emmel olyan zajszűréseket csinálok ,hogy óvodai vízfestményhez hasonlít utána a képem .( ahogy az előbb Filconak is írtam ) Vagy a d100 menüjében be lehet -e állítani normál expozíciós tartományba is zajszűrést . Azt már olvastam ,h hossz exp.hoz tud zajt szűrni .Üdv . Köszi


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: ancsa 2010.04.29 09:43:31   14067 626

A fókusz a bal oldali karón van sajnos nem a verebeken.
Borzasztóan zajos. Küldtem át tegnap zajszűrt fotódat. Azt megkaptad???

Ilyen teléknél kell a nagyobb záridó mindenképpen lehetne nagyobb a bemozdulás miatt. De aki telézik majd nyilatkozik.
A zajszűréssel pedig jó lenne kezdeni valamit.


 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Nikon D100

Képek az alábbi objektívvel:

Nikkor 70-300mm f/4-5.6G AF


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.1979 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat