Mit keressen:

Hol keressen:

Felhasználói név:

Jelszó:

Bejelentkezve marad



hirdetés



Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Ötletdoboz 8 - avagy a megújulás első lépései..

Vélemények: 411

Megnézve: 5382

Budai várról nézve.

Budai várról nézve. (4.33)

Vélemények: 8

Megnézve: 506

Absztrakt

Abszurd

Akt

Állatok

Csendélet

Csillagászati fotók

Digitális manipuláció

Divat

Egyéb

Éjszakai fotók

Életképek

Elkapott pillanatok

Épületek

Feldolgozott fotók

Glamour

Hangulat

Humor

Infravörös felvételek

Koncert-színpad

Légifotók

Makró

Növények

Pályázatok

Panoráma

Portré képek

Reklám

Riport fotók

Sport

Szociófotó

Tájkép

Tárgyfotó

Természet

teszt

Városképek

Víz alatti fotók

Werk fotók

Véletlen

Főoldal / Makró / A vadász lesen


A vadász lesen

  A vadász lesen

Fényképezőgép:

Olympus E-510

Objektív:

Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5.6 Digital ED

Záridő:

1/500s

Rekesz:

F5.6

Fókusz:

239 mm

Iso:

ISO 200

Készítés helye:

Európa Magyarország Háromhuta

Bringás előző képei
Szél hozta, víz vitte, szikla állta

Szél hozta, víz vitte, szikla állta (5)

Regéc romjai

Regéc romjai (5)

„A fiúk a bányában dolgoznak”

„A fiúk a bányában dolgoznak” (5)

Ködösítés

Ködösítés (4.83)

Mélyfagyasztva

Mélyfagyasztva (5)

| Még több

Feltöltötte:

  Bringás 

Feltöltés ideje:

2011.01.16 12:55:00

Kategória:

  Makró

Átlag:

5 (10 szavazat)

Megtekintve:

868

Betöltve:

1210

Feldolgozható:

Igen

Kulcsszavak

tele

A vadász lesen

A légtér megkérdőjelezhetetlen ura. Potenciális ragadozója minden nála kisebb repülő életnek. A félgömb alakú hatalmas szemek szinte 360 fokos látóteret biztosítanak és sokkal érzékenyebben, gyorsabban reagálnak a mozgásra, mint pl. a mi szemünk. A két hosszú szárnypár hihetetlen gyors, a fizika törvényeit szinte meghazudtoló légi manőverekre teszi képessé. A nagy, rendkívül erős rágók kíméletlenül aprítják föl a kitinvázat. Rettegjen hát minden rovar, ha ez megéhezik…!

Sárgatorú szitakötő
(Sympetrum meridionale).

sam2011

Vélemények   Legyen a legfrissebb a végén

Szavazat

#27 Írta: Bringás 2011.01.22 20:26:40   28277 1150

Köszönöm szépen, örülök, hogy elnyert Téged!


Válasz hozzászólás
 

#26 Írta: imperatore 2011.01.22 19:32:21   204 19

Szia!

Számomra ez a kép maga a megtestesült tökéletesség! Gyönyörű, részletes és a színek szenzációsan jók! Gratulálok!


5.0

 

#25 Írta: Bringás 2011.01.22 10:20:12   28277 1150

???


Válasz hozzászólás
 

#24 Írta: klemy 2011.01.22 10:15:19 www  3811 426

Minden képen megkeresem a megoldást.Klemy


Válasz hozzászólás
 

#23 Írta: Bringás 2011.01.22 10:05:35   28277 1150

Nagyon ígéretesen hangzik, legyen így…
A szarvasok cserkelését nem tartom létkérdésnek, úgysincs hozzá megfelelő objektívem, és egy darabig nem is lesz. De nem vagyok semmi jónak az elrontója…
A koránkelés nem gond. Az odajutás viszont az. Én pesti vagyok és autóm nincs. Tehát csak vonattal tudok lejutni Dabasra és ezért az állomáson célszerű találkoznunk. Igen ám, de a legelső pesti vonat 7:45-kor áll meg a dabasi állomáson… (+ amit késik). Esetleg megtehetem azt, hogy a vonatszerelvényben éjszakázom és Lajosmizse felől érkezem, onnan ugyanis előbb jön vonat Dabasra. Ekkor 3:21-kor leszek az állomáson. Viszont ez estben nem leszek "túl jó formában" az átvirrasztott éjszaka után. Ha van egyéb konstruktív javaslatod, azt szívesen fogadom. Útitársként tudnék még javasolni másokat, akik szívesen jönnének, de nekik az utazás még nagyobb gondot jelent… szóval minden a részletektől függ.


Válasz hozzászólás
 

#22 Írta: klemy 2011.01.21 20:31:30 www  3811 426

Szia.
Örülök ,hogy a meghívást elfogadtad és természetesen időben szólok.Ha ezek a dolgok érdekelnek amit megértek akkor olyan időpontot választok mikor a Szarvas bangók és a Légybangók nyílnak és szerencsés helyzetben vagyok mert tudom azokat a területeket ahol nyílnak.Talán ha ketten tudjuk és mivel igen védett ezért titokban is tartjuk.
Az is jó lesz,hogy akkora már itt lesznek a Gyurgyalagok is és nem messze van a két hely egymástól.Pókokból hatalmas populációk vannak különösen sok a Darázs pók.Szarvasokat nem biztos,hogy tudok "produkálni" de megpróbáljuk cserkelni őket.Nekem szokott menni :)
Előre láthatólag május közepe.
Mivel én szeretek korán kimenni fotózni remélem nem okoz gondot a korai kelés.tavaly is már 4-kor nálam volt a találkozó egy kávé és indulás :)
Majd a részleteket időben megbeszéljük.Ha gondolod és tudsz az oldalon olyat aki szívesen eljönne azt nyugodtan ajánljad én szívesen látok mindenkit.Lesz mit fotózni és ha szeretnek gyalogolni túrázni akkor ok.
Klemy


Válasz hozzászólás
 

#21 Írta: Bringás 2011.01.21 11:04:59   28277 1150

Na megjöttem végre ide is…
Szóval még egyszer: semmi baj sincs azzal, amit írtál. Tudom, hogy jó szándékkal tetted, az eddigi megnyilatkozásaid sem utalhatnak semmi másra. Jó, hogy írtál és köszönöm.

Viszont én is jó szándékkal írtam mindent. Tudod szeretek ilyen "szakmai" kérdésekről beszélgetni, valaha ugyanis biológiát és földrajzot tanítottam. A tudásom már nagyon megkopott. Sajnos.
Mint írtam, nem vagyok benne biztos, hogy ezt a fajt jól "határoztam". Úgy véltem, a kép erre a fajra üt a legjobban. Tényleg szívesen venném, ha eltérő fajnévvel tudnál előállni. Azt már könnyű (könnyebb) lenne ellenőriznem. Ezekben a dolgokban mindig a (sajnos egyre gyérülő) tudásomtól telő maximális precizitásra törekszem.
Sejtettem, hogy az acsa szót másképp értelmezzük, ez ki is derült a válaszodból. Te az egész Anisoptera alrendet acsának veszed, nálam azért ez szűkebb kategória. Mindenesetre a családig még bizonyosan egyezik a véleményünk:) A faji kérdést pedig kellő ismeret híján alighanem nem tudjuk teljes bizonyossággal megoldani.

A találkozóval kapcsolatban pedig köszönöm a megtisztelő meghívást, alkalomadtán szeretnék élni vele. Egyébként nagyon szeretem a dabasi láperdőt és lápréteket, igen sok minden érdekelne onnan. Legfőképp a bangók, méhes, pókos, szarvas. Még egyetemista koromban fotóztam ott őket diafilmre. Akkor a botanika tanárom mutatta őket. Én azóta sem akadtam a nyomukra. A pontos lelőhely nyilván őrzött, védett és féltett. Talán nem is nyilvános. Mikor a közelmúltban bangós fotót töltöttél, pont arra gondoltam, hogy jó lenne Veled összejönni egy (két) közös fotózásra, csak épp nem akartalak kellemetlen helyzetbe hozni. Nem lehettem benne biztos, hogy Te szeretnéd-e. Így viszont nagyon örülök a meghívásnak. Azonban arra kérlek, hogy nagyon időben értesíts a pontos időpontról. Szigorú időbeosztásban dolgozom, a pihenőnapjaim gyakran nem hétvégére esnek, és rendszeresen éjszakázom is. Szóval bármit el tudok intézni, de csak akkor ha egy, de inkább másfél hónappal előre tudom a dátumot. Különben valószínűleg nem fogok ráérni. Ha valamit már betervez a munkáltatóm, attól nem nagyon enged eltérni.

Üdvözlettel: Csaba


Válasz hozzászólás
 

#20 Írta: Bringás 2011.01.18 20:59:43   28277 1150

Hát, volt olyan földtörténeti kor, mikor a sziták 70 cm szárnyfesztávúak voltak. Erről maradvány vagy lenyomat van. Képzelj el majd egy méteres UFÓ-t ebből… (az nagyobb is, mint egy kakas) Az értékelést pedig köszönöm, nagyon örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#19 Írta: Bringás 2011.01.18 20:55:03   28277 1150

Nem, nem dehogy szóltál rosszat… szerintem üldözési mánia… Te mondtad…DDD
Írok, majd rendes választ is később, ezért addig nem is kezelem a véleményed, nehogy elfelejtkezzek.


Válasz hozzászólás
 

#18 Írta: alalat 2011.01.18 20:50:08 www  10883 854

Szia!
Nagyon kitűnő minőségű felvétel.A szitakötő nagyon részletgazdag.Csodálatos színek szép homogén háttér.
Egy picit belegondolok abba, hogy ezek szitakötők, ha akkorák lennének mondjuk mint egy kakas, szerintem akkor nem is lenne emberiség.Kegyetlen gyilkosok.
Üdv:alalat


5.0

 

#17 Írta: klemy 2011.01.18 20:37:39 www  3811 426

Hűha lehet,hogy rosszul szóltam.
Érzek egy kis ércet az írásodban vagy csak üldözési mániám van.
Teljesen jó szándékkal tettem és semmi rosszindulat nincsen bennem :((
Az Acsára az egyenlőtlen szárnyú szitakötők fajtájára értettem a nagy fajtájú szitakötők rendjébe tartoznak.
Amit te megadtál az http://szitakotok.hu/index.php?page=magyarorszag-szitakoeto-fajai
itt megtalálhatók.
Ha megbántottalak akkor elnézést kérek.Klemy
Én minden tavasszal és ősszel szoktam fotós találkozót szervezni az én kis vadászterületemen ahol nagyon sok szitakötő is él és egyéb csodák.vedd úgy hogy meghívtalak.
Klemy


Válasz hozzászólás
 

#16 Írta: Bringás 2011.01.18 20:23:26   28277 1150

Köszönöm az elismerő szavakat, öröm számomra, hogy elnyerte a tetszésed!


Válasz hozzászólás
 

#15 Írta: szujam 2011.01.18 20:06:43   3512 183

Hű, de jól áll a témának ez a sötét háttér! Erre a képre is csak azt tudom írni, hogy átgondolt és precízen kivitelezett munka. A rovar éles, a fények jól érvényesülnek rajta, a nézőpont és a szerkesztés is eltalált. Színek, minőség szintén ötös.

Üdvözlettel.


5.0

 

#14 Írta: Bringás 2011.01.18 13:32:14   28277 1150

Köszönöm szépen az elismerő dicséretet, őszintén örülök a tetszésednek. A fajmeghatározás lehet, hogy nem lett pontos, ebben szívesen venném, ha tudnál más precíz fajnevet mondani. Itt most nem voltam teljesen biztos a dolgomban, van bennem némi bizonytalanság ez ügyben.
Azonban a fényképen szitakötő van. Ez teljesen biztos. Még ha acsa, akkor is. A szitakötő elnevezés ugyanis egy rovar rendet (Odonata) takar. Ebbe egyaránt beletartoznak a kisasszonyok, a légivadászok, az acsák és azok a nemzetségek is is, melyek magyar fajnevében szerepel a "szitakötő" szó. Az acsákhoz még annyit fűznék hozzá, kérdés, hogy mit értesz pontosan "acsa" alatt? És akkor következzék a "szakbarbárkodás":) Sajnos ezt nem lehet máshogy. Szóval, a Sympetrum nemzetség, ahová ezt az állatot soroltam az ún. Laposhasú acsák családjának(Libellulidae) egyik nemzetsége. Ilyenformán éppenséggel tekinthető egyben acsának is ez az állat. Viszont szorosabban értelmezve az acsa szót, a Libellulidae család egy másik nemzetsége az ún. Libellula nemzetség jön szóba. Ezek általában a "klasszikus" acsák, melyek magyar nevében is általában benne van az acsa szó. Sajnos a magyar fajnevek sokszor nem követik konzekvensen a tudományos latin elnevezést. Felépítése alapján személy szerint nem nagyon hiszek benne, hogy ez az állat a Libellula nemzetségbe tartozna.


Válasz hozzászólás
 

#13 Írta: klemy 2011.01.17 20:38:40 www  3811 426

Bocsi,hogy ilyen későn.
Nagyszerű munka és precíz kivitelezés.A szerkesztése külön megér egy misét.Magában a színvilága és a sejtelmes homogén háttérben való elhelyezése az ami számomra nagyszerű.Csak GRT.Klemy
Bocsi de ez nem szitakötő szerintem hanem Acsa.


5.0

 

#12 Írta: Bringás 2011.01.17 11:02:39   28277 1150

Köszönöm Ancsa, örülök, hogy így érzed!


Válasz hozzászólás
 

#11 Írta: Bringás 2011.01.17 11:02:06   28277 1150

Köszönöm az elismerő szavakat, nagyon örülök az értékelésednek!


Válasz hozzászólás
 

#10 Írta: Bringás 2011.01.17 11:01:11   28277 1150

Köszönöm Zso a véleményt, örvendek, hogy elnyerte a tetszésedet!


Válasz hozzászólás
 

#9 Írta: Bringás 2011.01.17 11:00:12   28277 1150

Igen, ez a tipikus tartása. Köszönöm az értékelést, örvendek, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#8 Írta: Bringás 2011.01.17 10:58:39   28277 1150

Köszönöm, hogy megnézted és írtál, örülök, hogy tetszik Neked!


Válasz hozzászólás
 

#7 Írta: ancsa 2011.01.17 07:20:20   14067 626

Szép, pontos makró! Gratulálok!


5.0

 

#6 Írta: Flame 2011.01.16 22:25:11 www  3562 167

Szinte lehetetlennek tartok ekkora élesség tartományt ...de mégis létezik. Nagyon pontos és részletes makró, szép harmónikus színvilág szép mosott háttér jó átlós szerkesztés. Minden rendben ezen a fotón!


5.0

 

#5 Írta: zso6607 2011.01.16 19:50:39   13843 177

Jól szerkesztett, minőségi makró szerintem is. Jó fények, színek szintén. Tetszik, gratulálok!


5.0

 

#4 Írta: Mariamaria 2011.01.16 17:47:15 www  7226 380

Gondolom jellemző és nagyon kifejező mozdulatban kaptad le a madárkát, gyönyörű éles, szép mögötte a sötét háttér és külön köszönet a leírásért:-)))


5.0

 

#3 Írta: Pimpi 2011.01.16 16:52:58   691 48

nagyon szép éles lett a szitakötő már szinte olyan mintha festve lenne :) !jó szerkesztés szép háttérrel!!Gratulálok hozzá!!szép fotonokat, fényeket!!!


5.0

 

#2 Írta: Bringás 2011.01.16 14:50:24   28277 1150

Valódi ez, nem mű…
Köszönöm az értékelést, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet!


Válasz hozzászólás
 

#1 Írta: motosandu 2011.01.16 13:00:53   133 23

Szép kép. Jó éles és közeli. Szép a háttér is. A szitakötő kicsit műnek látszik de alapból úgy néz ki. Gratula.


5.0

 

hirdetés




Jelölj minket ismerosnek a FaceBook-on!


Tudtad, hogy a képhez kapcsolódó adatokra rá is kereshetsz?

Vagy használd az összetett keresést !

***Képek az alábbi fényképezőgéppel:

Olympus E-510

Képek az alábbi objektívvel:

Olympus Zuiko 70-300mm f/4-5.6 Digital ED


Legkevésbé értékelt képek az elmúlt hét napból
0.5255 mp  (1) Copyright ÁSZF - Adatvédelem  Elérhetőség   Médiaajánlat