"1964-65 során a BHÉV hét - a MÁV M44-es sorozatával
azonos típusú Ganz-Mávag gyártámányú - dízel-villamos
mozdonyt szerzett a DL XII-es dízel-hidraulikus mozdonyaiért
cserébe. A mozdonyok a Dunai Vasműből illetve az OKGT péti
és szőnyi üzeméből jöttek. Ezek a járművek 11290 mm
hosszúak ütközők között, 600 LE-s Jv 170/240-es
dízelmotorral vannak felszerelve. Össztömegük 61,8 t, négy
hajtott tengelyükön marokcsapágyas motorok vannak.
Típusjelük DL XVI lett, pályaszámuk L 731-737-es lett.
A mozdonyok a ráckevei vonal személy- és teherforgalmát
bonyolították 1965-76 között, a vonal villamosításáig. 1976
után a BKV kettő kivételével (733-734) továbbadott, a MÁV,
illetve iparvasutak vették meg. 1991-ben a volt 735-öst
visszavásárolta a BKV a MÁV-tól, amikor hibás 736II-os
pályaszámot kapott. 1997-ben korrigálták 735-re vissza.
1998-tól a 734-es a Szentendrei múzeum állandó kiállítási
tárgya lett, míg a 733, 735 üzemi meneteket bonyolít a HÉV
vonalak között. Ezen túl az M424-es prototípus mozdonyt
(M44.209) is Békéscsabán eredeti zöld színére fényezték
vissza, mert a mozdonyt a Magyar Vasúttörténeti Park
kiállítási tárgynak szemelte ki."
Egyet kell értenem az előttem szólóval.
Ha nem lenne a kép címe, talán fel sem fognám, mi az amit konkrétan néznem kell:)
A fa végtelenül zavar, iszonyatos közel van, egyszerűen
ráterelődik a tekintetem. Legközelebb majd jobban átgondoltan
kattints párat és biztos vagyok benne, hogy jó lesz :)
Szép estét!